PDA

View Full Version : Fucking STRAT volumeknop YES!!



wanna1
3 november 2002, 14:25
Haha eindelijk die fucking tone knop verwijderd uit m'n fender strat en de volume knop een gaatje naar beneden gedaan, effe solderen en klaar !!
alles werkt weer naar behoren, en eindelijk geen last meer van die in de weg zittende vol. knop
YYYEEEEESSSS !!!!
dit wou ik nou even meedelen !!!!!!

BLOK182
3 november 2002, 14:27
nou gefeliciteerd he! Heb je er geen leuk plaatje van?

Negative K3 fan
3 november 2002, 15:47
Ik heb nooit last gehad van een in de weg zittende volume knop op een strat, maar ik kan het me wel voorstellen als je wat anders gewend bent. Wat heb je met de tone control gedaan? gewoon helemaal weggelaten?

Ic3gl0vE
3 november 2002, 18:33
volume knop zit in de weg met palm mutes

FunkyR
3 november 2002, 21:14
tsja...das natuurlijk positief, maar aan de andere kant wordt het natuurlijk moeilijker om de volumeknop snel te bedienen. viooltonen met je pink om de volumeknop is ook taboe.
maarja als het je beter bevalt, vooral zo houden natuurlijk!

Moonchild
3 november 2002, 21:16
Op 2002-11-03 18:33, schreef Ic3gl0vE:
volume knop zit in de weg met palm mutes


dat heeft een didactische funtie, dat houdt het punkgemeenschap van de fenders weg :razz:

Ic3gl0vE
3 november 2002, 21:18
o yeah :smile:

maar ik speel metal en rock... rocken op een strat kan toch wel redelijk nam ik toch aan...

Negative K3 fan
4 november 2002, 16:13
Op 2002-11-03 18:33, schreef Ic3gl0vE:
volume knop zit in de weg met palm mutes


Niet bij mij...

Ic3gl0vE
4 november 2002, 16:55
bij mij ook niet meer aangezien ik mijn strat bijna nooit gebruik :razz:

sKa3
4 november 2002, 16:55
bij mij dus echt wel, vreselijk is dat. draai ik soms met mijn pink het volume half dicht gewoon omdat die er steeds tegenaan blijft stoten.

Dionyios
4 november 2002, 17:06
Die volumeknop is dus ook de reden dat ik (waarschijnlijk) nooit een strat zal kopen...

Vind het echt een onding (die volumeknop dan).

Negative K3 fan
4 november 2002, 18:38
Hmmm, ik snap niet wat jullie er vervelend aan vinden, ik heb hele grote handen en ik speel ook niet met mn vuist dicht, maar ik heb nog nooit last gehad van een dichtdraaiende volume put met het spelen van palm mutes.

wanna1
8 november 2002, 21:12
heb gewoon de middelste weg gehaald en de draadjes goed aanelkaar gesoldeerd.
als ik viool tonen nodig heb dan koop ik wel een viool.
die tonen heb ik altijd al gespeeld met hammerons en de volume knop ik zou niet weten hoe dat met de pink moet.
ook een voordeel is dat je nu met plectrum de snaren dichter bij de brug kunt "picken"
als je veel snelle picking solo's doet is dat veel handiger want daar zitten de snaren veel "strakker" en daar is geeft geluid wat meer treble boost !!

vulvasonic
8 november 2002, 23:40
Nog nooit ben ik een gitaar tegen gekomen die de volumeknop op een betere plaats had zitten dan de strat.
Niet alleen heb ik er geen problemen mee, ik kan er ook nog bij terwijl ik speel. En dat heeft zo z'n voordelen.
;}