PDA

View Full Version : Deathmetal



Bazzey
1 april 2006, 12:02
eej,hoe kan ik een deathmetal gitaargeluid krijgen ala morbid angel/cannibal corpse/hate eternal?

wat voor pedalen/effecten heb ik daar voor nodig?

Speeddemon
1 april 2006, 12:30
hot news:

de Electro Harmonix Metal Muff.

Gister getest op de Musikmesse in Frankfurt,
superbruut, vet, strak, meer gain dan je nodig hebt, erg veelzijdige EQ, en een top-boost + footswitch voor scheurende leads, om door de mix heen te komen.

Cris
1 april 2006, 13:56
Ik gebruik een Metalzone erbij. Heel veel mensen vinden hem kote, maar als je weet hoe je hem moet instellen is er niks mis mee.

Voor de rest zijn er nog 1000den andere pedalen die zulk soort geluid maken.

Oh, ja en als tip. Niet je gain helemaal open zetten, dan maak je alleen maar herrie in plaats van muziek.

Fumi SG
1 april 2006, 16:12
Die MT-2... damn right. Iedereen loopt altijd maar te zeiken over dat ding. Als je hem goed instelt is er een heel acceptabel geluidje uit te halen. Ik zeg niet dat er dan niks mis mee is, in bandsituaties wordt het al een ander verhaal. Maar het ding is zeker niet ruk zoals iedereen zegt.

Thom TK
1 april 2006, 17:50
Die MT-2... damn right. Iedereen loopt altijd maar te zeiken over dat ding. Als je hem goed instelt is er een heel acceptabel geluidje uit te halen. Ik zeg niet dat er dan niks mis mee is, in bandsituaties wordt het al een ander verhaal. Maar het ding is zeker niet ruk zoals iedereen zegt.

De reden dat mensen hem niks vinden is JUIST omdat hij in bandsituaties vrij waardeloos is geloof ik.

Fuhgawz
1 april 2006, 18:07
hot news:

de Electro Harmonix Metal Muff.

Gister getest op de Musikmesse in Frankfurt,
superbruut, vet, strak, meer gain dan je nodig hebt, erg veelzijdige EQ, en een top-boost + footswitch voor scheurende leads, om door de mix heen te komen.
Klinktie ook nog een beetje als een gewone Big Muff of is het een compleet ander beestje?

Speeddemon
1 april 2006, 18:37
Klinktie ook nog een beetje als een gewone Big Muff of is het een compleet ander beestje?
behoorlijk anders.
hij kan wel zo'n romige 'zoem' als een Big Muff voortbrengen, maar 't zit toch meer in de Line 6 Ubermetal hoek, alleen dan strakker en meer 'amplike'.