PDA

View Full Version : Bassman op 10 = overstuurd huiskamervolume.....



Bluesbreaker
31 maart 2006, 23:01
Ik heb sinds donderdag een bassman 50 export, maar heb er nu al een probleem mee.

Gisteren heb ik er nog een tijdje op gespeeld, alles prima in orde. Vandaag heb ik de boel een beetje schoongemaakt, verrotte wieltjes uit de speakerkast gehaald, hadvatten stevig vastgedraaid, dat soort dingen. Wil ik daarna nog even gaan spelen, komt er ineens geen geluid meer uit. Als het volume op 10 staat is het goed te horen, maar nog steeds op een bescheiden huiskamervolume. Ook klinkt het behoorlijk overstuurd.

Iemand enig idee waardoor dit kan komen? Neem toch aan dat er een andere reden voor is dan het ontbreken van wieltjes.

Al
31 maart 2006, 23:49
(..) Als het volume op 10 staat is het goed te horen, maar nog steeds op een bescheiden huiskamervolume. Ook klinkt het behoorlijk overstuurd.

Dat heb je als je de verkeerde speakeruitgang neemt. Let er in dat geval op dat je niet de extra speaker out neemt.

Pas op dat je je amp niet opblaast. Als je speakersnoer oid niet deugt en op 10 effe uitprobeert kan je serieuze probemen krijgen.

Al

Bluesbreaker
31 maart 2006, 23:59
Dat heb je als je de verkeerde speakeruitgang neemt. Let er in dat geval op dat je niet de extra speaker out neemt.

Pas op dat je je amp niet opblaast. Als je speakersnoer oid niet deugt en op 10 effe uitprobeert kan je serieuze probemen krijgen.

Al

Bedankt voor je snelle reactie, maar ik heb hem wel gewoon in de goede uitgang zitten. Ik heb trouwens nog wel snel even de andere geprobeerd, maar er zit geen verschil tussen de normale en de extra uitgang.

Al
1 april 2006, 00:02
Bedankt voor je snelle reactie, maar ik heb hem wel gewoon in de goede uitgang zitten. Ik heb trouwens nog wel snel even de andere geprobeerd, maar er zit geen verschil tussen de normale en de extra uitgang.

Dat kan bijna niet anders dan dat het kortsluiting in de output is. Check je boxsnoer eens.

Al

Bluesbreaker
1 april 2006, 00:33
Dat kan bijna niet anders dan dat het kortsluiting in de output is. Check je boxsnoer eens.

Al

Bedankt Al! Ik heb het gevonden, er leunden een paar draadjes net tegen het frame van een speaker aan, zit allemaal een beetje krap. Ik laat hem sowieso nog even goed nakijken binnenkort. Nogmaals bedankt Al, kan ik nu weer die 100 schroeven vastdraaien.

Mr.Jay
1 april 2006, 11:33
kan ik nu weer die 100 schroeven vastdraaien.

Leuk deze hobby hè....je blijft bezig.
JaY

Toaster
1 april 2006, 16:57
ook altijd leuk om te kijken welke speaker je nou heb gekocht als je een cabinetje overneemt.

Lucluc
1 april 2006, 20:38
Hmmm, ik dacht dat het over een Bassman 10 ging....

Bluesbreaker
3 april 2006, 11:04
ook altijd leuk om te kijken welke speaker je nou heb gekocht als je een cabinetje overneemt.

Geen idee welke speakers er in zitten, daar heb ik allemaal niet zo'n verstand van.

Tijdens de repetitie was het na 2 akkoorden al weer mis, bedrading was door de trilling natuurlijk weer tegen het frame van die speaker gezakt....

JvD.
3 april 2006, 11:42
the magic wonders of ductape !

Al
3 april 2006, 12:18
Geen idee welke speakers er in zitten, daar heb ik allemaal niet zo'n verstand van.

Als je het wilt weten even de codes die er op staan hier posten, dan haakt er wel iemand in.

Al