PDA

View Full Version : Welke basgitaar van Stuart Zender?



Funkwalker
31 maart 2006, 21:52
Hee, voor de Jamiroquai-kenners onder ons:
Welke besgitaar is dit?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c8/Vid3.jpg

Hij komt uit de videoclip van Space Cowboy en hij heeft 4 of 8 (=dubbel) snaren. Merk onbekend... hoooeeiii :D

Ritch
31 maart 2006, 21:55
Die jopie speelde toch altijd op een vijfsnarige Yamaha? Ik weet niet of dat diegene is, maar ik bedoel die bassist die (nog) speelt op de Live in Verona DVD.

schwalbe
1 april 2006, 11:22
Volgens mij iets van Warwick. Streamer ofzo?

Funkwalker
1 april 2006, 12:54
Die jopie speelde toch altijd op een vijfsnarige Yamaha? Ik weet niet of dat diegene is, maar ik bedoel die bassist die (nog) speelt op de Live in Verona DVD.

Nee, dat is een andere basist (Nick Fyffe) ne die speelt daar inderdaad op...

Iets van warwick zou wel kunnen, ja alleen op de site van warwick staat ie iig niet. Verder heeft de is de kop zwart en langer dan die van warwick..

Funkwalker
1 april 2006, 12:59
Gevondeeuuhh!

hiero:
"I've also got a lovely custom Warwick 8-string; it sounds beautiful, like a guitar following the bass line. I didn't use it on the album, but I do use it live. Doug Wimbish showed me his Warwick 12-string, but my hands are so small I couldn't really get a grip on the neck-so I called Warwick, and they made me an 8-string with a regular size neck."

custom made dus...
die kan ik dus alvast vergeten want zo rijk ben ik niet :(

iig bedankt

kars
4 april 2006, 00:49
toch echt een van de koelste bassisten in de main-stream! groooooove.... :soul:

3803
14 april 2006, 17:26
Nick Fyffe of Zender? Op de foto is het idd Fyffe, want Stuart Zender is namelijk een neger, kwestie van ze uit elkaar te houden.

En ja, een hele coole bas (en videoclip), die me in het begin dat ik bas speelde overhaalde om Space Cowboy in te studeren. Al had ik geen zin meer om iedere variatie na het refrein te leren. En slappen kon ik toen nog helemaal niet.

Funkwalker
29 april 2006, 14:56
Nick Fyffe of Zender? Op de foto is het idd Fyffe, want Stuart Zender is namelijk een neger, kwestie van ze uit elkaar te houden.

En ja, een hele coole bas (en videoclip), die me in het begin dat ik bas speelde overhaalde om Space Cowboy in te studeren. Al had ik geen zin meer om iedere variatie na het refrein te leren. En slappen kon ik toen nog helemaal niet.

wtf!!

just for the record, maar Zender is geen neger
tenzij jij dit een neger noemt:

http://www.stuartzender.co.uk/gallery/content/jamiroquai/playing%20live/tour_97_01.jpg

Wouter J
1 mei 2006, 03:53
Iets van warwick zou wel kunnen, ja alleen op de site van warwick staat ie iig niet. Verder heeft de is de kop zwart en langer dan die van warwick..

Omdat de Warwick streamer bas die Zender in de clip van "Return of the space Cowboy" waar dit plaatje uitkomt, een achtsnarige versie is terwijl hij duidelijk hoorbaar een Viersnaar op de opname zelf gebruikte.
http://www.klangfarbe.com/shop/bilder/G0022090_3.jpg

Zender heeft een officieel endorsement bij Warwick en heeft zover ik weet nooit iets anders gebruikt. Altijd met een Warwick Streamer, nooit iets anders.

sickpunk
1 mei 2006, 11:56
volgens mij heeft ie nu geen endorsement meer hoor.(las ik laatst ergens)

Funkwalker
4 mei 2006, 21:00
nee, klopt hij speelt net zo lief op zijn fenders
maar idd 'meestal' warwick