PDA

View Full Version : Zelfbouw explorer eindelijk af



Bastin
31 maart 2006, 17:20
Na zon bijna 1,5 jaar is mn zelfbouw explorer eindelijk af

de specs:


Mahonie Body
bolt on Jackson USA neck (maple/rosewoord) met sperzel locking tuners
string trough
gotoh tunematic
emg 81/60
straplocks
bullseye finnish

Iedereeen heeft zn eigen mening dus zeg maar wat jullie er van vinden

www.katskapot.nl/explorer.jpg

(meer fotos volgen nog, kloten accu is leeg)

Bastin
31 maart 2006, 17:21
waarom werkt dat niet

nielsduursma
31 maart 2006, 17:24
omdat je de hele URL moet kopieren plakken, in dit geval dus http://www.katskapot.nl/explorer.jpg

http://www.katskapot.nl/explorer.jpg

Pimmie
31 maart 2006, 17:34
ziet er cool uit !!!

Random_hero
31 maart 2006, 17:48
Best strak!
Hoe speelt ie?
En hoe heb jij die finish gedaan?

Bastin
31 maart 2006, 18:04
hij speelt lekker, ik wil hem alleen nog even pro laten afstellen.

ik heb de finish bij autospuiter laten doen. maar die spuit normaal alleen grote vlakken. ik moest hem dus zelf afplakken. ik kende iemand die in de autobelettering zit en die had spuitfolie. ontwerpje op de pc gemaakt en met een snijprinter werden die ringen uitgesneden. werkt perfect. alleen de lak zit er volgens mij veelste dun op. maar ja het was gratis dus ik moet niet klagen

Random_hero
31 maart 2006, 18:18
Dan mag je idd niet klagen!

Als mijn gitaar af is, wordt mn volgende project waarschijnlijk ook een Explorer (of preciezer een Ibanez Destroyer) of een Rickenbackerbas-kloon (maar ik zie die headstock niet zo zitten :/)

Bastin
31 maart 2006, 18:23
Bijna Alles is via ebay aangeschaft. meeste uit de USA.

toch wel schrikbarend dat dat spul daar zoveel goedkoper is.

body is custom gezaagd het heeft de vorm van een ESP EXP die nu niet meer verkocht mag worden omat hij teveel op de Gibson versie leek. ik kon zelf het hout kiezen en type brug en welke controlls.

Random_hero
31 maart 2006, 18:30
Heb je m ook zelf gezaagd enzo dan?

Bastin
31 maart 2006, 19:15
nee, kwam gezaagd en al binnen met de gaten voor de elementen en de gaten waar de potmeters door moeten. je kon ook kiezen voor tuneomatic of een tremelo routing. koste allemaal niks meer

hij kwam dus zo binnen:

http://www.katskapot.nl/images/62_1_b.jpg

Random_hero
31 maart 2006, 19:46
Warmoth?

(10 tekens)

robert-gitarist
31 maart 2006, 20:34
Wow mooi ding man!!
Zeer mooi...Mooie finish ook alleen hou ik niet van die witte kleur op de body zeg maar..ik hou iets meer van gebroken wit maar toch heel mooi ding...

charlotte
1 april 2006, 09:26
Hey Niels ,

Netjes, ziet er goed uit.

Groetjes Charlotte . :lp:

Arjo
1 april 2006, 10:05
Ziet er gaaf uit man, have fun with it :rockon:

Mafkees
1 april 2006, 10:38
Netjes man!!:gitarist:

Negative K3 fan
1 april 2006, 18:59
heel erg lijp, maar zit er wel 'goede' lak op? autolak lijkt me niet echt ideaal...

Orpheo
1 april 2006, 20:39
heel erg lijp, maar zit er wel 'goede' lak op? autolak lijkt me niet echt ideaal...

nitrocellulose was van oorsprong n autolak...en iedere lak is denk ik wel beter dan die polyshit die tegenwoordig op veel gitaren zit.

robert-gitarist
1 april 2006, 22:14
heel erg lijp, maar zit er wel 'goede' lak op? autolak lijkt me niet echt ideaal...

Autolak heb ik ook gebruikt..
Gewoon een Motip spuitbus gekocht bij de Brezan...Gaat perfect ;) Daar heb ik mijn groen-gele gitaar mee gespoten

Mattia
2 april 2006, 11:44
Ziet er strak uit!

Orpheo: er is niets mis met Polyester lakken, of Polyurethaan lakken. Ze zijn stabieler, duurzamer, helderder, en kunnen prima dun genoeg aan worden gebracht door mensen die er verstand van hebben. Turner, Taylor, Larrivee, PRS, allemaal 'poly' lakken. Als ik een spuitkabine had, zou ik meteen overstappen. Het enige 'shitte' aan poly lakken op koreaanse isntrument en dergelijke is dat ze enorm, idioot dik zijn aangebracht.

Orpheo
2 april 2006, 17:59
Ziet er strak uit!

Orpheo: er is niets mis met Polyester lakken, of Polyurethaan lakken. Ze zijn stabieler, duurzamer, helderder, en kunnen prima dun genoeg aan worden gebracht door mensen die er verstand van hebben. Turner, Taylor, Larrivee, PRS, allemaal 'poly' lakken. Als ik een spuitkabine had, zou ik meteen overstappen. Het enige 'shitte' aan poly lakken op koreaanse isntrument en dergelijke is dat ze enorm, idioot dik zijn aangebracht.

ik ken alle pre's die je noemt. maar die polylakken hebben imo een groot nadeel tegenover nitro: ze vergelen en vervagen niet! niet zoals nitro in ieder geval! daarom ben ik ook meer van de nitro.

Mattia
2 april 2006, 18:12
ik ken alle pre's die je noemt. maar die polylakken hebben imo een groot nadeel tegenover nitro: ze vergelen en vervagen niet! niet zoals nitro in ieder geval! daarom ben ik ook meer van de nitro.

Dat vind ik persoonlijk eigenlijk meer een voordeel; als je het dun aanbrengt wordt 't wel mooi afgeragd, op termijn, maar ik wil m'n kleuren graag kleurvast. En ja, ik geef m'n gitaren meestal wel een licht 'amber' tintje om ze op te warmen, maar het veranderen van kleur moet ik niet van de lak hebben. Dat doet het hout vanzelf al goed genoeg...

nielsduursma
2 april 2006, 18:13
Hey Niels ,

Netjes, ziet er goed uit.

Groetjes Charlotte . :lp:

ik heb m niet gemaakt hoor, ik heb die jongen alleen maar even met het plaatsen van een afbeelding geholpen ;)