PDA

View Full Version : Line 6 Flextone 2 for dummies?



Minda
31 maart 2006, 15:01
Ja, ik heb zo'n versterker, en er komen best lollige geluiden uit. Ik moet alleen nog even leren gitaarspelen, maar dat ter zijde. Bij het ding zit een boekwerk van ongeveer 6 miljard pagina's. Hmmmm... is er ergens een wat eenvoudiger gebruikersinstructie, on line of op papier? Ik hoef niks ingewikkelds, hoor, alleen de geluidsopties en hoe ik wat favoriete combinaties kan vastleggen.

Wie o wie kan mij op weg helpen?

Dank,

Hugo

Johnny V
31 maart 2006, 20:20
6 miljard pagina's...

de rug van een boek van 300 pagina's telt 3.5 cm
6.000.000.000/300 = 20.000.000
20.000.000 X 3.5 = 70.000.000

De rug van die handleiding meet dus 70.000.000 centimeter of 700 kilometer.
is dat niet overdreven? of vergis ik mij...






Sorry, verveelde me wat :)

screamindemon
31 maart 2006, 20:48
Instellen:

Aan de knopjes draaien totdat het juiste (lolligste) geluid is bereikt.

Opslaan:

Preset knop lang ingedrukt houden (totdat ie gaat knipperen), preset opgeslagen.

Als je eem GSM kunt bedienen moet een flextone ook wel lukken lijkt me. Door de vele optie's is het soms wel even puzzelen voordat je een lekker geluid hebt. Niet elke sim. geeft met elke gitaar een mooi geluid.

Swan
31 maart 2006, 20:51
moet je maar geen line 6 kopen

johantipker
1 april 2006, 15:58
We hebben op dit forum al vele Line6 discussies gevoerd, op zich is de Flextone usersfriendly, gewoon draaien aan de knoppen, spelen, luisteren, voorzichtig met gain en fx en gaan met die banaan :rockon:


Het ding moet ook heel goed kunnen klinken, maar volgens div internationale fora, websites van Line6-ers, Vettaville.nl met daarop interessante artikelen over audio, dynamiek (dynamiet?), wat er gebeurt met een audio signaal op hoge volumes icm de perceptie van het menselijk gehoor.....etc etcetc....,

moet je als je echt een gave sound uit zo'n ding wilt kunnen halen, je toch wel verrekt goed weten wat je aan het doen bent. evt mbv een heuse decibelmeter.....
Dan is een tube ampje, toch alweer veel eenvoudiger, gitaartje eraan hangen, het ding "cranken"....en shine....

Wellicht dat de heer Beton hier eens een klein college over kan geven nav nu alweer jaren PODXperTise :gitarist: