PDA

View Full Version : Wie gaat er vanavond naar DT en staat in de arena?



Lacrymosa
3 november 2002, 14:32
zie titel

CheerS!!

Japio
3 november 2002, 14:40
Ik (en mijn vriendin)

Lacrymosa
3 november 2002, 15:00
Ik ga echt met een groep mensen, alleen die hebben later hun kaarjtes gekocht, en die hebben dus andere kaartjes, dus best lullig maar goed, doet er verder niet toe

maar wie weet er hoe lang et duurt?

CheerS!!

Nash
3 november 2002, 15:04
He Lacrimosa,
ik heb geen idee tot hoe laat het duurt, maar ik kan pvd niet! echt erg! Kun je morgen ff een report doen hier?

Dionyios
3 november 2002, 15:17
Ik ga met drie man heen, en ik heb dus een arena kaartje, en die andere gasten dus een 1e rang kaartje ofzo...

maar zoals Lacrymosa al zei, het maakt niks uit. We gaan voor de band heen he :smile:

FNaRK
3 november 2002, 16:25
Yes, met ongeveer een man of 10, ARENA

en ik geloof dat ik ook min of meer met Strat en Alhambra heb afgesproken :sad:

hoofd
3 november 2002, 16:40
Op 2002-11-03 15:25, schreef roadkill:
Yes, met ongeveer een man of 10, ARENA

en ik geloof dat ik ook min of meer met Strat en Alhambra heb afgesproken :sad:


Arme jongen...

Japio
3 november 2002, 17:48
Het zal nu wel te laat zijn maar het concert begint om 19:15 (volgens kassa Ahoy) en duurt tot 22:45. Ze spelen 3 uur en er zit dus kennelijk een pause van een half uur in. Ik verheug me er enorm op.

sebass
4 november 2002, 01:44
Ja ik was er met een groep van 7 geloof ik. Ik ben nu net thuis. Ik stond links voor met een drumstokje in mijn oog :grin:
Nou even was slaap pakken en weer naar college :sad:

sebass
4 november 2002, 01:45
Oh ja ik had een blauw geel gestreept shirt aan dat viel wel op.

Lacrymosa
4 november 2002, 09:58
Et was echt super gister, helemaal die Maiden cover wat mega.

Ik lag gister precies om 1 uur in den haag in mn nest, dus toch netjes gedaan.

En Six degrees werd trouwens loeistrak gespeeld.

CheerS!!

Japio
4 november 2002, 10:44
Nu weet ik het zeker. Ik stop met gitaar spelen. Na het zien van DT is al mijn hoop, dat het ooit nog eens wat zal worden, vervlogen. Wat kunnen die lui verschrikkelijk goed spelen.

Misschien wordt het wel tijd om les te gaan nemen?

alhambra
4 november 2002, 13:32
Na gisteravond met verbazing en ontzag te hebben gekeken/geluisterd heb ik vandaag maar al mijn gitaar spul te koop gezet :grin: .


Om een nieuwe gitaar te kopen :grin: .
Man man man wat was het goed gisteren kep er dus weer een gitaarheld bij.
O ja alleen erg jammer dat er weer 2 van die onzettende eikels waren die ff een potje moesten matte zonde zonde.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: alhambra op 2002-11-04 12:33 ]</font>

sebass
4 november 2002, 13:41
Een heel groot nadeel van het concert is inderdaad dat ik nu ook die gitaar wil hebben. Ik heb er al een keer op gespeeld maar met veel moeite me er overheen gezet. Tja dat wordt dan toch maar heel hard sparen :sad:

poeyerke
4 november 2002, 13:48
Het was echt supergaaf!! Ik stond rechts een meter of 20 van het podium af, en mijn oren fluiten nu nog na.
Helaas is het bij Ahoy altijd het geval dat het geluid extreem hard en niet zo heel goed is, maar gelukkig maken de jongens van DT een hele hoop goed.

starter
4 november 2002, 18:01
Op 2002-11-04 12:48, schreef poeyerke:
Helaas is het bij Ahoy altijd het geval dat het geluid extreem hard en niet zo heel goed is, maar gelukkig maken de jongens van DT een hele hoop goed.


Achterin (ter hoogte van PA en geluid) was het geluid superstrak en helemaal niet hard.

Dionyios
4 november 2002, 18:27
Op 2002-11-04 12:41, schreef sebass:
Een heel groot nadeel van het concert is inderdaad dat ik nu ook die gitaar wil hebben. Ik heb er al een keer op gespeeld maar met veel moeite me er overheen gezet. Tja dat wordt dan toch maar heel hard sparen &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_frown.gif">


Ik heb precies hetzelfde meegemaakt Sebass.
De laatste tijd was ik aan het twijfelen of ik nou die gitaar of een versterker wou kopen, maar nu ik em weer in het echt gezien heb wil ik toch echt die gitaar hebben!!! Voordeel voor mij is dat ik al een tijdje aan het sparen ben en nu op ong. 75% zit :grin:

Ibanez
4 november 2002, 18:47
Vette verhalen man! Ik zou er ook wel bij willen zijn! Maar is dat nou echt leuk, een optreden in die hele grote arena?

schm90
4 november 2002, 20:21
Was zeker een goed concert. Ik ken eigenlijk geen bands die na 3 uur spelen nog niet gaan vervelen. Van mij hadden ze nog wel even door mogen gaan.
Toch vond ik het geluid minder als in de HMH in februari. Maar dat is meestal in zo'n grote zaal als Ahoy.

StoneCourt
5 november 2002, 13:06
Op 2002-11-04 19:21, schreef schm90:
Was zeker een goed concert. Ik ken eigenlijk geen bands die na 3 uur spelen nog niet gaan vervelen. Van mij hadden ze nog wel even door mogen gaan.
Toch vond ik het geluid minder als in de HMH in februari. Maar dat is meestal in zo'n grote zaal als Ahoy.


Ik vond het geluid juist prima. Ik stond helemaal vooraan voor de neus van Petrucci. Ik maatke me van tevoren wel een beetje zorgen over het geluid, want dat is meestal niet zo denderend in Ahoy.

Het concert was overigens geweldig. Six Degrees klinkt live eigenlijk nog beter dan op CD. De zwaardere passages komen er beter uit. JP was lekker op dreef met soleren. Dat miste ik een beetje in de HMH

FNaRK
5 november 2002, 13:19
Dream Theater, op 3 november 2002, in Rotterdam

Een review door Tokus

An evening with Dream Theater

Vorige keer dat ik Dream Theater zag was op Graspop, in juli van dit jaar. Daar was het geluid alles behalve super, en was het optreden slechts 5 kwartier. Deze avond zou het dus een stuk langer duren, en hopelijk ook met beter geluid.

Na de intro begon de band gelijk met wat oud werk, namelijk New Millennium en The Mirror, van Falling Into Infinity en Awake, respectievelijk. Na eerst onder andere nog wat van Scenes From A Memory gespeeld te hebben (o.a. Through My Words en Fatal Tragedy), om dan pas bij het eerste nummer van hun meest recente cd aan te komen: Blind Faith. Later zou er nog meer van Six Degrees Of Inner Turbulence gespeeld worden. Na weer wat oud materiaal, o.a. Hollow Years, kwam een instrumentale medley, met daarin delen van onder andere, als ik me niet vergis, The Dance Of Eternity, Metropolis part 1 en A Change Of Seasons. Zanger James LaBrie deed af en toe wat percussie, en kwam nog ineens op een step over het podium crossen.

Halfverwege de avond nam de band even een kwartiertje pauze. Het was ze wel gegund, want ze hadden er toen al een complete set van anderhalf uur opzitten. Na de pauze gingen ze even hun kunsten vertonen door heel het nummer Six Degrees of Inner Turblence te spelen, dus ruim 40 minuten lang! Goed, het is eigenlijk wel opgedeeld in 8 stukken, maar het vormt toch 1 groot nummer. Als eerste toegift kwam toen The Spirit Carries On en de Iron Maiden cover Children Of The Damned. Na weer even van het podium verdwenen te zijn kwam de band nog 1x terug, voor Learning To Live, maar dat was dan ook echt het laaste nummer.

Dat de heren van Dream Theater stuk voor stuk uitmuntende muzikanten zijn hebben ze ook in Rotterdam bewezen. Tijdens de nummers kreeg elk bandlid voldoende de kans om zijn kunsten te vertonen, maar het waren vooral toetsenist Jordan Rudess en gitarist John Petrucci die het meest in de schijnwerpers stonden tijdens de instrumtale stukken. Over het drumwerk van Mike Portnoy valt niks te klagen, want die vent is gewoon super, zo ook vanavond weer. Mike zorgde nog voor wat leuk vermaak door een paar keer zijn drumstok naar een roadie te gooien, die hem vervolgens weer teruggooide zodat Mike ermee verder kon drummen. Dit alles terwijl hij met zijn andere hand gewoon verder drumde.

Enige minpunt aan de band vind ik zanger James LaBrie. Tijdens de rustige stukken vind ik hem echt goed, maar zodra hij meer moet schreeuwen is het soms niet om aan te horen (vooral tijdens Children of the Damned was het erg). Ondanks dat het in de Ahoy was vond ik het geluid toch niet zo heel slecht. Ik heb het daar al eens slechter meegemaakt. Wel klonk de zang vaak erg schel, en stond de bas iets te zacht in de mix. Gelukkig was de wel lichtshow in orde, en de muziek verder ook dus dat maakte het een eind goed.

Meer dan 3 uur progmetal op z'n best, dat was wat je krijgt bij een an evening with Dream Theater...

Setlist:
1. New Millenium
2. The Mirror
3. Lie
4. Trough My Words
5. Fatal Tragedy
6. Blind Faith
7. Beyond this Life
8. Lifting Shadows Off a Dream
9. Hollow Years
10. Instrumental medley
11. Lines in the Sand
12. Six Degrees Of Inner Turbulence

1e toegift:
13. The Spirit Carries on
14. Children of the Damned

2e toegift:
15. Learning to live



(vrij overgenomen van http://www.metalfan.nl)

Japio
5 november 2002, 15:15
Nu wil ik het weten. Op wat voor gitaar speelt JP dan en wat kost zo'n ding. Als ik hem zou kopen, kan ik dan net zo goed spelen als hij of moet ik nog even wat oefenen.

Ik stond trouwens naast het mengpaneel en had over het geluid weinig te klagen. Soms verwaterde de toetspartijen. Maar dat doet niets af aan een geweldig optreden.

schm90
5 november 2002, 19:59
Ik zeg ook niet dat het geluid slecht was, zeker niet &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_wink.gif"> maar ik heb liever iets kleinere zalen
Verder was het gewoon een erg goed optreden.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: schm90 op 2002-11-05 19:00 ]</font>

sebass
5 november 2002, 23:53
Op 2002-11-05 14:15, schreef Japio:
Nu wil ik het weten. Op wat voor gitaar speelt JP dan en wat kost zo'n ding. Als ik hem zou kopen, kan ik dan net zo goed spelen als hij of moet ik nog even wat oefenen.


haha ja oefenen zul je :grin:. Maar hij speelt echt super. Lekker licht, snelle hals en het is maar een heel klein gitaartje. Alleen die stemmechanieken zitten wel heel dicht op elkaar.

http://www.ernieball.com/mmonline/specs/instruments_jp6.html

http://www.ernieball.com/mmonline/artists/jp_proto.html

Dionyios
6 november 2002, 00:20
Op 2002-11-05 14:15, schreef Japio:
en wat kost zo'n ding

Als je dezelfde opties wilt hebben die Petrucci zondag had op z'n gitaar ben je zo'n €3500,- kwijt in Nederland.

Dan heb je de 6 snarige gitaar, met als extra opties:
- Kleur Mystic Dream (veranderd van groen naar paarsig als je em vanaf een andere hoek bekijkt)
- Matching headstock (kop zelfde kleur als gitaar)
- Petrucci Inlays
- Piezo (ingebouwd in tremolo)

Nash
7 november 2002, 19:23
maar dan heb je ook wat!!! hehehe