PDA

View Full Version : Nieuwe Gretsch Electromatic hollowbodies?



Squier4ever
31 maart 2006, 13:56
Was van de week bij de gitaarboer, die hadden zojuist 2 nieuwe gretsches binnen, zo'n electromatic hollowbodies, maar een daarvan was in het oranje en had van die filtertron humbuckers ipv de DeArmond single coils?

Weet iemand of het hier om een nieuw model gaat, want op de site van Gretsch kan ik 'm niet vinden.

Vind hem trouwens ietsie mooier als een gewone electromatic hollowbody.

Squier4ever
31 maart 2006, 14:00
hem hem gevonden trouwens, hier pics:

http://www.elderly.com/new_instruments/items/G5120SB.htm

guitartub
31 maart 2006, 21:43
Dit betreft een Koreaanse Gretsch en waarschijnlijk geen nieuwe serie. Ik heb er zelf een uit de Koreaanse Historic Series, een golden Synchromatic Junior met een zwevend element waar ik al een paar jaar helemaal weg van ben. Kortom altijd uitproberen als je er een te pakken kunt krijgen, ook al is ie Koreaans.

Squier4ever
1 april 2006, 10:50
jwel dit is een limited run van de electromatics, heb ik nog op een andere site gelezen, maar wou hem jullie niet onthouden vandaar....

guitartub
1 april 2006, 19:21
Hee,

Ben vanmiddag na een bezoekje aan Feedback Rotterdam thuisgekomen met een Electromatic Pro Jet (solid body) (veeeel gitaar voor wenag). Heb m vanmiddag thuis over mijn amp uit zitten testen en DE OUWE IS ER BLIJ MEE. Wat een leuke aanvulling op mijn kleine collectie, die wordt er alleen maar veelzijdiger door. Kijk voor een plaatje op:
www.gretschguitars.com/gear/index.php?product=G5238&cat1=&cat2=&q=&st=1

guitartub
1 april 2006, 19:42
Overigens is de koffer die ik er bij kocht van....STAGG
... Goed genoeg en niet duur (€70,-), waar de originele GRETSCH koffer 220 dollar op moet brengen. Tsja....

episua
1 april 2006, 20:04
gefeliciteerd man! Kan je ook een foto van jouw gitaar maken, heeft toch wat meer dan de link geven van de Gretsch site. 399,- euro toch bij f**db*ck?

guitartub
1 april 2006, 21:15
gefeliciteerd man! Kan je ook een foto van jouw gitaar maken, heeft toch wat meer dan de link geven van de Gretsch site. 399,- euro toch bij f**db*ck?

Dank je wel.
De ouwe is helaas niet zo handig met al die moderne technieken (ben nog uit de tijd van de eerste auto en de eerste zwart wit televisie), maar ik zal mijn dochter eens lief aankijken dat ze allebei de Gretsches eens op de foto zet (zei hij trots), en zal ik mijn gear eens posten.
Jawel, €399,- + €70,- , daar durfde je 10jr geleden toch niet van te dromen. Toen was trouwens een Chinese of Indonesische gitaar echt brandhout, net zoals je nog wat langer geleden met een Koreaanse Hondo de open haard aanstak (nadat je uiteraard eerst de Di Marzio's eruit had gesloopt). De huidige kwaliteit van de gitaren uit het verre oosten is best okee, en de consument vaart er wel bij.

Greetz,
Bert.