PDA

View Full Version : Backupinger V-amp Pro



Nocki
31 maart 2006, 12:33
Hoi,

Vandaag is ie Binnen gekomen. mn Behringer V-amp Pro als backup.

de bedoeling is om met een eindtrapje een backup te hebben wat makkelijk mee kan en waarmee ik de hele kleine optredens ga doen. weet eigenlijk ook niet waarom ik het vertel maar mischien zijn er mensen die nog tip en trics hebben. heb vandaag de zoekfunctie tot pagina 4 uitgeplozen en de enigste tips die ik er uit heb gehaald zijn "gebruik de software op de pc om m te programmeren" en "gebruik de vershillende manieren van output op de goede manier"

Ik ben erg benieuwd hoe die klinkt over mn gear en over mn pc...

wil iemand iets opbouwends kwijt hier over? ga je gang...

Chiel
31 maart 2006, 14:15
Dit wil je waarschijnlijk niet echt horen, maar ik vind het echt 10x niks. Kreeg 'm ooit als goed bedoeld cadeautje, maar ik kreeg er naar lang proberen echt geen fatsoenlijke sound uit. Heb zelf een Sansamp Tri O.D. van een paar tientjes en dat is pas een backup. Klinkt echt 10x beter als die Tehringer en past zo ergens in je gitaartas/kist/koffer. Ook met een oude GT3 behaal je mijns inziens betere resultaten. Maar goed, experimenteerse en veel plezier ermee!

grt, Chiel

-=Rob=-
31 maart 2006, 15:11
Niet mee eens.

Heb zelf al een hele tijd een v-amp2, en krijg er zeker leuk geluid uit. Tis lang zoeken en programmeren, maar is zeker niet slecht. Moet er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat ik um niet gebruik bij optredens.

Idd de goede configuration en uitgang kiezen (Speakersim uit) en over een buizen eindtrap.

SimonS
31 maart 2006, 19:18
Niet mee eens.

Heb zelf al een hele tijd een v-amp2, en krijg er zeker leuk geluid uit. Tis lang zoeken en programmeren, maar is zeker niet slecht. Moet er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat ik um niet gebruik bij optredens.

Idd de goede configuration en uitgang kiezen (Speakersim uit) en over een buizen eindtrap.
ik ga met Rob mee. (gezellig...ofzo) Veel waar voor je geld. De laatste zin in de quote is belangrijk: goede config en uitgang kiezen! weten of je speakersim nodig hebt.

En je hebt waarschijnlijk in je zoektocht gevonden dat er een giga-vertraging zit tussen het schakelen van de patches. Dit is het meest erg wanneer je tussen verschillende speakersimulaties schakelt. De tip van de dag: programmeer al je patches met dezelfde speakersim, "geen" last van de delay.

Fvddungen
1 april 2006, 00:34
Configureren met de software is eigenlijk een vereiste, omdat je dan zo enorm veel meer kunt dan met de knoppen op het apparaat zelf. Verder moet je experimenteren wat je beter vindt klinken: De balanced of de unbalanced out (ja, daar zit verschil in). Verder vond ik de V-Amp over mijn lineaire monitoren veel beter klinken dan mijn cabinet + transistor amp.

Nocki
1 april 2006, 22:14
Bedankt voor de reacties!

Gisteren savonds even zitten spelen met de aansluiting op de pc enzo en daarna over mn pc boxjes zitten jammen met wat backingtracks. als ik m alleen daarvoor zou hebben zou die zn geld al dubbel en dwars waard zijn. nu nog eens op mn poweramp en 2x12's proberen enzo... maar 100 euro voor een jam amp op de pc is geen geld. het werkt heerlik en had er al snel een heel goed en redelijk dynamisch geluid uit!

Nocki