PDA

View Full Version : Pickups vervangen op een SuperSwede.



zeppo
31 maart 2006, 10:04
Een paar maanden geleden heb ik een oude Hagstrom Superswede op de kop kunnen tikken. In een ver verleden zijn ooit de originele pickups door Peer Dellen vervangen door DiMarzio Superdistortions. Deze pickups vind ik echter iets te.

http://www.xs4all.nl/~verhaag/stuff/hagstrom/bodynew2.jpg

Ook wil ik de originele 'looks' weer terug op deze gitaar (de originele pickups zijn totnutoe nergens te vinden helaas), dus de pickups moeten een cover hebben.

Na wat zoekwerk kwam ik uit bij de DiMarzio Paf Classics: en splitbaar en een cover.
Zijn er hier ervaringen met deze pups, of kennen jullie misschien nog meer alternatieven?

d'oh
31 maart 2006, 14:05
geen ervaringen met de pickups, maar damn wat een fuckin' mooie gitaar, kerel

frekie
31 maart 2006, 15:16
Idd wat een bjoetie, veel te mooi voor Dimarzio's :)
Seymour Duncan Seth Lover met chromen kapjes, is die gitaar wel waard vind ik.

Soulcollector
1 april 2006, 16:31
Niks is te mooi voor Dimarzio's.

Orpheo
1 april 2006, 16:46
Niks is te mooi voor Dimarzio's.

zeker wel. dimarzio is voor ibanez en dean (en alle andere B merken) en seymours voor gibson, hagstrom, en alle andere A merken :soul:

wat ik in die hagstrom zou doen.... duncan custom SH5 in brug, pearly gates in hals :D

Fumi SG
1 april 2006, 17:00
zeker wel. dimarzio is voor ibanez en dean (en alle andere B merken) en seymours voor gibson, hagstrom, en alle andere A merken :soul:

wat ik in die hagstrom zou doen.... duncan custom SH5 in brug, pearly gates in hals :D

Joh, wie had z'n Gibson ook al volgestopt met DiMarzio's?! Oke, oke... ze zijn er weer uit maar waar zitten ze nu in? Precies... een Fender!:seriousf:

Orpheo
1 april 2006, 17:38
Joh, wie had z'n Gibson ook al volgestopt met DiMarzio's?! Oke, oke... ze zijn er weer uit maar waar zitten ze nu in? Precies... een Fender!:seriousf:

fout! ook niet!! die dimarzio's zijn eruit, de seymours er weer in, en verkocht! je loopt achter kerel :D

en t feit DAT ik die dimarzio's erin had zitten, zijn voor mij de reden om te (kunnen) zeggen, dat dimarzio's afbreuk doen aan gibson. en ook aan fender.

Kevin-D
1 april 2006, 18:35
Dean... Ibanez... B-merk? :D:D:D

bram123
2 april 2006, 16:48
ik heb nog een dim. paf classic brug liggen die ik niet meer gebruik. prima pickup, met inderdaad splitopties en een cover. niet zo veel output.

Orpheo
2 april 2006, 18:44
Dean... Ibanez... B-merk? :D:D:D

vind ik wel ;)

zeppo
3 april 2006, 13:33
ik heb nog een dim. paf classic brug liggen die ik niet meer gebruik. prima pickup, met inderdaad splitopties en een cover. niet zo veel output.

Prijs? <--dat waren 4 tekens te weinig voor een post

zeppo
3 april 2006, 13:36
geen ervaringen met de pickups, maar damn wat een fuckin' mooie gitaar, kerel

hehe, en niet eens zoveel voor betaald. (voor een '78-er in bijna perfecte staat, dan)

bram123
6 april 2006, 16:47
Prijs? <--dat waren 4 tekens te weinig voor een post
ik heb je een berichtje hierover gestuurd.