PDA

View Full Version : Brian May vox



Orpheo
31 maart 2006, 09:27
Omdat ik niet kan zoeken op vox en may, ben ik helaas genoodzaakt dit topicje te openen, sorry.

wie is bekend met de brian may vox? dat kleine witte ding.

link vox (http://www.voxamps.co.uk/products/brianMay.htm)

ik ben benieuwd!

johantipker
31 maart 2006, 09:40
Buiten dat het een stand alone gitaarversterkertje is, is het eigenlijk een soort booster, waarmee je een VOX AC30 kunt oversturen, zodat de"MAY" sound vervolgens uit de VOX wordt geblazen....daar is ie eigenlijk voor bedoeld...Ooit bouwde de bassist van Queen een soort boostertje voor May, en daar zat die sound in waarmee die beroemd is geworden (en in z'n special Brian May Custom vingers natuurlijk) :gitarist:

Erikt
31 maart 2006, 09:41
al gezocht op Brian dan? 8-)

Orpheo
31 maart 2006, 10:03
al gezocht op Brian dan? 8-)

ja. maar dan krijg je allemaal loze posts waar je niks mee kan. t gaat perse om de brian may vox. en dat pakt ie niet.

BVD
31 maart 2006, 10:49
Met Brian Special kom je al een heel eind.

almarvk
31 maart 2006, 10:52
(en in z'n special Brian May Custom vingers natuurlijk) :gitarist:

Wicked! Die wil ik ook! :D

Orpheo
31 maart 2006, 14:24
ik heb m gehaald, deze amp! voor beginners als stand alone zeker niet verkeerd, en voor gevorderden heel leuk als booster apparaat!!

B_2_the_a
31 maart 2006, 14:56
Ik hoop dat ze er ook een keer een pedaaltje van maken, want om er nou een versterker tussen te gooien :S

Orpheo
31 maart 2006, 15:04
Ik hoop dat ze er ook een keer een pedaaltje van maken, want om er nou een versterker tussen te gooien :S

tja, t staat nu wel vet vind ik, 2 zwarte marshalls met een witte vox erop met rood doek :D heel gaaf! ghehe

maar ik heb m nu als stand alone ampie getest; das LEUK. maar meer niet. tis handig als je om 2 uur snachts in een gehorig huis nog ff een lick wilt testen.

maar als unit voor je versterker is t superlekker. iig, op mijn jcm800 low input. ik heb er een tubescreamer voor hangen, (voor de marshall EN de vox) en ik kan nu dus beetje spelen met lichte crunch, overdrive (want met de TS gaat t echt niet zo hard oversturen als op de high input met de TS). en met de andere marshall kan ik dan kiezen tussen echt dikke distortion (als mijn ABCy pedaal komt!). ik ben een blij en gelukkig mens (voor t eerst sinds 2 maart denk ik.. de dag dat ik de strat kocht!).

Shifty
1 april 2006, 13:32
Ik heb 'm ook aangeschaft! Gister opgehaald, grappig ampje! Mocht nog ff over z'n Brian May gitaar spelen (Guild ofzo, schijnt aardig zeldzaam te zijn), was een leuke ervaring... maar niet mijn ding ;)

Over 't ampje: Om er een mooi clean geluid uit te halen wordt lastig, maar de overdrive/gain is hartstikke leuk! Als je de high gain inschakeld heb je een vette fuzz! :D Echt een leuk oefenampje en ik ga 'm maandag ff over m'n Koch gooien... ben benieuwd!

Ritch
1 april 2006, 13:40
Ik heb 'm ook aangeschaft! Gister opgehaald, grappig ampje! Mocht nog ff over z'n Brian May gitaar spelen (Guild ofzo, schijnt aardig zeldzaam te zijn), was een leuke ervaring... maar niet mijn ding ;)

Over 't ampje: Om er een mooi clean geluid uit te halen wordt lastig, maar de overdrive/gain is hartstikke leuk! Als je de high gain inschakeld heb je een vette fuzz! :D Echt een leuk oefenampje en ik ga 'm maandag ff over m'n Koch gooien... ben benieuwd!

Zeg, hoe 'gooi' je de Vox over de Koch? Ik heb namelijk ook een Koch èn een Vox Pathfinder, misschien dat ik die kan gebruiken als boostertje? Erg fijne bakjes, crunch is wel geinig :)

Orpheo
1 april 2006, 19:16
Zeg, hoe 'gooi' je de Vox over de Koch? Ik heb namelijk ook een Koch èn een Vox Pathfinder, misschien dat ik die kan gebruiken als boostertje? Erg fijne bakjes, crunch is wel geinig :)

dit ampie heeft een boosteroutput; dan gebruik je alleen het treblebooster deel. of de pathfinder dat ook heeft? geen idee.

en inderdaad, met gain op 10, high gain aan, is t een lekkere fuzzbox! ik vind m echter lekkerder met low gain, gain op 5, en de ts9 ervoor. dan is t minder fuzzy/fizzy en veel meer power en growl.

Shifty
1 april 2006, 19:28
Ja als je de booster output gebruikt dan schakelt 'ie de speaker uit en dan gebruik je die treblebooster.

Ik heb er nog geen TS9 op gehad, maar dat is leuk? Ga daar ook maar 's mee spelen. Ben allang blij dat ik nu altijd snel en gemakkelijk thuis kan spelen met een redelijk goede sound.

ieme
1 april 2006, 19:42
Mocht nog ff over z'n Brian May gitaar spelen (Guild ofzo, schijnt aardig zeldzaam te zijn), !

WAAR?!?!?!

Orpheo
1 april 2006, 20:36
Ja als je de booster output gebruikt dan schakelt 'ie de speaker uit en dan gebruik je die treblebooster.

Ik heb er nog geen TS9 op gehad, maar dat is leuk? Ga daar ook maar 's mee spelen. Ben allang blij dat ik nu altijd snel en gemakkelijk thuis kan spelen met een redelijk goede sound.

als je gain laag houd, en de low gain indrukt, dan geeft t met de ts9 een heel aangename sound! tis natuurlijk geen marshall plexi/jcm800 fullstack, maar tis zeker niet verkeerd.

Shifty
2 april 2006, 12:24
@ ieme: In Leeuwarden, Hoezo... is 'ie echt zó speciaal? :)

@ Orpheo, ik ga het ff proberen door m'n pedalboard er op aan te sluiten :) k vind sowieso de amp met gain echt wel z'n mannetje staan :) Morgen in de oefenruimte over m'n Koch, ben erg benieuwd!

Squier4ever
2 april 2006, 12:37
sinds wanneer heb jij 2 marshalls orpheo, of heb ik nou liggen slapen?

j.augustus
2 april 2006, 12:55
Het is een heel goed versterkertje.

Voor repetities.Ook voor direct opnames.beetje short delay erop.Ook voor oefensessies zonder versterking,In een huiskamertje,perfect.Absoluut een van de beste koops ooit.Koptelefoon erop.Is ook wel goed.

Momenteel speelt mijn dochter erop.Kan niet super hard ,gelukkig.

Orpheo
2 april 2006, 17:55
sinds wanneer heb jij 2 marshalls orpheo, of heb ik nou liggen slapen?

voor de verandering heb ik er geen topic over geopend :) ik heb vorige week zaterdag mijn mark4 geruild tegen een jcm800 head 50w. met epicenturiesaway om precies te zijn. hij vond zijn tone in de mark, ik de mijne (weer) in de jcm800.