PDA

View Full Version : Opstelling



Erikt
31 maart 2006, 08:58
Wat vinden jullie van deze opstelling?:

Boss TU2 -> Jekyll&Hyde -> Ibanez TS9 -> Ibanez DE7 -> Boss GE7 -> MXR Micro Amp

Misschien een beetje wisselen van effecten binnen de opstelling?

:hippie:

nielsduursma
31 maart 2006, 11:09
ik denk dat IK de boss, en mxr beter VIND klinken voor de delay. (of de boss na de delay, of na de mxr)

Antal
31 maart 2006, 12:43
ik denk dat IK de boss, en mxr beter VIND klinken voor de delay. (of de boss na de delay, of na de mxr)

+1

En wat ik altijd prettig vind, maar dat heeft helemaal niets met sound te maken, is om de tuner als laatste te hebben. Ben je dan met je pedalen aan het rommelen (van positie wisselen oid) dan zet je gewoon je tuner aan, dan hoef je je amp niet uit te zetten want die tuner laat dan geen geluid door.

Erikt
31 maart 2006, 14:05
+1

En wat ik altijd prettig vind, maar dat heeft helemaal niets met sound te maken, is om de tuner als laatste te hebben. Ben je dan met je pedalen aan het rommelen (van positie wisselen oid) dan zet je gewoon je tuner aan, dan hoef je je amp niet uit te zetten want die tuner laat dan geen geluid door.

Dus de tuner aan het einde? lijk mij juist niet verstandig. Als er dan een aantal pedalen aanstaan vervormd je sound en kan de tuner het misschien minder goed oppikken? (of ben ik nu raar aan het redeneren) en als ik nu men tuner aanzet laat hij ook geen sound door

BVD
31 maart 2006, 14:15
Als je nu je tuner aanzet laat hij geen sound door, maar als je dan een kabeltje van een ander effectbakje uittrekt om hem te verwisselen van plaats gaat je amp wel knallen.
Het is natuurlijk beter je tuner eerst te zetten, maar tijden het experimenteren met de plaatsing van je fx is het handig niet steeds je amp af te moeten zetten.

Ricis
31 maart 2006, 14:31
waarvoor dient nou eigenlijk precies die MXR Micro Amp voor?

Random_hero
31 maart 2006, 14:38
Als je nu je tuner aanzet laat hij geen sound door, maar als je dan een kabeltje van een ander effectbakje uittrekt om hem te verwisselen van plaats gaat je amp wel knallen.
Het is natuurlijk beter je tuner eerst te zetten, maar tijden het experimenteren met de plaatsing van je fx is het handig niet steeds je amp af te moeten zetten.

Tuner in een aparte loop met een A/B-swithc

nielsduursma
31 maart 2006, 14:53
waarvoor dient nou eigenlijk precies die MXR Micro Amp voor?

booster, of gewoon vanwege het mooie geluid.

Ricis
31 maart 2006, 15:40
ja maar wat doet dat dan precies met het geluid. wat verandert er?