PDA

View Full Version : Boss GT-8 en ENGL buizeneindversterker: goede combi?



pol2711
30 maart 2006, 22:23
Dag luitjes,

In mijn eindeloze zoektocht naar dat ene geluid even wat droppen: ik heb een ENGL 2x20 buizen eindtrap. wil daar de BOSS GT-8 als voorversterker aanhangen en de greenbacks als ls. Ik ben dan heel 'versatile' zoals ik dat op harmony central vaak lees maar wat vinden jullie?
Ben een rocker en de britse geluidne bevallen me wel. Dat messy rectifier geluid vind ik wat minder.

Jullie mogen NU schieten.

DarknessAwaits
30 maart 2006, 22:26
Ik heb zelf de GT8, maar als preamp lijkt hij me waardeloos. De 'simulaties' zijn niet slecht in de zin van dat ze niet klinken als het origineel, maar ze klinken gewoon erg slecht.

Bl44t44p
30 maart 2006, 22:51
Ga even met Armageddon praten, die heeft een tijd met een Engl Thunder en zowel GT-6 als GT-8 gespeeld :)

armageddon
30 maart 2006, 23:22
Haha, gaaf...ben ik opeens de 'expert' ofzo? :D

Nee, idd. Ik heb met allebei gespeeld. De GT8 heeft veel betere simulaties, maar ze zijn wel minder dan de PodXT vind ik, maar zeker niet slecht. Je moet alleen erg conservatief zijn met de bassfreqs en gain.
Het belangrijkste is is dat je geen mic-simulatie ingeschakeld heb (direct setting geloof ik). Dan klinkt het een stuk overtuigender als je hem door een buizenpoweramp gooit.

Persoonlijk vind ik het een goede combi. De buizeneindtrap + echte speaker zorgen er wel voor dat je door de mix komt (maar, pas op met die bass freqs). Het is flexibel, makkelijk te besturen en lekker om mee te spelen. De sound is wel ietsje minder, maar zeker niet slecht, zelfs goed, als je weet hoe je het in moet stellen.

BartT5R
31 maart 2006, 07:26
Probeer als pre ook eensde Roland GP100, die is erg goed als pre.

qwertyuiop
31 maart 2006, 09:14
Ik ken de GT8 helaas niet, maar hoor van meerdere kanten dat die uberhaupt minder klinkt dan de podxt-live. Die laatste heb ik en daar speel ik momenteel mee over een mesa 2x20 watt buizeneindtrap en een marshall 4x10 kast. Klinkt uitstekend. (speakersim uit natuurlijk...)

Je bent op die manier inderdaad erg flexibel en je geluid komt door de buizenendtrap en de speakers goed door de mix. Het klinkt uiteraard niet hetzelfde als een volledige buizen-setup, maar dat hoort niemand behalve jijzelf.

als je de gt8 nog niet hebt gekocht zou ik zeker ook even de podxt-live proberen. En vergeet de vox tonelab se dan ook niet. die heb ik ook gehad en vond ik geschikter voor een setup met buizeneindtrap, omdat-ie lekkerder klinkt (zeker voor meer rock-georienteerde muziek). Maar dat is uiteraard heel persoonlijk. (altijd maar weer al die keuzes....)

succes ermee

armageddon
31 maart 2006, 10:24
De Roland GP100 heeft eigenlijk dezelfde versterkermodellen als de GT serie, maar ouder. De GT serie vond ik lekkerder klinken.

pol2711
31 maart 2006, 20:22
Hé mannen, dank voor de reacties.
PodXT is van Line6 (toch?) en na mijn Spider en FlextoneII avontuur blijf ik héél vér weg van Line6. Of jullie moeten me op de eoam overtuigen. Ben een oude rocker en die geluiden (hfd Brits) moét ik er uit kunnen halen

groetjes
Paul

BartT5R
31 maart 2006, 20:51
De Roland GP100 heeft eigenlijk dezelfde versterkermodellen als de GT serie, maar ouder. De GT serie vond ik lekkerder klinken.
De GP100 klinkt wat minder gemaakt, de simulaties zijn idd niet heel natuurgetrouw, maar ze klinken gewoon beter, ik heb in de loop der jaren onderandere de GT6 en de PODXTLIVE gehad, en toch klinkt de GP100, zeker in combinatie met een lampeneindtrap overtuigender.

Maar da's natuurlijk mijn idee.

nielsnielsniels
31 maart 2006, 23:28
Misschien een Vox tonelab SE ?

Thom TK
1 april 2006, 00:40
HOW wacht ff....sorry dat ik meteen zo binnenval in dit topic maar...
ik neem aan dat je de Engl 50 watt eindtrap bedoeld?

Scali
1 april 2006, 03:00
Ik zou ook verder kijken dan de Boss GT-8.
Ik heb em over de eindtrap van een H&K Triamp gehoord, en ik vond hem ook niet zo heel geweldig.
Er zat ook helemaal geen lekkere 'feel' in de GT-8... de respons op je spel was gewoon niet wat je verwacht. Dat vind ik bij bv een Vox Tonelab beter.

Kaboemba
1 april 2006, 08:15
Ik zeg buizenvoorversterker en een rocktron intellifex of chameleon.
Probeer b.v. is een Hughes en Kettner access te krijgen of een rocktron buizen voorversterker. Redelijk betaalbaar en midi aan te sturen.
Je bent net ff wat meer kwijt zeg tussen de 700 en 900 euro maar je hebt een veel betere set en heel veel mogelijkheden.

Geloof me, ik heb zelf van alles geprobeerd van buizen voorversterker tot pod XT live tot gt3 en korg ax1500, velocity eindtrap, marshall eindtrap beide transistor en de jmp1.

Heb nu een carvin quad en een g-major over een buizen combo en ik heb de beste sound die ik ooit had.
hmm okee de versterker klinkt zonder dat nog veelllllll beter maar dan heb ik niet de effecten die ik wil.