PDA

View Full Version : Re- Valve JCM800 Combo 4210



BeKaaW
30 maart 2006, 21:56
Iemand enig idee wat het kost om een JCM800 / Combo 4210 van nieuwe buizen te (laten) voorzien?

5 x ECC83
2 x EL34

De eind trap buizen zijn 11 jaar oud en de rest zolang als ik 'm heb en dat is al weer 23 jaar!

zjanke
30 maart 2006, 22:17
Inclusief alles na laten kijken 100-125 euro, hangt ook een beetje van het merk buizen af wat je er in laat zetten.

BeKaaW
30 maart 2006, 22:30
Zjanke,

Enige hints wat er in moet? ECC83 lopen bv - op intermet in prijs uiteen van 18 tot 150 euro per stuk

zjanke
30 maart 2006, 22:43
Zoveel mensen, zoveel smaken. Ik heb mijn TSL laten herbebuizen (galgje-woord) met JJ's en ben daar erg tevreden over. Maar andere gebruikers hier hebben andere meningen. Kijk even via http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=70521&highlight=nieuwe+buizen of er iets meer info tussen staat, genoeg JCM800 bezitters hier!

Waar kom je overigens vandaan, wellicht dat je dan ook nog een tip krijgt voor een goeie amptech :)

Han S
30 maart 2006, 22:44
Heb je klachten over de versterker dat je ze wilt vervangen? Ik heb een 800 van begin jaren 80 en alles zit er origineel nog in, is niks mis mee.

BeKaaW
30 maart 2006, 22:48
Bedankt voor de link, 'k zal eens even spitten.

en verder 'k zit in de regio Groningen.

BeKaaW
30 maart 2006, 22:59
Han S

'T probleem was zo'n 12 jaar geleden dat het net leek of er iets inwendig stond te reutelen in de versterker. Zoals bv een spring in de reverb maar die was het niet. Na vervanging van de eind buizen was dat ok en opgelost.

Op het moment is het boost kanaal kwa vermogen achter gaan lopen op het clean kanaal - nooit zo geweest - dus dat moet haast uit het boost kanaal komen. Ook is het geluid op boost minimaal kwa JCM800 nivo verwachting

De eind buizen beginnen weer te rammelen zoals boven aan gegeven dus dacht ik, misschien beter de hele zooi in de revisie te gooien. (En ook de pots die kraken enzo te laten vervangen, want het blijft een wereld amp!

casper innosence
30 maart 2006, 23:05
ik zit er over te denken om mn "oude" jcm 2000dsl te retuben, voor ik m verkoop (de verkoop is aan de nieuwe gitarist van mn band, dus als ik m hertube dan heb ik ook profijt van et betere geluid) Nu heb ik pas wel mn Mesa van nieuwe buizen voorzien, maar die heeft een fixed bias. Kan ik bij de dsl ook zo buizen omprikken of moet die echt ffe gebiased worden.

off topic: wat is een mooie prijs voor een Dsl 100 met nieuwe buizen?

drap
30 maart 2006, 23:12
off topic: wat is een mooie prijs voor een Dsl 100 met nieuwe buizen?

Mwah, tientje hooguit. Maar ik wil je wel matsen, geef ik er 15 euro voor. Deal? En ik zou maar snel beslissen want anders gaat de koop niet door

BeKaaW
30 maart 2006, 23:21
Drap

Dat kan wel naar een euro of 20 hoor!

drap
30 maart 2006, 23:24
Drap

Dat kan wel naar een euro of 20 hoor!

Ja kut, nou moet ik er weer overheen! 25 euro dan, omdat ik het wel een leuk versterkertje vind.

bloodboiler
31 maart 2006, 11:39
Heb je klachten over de versterker dat je ze wilt vervangen? Ik heb een 800 van begin jaren 80 en alles zit er origineel nog in, is niks mis mee.


Wordt er niet over gespeeld of is ie ijskoud gebiast???

Heb een aantal weken geleden nieuwe eindbuizen (TAD) in mijn Jcm 800 2203 laten zetten en opnieuw gebiast, damn wat een verschil!!!
De vorige buizen zaten er al een jaar of 2/3 in en was al bijna vergeten hoe de versterker zou moeten klinken.
Abnormaal wat een verschil in dynamiek.