PDA

View Full Version : oxford 125L6-1



RF
30 maart 2006, 21:13
hoi, kan iemand me iets vertellen over een oxford 125L6-1? Ik ken wel 12L6, maar niet deze.. misschien iemand ervaring mee?

grrobert

Mr.Jay
30 maart 2006, 22:32
hoi, kan iemand me iets vertellen over een oxford 125L6-1? Ik ken wel 12L6, maar niet deze.. misschien iemand ervaring mee?
grrobert

nee, zegt me ook niks die 5 na de 12.
L = 30W peak / 15W rms ongeveer. Is Bandmaster-2x12box speaker o.a.
Ik heb div. 60'sBassmanboxen gehad met de 12M6-11, dus 2 x die 1 achteraan, ook geen idee wat die betekent helaas.
Staat het op de rand van het frame gestempeld of op een wit stikkertje ?
Ruwweg : 60's hadden stempels, de 70's stikkertjes.

Wie nog?
JaY

RF
31 maart 2006, 00:04
zit een wit stickertje op de rand met de nummers, zilvere behuizing..ipv zwart. Fender sticker en ribbed cone. Heb ze nog niet aangesloten gehad.

grrobert

Mr.Jay
31 maart 2006, 14:22
zit een wit stickertje op de rand met de nummers, zilvere behuizing..ipv zwart. Fender sticker en ribbed cone. Heb ze nog niet aangesloten gehad.
grrobert

interessant, ken ik niet verder. Pic misschien ?
JaY

RF
2 april 2006, 12:56
nee, zegt me ook niks die 5 na de 12.
L = 30W peak / 15W rms ongeveer. Is Bandmaster-2x12box speaker o.a.
Ik heb div. 60'sBassmanboxen gehad met de 12M6-11, dus 2 x die 1 achteraan, ook geen idee wat die betekent helaas.
Staat het op de rand van het frame gestempeld of op een wit stikkertje ?
Ruwweg : 60's hadden stempels, de 70's stikkertjes.

Wie nog?
JaY

Hoe zit dat eigenlijk met dat wattage? Kan ik deze speaker in een 30 watt versterker hangen of is ie daar te licht voor?

grrobert

Mr.Jay
2 april 2006, 13:08
Hoe zit dat eigenlijk met dat wattage? Kan ik deze speaker in een 30 watt versterker hangen of is ie daar te licht voor?
grrobert

Zal héél link blijven inderdaad. Ze hangen met zijn 2-en in een 40W Bandmaster, ook nog in gesloten cab dan.
Nou zegt 30W amp helemaal niks natuurlijk.
Ik bedoel wat voor (combo-?)amp is 't, wanneer levert ie 30W en wanneer misschien zelfs 60W, en wat gebruik je aan pedalen ervóór b.v. Een speaker heeft liever een clean geluid dan een vervormd te verwerken, zeker zo'n lichte. Hoe oud is de speaker, wat heeft ie al te verduren gehad etc etc.

JaY

RF
2 april 2006, 13:30
Zal héél link blijven inderdaad. Ze hangen met zijn 2-en in een 40W Bandmaster, ook nog in gesloten cab dan.
Nou zegt 30W amp helemaal niks natuurlijk.
Ik bedoel wat voor (combo-?)amp is 't, wanneer levert ie 30W en wanneer misschien zelfs 60W, en wat gebruik je aan pedalen ervóór b.v. Een speaker heeft liever een clean geluid dan een vervormd te verwerken, zeker zo'n lichte. Hoe oud is de speaker, wat heeft ie al te verduren gehad etc etc.

JaY

wil hem in een fender 30 hangen.. wat denk jij

grrobert

Mr.Jay
2 april 2006, 14:10
wil hem in een fender 30 hangen.. wat denk jij
grrobert

Dat is die buizenbak eind 70's toch?
Ik vrees dat de speaker daarin geen lang leven zal hebben. Daarbij zal ie vroeg opbreken met zo'n vermogen uit de amp.

JaY

matto
2 april 2006, 20:09
Zal héél link blijven inderdaad. Ze hangen met zijn 2-en in een 40W Bandmaster, ook nog in gesloten cab dan.
Nou zegt 30W amp helemaal niks natuurlijk.
Ik bedoel wat voor (combo-?)amp is 't, wanneer levert ie 30W en wanneer misschien zelfs 60W, en wat gebruik je aan pedalen ervóór b.v. Een speaker heeft liever een clean geluid dan een vervormd te verwerken, zeker zo'n lichte. Hoe oud is de speaker, wat heeft ie al te verduren gehad etc etc.

JaY

Is het niet zo dat een speaker makkelijker een vervormd geluid kan verwerken dan een clean geluid.
Dan zijn er toch minder pieken te verwerken? omdat de (buizen) versterker dan minder "dynamisch" is

Al
3 april 2006, 12:37
hoi, kan iemand me iets vertellen over een oxford 125L6-1? Ik ken wel 12L6, maar niet deze.. misschien iemand ervaring mee?

grrobert

Het was in die tijd vrij normaal dat er nogal wat van componenten door elkaar werden gebruikt. Vaak werd daar geen melding van gemaakt. Zo heeft Ted Weber bij het reconen inmiddels een stuk of 70 (even uit mijn hoofd) uitvoeringen van de oude C12N zijn langskomen, allemaal kleine verschillen.
Het zou kunnen dat een fabrikant dmv een toevoegsel daar een indicatie aan gaf maar waarschijnlijk bleef dat onder de pet. Horen en zien kan je het soms wel.

Ook werden speakers soms op verzoek vd klant wat aangepast. Daar werd dan in de regel een indicatie bij vermeld. Bij Jensen werd een S (Special) gebruikt. WAT er dan precies anders was mag je naar raden ... Ik denk dat dit ook zoiets is.

Ok, nu weet je nog niks...

Al

RF
10 april 2006, 08:32
Dat is die buizenbak eind 70's toch?
Ik vrees dat de speaker daarin geen lang leven zal hebben. Daarbij zal ie vroeg opbreken met zo'n vermogen uit de amp.

JaY

en houdt ie het in een deluxe denk je?

grrobert