PDA

View Full Version : Snaren breken snel.



TRC
30 maart 2006, 21:52
Hey,

sinds oktober speel ik iedere dag op mijn Ibbie GSA60 (aangezien het mijn enige gitaar is alleen op die :) ) en iedere dag gemiddeld 2 uur.
Nu speel ik volgens mij niet overdreven hard, volgens mijn gitaarleraar ook niet.
Maar om de een of andere reden krijg ik het voormekaar om zeker 2 snaren per maand te laten knappen.
Is dit normaal???? Zo nee, wat zou ik kunnen doen om de snaren minder snel te laten knappen? Het zijn trouwens snaren met een normale dikte.

BeKaaW
30 maart 2006, 22:21
Zie: Post Borisbecker 19-03-2006, 21:41

Was gewoon benieuwd hoe vaak breken jullie je snaren en wat is meestal de oorzaak?Heb net namelijk weereens een snaar gebroken terwijl ik een normale bend deed.Dit is me trouwens nog nooit gebeurt bij het benden, meestal gaat ie gewoon aan het uiteinde(bij de brug dus) kapot als ik me een beetje laat gaan.Gebruik trouwens ernie ball snaren(0.10 met heavy bottom). Oh ja nog tips hoe het breken van snaren voorkomen kan worden?

Even zoeken op snaren breken > dat geeft posts genoeg

biels
30 maart 2006, 22:32
er zijn hier wel vaker topics over geweest,
kijk even of er misschien een scherp stukje, ik ben de naam kwijt van zon ding, bij je brug zit.

nielsduursma
30 maart 2006, 22:43
er zijn hier wel vaker topics over geweest,
kijk even of er misschien een scherp stukje, ik ben de naam kwijt van zon ding, bij je brug zit.

braampje :)

biels
30 maart 2006, 22:43
dat was hem! hehehe bedankt

Sim-Simon
30 maart 2006, 22:44
Ja en anders ook even een nieuw(ivm eventuele scherpe plekjes) en misschien dunner plectrum nemen.

STW
30 maart 2006, 23:29
ik had er ook veel last van
nu heb ik grafieten zadeltjes, geen problemen meer :)

Cris
31 maart 2006, 00:44
Of hij heeft gewoon dikkere snaren nodig. :)

FruscianteFan
31 maart 2006, 08:51
ik had er ook veel last van
nu heb ik grafieten zadeltjes, geen problemen meer :)Ik breek ook snaren met die grafieten zafeltjes. En ze breken nog steeds bij het brugzadel!

Eko
31 maart 2006, 09:01
Er is inderdaad al menigmaal over gesproken.
Denk bij breuk inderdaad niet alleen aan bramen aan metalen delen. Ook het zweet aan je handen geeft corrosie. Je toon gaat niet alleen achteruit maaar ook het oppervlak van je snaar. Bij palmmuting , het afdempen van de snaren bij de brug, komt je snaar ook in aanraking met je zweet. Hier komt echter veel spanning op de snaren. Ergo conclusio....
Ook het verkeerd staan van de zadels ten opzichte van de body kan problemen opleveren. Als ze te ver naar achteren staan wordt de hoek minder dan 90gr en dus extra scherp.
Misschien vaker snaren wisselen? Altijd goed. Al was het maar voor de omzet in de winkels. Onze geachte dealers moeten ook blijven leven.

Rubenios
31 maart 2006, 12:51
2 snaren in de maand valt mee joh. wou dat dat bij mij zo was :P mja ik heb floyd.

is denk ik niks met je gitaar aan de hand. gaat wel goed zo...

Guitarik
31 maart 2006, 12:53
Had ik ook altijd. Op allebei m'n gitaren. Sinds ik grafieten zadels heb, breek ik nooit meer een snaar.