PDA

View Full Version : sound



timbo
30 maart 2006, 18:54
wat moet ik hebben voor zo'n sound en begin niet over talent want die zijn flauw:P

http://video.google.com/videoplay?docid=-3482468820135778925&q=guitar+solo&pl=true

Basseytje
30 maart 2006, 18:55
veel distortion en delay

pietros
30 maart 2006, 18:56
veel distortion en delay

en reverb niet te vergeten

bert k
30 maart 2006, 19:06
wat moet ik hebben voor zo'n sound en begin niet over talent want die zijn flauw:P

http://video.google.com/videoplay?docid=-3482468820135778925&q=guitar+solo&pl=true
Een Jackson, en een distortionpedaaltje.

timbo
30 maart 2006, 19:15
thnx stomem tien letter regel

d'oh
30 maart 2006, 19:18
maar ben je nou wat wijzer geworden?

denk je echt dat je van zo'n met een microfoon of door de versterkers line-out opgenomen filmpje is matige kwaliteit (geluid en beeld)
echt kan zeggen van he, dan moet je die en die versterker, of dat en dat pedaaltje hebben en die gitaar?

wil je werkelijk zo'n sound dan ga je naar grote gitaarwinkels en trek je alles uit het rek en spelen, maar en kijken wat de beste benadering van die sound is.

Anders Destium
30 maart 2006, 20:28
Damn dit klinkt blikkerig en schel zeg! Dit moet haast wel een distortionpedaal als een ds2 of metalzone zijn. Heb ik een tijd gehad samen met een valvestate, samen met een dd-3 moet je in de buurt kunnen komen. Echt een heerlijke solid state distortion!




Dit is trouwens best ziek (even die mizzou.com link volgen):

http://video.google.com/videoplay?docid=-304388099391196779&pl=true

Anders Destium
30 maart 2006, 20:30
maar ben je nou wat wijzer geworden?

denk je echt dat je van zo'n met een microfoon of door de versterkers line-out opgenomen filmpje is matige kwaliteit (geluid en beeld)
echt kan zeggen van he, dan moet je die en die versterker, of dat en dat pedaaltje hebben en die gitaar?

wil je werkelijk zo'n sound dan ga je naar grote gitaarwinkels en trek je alles uit het rek en spelen, maar en kijken wat de beste benadering van die sound is.

Dit is echt het soort geluid dat je krijgt met een distortion pedaal, ik zou het dus vooral in die hoek zoeken!

marter544
30 maart 2006, 20:41
Owja, en talent. Ik vind het trouwens geen mooi geluid.

Negative K3 fan
30 maart 2006, 20:41
een goedkoop zoom bakje ofzo

renier
30 maart 2006, 20:53
wat moet ik hebben voor zo'n sound en begin niet over talent want die zijn flauw:P

http://video.google.com/videoplay?docid=-3482468820135778925&q=guitar+solo&pl=true


nou, talent lijkt me niet. het stelt geen fuck voor wat die gozer speelt, en hij speelt behoorlijk slordig.


en verder: een veel te lichte basswood gitaar, veel te veel distortion, veel te veel delay en reverb, en een jaren 80 versterker.

met andere woorden: ik vindt het maar een sound van niks. maar goed, dat vroeg je niet he.

Droffie
31 maart 2006, 12:09
nou, talent lijkt me niet. het stelt geen fuck voor wat die gozer speelt, en hij speelt behoorlijk slordig.


en verder: een veel te lichte basswood gitaar, veel te veel distortion, veel te veel delay en reverb, en een jaren 80 versterker.

met andere woorden: ik vindt het maar een sound van niks. maar goed, dat vroeg je niet he.


+ 1 Hehe...het talent is ver te zoeken hier...:D

hansies
31 maart 2006, 12:31
nou, talent lijkt me niet. het stelt geen fuck voor wat die gozer speelt, en hij speelt behoorlijk slordig.


en verder: een veel te lichte basswood gitaar, veel te veel distortion, veel te veel delay en reverb, en een jaren 80 versterker.

met andere woorden: ik vindt het maar een sound van niks. maar goed, dat vroeg je niet he.

Kan jij beter, graag een voorbeeldje

Droffie
31 maart 2006, 12:47
Kan jij beter, graag een voorbeeldje

Is wel duidelijk dat het een beginner is. Ik denk dat de meeste hier wel beter zijn dan dat...;)

Anders Destium
31 maart 2006, 13:47
[Scali-mode]
Het zou op zich wel leuk zijn als alle mensen met kritiek hierop zelf filmpjes zouden posten. Als je dat niet doet dan kunnen we niet vaststellen of je beter bent dan deze knakker en als je niet beter kunt spelen dan moet je je bek erover houden. Het zou me niets verbazen als de mensen met de meeste kritiek de grootste prutsers blijken te zijn.[/Scali-mode]


Dus kom maar door met die filmpjes!

hansies
31 maart 2006, 13:47
Is wel duidelijk dat het een beginner is. Ik denk dat de meeste hier wel beter zijn dan dat...;)
dat betwijfel ik zéér sterk, maarja ge leest hier veel maar ge hoort wel weinig....

Droffie
31 maart 2006, 13:54
dat betwijfel ik zéér sterk, maarja ge leest hier veel maar ge hoort wel weinig....

Ik weet niet of we 't over het zelfde filmpje hebben maar ik heb 't over die dude op die Jackson voor de duidelijkheid. Het doet er verder niet toe, maar erg lang speelt hij geen gitaar.

Droffie
31 maart 2006, 13:56
[Scali-mode]
Het zou op zich wel leuk zijn als alle mensen met kritiek hierop zelf filmpjes zouden posten. Als je dat niet doet dan kunnen we niet vaststellen of je beter bent dan deze knakker en als je niet beter kunt spelen dan moet je je bek erover houden. Het zou me niets verbazen als de mensen met de meeste kritiek de grootste prutsers blijken te zijn.[/Scali-mode]


Dus kom maar door met die filmpjes!

Gadver...hou eens op Scali...:D

d'oh
31 maart 2006, 14:01
Dit is echt het soort geluid dat je krijgt met een distortion pedaal, ik zou het dus vooral in die hoek zoeken!

ja dat lijkt me nogal logisch, maar timbo vroeg wat hij nodig had en ik durf ook nog wel te zeggen van distortionpedaal en jackson (want dat staat op de headstock van die gitaar en op de pups)

Nickname
31 maart 2006, 16:05
Probeer eens een vrachtlading distortion en dan een wah pedaal vol open ertussen et voila.. daar is je sound :)