PDA

View Full Version : biaspotmeter inbouwen in mesa single rect. wie kan het?



jorrit
30 maart 2006, 17:57
Ik heb mijn mesa single rectifier onlangs naar guitar centre wierden gebracht om een bias potmeter in te laten bouwen. Na een paar weken gewacht te hebben maar eens gebeld en werd mij verteld dat het een prijzige aangelegenheid ging worden.

Ik had mij laten vertellen dat dit geintje zo'n 75 euro zou kosten maar het blijkt een aardige verbouwing te zijn volgens hun.

iemand hier die het kan / doet?

BVD
30 maart 2006, 18:04
Een biaspot is handig, maar het lijkt me dat je de amp toch lààt biassen, en dan maakt het weinig uit of er aan een pot wordt gedraaid of er een weerstandje wordt vervangen, die gasten rekenen toch maar.
75 euro uitgeven om je amptech het wat makkelijker te maken volgende keer vind ik toch wat duur.
En als het voor jezelf is zou je toch wat moeten weten over biassen en kan je het makkelijk zelf doen meestal, die pot inbouwen is niet moeilijker dan biassen zelf.

nicoverduin
30 maart 2006, 18:44
Ik heb mijn mesa single rectifier onlangs naar guitar centre wierden gebracht om een bias potmeter in te laten bouwen. Na een paar weken gewacht te hebben maar eens gebeld en werd mij verteld dat het een prijzige aangelegenheid ging worden.

Ik had mij laten vertellen dat dit geintje zo'n 75 euro zou kosten maar het blijkt een aardige verbouwing te zijn volgens hun.

iemand hier die het kan / doet?half uurtje - 3 kwartier werk (uithalen....pot inbouwen...afstellen ....inbouwen).

Mafkees
30 maart 2006, 19:06
Miss ff wat rondmailen naar andere amptechs en vragen wat hun ervoor vragen...

ruurdtje
30 maart 2006, 19:33
wat is een bias als ik vragen mag

Negative K3 fan
30 maart 2006, 21:17
wat is een bias als ik vragen mag

eigenlijk mag je het niet vragen, kijk eens naar de faq van de werkbank...

bedoelen ze trouwens met die 75 euro niet dat daar nieuwe buizen bij inbegrepen zijn? als nico het in 3 kwartier moet kunnen klaren is hij of heel erg goed of is wierden heel erg duur...

bert k
30 maart 2006, 21:37
Ik vind de post van BVD toch wel steekhoudend. Voor een klusje wat in principe niet vaak uitgevoerd wordt is het wat overdreven. Of je moet serieus met verschillende buizen gaan expirimenteren, dan is het wel wat.

Maar voor 75 euro kan je heel wat weerstandjes kopen.

nicoverduin
30 maart 2006, 21:41
Het nadeel is dat als een monteur aan de gang moet met het afstellen van de buizen op basis van weerstanden, je meer tijd kwijt bent en je na een aantal buizen sets jezelf moet afvragen of "penny wise" niet "pound foolish" is. Maar ik had er afgelopen zondag nog een. Lastig priegel werk (Mark III) maar wel te doen.
Nico

JoostBaksteen
30 maart 2006, 22:10
als nico het in 3 kwartier moet kunnen klaren is hij of heel erg goed of is wierden heel erg duur...

Ik denk beide.