PDA

View Full Version : Guns 'n Roses 2 juli Nijmegen



Kamiess
30 maart 2006, 12:24
He, ff nieuwschierig of hier nog animo voor is.

Hebben er al mensen kaarten en wat zijn de verwachtingen qua band.

Alice in chains lijkt me de moeite ook wel waard.

Arjo
30 maart 2006, 12:42
Alice weer terug????? klinkt zeker interesant, ben benieuwd hoe dat zal zijn zonder Layne. Alleen jammer dat GNR in hun naprogramma staan.

kassie
3 april 2006, 13:33
ik heb kaarten. ook al vind ik velvet revolver beter dan het huidige guns. ik ben toch een erge guns fanaat. en daarbij vond ik de show die ze gaven bij mtv in 2002 erg gaaf. beetje industrial rock zoals axl het gewild heeft zullen we maar zeggen haha.

Kamiess
3 april 2006, 18:37
Ja, heb zelf ook al kaarten.

Ben zelf ook meer velvet revolver fan(mede door aanwezigheid Slash en oudgedienden).

Maar ben eerder toch altijd Guns fan geweest en ben gewoon nieuwschierig.
En laten we eerlijk zijn>met Axl's houding houden niet veel mensen het vol dus dat ze hier weer komen lijkt me sterk.


Echt niet meer mensen trouwens???

Weet iemand trouwens iets meer v/d line-up van Alice in Chains?

Axl Rose
3 april 2006, 18:54
neej, ik ben dr ook :D

Vet man..... Ben benieuwd hoe Axl zich gedraagd....altijd onvoorspelbaar.... of je krijgt een vette rockshow te zien....of hij loopt weg na 2 nummers...... heeft wel wat (behalve de riots dan)

+ het zal tijd worden dat ik mn idool een keer heb gezien! had in 2001 ook kaartjes voor gelredome........afgelast....

Kamiess
24 april 2006, 18:36
verder echt niemand nieuwschierig???

woutB
24 april 2006, 19:11
In 2002 heb ik ze op Pukkelpop gezien en dat rockte best wel de pan uit. Die Buckethead was echt top. Jammer dat hij er niet bij is in juli. Denk dat ik wel ga, twijfel alleen of het niet leuker is om op een andere datum te gaan.

Kamiess
24 april 2006, 21:38
Is de line-up al bekend dan????

Arjo
25 april 2006, 10:06
Weet iemand trouwens iets meer v/d line-up van Alice in Chains?

Er word gesproken over dat William DuVall meegaat op de europese tour, hij is van de band Comes with the Fall te zijn.

woutB
25 april 2006, 10:17
Nee, maar Buckethead is in 2003 of 2004 (weet niet meer precies) uit de band gestapt.

Voor wie dit nog niet bekend is de line-up is als volgt en uiteraard (Axl kennende)onder voorbehoud:
Axl ( neemt heel misschien wat slagpartijtjes voor z'n rekening het schijnt dat hij wat gitaarles heeft gehad nadat Buckethead GNR heeft verlaten)
Tommy Stinson - bas
Richard Fortus - (slag)gitaar
Robin Finck - gitaar
Brian "brain" Mantia- drums
Dizzy Reed - keyboard
Chris Pitman - ? effects e.d.

Kamiess
25 april 2006, 12:28
Axl ( neemt heel misschien wat slagpartijtjes voor z'n rekening het schijnt dat hij wat gitaarles heeft gehad nadat Buckethead GNR heeft verlaten

Dit zou kunnen> hij speelde eerder altijd al de intro van"dead horse"
Tenminste dat heb ik op een live opname staan

velvet_revolver
10 mei 2006, 17:09
Ja man, eindelijk weer eens een tof concert. Alleen jammer dat Slash er niet bij zit, maar Guns N' Roses draait toch vooral om Axl Rose. Ik heb een paar nieuwe nummers gehoord en die zijn echt goed, vooral het nummer Madagascar.
Hopelijk komt nu dan ook eindelijk de cd Chinese Democracy uit tijdens de tour.

kassie
12 mei 2006, 18:17
Ook al ben ik een guns fanaat in hard en nieren. Guns heeft nooit om Axl Rose gedraaid en zal ook nooit om Axl draaien. Dat helaas wel zoals hij het zelf doet blijken. Het was de hele band die het hem deed. En Axl en Slash als voornaamste maar vlak vooral niet de slagpartijtjes van stradlin en baslijntjes van mckagan uit. Axl was helaas zo zielig om meer dan 50% van het bandinkomen te claimen en de overige bandleden te commanderen wat ze moesten doen. ondertussen zat hij de gitaren van gilby clarke kapot te smijten en ruzie met iedereen te schoppen. Ik ben toch meer sympatisant met slash en de rest van de band.

FruscianteFan
13 mei 2006, 00:30
Als het goed is, ga ik er naartoe.

woutB
13 mei 2006, 21:57
De nieuwe gitarist is Bumblefoot ( AKA Ron Thal)

wanna1
14 mei 2006, 02:03
Hier een die hard GNR fan,

Ik ga dus echt niet naar dit concert.
GNR heeft geleefd van 1987-1991
na het vertek van Izzy waren er geen nrs meer.

een schakel is weg en de ketting is gebroken

Spagetti incident kon nog een beetje het gevoel opwekken, maar GNR als coverband haha nee das nix.

Sorry mensen dit word een grote teleurstelling.

woutB
14 mei 2006, 11:43
Hoezeer ik ook een Izzy fan ben moet je zijn inbreng ook niet overschatten. Op AFD is zijn inbreng aan nummers nihil bijvoorbeeld. Deze week heeft de nieuwe GNR geoefend voor 4 optredens in NY en de aankomende festivaltour in Europa raad eens wie meegeoefend heeft voor een gastoptreden in NY......IZZY!!!!

Ik zie de nieuwe GNR ook niet als een voortzetting ( hoezeer Axl dat ook wil ) van Guns n' Roses maar ik zie het als een nieuwe band.

Een terleurstelling wordt het inderdaad als je de echte Guns verwacht en Je krijgt ineens al die nieuwe lui op het podium te zien. Ik weet waar ik naar toe ga en het rockt echt wel de pan uit. In 2002 ben ik naar Pukkelpop geweest en dat was gewoon top.

Axl Rose
14 mei 2006, 12:32
Gister was Axl's eerste optreden sinds MSG 2002. Volgens de fan reviews is Axl in topvorm + zijn stem stukke beter dan in 2002. Veel krachtiger en overtuigender. Ik kan niet wachten!

Hier wat foto's van gister:

http://www.brooklynvegan.com/img/music/gunsnroses/hammerstein/3.jpg

http://www.brooklynvegan.com/img/music/gunsnroses/hammerstein/7.jpg

http://www.brooklynvegan.com/img/music/gunsnroses/hammerstein/16.jpg

http://www.brooklynvegan.com/img/music/gunsnroses/hammerstein/33.jpg

Axl Rose
14 mei 2006, 12:34
http://www.sapo.pt/gfx/389779.jpg

Joey Handsome
14 mei 2006, 13:56
Alice weer terug????? klinkt zeker interesant, ben benieuwd hoe dat zal zijn zonder Layne. Alleen jammer dat GNR in hun naprogramma staan.


precies, GNR kan ik missen als kiespijn, maar AIC zou ik graag eens willen zien. Vind die nieuwe zanger wel een beetje jammerlijk, maar ja, Layne is ook niet te vervangen, wat een stem.

kassie
18 mei 2006, 20:35
hoezo op appetite for destruction was izzy's bijdrage nihil woutb? JUIST op dit album is izzy verantwoordelijk voor de mooie scratchy slagpartijtjes. die kwamen echt niet van slash af hoor hahaha. luister maar eens naar paradise city. tijdens de illusion albums is hij wel minder vertegenwoordigd omdat hij de band eigenlijk niet zo cool meer vond. gilby clarke is een heel andere gitarist. die stond meer in het teken om slash op te vullen. verder ben ik erg benieuwd naar de nieuwe band. En als het klopt dat axl nu in topvorm is krijgen we ongetwijfeld een topshow te zien.

woutB
18 mei 2006, 21:51
Ik bedoel echt nummers geschreven. Op de illusions zijn meer nr's van zijn hand.
Afgelopen nacht heeft hij inderdaad 3 nummers mee gespeeld met de band, das wel tof.
Dat het top wordt in Europa ben ik wel van overtuigd ( als zijn stem het houd) in 2002 vond ik het ook top.

vulvasonic
18 mei 2006, 23:42
Ik vind het al erg zat dat Oksel Nose, ex Buns & Noses, vlak bij me in de buurt speelt. Ik ben dan ook ZEKER niet van plan om die paar honderd meter extra te overbruggen om er ook echt naar te moeten kijken ook...... :o

woutB
18 mei 2006, 23:49
Ieder ze ding. Kunnen niet allemaal naar Frans Bauer luisteren :)

Izz
19 mei 2006, 15:22
Ik bedoel echt nummers geschreven. Op de illusions zijn meer nr's van zijn hand.
Afgelopen nacht heeft hij inderdaad 3 nummers mee gespeeld met de band, das wel tof.
Dat het top wordt in Europa ben ik wel van overtuigd ( als zijn stem het houd) in 2002 vond ik het ook top.

Op AFD zijn veel nrs door de hele band ontwikkeld, maar veel dingen komen toch van Izzy af... veelal samen met Slash en Duff stond hij aan de basis van nrs als Brownstone, Out Ta Get Me, PC en SCOM... Think About You is dan vooral van Izzy alleen en ook Patience komt van zijn hand...

heb wel zin in 2 juli, hoewel nooit meer de 'echte' GNR, deze band rockt ook behoorlijk goed... Axl heeft idd dat rauwe terug in zn stem afgaande op de bootlegs die er zijn en de band speelt behoorlijk strak, gelukkig is Buckethead weg (ben geen BH fan, zijn stijl past gewoon niet binnen GNR imo), maar Robin Finck en Richard Fortus spelen de oude nrs best goed...

plaatje van Izzy met GNR op de 17de
http://img.photobucket.com/albums/v391/mrvics/GUNSNROSES2006NewYorkCity026.jpg

mr braindead
21 mei 2006, 12:45
ik ga ook naar het concert.
voor degene die ook gaan: hoe lang van te voren zorgen jullie dat je er bent??
aanvang concert was geloof ik 4 uur

mr braindead
23 mei 2006, 07:28
niemand???

kassie
23 mei 2006, 22:15
hey jongens. stond een nieuwtje over axl rose in de krant. Dagblad van het Noorden welteverstaan haha.

blijkbaar was axl rose op een feestje en daar zette hij het glas weg van de vriendin van tommy hilfiger toen hij aan een tafel kwam zitten. Daarop sloeg tommy hilfiger hem een paar keer hard tegen zijn schouder. hoe het verder afliep is niet bekend maar later trad axl nog op in de club en droeg hij het nummer you're crazy op aan het stel.

nou weet ik niet hoe axl gereageerd heeft. Als hij nog steeds zo'n explosieve aard heeft zou het wel nasty voor hilfiger geworden zijn haha.

woutB
23 mei 2006, 23:50
Bij AFD heeft de band ervoor gekozen dat alle nummers onder alle 5 de leden werd uitgebracht. Toch zijn de meeste nummers van Axl en Slash. Naar mijn weten is alleen Think about you en een klein beetje PC van Izzy. Sweet child is 100 % van Axl en Slash.Patience is inderdaad van Izzy maar die staat dus niet op AFD maar op Lies


Op AFD zijn veel nrs door de hele band ontwikkeld, maar veel dingen komen toch van Izzy af... veelal samen met Slash en Duff stond hij aan de basis van nrs als Brownstone, Out Ta Get Me, PC en SCOM... Think About You is dan vooral van Izzy alleen en ook Patience komt van zijn hand...

heb wel zin in 2 juli, hoewel nooit meer de 'echte' GNR, deze band rockt ook behoorlijk goed... Axl heeft idd dat rauwe terug in zn stem afgaande op de bootlegs die er zijn en de band speelt behoorlijk strak, gelukkig is Buckethead weg (ben geen BH fan, zijn stijl past gewoon niet binnen GNR imo), maar Robin Finck en Richard Fortus spelen de oude nrs best goed...

plaatje van Izzy met GNR op de 17de
http://img.photobucket.com/albums/v391/mrvics/GUNSNROSES2006NewYorkCity026.jpg

Izz
24 mei 2006, 09:54
Bij AFD heeft de band ervoor gekozen dat alle nummers onder alle 5 de leden werd uitgebracht. Toch zijn de meeste nummers van Axl en Slash. Naar mijn weten is alleen Think about you en een klein beetje PC van Izzy. Sweet child is 100 % van Axl en Slash.Patience is inderdaad van Izzy maar die staat dus niet op AFD maar op Lies

check hier... http://www.gnrinfo.tk/
hier staat veelal per song wat ik over de jaren heen heb gelezen op inet, artikelen, boeken enzo... (site is niet van mij hoor, voordat je het je afvraagt ;))
zoals je daar kan zien is Izzy zowat bij elk nr betrokken en zijn er bijzonder weinig Axl/Slash creaties, die vind je meer op UYI toen Izzy er eigenlijk al geen zin meer in had...

kassie
24 mei 2006, 11:47
ja en als je het bekende sweet child verhaal kent. zaten ze met z'n allen te dollen op een kamer en zat slash met gekke gezichten rond te springen en dat melodietje te spelen wat hij eigenlijk maar niks vond en izzy begon de akkoorden erbij te spelen en axl vond het wel wat. toen was slash verplicht om dat melodietje de rest van z'n guns periode spelen. maar later vond hij het wel mooi. het liedje is dus niet 100% van de hand van slash en axl. eerder 50%.

ragger50
24 mei 2006, 14:18
wie heeft eigenlijk knockin`on heavens door gemaakt?

woutB
24 mei 2006, 19:55
Dat is van ene rapper Bob D genaamd

woutB
24 mei 2006, 20:03
Staan inderdaad wat feitjes waar ik niets van weet maar wat is waar de een zegt dit de ander dat. Het doet er niet echt toe het blijft kicke muziek.

Ik vind de bijdrage van Izzy op de illusions best wel veel eigenlijk en ook de beste nummers wat mij betreft

kassie
26 mei 2006, 23:41
ik weet wel dat izzy het totaal niet cool meer vond tijdens het maken van de use your illusion albums bij guns. Hij wilde niet dat de band zo groot werd. of beter gezegd overweldigend. en veel nummers op illusions hadden ze al van tevoren geschreven. Don't cry was het eerste nummer dat guns 'n roses geschreven had. Ook November Rain hadden ze kort daarna geschreven. dat zal zo rond 86 geweest zijn. ze kwamen echter niet op de appetite cd maar op de illusion cd. maar het klopt wel wat je zegt woutb. izzy heeft op illusion meer credits alleen. maar dat komt gewoon omdat bij appetite iedereen de credits kreeg en zo hoort het ook bij een band vind ik.

mr braindead
5 juni 2006, 13:13
ik las daarnet een stuk over het concert van guns n roses in st louise geloof ik?? jaren terug. het concert waar axle ruzie kreeg met een fan waarna hij vertrok en er rellen uitbraken.
zoek het hele internet af naar filmpjes hiervan maar kan niks vinden.

kan iemand me vertellen waar ik dit kan vinden??

woutB
5 juni 2006, 16:18
Ik heb het weleens op youtube voorbij zien komen.

ACSlater
10 juni 2006, 19:59
Dat concert heb ik, inclusief de daarop volgende rellen, op dvd. Is best wel een goeie gig.
Als je deze ook wilt dan moet je eens wat vrienden maken in het bootlegcircuit.

Axl Rose
10 juni 2006, 20:05
Dat concert heb ik, inclusief de daarop volgende rellen, op dvd. Is best wel een goeie gig.
Als je deze ook wilt dan moet je eens wat vrienden maken in het bootlegcircuit.

mwa, je kan ook gewoon eens naar de muziekbeurs in utrecht gaan, je weet wel de jaarbeurs, 2 keer per jaar ofzo. Daar is ook aardig wat te vinden. :)

Kamiess
27 juni 2006, 21:47
Jaja, nog een paar dagen.
Hebben er al meer mensen zin in...?

mr braindead
28 juni 2006, 16:01
kan niet wachten!
maar de rest...? is een beetje dood hier.

Primitive
28 juni 2006, 16:19
ik ben ook van de partij, nooit een gns bla fan geweest en zal het ook nooit worden maar ivm met werk ben ik er al, en ongeveer de hele opvolgende nacht en ochtend.

Fluffy
28 juni 2006, 17:57
ik kom ook, alice in chains

sembo
28 juni 2006, 19:58
adriaaaaaaaaaaantje !!!

http://www.spunk.nl/upload/clowns-bassie.jpg



lets play guitar

mr braindead
29 juni 2006, 18:26
ik had ergens gelezen dat het concert van rock am ring uitgezonden word op de duitse televisie. (volgens mij zdf) en het is ergens in augustus.
dat weet ik dus ook nog, maar nu kan ik het niet meer terug vinden waar ik dat gelezen heb!! :mad:

wie van jullie weet dit tijd en datum

Joey Handsome
29 juni 2006, 18:32
@ Fluffy

het is trommels, niet drommels apekop.

JJTRband
29 juni 2006, 20:06
Ik ga ook samen met mijn vriend :)

Tis niet meer de oude Guns maar ben wel benieuwd wat er van over is gebleven;)

Neals
2 juli 2006, 13:20
Ik ga ook samen met mijn vriend :)

Tis niet meer de oude Guns maar ben wel benieuwd wat er van over is gebleven;)

Zometeen in de auto voor GnR!!!!! heb er zin in en ben benieuwd, leuke afsluiting van een tot nu toe geweldig weekend!

kassie
3 juli 2006, 10:50
nou jongens het langverwachte concert van guns is geweest. wat vonden jullie ervan? ik vond het Axl en de guns n' roses cover band. en ik denk velen met mij. Axl was wel in goede doen trouwens.

Fluffy
3 juli 2006, 11:47
ik verbaasde me over het geluid, het klonk eecht goed. het optreden was zeker een stuk beter als k verwacht had, de band stond goed, klonken goed. axel was zeker goed bij stem, mooie show. alleen beetje jammer van al die solo's van die lui zelf (wel 6 volgens mij)

alice in chains vond ik ook tegenvallen, stone sour deed het wel aardig

FruscianteFan
3 juli 2006, 12:18
Eigenlijk mistte ik de chemie. Ok, nummers als Welcome To The Jungle, Sweet Child O'mine, Knocking On Heavens Door (erg langdradig, 2e solo was lelijk), November Rain en vooral Paradise City waren erg cool om live te horen, en ik vind het geweldig om GNR 'echt' gezien te hebben, maar ze moesten het wel erg hebben van hun naam en hun bekende nummers, vind ik.

Verder vind ik Axl en zijn band vrij hufterig om hun publiek tot 21:40 te laten wachten terwijl ze tussen 20:30 en 20:45 hadden kunnen beginnen. Hier en daar begonnen er mensen te twijfelen of ze nog wel zouden komen.

Maarrrr, ik heb wel een geweldige dag gehad :)

Axl Rose
3 juli 2006, 12:26
ik heb geweldig genoten! Stond lekker vooraan, kon alles goed zien en horen. Axl was naar mijn mening in topvorm. Over de chemie, het verraste mij juist hoe goed dat was. De bandleden hadden er duidelijk plezier aan.

Over het publiek laten wachten. tja.....dat is niet iets nieuws. Doet ie 9 van de 10 keer. Het is meer een soort van traditie geworden dus heb mij daar niet aan gestoord.

Het vuurwerk was ook fantastisch gedaan. Veel vlammen ook. Vooral tijdens Live And Let Die, echt top. Vlammen waren ook voelbaar trouwens =D

Izzy was er ook voor een paar nummers wat erg cool was. Was echt een verassing.

Tot slot, ik moet eerlijk zeggen. Ik heb Slash zeker niet gemist.

Axl is duidelijk het hart van Guns N' Roses.

Geweldige show!

FruscianteFan
3 juli 2006, 12:31
ik heb geweldig genoten! Stond lekker vooraan, kon alles goed zien en horen. Axl was naar mijn mening in topvorm. Over de chemie, het verraste mij juist hoe goed dat was. De bandleden hadden er duidelijk plezier aan.

Over het publiek laten wachten. tja.....dat is niet iets nieuws. Doet ie 9 van de 10 keer. Het is meer een soort van traditie geworden dus heb mij daar niet aan gestoord.

Het vuurwerk was ook fantastisch gedaan. Veel vlammen ook. Vooral tijdens Live And Let Die, echt top. Vlammen waren ook voelbaar trouwens =D

Izzy was er ook voor een paar nummers wat erg cool was. Was echt een verassing.

Tot slot, ik moet eerlijk zeggen. Ik heb Slash zeker niet gemist.

Axl is duidelijk het hart van Guns N' Roses.

Geweldige show!Dat is het verschil tussen de echte fan en degene die binnen was omdat-ie het aangeboden kreeg ;)

kassie
3 juli 2006, 12:45
slash en de rest van de boys heb ik duidelijk wel gemist. wat stond er gister nou op het podium dan? fucking 4 gitaristen. en ze zetten nog niet zo'n monsterlijk geluid neer als in 91. ik vond het ook erg storend dat ze om de beurt een solo deden. alle drie mochten een solorondje doen in een lied. en het toppunt waar ik me aan stoorde was dat die bumblefoot de hele tijd ging tappen en shredden. dat is dus iets wat totaal niet bij guns n' roses hoort. verder was axl in the mood en had hij er duidelijk plezier in. het publiek vond het ook gaaf. Ik vond het intro vet en daarna bij de eerste noten van welcome to the jungle was de reactie van het publiek ook gaaf. wel een minpunt was dat de gitaristen het cleane kanaal niet gebruikten. deed die robert finck een mooi akoordenspel alleen wel met dikke distortion erop. en echt triest vond ik dat ze soleerden over ''you are beautifull'' van ''cristina aguilera''. had dan een andere medley uitgekozen. de enige sterren die op podium stonden waren axl en izzy. Axl en de guns coverband haha. het waren verder goede muzikanten en het het viel me zeker niet tegen en het was goed georganiseerd alleen echte ruige pure rock en roll is er niet meer bij. Dan kies ik toch liever voor velvet revolver.

Axl Rose
3 juli 2006, 14:13
Dat is het verschil tussen de echte fan en degene die binnen was omdat-ie het aangeboden kreeg ;)

daar heb je een punt. :D :)

Primitive
3 juli 2006, 16:32
ik vond het een leuke show om te zien, heb het begin niet kunnen zien.
ben volgens mij ook nog tegen 1 van de bandleden aangebotst s'avonds maar geen idee wie

Kamiess
3 juli 2006, 17:48
Ik vond het een geweldige show!!
Na de teleurstelling in 2002 had ik best wel twijfels.
Maar Axl's stem was dus in topvorm.

Ook ik ben een oude GNR fan, maar wil juist de vergelijking niet meer maken(is als zo lang terug).
Ik vond dat ze het goed deden(sommige dingen net ff iets anders, wat ik wel leuk vond).
De chemie vond ik juist wel goed(vooral tussen de gitaristen), behalve dan dat Axl kwaad keek toen er iemand met Patience een verkeerd akkoord pakte(moet eerlijk zeggen dat ik de indruk had dat Izzy dat was).
Ben geen christina fan, maar vond het leuk en met gevoel.
Ze speelden idd niet clean, maar dat deed Slash ook niet in 88 "the Ritz" en ik heb me er niet aan gestoord.

Dat Izzy er was vond ik geweldig en het publiek zo te horen ook.

tillens
3 juli 2006, 20:28
tja, het oude ingeruild voor het nieuwe..









































en tommy stinson op bass! :rockon:

Neals
3 juli 2006, 21:26
Harde show, erg lekker geluid en prima vermaakt. Het speelplezier straalde er vanaf en was veel beter dan Velvet Revolver 2 jaar geleden op lowlands.

Uit gitaristenoogpunt: Bumblefoot de tapper en shredder die ook een potje stond te rocken vind ik persoonlijk de beste aanvulling op de band. Robert Finck vind ik weer een matigere gitarist. Ook Izzy's aanwezigheid was LEGENDARISCH! Stoere gast, erg rock 'n roll.

Ik vind Bumblefoot een prima aanvulling op GnR.

Jay75
3 juli 2006, 21:37
Richard Fortus vond ik toch wel het lekkerste spelen, had ook de mooiste gitaren, duidelijk iemand met smaak ;) Speelde eigenlijk de slagpartijen maar toen hij zijn solo ding mocht gaan doen, hij kon me wel boeien, in tegenstelling tot de andere gitaristen, ik dacht een paar keer what the fuck issie aan het doen, vooral bij Finch....inderdaad, jammer van Beautiful toen die erbij kwam...

Ben het wel eens, vroeger ging je naar Duff, Axl, Izzy, Dizzy Matt en Slash maar nu stonden er voor mij volkomen (tot op gister na dan) anonieme gitaristen te spelen. Niet dat t slecht was, heb echt genoten! Wel weing van de use albums maar appetite blijft toch mn favo! Ze deden het vakkundig en met gevoel naar mijn mening. NIeuwe nummers, niet aan beginnen denk ik dan, maar het was een leuk feest der herkenning en AXL was cool!(hoewel ik wel steeds aan shakira moest denken als ik hem zag bewegen, was ie vroeger minder gay???haha)

En nar wie riep hij nou, you mutherfockker??

owja, www.newgnr.com

woutB
4 juli 2006, 00:53
Iemand met een Slash t-shirt.

Wat was het HEEEEET!!!!!

Neals
4 juli 2006, 17:03
Richard Fortus heeft DE uitstraling in de band, hij kwam op mij over als DE vervanger van Izzy, ook Izzy viel naast hem zo nu en dan in het niets.

Toch ben ik redelijk impressed door bumblefoot.

Das Schaap
4 juli 2006, 17:43
Richard Fortus heeft DE uitstraling in de band, hij kwam op mij over als DE vervanger van Izzy, ook Izzy viel naast hem zo nu en dan in het niets.

Toch ben ik redelijk impressed door bumblefoot.
Redelijk impressed ? :stop:

Ik wist tijdens het optreden niet eens zeker of hij het wel was. Z´n podiumact was veel meer rock & roll dan normaal, maar toch veel herkenbare dingen. Van wat ik gezien heb hield ie zich erg in qua gefreak en racewerk. Die Robert moest de nieuwe Slash voorstellen ofzo, deed bijna al het solowerk, vond ik wel beetje jammer. Had liever meer van Ron Thal gehoord.

Maar ze zette gewoon een nette show neer, dat het niet de originele leden meer waren tja, de nummers klonken toch nog lekker. Alleen dat nieuwe gedoe was echt prut, echte standaard rocknummers die niet echt klonken als iets van/voor GnR. :stop:

Neals
4 juli 2006, 17:56
Redelijk impressed ? :stop:

Ik wist tijdens het optreden niet eens zeker of hij het wel was. Z´n podiumact was veel meer rock & roll dan normaal, maar toch veel herkenbare dingen. Van wat ik gezien heb hield ie zich erg in qua gefreak en racewerk. Die Robert moest de nieuwe Slash voorstellen ofzo, deed bijna al het solowerk, vond ik wel beetje jammer. Had liever meer van Ron Thal gehoord.

Maar ze zette gewoon een nette show neer, dat het niet de originele leden meer waren tja, de nummers klonken toch nog lekker. Alleen dat nieuwe gedoe was echt prut, echte standaard rocknummers die niet echt klonken als iets van/voor GnR. :stop:

En juist daarom was ik onder de indruk van Thal. Doordat het gefreak wat achter bleef. Een van de weinige shredders die ook echt kan rocken!

Das Schaap
4 juli 2006, 20:47
Ah zo, ja hij leek echt gewoon een andere gitarist ineens. Andere attitude, even omgegooid voor bij GnR. :soul:

ACSlater
6 juli 2006, 17:09
Ik vind die bumblefoot maar matig. Tappen past/hoort absoluut niet bij GNR. De gitarist met die rode laarzen en dat rokje achtige ding :) dat was de beste. Iedereen vind hem geloof ik de minste maar hij speelt niet voor niets de meeste solo's. Hij gebruikt iets grotere marges in Slash z'n solo's en daarom kan hij meteen niet goed spelen volgens sommigen. Ik vind dat wel verfrissend. En punker Neals, Die gast doet Izzy echt niet vergeten/verbleken.

kassie
8 juli 2006, 01:05
het zijn sessie spelers. niets meer niets minder. ze mogen nog niet eens in de schaduw staan van slash duff izzy en matt. die richard kwam uit new york. die bumblefoot uit new jersey en die andere dodo weer ergens anders weg. dat het uitstekende gitaristen zijn dat staat buiten kijf. maar bij een band die de naam guns n' roses draagt ga ik niet kijken voor gitaristjes die weggeplukt zijn uit verschillende castings en gitaarcontests. wat ik zeg. sessie spelers die aan marrionettentouwtjes vastzitten die axl bestuurd. het is geen band meer. axl die krijgt nu tenminste zeker weten wel meer dan 50 procent van het inkomen van de band wat hij altijd al wilde claimen. Het is axl en de guns n' roses coverband. als axl serieus weer iets wilde neerzetten dan had hij een andere band moeten beginnen. in dat opzicht zijn slash en duff al slimmer en meer rock n' roll. en dat nieuwe nummer ''better'' vind ik te slecht voor woorden. dat kan toch niet de ''industrial rock'' zijn waar hij in 1994 koers naar uitzette? fucking 12 jaar later en dan op de proppen komen met zo'n nummer? en dan durft er hier ook nog eentje te zeggen dat axl het 'hart' is van guns n' roses whahahaha. ik vind het ook jammer. het kruid is verschoten en de rozen verwelkt. Guns and roses is nog steeds mijn band. ik vind het beter dan velvet revolver of wat dan ook maar dan praat ik wel over de guns van 85/93. dat was vele malen beter en totaal niet te vergelijken met nu.

Axl Rose
8 juli 2006, 13:42
het zijn sessie spelers. niets meer niets minder. ze mogen nog niet eens in de schaduw staan van slash duff izzy en matt. die richard kwam uit new york. die bumblefoot uit new jersey en die andere dodo weer ergens anders weg. dat het uitstekende gitaristen zijn dat staat buiten kijf. maar bij een band die de naam guns n' roses draagt ga ik niet kijken voor gitaristjes die weggeplukt zijn uit verschillende castings en gitaarcontests. wat ik zeg. sessie spelers die aan marrionettentouwtjes vastzitten die axl bestuurd. het is geen band meer. axl die krijgt nu tenminste zeker weten wel meer dan 50 procent van het inkomen van de band wat hij altijd al wilde claimen. Het is axl en de guns n' roses coverband. als axl serieus weer iets wilde neerzetten dan had hij een andere band moeten beginnen. in dat opzicht zijn slash en duff al slimmer en meer rock n' roll. en dat nieuwe nummer ''better'' vind ik te slecht voor woorden. dat kan toch niet de ''industrial rock'' zijn waar hij in 1994 koers naar uitzette? fucking 12 jaar later en dan op de proppen komen met zo'n nummer? en dan durft er hier ook nog eentje te zeggen dat axl het 'hart' is van guns n' roses whahahaha. ik vind het ook jammer. het kruid is verschoten en de rozen verwelkt. Guns and roses is nog steeds mijn band. ik vind het beter dan velvet revolver of wat dan ook maar dan praat ik wel over de guns van 85/93. dat was vele malen beter en totaal niet te vergelijken met nu.

Het zijn sessie spelers? Misschien maar met uitzondering van Ron Thal 'Bumblefoot' (die er deze tour is bijgekomen) is deze line-up ongeveer zo'n 6 jaar bij elkaar. Dat ze niet in de schaduw van Slash, Duff, Izzy (die op twee juli ook meespeelde trouwens :D ), en Matt mogen staan is subjectief.

Wat maakt het trouwens uit dat de leden uit verschillende staten en of plaatsen komen. Geen ene flikker toch? Je zegt zelf al genoeg als je zegt dat het uitstekende gitaristen zijn. Wat heeft de afkomst van een bandlid er dan mee te maken? Alleen omdat Slash, Duff en Matt (of Steven Adler voor mijn part) er niet meer zijn wil je niet naar ze kijken?

Dat Axl de baas is op het podium is duidelijk. Alhoewel Tommy Stinson (huidige bassist) DE leider is tijdens rehearsels. Vandaar de bijnaam: "Tommy, the general, Stinson. Bovendien heeft elke gitarist een soloplaatsje tijdens optredens dus dat het 'The Axl show' is, gaat niet helemaal op.

Over wat Axl wel of niet verdiend kan me geen ene moer schelen. Hij had al geld zat voordat hij aan dit nieuwe hoofdstuk begon. Jij vind Slash en Duff slimmer? Meer Rock en Roll? Slimmer betwijfel ik. Rock en Roll? zeker weten. Nadat ik velvet Revolver gezien had was ik zeer enthousiast. Maar nu ik de huidige Guns heb gezien valt Velvet Revolver in het niets.

Het nieuwe nummer Better te slecht voor woorden? D'r zitten geniale frisse dingen in het nummer met vintage Axl stem. 90% van de Gn'R fans zijn juist zeer enthousiast over het nummer. Je zegt het zelf al......is dit de koers die Axl wilde varen in 1994 naar industrial rock? GOEIEMORGEN.....het is nu 2006 alweer. Visies veranderen, ook bij artiesten. 12 jaar later en dan met zo'n nummer aankomen? Denk je echt dat Axl gelijk z'n beste nummers tentoon stelt voordat het nieuwe album uit is? wederom GOEIEMORGEN.......... heb je The Blues welleens gehoord? Catcher in The Rye, TWAT (There Was A Time) gehoord. De laatste twee zijn gelekte demo's. Toch erg verdienstelijke nummers wat een goede voorbode geeft voor het lang geanticipeerde Chinese Democracy.

en dan durft er 'eentje' te zeggen dat Axl het hart is van Guns N' Roses? Je bedoelt mij? Haha. Op het eerste gezicht ook een subjectieve benadering natuurlijk van mij kant. Maar ach.....als je Velvet Revolver vergelijkt met deze Guns N' Roses....ofwel Live performance zou het je snel duidelijk moeten worden wie er nu het hart was van Guns N' Roses. Velvet Revolver is naar mijn mening 'herhalend' en 'saai', maar deze Guns N' Roses straalt hongerigheid en frisheid uit. Aldus mijn observatie tijdens 2 july.

Het kruid is verschoten en de rozen zijn verwelkt? Was jij er bij 2 july? Ik zou het eerder zo zien:

"In my 1980's world Guns N' Roses were everywhere. But the band on stage this week in Helsinki wasn't a nostalgia act. It was a band oozing of second coming even though they might still be looking for their form and balance. The shadow of the band's accomplishments is long, but a new sun is already peeping out in the horizon."

kassie
8 juli 2006, 14:17
gelukkig verschillen smaken anders was de wereld een stuk saaier. btw. je noemt mij subjectief. jouw tegenargumenten zijn minstens net zo subjectief en voor jou een hele GOEIEMORGEN nadat axl eindelijk uit zijn lange winterslaap is gekomen om na 10 jaar een albumpje te lanceren terwijl bijvoorbeeld slash al 2 steengoede snakepit albums heeft afgeleverd en al bijna 2 velvet revolver albums. en ik ben wel benieuwd hoe je aan die 90 procent komt? Universitair onderzoek? hahaha ik sprak juist veel guns fans die net als ik de show supergaaf vonden maar dat we van de nieuwe nummers niet erg onder de indruk waren. zegmaar net zo verfrissend als een koude douche.

Axl Rose
8 juli 2006, 15:02
gelukkig verschillen smaken anders was de wereld een stuk saaier. btw. je noemt mij subjectief. jouw tegenargumenten zijn minstens net zo subjectief en voor jou een hele GOEIEMORGEN nadat axl eindelijk uit zijn lange winterslaap is gekomen om na 10 jaar een albumpje te lanceren terwijl bijvoorbeeld slash al 2 steengoede snakepit albums heeft afgeleverd en al bijna 2 velvet revolver albums. en ik ben wel benieuwd hoe je aan die 90 procent komt? Universitair onderzoek? hahaha ik sprak juist veel guns fans die net als ik de show supergaaf vonden maar dat we van de nieuwe nummers niet erg onder de indruk waren. zegmaar net zo verfrissend als een koude douche.

gelukkig verschillen smaken inderdaad. :) Mijn tegenargumenten zijn inderdaad op een aantal fronten net zo subjectief als die van jouw. Point taken. Maar wat ik niet begrijp is dat mensen altijd maar weer teruggrijpen naar 'where's slash' etc etc? En daarmee bedoel ik niet per se jouw. Die zit in Velvet Revolver, dat is gewoon geweest, jammer of niet.

Van Slash zijn solo albums ben ik niet echt onder de indruk. (Hoewel ik grote Slash fan ben, hij is de reden dat ik gitaar ben gaan spelen) slash kan veel en veel beter als hij een frontman heeft die het beste uit hem haalt. Naar mijn mening bijvoorbeeld een Axl. Alleen zijn er niet zoveel frontmannen meer met het muzikale inzicht en charisme als Axl.

Het Velvet Revolver album vind ik best goed. Klinkt lekker maar......het wordt zo snel saai (jaja subjectief). Maar ik kan er wel van genieten, daar niet van.

owja :D die 90% is een schatting van mijn aanwezigheid op Gn'R forums. Die geven een aardige indicate van wat hardcore Guns fans vinden van de nieuwe nummers. Geen universitair onderzoek, lol. :D

Maar het is al anders als je nu zegt dat je de show supergaaf vond...alleen niet onder de indruk was van de nieuwe nummers. Daar kan ik wel inkomen. Heb je trouwens de demo's gehoord? Buiten de live versies om? Dus 'Better' (studio demo) ? Misschien dat de demo versie je van mening doet veranderen want die klinkt inderdaad stukke beter dan de 'live' versie naar mijn mening.

ACSlater
8 juli 2006, 15:38
90 % van de GNR fora is zeker niet 90% van de GNR fans. Ik ben enorm afgehaakt rond 2000 toen de 1e Chinese Democracy nummers naar buiten kwamen. Voor die tijd bracht ik ook redelijk wat tijd door op een GNR forum. Dit wil niet zeggen dat ik niet enorm heb genoten afgelopen zondag. De stelling dat Axl het hart van Guns N Roses is, wil ik ook niet aan. Ik heb bijvoorbeeld net zoveel lol bij GNR gehad als bij Crawlin Back, de beste GNR-coverband en dat was zonder Axl, Slash enz. maar klonk wel hetzelfde....

Das Schaap
8 juli 2006, 23:46
het zijn sessie spelers. niets meer niets minder. ze mogen nog niet eens in de schaduw staan van slash duff izzy en matt. die richard kwam uit new york. die bumblefoot uit new jersey en die andere dodo weer ergens anders weg. dat het uitstekende gitaristen zijn dat staat buiten kijf. maar bij een band die de naam guns n' roses draagt ga ik niet kijken voor gitaristjes die weggeplukt zijn uit verschillende castings en gitaarcontests. wat ik zeg. sessie spelers die aan marrionettentouwtjes vastzitten die axl bestuurd. het is geen band meer. axl die krijgt nu tenminste zeker weten wel meer dan 50 procent van het inkomen van de band wat hij altijd al wilde claimen. Het is axl en de guns n' roses coverband. als axl serieus weer iets wilde neerzetten dan had hij een andere band moeten beginnen. in dat opzicht zijn slash en duff al slimmer en meer rock n' roll. en dat nieuwe nummer ''better'' vind ik te slecht voor woorden. dat kan toch niet de ''industrial rock'' zijn waar hij in 1994 koers naar uitzette? fucking 12 jaar later en dan op de proppen komen met zo'n nummer? en dan durft er hier ook nog eentje te zeggen dat axl het 'hart' is van guns n' roses whahahaha.
Wie zegt dat ze in die schaduw willen staan ? Het zijn gitaristen, het is hun beroep, en ik zou blij zijn als ik m'n geld zou verdienen door lekker te rocken voor tig mensen. :rockon: Bij GnR spelen lijkt me toch best een heerlijke baan op die manier. :) En dat nieuwe nummer was trouwens geschreven door de gitarist dacht ik, dat zei Axl zelf ook nog dus om nou te zeggen dat je dat nummer kan zien als de koers die Axl wilde zetten......

Tja de nummers zijn vooral te herkennen aan Axl z'n stem, en de show bleef vet, desondanks het feit dat de anderen er niet bij waren. Zonder Axl z'n stem zouden veel mensen toch meer wat missen dan doordat Slash er niet bij was.
Zodra men Axl zag ging men uit z'n dak, zodra Robert begon met Sweet Child O' Mine ging men ook uit z'n dak. Gelukkig is het geen populariteitswedstrijd. :sssh:


Oja en Bumblefoot heerst.... :cooler:

kassie
9 juli 2006, 01:45
hey Axl Rose. ik vind je wel een coole kikker respect. ik heb nog een paar liedjes gehoord. die van de end of days soundtrack iets van ''oh my god'' ofzo. en dat liedje op mtv 2002 met die beelden erin over die kusten. madagascar ofzo. Ik vond ze allebei eigenlijk best redelijk. net wat je zegt nieuw en verfrissend. en ik vond in tegenstelling tot veel anderen de show in 2002 nog aardig goed. en deze show ook wel. maar ''better'' vind ik echt een lied guns n' roses onwaardig. maar laten we daarbij niet vergeten dat het om Guns n' Roses gaat. De grootste rockband voordat hiphop en pop de music scene overnam. ik bedoel ze zijn bijna legendarisch. je moet het met me eens zijn. dat slash onvervangbaar is. en dat het zien van een guns n' roses zonder de andere helden dan axl voor sommigen, zoals mij, ook pijnlijk is. ik praatte met veel mensen voor het concert en iedereen vroeg zich af of hij nog te dik was, of hij wel zou opdagen, of hij nog wel kon zingen, of er wel een goede band was. de verwachtingen waren dus redelijk laag. mijn verwachtingen waren hoog. misschien wel te hoog. ik wist al bijna zeker dat hij met een goede show zou komen het is niet voor niets axl rose. maar ik stoorde er mij aan hoe de muziek gespeelt werd zoals slash hem niet zou spelen.

maar check die snakepit albums nog maar eens een keer flink want er zitten echt superkickass gitaarpartijen in. het klinkt niet zo crunchy als appetite en niet zo gepolijst als illusions12 maar serieus wel hele goeie songs. Vooral '''Mean Bone", Serial Killer", "Life's sweet drug'' en ''beggars and hangers on'' downloaden.

Trouwens aan Das Schaap gericht is het wel zo dat axl een andere koers wou uitvaren anders zouden de bandleden nooit opgestapt zijn. ik kan me nog herinneren toen slash voor het eerst vergroegd de repetitie verliet omdat hij noodgedwongen allerlei solo battels moest spelen met shredding gitaristen enzo die axl erbij had gehaald om meer ''industrial rock'' te gaan spelen. Axl had dat trouwens ook in een telefooninterview gezegd en Slash ook een keer. Axl had ervan genoten alleen hij was er niet zeker van geweest of slash dat ook had gedaan met een hard gelach. Dat vond ik echt zielig. Niet lang daarna besloot slash om de band van zijn leven te verlaten. het is allemaal niet zo netjes hoor wat axl rose heeft gedaan. daarom is mijn kritiek ook des te feller en dat mag ook want axl himself schopt ook overal tegen aan. en ik vind het des te knapper dat slash meerdere malen opnieuw is begonnen en succes heeft gehad en goed voor zijn fans heeft gezorgd terwijl axl met gecancelde shows op de proppen kwam en talloze sessiegitaristen. onder een bestaande naam die al goed verkoopt. in feite als chinese democracy een dikke hit wordt. heeft axl alsnog minder gepresteerd dan slash and te boys. dus ik vind dat axl op proffesioneel vlak tekort schiet.

spanky_franky
9 juli 2006, 14:06
Wat een enorme verhalen hierzo.. G `n R is zo dood als the Beatles en Slash (plues rest) is de grote held die uit het as is herrezen met Velvet Revolver.. simpel toch? :rockon:

G`n R + Stone templed pilots= Velvet Revolver
RATM + Soundgarden = Audioslave

hmm.. de resultaten mogen er wezen!

Kamiess
11 juli 2006, 22:29
Zooo, nog al heftige reacties hier:-)

Maar om mijn mening hierover te geven:
Ook ik vind dat Axl het slecht heeft aangepakt in de jaren 90.
Eerst al een smerige truuk om de bandnaam te krijgen en later de rest er uit werken.

Ik vind dat Slash het idd goed gedaan heeft in de jaren en ben blij dat hij terug is met Duff en Matt.

Ondanks dat ik dus ook beetje een hekel had gekregen aan Axl heb ik dat zeg maar af kunnen sluiten door het gewoon niet te vergelijken.
Ieder is zijn eigen weg gegaan.

En met die insteek moet ik zeggen dat ik het een mooie show vond.
Nummers waren goed uitgevoerd(zo nu en dan iets anders wat wel leuk was) en Axl was in vorm.

Hoop ooit Slash nog eens live te zien(maakt me niet uit in wat voor formatie).
Had trouwens liever Sebastian Bach bij Velvet gezien>lekker rauw..

mr braindead
16 juli 2006, 12:07
komt er een dvd van het concert?

Fluffy
16 juli 2006, 16:58
komt er een dvd van het concert?
`
denk het niet. misschien een bootleg

Kamiess
17 juli 2006, 23:30
Ben ik ook benieuwd naar, er stonden wel prof-camera's te draaien.
O.a in die toren > denk dat dat van Veronica was want die waren ook sponsor.
Hoop dat er iets uitkomt of uitzending op Tv....

Lipstickboy
27 juli 2006, 23:08
Ik was er niet bij, dus over het concert kan ik niks zeggen. Ik vind het alleen erg raar dat Axl het in zijn hoofd haalt om verder te gaan onder de naam Guns n Roses. Hij is het enige overgebleven bandlid. Waarom gaat hij niet gewoon onder een andere naam verder? Krist Novoselic en Dave Grohl gaan toch ook niet onder de naam Nirvana spelen?

ACSlater
29 juli 2006, 00:33
Ik was er niet bij, dus over het concert kan ik niks zeggen. Ik vind het alleen erg raar dat Axl het in zijn hoofd haalt om verder te gaan onder de naam Guns n Roses. Hij is het enige overgebleven bandlid. Waarom gaat hij niet gewoon onder een andere naam verder? Krist Novoselic en Dave Grohl gaan toch ook niet onder de naam Nirvana spelen?

Misschien over een aantal jaar wel om nog even een aanvulling op het pensioen te regelen.

CowGuitar
29 juli 2006, 08:37
Ik vraag het me af, maar het zou wel geweldig zijn als het gebeurde.
Ze hebben trouwens maar 2% van de rechten, Bono heeft volgens mij de andere 98%. Maarja ik zou het logischer vinden dat je met 2 van de 3 doorgaat dan dat je met 1 van de 5(?) doorgaat.

vox
10 augustus 2006, 13:29
Ik spring even wat later in :P
Ben er geweest en omdat ik al fan was van af mijn 13e was het natuurlijk niet meer dan gaaf om de nummers live te horen en axl rose te zien. Was al naar VR geweest en vond deze ook gaaf om te zien.

Geen rare dingen gebeurt in het concert, bedoel niet voortijdig stoppen etc etc

mr braindead
22 augustus 2006, 18:48
dvd van nijmegen komt er volgens mij niet, maar ben beniewd of er nog een dvd komt van een ander concert van deze tour? wembly stadion bijvoorbeeld?
weet iemand hier iets van?

Bino
22 augustus 2006, 22:58
Toch hillarisch hoe sommige mensen hier hun gelijk proberen te krijgen en het beter te lijken weten alsof ze er zelf allemaal bijwaren en Axl Rose haast hun buurman zou zijn.

Dudes get a life !

Hoe het allemaal verlopen is, wat er echt allemaal tussen de bandleden is gebeurd, denk ik dat alleen de bandleden zelf en naasten kunnen vertellen.

van horen zeggen & de boekses en degelijke is niet altijd de volle 100 % waarheid hé en in rechtstreekse interviews geeft de persoon altijd een reactie van uit zijn mening en visie hé

vox
2 september 2006, 18:04
Toch hillarisch hoe sommige mensen hier hun gelijk proberen te krijgen en het beter te lijken weten alsof ze er zelf allemaal bijwaren en Axl Rose haast hun buurman zou zijn.

Dudes get a life !

Hoe het allemaal verlopen is, wat er echt allemaal tussen de bandleden is gebeurd, denk ik dat alleen de bandleden zelf en naasten kunnen vertellen.

van horen zeggen & de boekses en degelijke is niet altijd de volle 100 % waarheid hé en in rechtstreekse interviews geeft de persoon altijd een reactie van uit zijn mening en visie hé

weer wat laat (again) had geen abbo op deze.. hmmm jah geef je wel gelijk over die ruzie tussen de leden.. slash zegt dit axl zagt dat axl zegt dat steven zegt zus izzy zegt dit axl zegt dit etc etc etc ook Gilby en Matt, alleen heb gilby niet echt horen klagen of wat dan ook die wist namelijk al ff een qoute van gilby:
here are the songs, learn them and here is your paycheck and play..