PDA

View Full Version : Wat nu?? wat is je recht?



HAMMAR
30 maart 2006, 08:12
Onze gitarist heeft zijn kapotte gitaarversterker ter reparatie aangeboden bij de plaatselijke muziekwinkel.
Hij is(was) vrij oud, een jaar of 20 en had een vervelend defect in het chorusgedeelte.
Deze heeft 'm opgestuurd naar de importeur/leverancier van dat merk. Daar is hij heel lang aan 't lijnte gehouden en uiteindelijk kwam de aap uit de mouw. Hij is daar helemaal overleden.

Wat is nu zijn recht?

DarknessAwaits
30 maart 2006, 09:58
Ik denk dat je het eerst heel goed moet gaan overleggen met de winkel, over hoe en wat er is gebeurd. Niet direct de aanval in zetten en de schuld naar hen schuiven.

Je weet immers niet of het daadwerkelijk een fout was die zij hebben gemaakt of dat het puur toeval is. Daarnaast kun je vragen of ze een soortement regeling hebben voor dergelijke gevallen.

Succes!

habberdoedas
30 maart 2006, 13:04
Ja das mooi k#t voor hem Hammar. En nu maar ff uitzoeken wie de verantwoordelijke is en daar een claim gaan leggen. Suc6 ermee en seeyou

Scali
30 maart 2006, 13:11
Ik denk dat je geen rechten meer hebt.
Bij een 20 jaar oude versterker heb je natuurlijk geen garantie meer.
Maar misschien dat ze een deel van de reparatiekosten voor hun rekening willen nemen. Sommige winkels willen je wel tegemoetkomen in zo'n situatie.
Maar inderdaad, niet meteen de aanval zoeken, bij een 20 jaar oude versterker is het eigenlijk gewoon een ingecalculeerd risico dat ie kapot gaat.

Rude Perception
30 maart 2006, 13:36
tuurlijk heb je rechten. Je hebt je versterker bij de muziekzaak achtergelaten, dan is het hun verantwoordelijkheid. Daarna hebben zij de verantwoordelijkheid doorgegeven aan de fabriek lijkt mij.

MAar het zou wel heel raar zijn als ze een versterker mogen mollen in de fabriek omdat hij toch 20 jaar oud is.

Terence
30 maart 2006, 13:38
Daar is hij heel lang aan 't lijnte gehouden en uiteindelijk kwam de aap uit de mouw.

Dat is toch niet echt netjes van zo'n zaak.

almarvk
30 maart 2006, 13:48
Je moet het in eerste instantie neer leggen bij die zaak. Zij hebben de verantwoordelijkheid genomen door de versterker aan te nemen en door te sturen naar een ander bedrijf die zij capabel achtten. Leg het voor bij hun en zorg ervoor dat zij diegene zijn die met een voorstel komen.

En breng het rustig zonder directe aanvallen, dan krijg je meer voor elkaar uiteindelijk!

Han S
30 maart 2006, 13:50
Je moet rustig blijven, niet kwaad worden en met de winkelier de zaak tot een oplossing brengen.

Importeurs zullen in principe weinig bereidheid tonen tot iets wat ze geld kost.

Ik heb eens een nieuwe Hartke bascombo gekocht met zo'n aluminium conus.
Is nooit de studio uitgeweest en maar een paar keer gebruikt, heeft dus nooit hard staan te blazen.

Op een gegeven moment scheurde die conus radiaal, langs een van die rillen die er cirkelvormig in zitten.

Combo terug naar de muziekwinkel en die stuurde hem naar de importeur. Geen garantie want de speaker was volgens de importeur opgeblazen.

Ik eiste die speaker terug en die heb ik ook gekregen, de conus hadden ze er uit gesneden en de spreekspoel was prima in orde. Hij was dus puur mechanisch naar de knoppen gegaan.

Later vernam ik via een Amerikaanse winkelier dat veel van die conussen op die manier kapot gaan en dat er met de fabrikant niet viel te praten.

Met de importeur was geen zinnig gesprek mogelijk, die zei dat het eigen schuld was en daar kun je verder dus niets mee.

Ik heb er een JBL speaker in gezet en die doet het nog altijd prima.

Succes en wend je tot de winkelier.

johantipker
30 maart 2006, 15:06
Wel een vaag verhaal...let wel een reparatie kan altijd tegen vallen...ik ben op dezelfde manier wel eens op mjn bek gegaan met een auto Audi....bracht 'm weg...naar een handyman (zo eentje die lekker goedkoop in z'n vrije tijd sleutelt)...met kapotte remmen.........en na dagen belt ie....tja remmen gemaakt...ok ik haal 'm op....betaal 'm...start....ding slaat af.....krijg 'm niet meer aan.....hij er weer bij, ik was kwaad en had haaast....hij gaf me een andere auto mee voor een paar dagen....na een paar dagen belt ie: "ik kan er nix meer mee....we hebben alles geprobeerd.....maar hij blijft dood...." lullig gevoel, kater hou je eraan over...en ik zat zonder auto...en geen geld...want er zat al een zootje geld in die Audi, dan dit dan dat........ontzettend balen en je bent plots a -mobiel....dus ff alles per openbaar vervoer, auto's huren...lenen.......vreselijk....

maar ja bij een auto ok! al vrij snel overstijgen bij een oudere auto de kosten de baten. Maar de technologie achter een 20 jaar oude amp moet toch te doorgronden zijn....als ie bij hun de geest geeft, moeten ze 'm kunnen maken.

Ik zou eens kijken wat je rechten zijn in deze via de consumentenbond ofzo...want je bent wel in zee gegaan met een officieel bedrijf. Je kunt 'm opeisen en een second opinion vragen aan een van de handyman op dit forum. ....of stel een schikking voor....je koopt een nieuwe amp bij het betreffende bedrijf met een vette vette korting...Nee heb je, ja kun je krijgen...succes...

Johnny Thunders
30 maart 2006, 15:36
Dat is toch niet echt netjes van zo'n zaak.

Precies, daar zou ik toch een beetje achterdochtig van worden. Ze hadden het anders toch gewoon gelijk kunnen vertellen als ie 'gewoon' gestorven was? Dan begin je toch bijna te denken dat het toch een beetje de schuld van de zaak is.

HAMMAR
30 maart 2006, 18:07
Precies, daar zou ik toch een beetje achterdochtig van worden. Ze hadden het anders toch gewoon gelijk kunnen vertellen als ie 'gewoon' gestorven was? Dan begin je toch bijna te denken dat het toch een beetje de schuld van de zaak is.

Nou dat denk ik ook, ik zal eens wat vollediger zijn.

Het gaat om een Roland Jazz Chorus 120, niet echt bijzonder, maar toch een hele fijne versterker vanwege het cleane geluid en de chorussound.

De versterker is via de locale muziekwinkel opgestuurd naar Roland Benelux in België. De versterker kwam vlot terug en was gerepareerd, kosten 70 euro.

Helaas in de oefenruimte bleek het euvel nog steeds aanwezig. weer terug dus en opnieuw naar Roland benelux. Toen heel lang niets gehoord, zelf contact gezocht en lang aan het lijntje gehouden met :"we wachten op onderdelen" Ze kregen nog zo'n versterker binnen en wilden wat onderdelen uitwisselen. Tenslotte de mededeling dat hij overleden was.

Voor de goede orde, de muziekwinkel verwijten wij niets hoor!

HAMMAR

drap
30 maart 2006, 19:27
Je moet het in eerste instantie neer leggen bij die zaak. Zij hebben de verantwoordelijkheid genomen door de versterker aan te nemen en door te sturen naar een ander bedrijf die zij capabel achtten. Leg het voor bij hun en zorg ervoor dat zij diegene zijn die met een voorstel komen.

En breng het rustig zonder directe aanvallen, dan krijg je meer voor elkaar uiteindelijk!

Juist, en zo staat het ongeveer ook in het consumentenrecht. Neem anders es contact op met de consumentenbond. De naam consumentenbond noemen bij de verkoper wil ook nog wel es wat forceren

chloortablet
30 maart 2006, 22:23
Eerst rustig proberen op te lossen.

Werkt dat niet dan kan je zeggen dat je er heel ongepast van word, en dat je evenwichtsproblemen krijgt als het niet opgelost wordt. Werken ze dan nog niet mee, dan zou je per ongeluk je evenwicht kunnen verliezen en een vitrine kast omver kunnen gooien. Ongepast zeker, maar meestal helpt gewoon oplossen niet. Zeker niet als ze je al aan het lijntje hebben gehouden.

Een collega van mij is wel eens met z`n Harley een audio zaak ingereden, toen kon er ineens ook een hoop meer. :D

Tuurlijk, eerst netjes oplossen, maar als niets meer werkt: zie boven.

zjanke
30 maart 2006, 22:36
Wat is een JC waard in goede toestand? wat zou een reparatie kosten? trek die twee van elkaar af en je hebt het bedrag waar je "in principe" recht op hebt. Alleen is het inderdaad moeilijk vast te stellen.

Je zult een nieuwe versterker moeten/willen hebben, dus stel voor aan de muziekwinkel dat je daar een andere amp koopt, en dat de winkel en de reparateur een coulancebetaling doen. Waarschijnlijk ben je daar uiteindelijk het beste mee af als je oude JC echt niet meer te repareren valt.

Ik zou niet "per ongeluk" iets gaan omgooien, want in tegenstelling tot bovenstaand verhaal denk ik dat je dan niets meer geregeld krijgt. ;)

Han S
30 maart 2006, 22:42
Eerst rustig proberen op te lossen.

Werkt dat niet dan kan je zeggen dat je er heel ongepast van word, en dat je evenwichtsproblemen krijgt als het niet opgelost wordt. Werken ze dan nog niet mee, dan zou je per ongeluk je evenwicht kunnen verliezen en een vitrine kast omver kunnen gooien. Ongepast zeker, maar meestal helpt gewoon oplossen niet. Zeker niet als ze je al aan het lijntje hebben gehouden.

Een collega van mij is wel eens met z`n Harley een audio zaak ingereden, toen kon er ineens ook een hoop meer. :D

Tuurlijk, eerst netjes oplossen, maar als niets meer werkt: zie boven.

Dat lijkt me niet de juiste methode en het zou bij mij dus niet werken, eerder averechts.

Als de winkelier onwillig is moet je en techniekje gebruiken welke door Manuel Smith in zijn boek 'Als ik nee zeg voel ik me schuldig' wordt omschreven als 'de techniek van de repeterende grammofoonplaat'.

Het werkt heel simpel: je zegt duidelijk dat je de versterker wilt terugkrijgen zoals je hem hebt aangeleverd. De winkelier zal met argumenten komen en zo. Je blijft gewoon op je standpunt. Je antwoordt: ik begrijp dat u dat vindt/wilt/ niet kan or whatever, maar ik wil de versterker terug in de staat zoals ik hem heb gebracht.

En dat blijf je als het moet 100 keer herhalen, je gaat je zin krijgen. Laat je niet afleiden of op een dwaalspoor brengen, focus op je doel en blijf daar op focussen.

hadv
30 maart 2006, 23:24
heb je een rechtsbijstandverzekering?
overigens nu alsnog afsluiten helpt niet meer voor dit akkefietje want ze behandelen vrijwel nooit zaken die al lopen
maar consumentenbond is een goed idee

johantipker
31 maart 2006, 09:45
Nou de Roland JC is echt geen ingewikkelde amp...ik denk dat hier op dit forum genoeg gasten zitten die het ding zo weer voor je kunnen fixen. :rockon: Eis 'm gewoon weer op als je geen schikking kunt krijgen...

Dick Wolkendeck
31 maart 2006, 09:49
Hoe kan een Roland JC120 nu overlijden? Er moet toch het e.e.a. te vervangen zijn? Het is geen raketwetenschap, en een gitaarversterker is in principe een eenvoudig ding. Echt apart. Zoiets als een voeding, een eindtransistor moet toch te vervangen zijn, en zo'n JC is echt de moeite waard. Maar wellicht kan iemand mij hier wat bijbrengen...

Dick Wolkendeck
31 maart 2006, 09:50
Johantipker was sneller ;)

johantipker
31 maart 2006, 11:37
Johantipker was sneller ;)

zei de forummer met de schoonste achternaam voor een gitareur...

leuk dat je in Zwolle woont, ik woon sinds vorige zomer in Elburg..

maar je hebt gewoon gelijk, ik heb vroeger zelfs wel een schema van zo'n ding gehad en de pre-amp nagebouwd, met mijn druip en lek soldeerkunsten, was destijds nog geen 20 guldens aan onderdeeltjes kwijt bij Display, en hij deej t mooi op 2 9V batterijtjes nadat ik voor mezelf had ontdekt dat je geen 3 printbanen aan mekaar moet solderen....

als ik t al snap...hoet t in mekaar moet...met mijn beperkte elektronische talenten...dan moet zo'n amp doc hier t toch wel echt zo kunnen oplossen voor een kratje bier.... :sssh:

Scali
31 maart 2006, 11:38
Roland zou dat ding ook gewoon moeten kunnen fixen, hij is toch nog steeds in productie?
Staat iig nog wel op hun website: http://www.roland.com/products/en/JC-120/index.html
En het is inderdaad de moeite om een JC120 te laten fixen, want het is een wereldamp en een echte klassieker.

Kaboemba
31 maart 2006, 12:25
Dat lijkt me niet de juiste methode en het zou bij mij dus niet werken, eerder averechts.

Als de winkelier onwillig is moet je en techniekje gebruiken welke door Manuel Smith in zijn boek 'Als ik nee zeg voel ik me schuldig' wordt omschreven als 'de techniek van de repeterende grammofoonplaat'.

Het werkt heel simpel: je zegt duidelijk dat je de versterker wilt terugkrijgen zoals je hem hebt aangeleverd. De winkelier zal met argumenten komen en zo. Je blijft gewoon op je standpunt. Je antwoordt: ik begrijp dat u dat vindt/wilt/ niet kan or whatever, maar ik wil de versterker terug in de staat zoals ik hem heb gebracht.

En dat blijf je als het moet 100 keer herhalen, je gaat je zin krijgen. Laat je niet afleiden of op een dwaalspoor brengen, focus op je doel en blijf daar op focussen.

En het liefst op een drukke dag in de winkel en net duidelijk genoeg dat anderen het kunnen horen.
Blijf idd bij je punt en accepteer geen nee, drastische maatregelen kunnen daarna altijd nog en uiteindelijk gewoon zeggen dat je kwaad begint te worden wil zelfs nog wel is helpen.

guhlenn
31 maart 2006, 12:41
nope, want redelijke mensen hadden al iets anders gedaan. your screwed. Maar idd. boos worden helpt ook niet. been there.

Tenzij je een vriend hebt die zo'n hell's angels jasje en bijbehorend harley monster heeft, dat werkt.

Kalm blijven en je standpunt blijven herahlen. da;s de manier. maar dat oet je dan ook nog lukken. een beter anger managment training kan je niet kopen.

Succes.

HAMMAR
31 maart 2006, 13:33
Hoe kan een Roland JC120 nu overlijden? Er moet toch het e.e.a. te vervangen zijn? Het is geen raketwetenschap, en een gitaarversterker is in principe een eenvoudig ding. Echt apart. Zoiets als een voeding, een eindtransistor moet toch te vervangen zijn, en zo'n JC is echt de moeite waard. Maar wellicht kan iemand mij hier wat bijbrengen...

Sterker nog, ik durf zelf ook nog wel een poging te wagen om het ding weer aan de praat te krijgen. Een schema heb ik al gevonden op het internet, dus da's alweer een meevaller en ik heb ooit in een grijs verleden MTS elektronica geprobeerd, dus helemaal vreemd is het mij niet. Waarom ik het dan niet eerder geprobeerd heb??? Ja, dat is niet aan mij, het is ook mijn versterker niet.......

en nogmaals ten overvloedde: DE WINKEL IS HET PROBLEEM NIET!! lezen mensen, graag!!!
Ik hoor net dat zij absoluut gaan meewerken aan een goede oplossing!

dejohan
31 maart 2006, 14:10
Eerst rustig proberen op te lossen.

Werkt dat niet dan kan je zeggen dat je er heel ongepast van word, en dat je evenwichtsproblemen krijgt als het niet opgelost wordt. Werken ze dan nog niet mee, dan zou je per ongeluk je evenwicht kunnen verliezen en een vitrine kast omver kunnen gooien. Ongepast zeker, maar meestal helpt gewoon oplossen niet. Zeker niet als ze je al aan het lijntje hebben gehouden.

Een collega van mij is wel eens met z`n Harley een audio zaak ingereden, toen kon er ineens ook een hoop meer. :D

Tuurlijk, eerst netjes oplossen, maar als niets meer werkt: zie boven.

Slecht idee. Klagen ze je aan voor vernieling, en wat dan?

dejohan
31 maart 2006, 14:14
Als de winkelier onwillig is moet je en techniekje gebruiken welke door Manuel Smith in zijn boek 'Als ik nee zeg voel ik me schuldig' wordt omschreven als 'de techniek van de repeterende grammofoonplaat'.


Mijn kinderen hebben stieken jouw boek gelezen denk ik.

dejohan
31 maart 2006, 14:21
Sterker nog, ik durf zelf ook nog wel een poging te wagen om het ding weer aan de praat te krijgen. Een schema heb ik al gevonden op het internet, dus da's alweer een meevaller en ik heb ooit in een grijs verleden MTS elektronica geprobeerd, dus helemaal vreemd is het mij niet. Waarom ik het dan niet eerder geprobeerd heb??? Ja, dat is niet aan mij, het is ook mijn versterker niet.......

en nogmaals ten overvloedde: DE WINKEL IS HET PROBLEEM NIET!! lezen mensen, graag!!!
Ik hoor net dat zij absoluut gaan meewerken aan een goede oplossing!

Goed dat ze je helpen. Ik denk dat de meeste bedoelen dat jij een overeenkomst hebt met de winkel, niet met de reparateur. Dus puur technisch moet de winkel jou helpen, door vb je amp naar een andere reparatuer te sturen ofzo, en moet de winkel zelf maar uitzoeken hoe ze hun conflict met de reparatuer oplossen.

Minda
31 maart 2006, 14:56
FF een stukje droog consumentenrecht: als je iets (een apparaat) ter reparatie aanbiedt, behoor je een bon te krijgen met daarop het volgende:
1) De officieele benaming van het ding (merk, type, etc).
2) Een serienummer of zo iets, iets unieks in ieder geval.
3) Een zo goed mogelijke beschrijving van het euvel.
4) Een beschrijving van andere mankementen, ook zaken als krassen, die niks met het euvel te maken hebben.
Als je zo'n bon hebt, heb je er recht op om het ding terug te krijgen zoals je hem ingeleverd hebt, eventueel tegen betaling van transport- en onderzoekskosten.

Voorbeeld: Mijn DVD speler ligt nu bij een reparateur. Op de bon staat alles, ook de krasjes op de behuizing en de niet-originele rubber dopjes onder het ding. Als ik hem terug krijg kan ik dus niet zeuren over de krasjes, maar moeten de dopjes ook niet zoek gemaakt zijn.

Als jij zo'n bon hebt en het enige vermelde euvel is de chorus, dan is zou de rest dus functioneren en kan je die rest terugeisen, of een soortgelijke vervanging, of dagwaarde. En of de winkel meewerkt of niet, zij zijn aansprakelijk. De klant handelt met de winkel, de winkel met reparateurs, importeurs, etc. Ik vrees alleen voor de dagwaarde van deze 20 jaar oude versterker ongeveer 2 stuivers en een stroopwafel is. Ondanks de emotionele waarde, eventuele klassiekerstatus, etc. Balen...

Hugo (ja, ik heb al wel eens wat bij de hand gehad, ja...)

dejohan
31 maart 2006, 15:26
<homer mode> hmmm stroopwafels, kwijl </homer mode>

Han S
31 maart 2006, 16:11
Mijn kinderen hebben stieken jouw boek gelezen denk ik.

Dat boek kan ik iedereen aanraden, kan een hoop ellende zoals burnout voorkomen. Het gaat in feite over hoe je assertief moet zijn en handelen.

Off topic: een techniekje noemt hij 'de negatieve zelfbevestiging' en is dé methode om te gebruiken als je baas loopt te zeiken.

Hij zal iets tegen je te mopperen hebben, bijvoorbeeld hij heeft kritiek op hoe je er bij loopt. 'Wat zie je er weer slordig uit Kees, ze ziet er bepaald niet representatief uit'. Je gaat niet in verweer, maar geeft hem gelijk, je zegt iets van: daar hebt u helemaal gelijk in, ik had me netter moeten kleden. Je zegt dat niet spottend of sarcastisch, maar bloedserieus en je vraagt: hebt u verder nog iets op me aan te merken?
Waarop hij iets zegt over je schoenen, of over je baard van 3 dagen. En weer geef je hem gelijk, je zegt dat je daar beter op had moeten letten.
En zo ga je door, de kans is heel groot dat hij er niets meer van begrijpt of in lachen uitbarst. En in beide gevallen heb je gewonnen.

Had je boos gereageerd, dan had hij het gevoel gehad van winnen en jij had gefrustreerd geraakt.

Scali
31 maart 2006, 16:13
En ik dacht dat Han S vooral van de positieve zelfbevestiging was ;)

Droffie
31 maart 2006, 16:45
De winkel heeft wettelijk de zorgplicht voor je versterker en die zijn ze niet nagekomen. Je staat 100% in je recht en als je rechtbijstand hebt is één aandringende brief al voldoende om de winkelier tot genoegdoening aan te zetten. Uiteindelijk moet hij 't weer verhalen bij de importeur maar daar heb jij niets mee te maken. Jij hebt met de winkelier te maken en met niemand anders.

Han S
31 maart 2006, 16:55
De winkel heeft wettelijk de zorgplicht voor je versterker en die zijn ze niet nagekomen. Je staat 100% in je recht en als je rechtbijstand hebt is één aandringende brief al voldoende om de winkelier tot genoegdoening aan te zetten. Uiteindelijk moet hij 't weer verhalen bij de importeur maar daar heb jij niets mee te maken. Jij hebt met de winkelier te maken en met niemand anders.

Staat dat niet letterlijk in de wet als: 'hij dient er voor te zorgen als een goede vader' ?

Artikel 214 bwb als ik het goed heb?

Droffie
31 maart 2006, 17:02
Staat dat niet letterlijk in de wet als: 'hij dient er voor te zorgen als een goede vader' ?

Artikel 214 bwb als ik het goed heb?

Ik weet niet precies wat er in staat, maar ik heb zo'n situatie wel eens aan de hand gehad met een auto. Die stond te koop bij een autodealer en werd op z'n terrein gestolen. Hij had de wettelijk de zorgplicht voor mijn auto dus moest hij betalen aan mij...
Als jij in vertrouwen een product achter laat bij een handelaar en 't bij wijze kapot terug krijgt moet hij gewoon betalen. Daar heeft de winkelier overigens ook een verzekering voor.

Eko
31 maart 2006, 17:21
Veelal helpt een goed gesprek met de winkelier. Vertel hem dat je samen eerst de versterker terug moet zien te krijgen. Een versterker is nooit helemaal overleden. Er zitten altijd onderdelen aan die , zeker bij oudere versterkers, waarde vertegenwoordigen. Al is het maar voor jezelf. Ook al om te voorkomen dat men met jouw versterker dingen doet die je niet wilt ( zoals weggooien en/of verkopen).
Na het retour krijgen kun je overleggen met je winkelier wat er nu verder aan gedaan kan worden.
Je hebt inderdaad een voorwerp ter goeder trouw ingeleverd bij je winkelier. Alles wat er na gebeurd is voor zijn verantwoording. Klinkt niet altijd leuk , maar zo is het wel. Weet dat een gerechtelijke procedure tot gevolg heeft dat hij op z`n minst een advocaat nodig heeft. Die rekenen aan bedrijven tarieven waar je heel snel een nieuwe Roland JC 120 voor hebt. Zeker tegen inkoopsprijs. 30 seconden voorrekenen kan tot hele heldere oplossingen brengen.
Samen moet je eerst op een nette manier uit zien te komen. Wellicht is het een optie om een gebruikte Roland te laten kopen door je handelaar. Hij kan die proberen te verhalen op z`n verzekering. De aanschaf van de versterker ex BTW is zeker goedkoper dan een advocaat.
Laat wel duidelijk weten dat een procedure wel degelijk volgt als je er niet uit komt. Als je scholier bent b.v. heb je recht op rechtsbijstand en heb je een akte van onvermogen zo in huis. Advocaat kost dus niet veel.( voor jou).

Droffie
31 maart 2006, 17:27
Een goed gesprek...Uhuh...
Gewoon de winkelier beleefd aanspreken dat je hem aansprakelijk houdt en beroep doet op zijn zorgplicht. Klaar...Je hoeft geen goede vriendjes te blijven met 'm als je maar je zin krijgt.

Niet slijmen, niet samen iets voor elkaar proberen te krijgen. Je hebt alleen met de meneer te maken bij wie je je versterker hebt afgegeven.

Anders Destium
31 maart 2006, 17:38
De topicstarter heeft al meerdere keren aangegeven dat de winkel gewoon meewerkt, het is niet alsof ze veel keuze hebben als je een bewijs hebt dat je de versterker bij ze hebt ingeleverd :)

De bal ligt dus nu bij de importeur en met welke oplossing hij komt. Ik vrees dat het afwachten wordt, maar probeer samen met de winkel een deadline aan te geven waarbinnen de importeur een constructie moet hebben opgezet. Dan moet je kijken of dat acceptabel is of niet.

drap
31 maart 2006, 17:51
De topicstarter heeft al meerdere keren aangegeven dat de winkel gewoon meewerkt, het is niet alsof ze veel keuze hebben als je een bewijs hebt dat je de versterker bij ze hebt ingeleverd :)

De bal ligt dus nu bij de importeur en met welke oplossing hij komt. Ik vrees dat het afwachten wordt, maar probeer samen met de winkel een deadline aan te geven waarbinnen de importeur een constructie moet hebben opgezet. Dan moet je kijken of dat acceptabel is of niet.

Ik krijg anders toch sterk de indruk dat de betreffende zaak niet erg veel doet. De bal ligt voor de eigenaar van de versterker natuurlijk niet bij de importeur. De betreffende zaak heeft aangegeven de versterker te laten maken. Hoe ze dat doen en bij wie maakt dan natuurlijk helemaal niets uit. De schade zou ik dus ook verhalen op de winkel. Hoe zij hun opgelopen schade weer verhalen is hun zorg, daar mag de klant nooit de dupe van worden. Je zou zelfs kunnen stellen dat de betreffende winkel onterecht de versterker vasthoudt, ongeacht wat daar de reden van is

Anders Destium
31 maart 2006, 17:59
Je verhaalt de schade inderdaad op de winkel, maar die zullen niets doen totdat ze er met de importeur uit zijn gekomen. Wat Hammar als enige kan doen is een ultimatum stellen waarbinnen een voorstel moet zijn gedaan, het is dan aan hemzelf om daarop in te gaan of niet.

HAMMAR
31 maart 2006, 18:34
Ik wordt niet goed hier, ik als drummer heb dan misschien de naam een slecht gehoor te hebben, maar gitaristen scoren hier heel hoog met slechte ogen........LEZEN mensen............please!!!!!

De winkel wekt WEL mee om tot een goede oplossing te komen, hebben ze zelf toegezegd.

Mitch
31 maart 2006, 19:28
Dat krijg je als de Off Topic crew gaat meedenken hè :cheerup:

Anders Destium
31 maart 2006, 20:59
Wij proberen tenminste nog te helpen...

De topicstarter is zelf niet al te duidelijk qua info, en iedereen heeft daardoor allemaal goedbedoelde raad waar hij weinig aan heeft. Maar dat ligt dan toch echt aan allebei de kanten hoor ;)

Dit is ook eigenlijk meer iets voor de consumentenbond, die mensen hebben een telefoonnummer dat je kunt bellen voor advies (als jij of een bekende er lid van is).

Kaboemba
1 april 2006, 08:18
Dat boek kan ik iedereen aanraden, kan een hoop ellende zoals burnout voorkomen. Het gaat in feite over hoe je assertief moet zijn en handelen.

Off topic: een techniekje noemt hij 'de negatieve zelfbevestiging' en is dé methode om te gebruiken als je baas loopt te zeiken.

Hij zal iets tegen je te mopperen hebben, bijvoorbeeld hij heeft kritiek op hoe je er bij loopt. 'Wat zie je er weer slordig uit Kees, ze ziet er bepaald niet representatief uit'. Je gaat niet in verweer, maar geeft hem gelijk, je zegt iets van: daar hebt u helemaal gelijk in, ik had me netter moeten kleden. Je zegt dat niet spottend of sarcastisch, maar bloedserieus en je vraagt: hebt u verder nog iets op me aan te merken?
Waarop hij iets zegt over je schoenen, of over je baard van 3 dagen. En weer geef je hem gelijk, je zegt dat je daar beter op had moeten letten.
En zo ga je door, de kans is heel groot dat hij er niets meer van begrijpt of in lachen uitbarst. En in beide gevallen heb je gewonnen.

Had je boos gereageerd, dan had hij het gevoel gehad van winnen en jij had gefrustreerd geraakt.

goh en dat voor iemand die eigen baas is.
Gewoon zeggen waar het op staat en open en helder praten. Als hij al niet wil luisteren dan lucht je iig je hart.

Kaboemba
1 april 2006, 08:22
Ik wordt niet goed hier, ik als drummer heb dan misschien de naam een slecht gehoor te hebben, maar gitaristen scoren hier heel hoog met slechte ogen........LEZEN mensen............please!!!!!

De winkel wekt WEL mee om tot een goede oplossing te komen, hebben ze zelf toegezegd.

Voorlopig hebben ze alleen DAT gezegd en niks gedaan, als ik me niet vergis.
En dat is dus juist wat je vaak hoort "nee meneer wij doen er alles aan hoor". Vervolgens hoor je weer maanden niks, daar hebben we een mooie term voor dat heet "aan het lijntje houden".

Je heb maar met 1 zaak te maken en dat is het bedrijf waar je dat ding heen bracht. Als die wijst naar de importeur dan heb je daar niks nada mee te maken. Gewoon vasthouden aan je eis en van de winkel eisen dat ze het oplossen en dan wel binnen een redelijke termijn.

Dick Wolkendeck
1 april 2006, 08:25
Ik wordt niet goed hier, ik als drummer heb dan misschien de naam een slecht gehoor te hebben, maar gitaristen scoren hier heel hoog met slechte ogen........LEZEN mensen............please!!!!!

De winkel wekt WEL mee om tot een goede oplossing te komen, hebben ze zelf toegezegd.

Ik denk dat ik mag stellen dat er wel degelijk goed gelezen wordt. Ik zou zeggen dat toezeggingen niet veel waard zijn, het gaat erom wat de winkel doet. Een tijdje geduld opbrengen kan zeker geen kwaad om de winkel de tijd en ruimte te geven om doortastend te handelen richting de importeur.

Ik ben benieuwd en wacht op de berichten over wat de winkel dan gedaan heeft of gaat doen. Hou je ons op de hoogte? Succes!

drap
1 april 2006, 08:44
Voorlopig hebben ze alleen DAT gezegd en niks gedaan, als ik me niet vergis.
En dat is dus juist wat je vaak hoort "nee meneer wij doen er alles aan hoor". Vervolgens hoor je weer maanden niks, daar hebben we een mooie term voor dat heet "aan het lijntje houden".

Je heb maar met 1 zaak te maken en dat is het bedrijf waar je dat ding heen bracht. Als die wijst naar de importeur dan heb je daar niks nada mee te maken. Gewoon vasthouden aan je eis en van de winkel eisen dat ze het oplossen en dan wel binnen een redelijke termijn.

Goh Kaboem, dat ik het nog een keer met je eens mag zijn. Hieruit maakte ik dus ook op dat de winkel eigenlijk helemaal niet zo meewerkend is. Als de betreffende persoon dat anders ziet moet hij weten, maar zoals ik het lees wordt hij maar door 1 partij aan het lijntje gehouden en dat is de winkel en niet de importeur. Want die winkel is waar hij z'n versterker aan heeft toe vertrouwd en niet de importeur. Dat heeft die winkel gedaan

Droffie
1 april 2006, 14:26
Voorlopig hebben ze alleen DAT gezegd en niks gedaan, als ik me niet vergis.
En dat is dus juist wat je vaak hoort "nee meneer wij doen er alles aan hoor". Vervolgens hoor je weer maanden niks, daar hebben we een mooie term voor dat heet "aan het lijntje houden".

Je heb maar met 1 zaak te maken en dat is het bedrijf waar je dat ding heen bracht. Als die wijst naar de importeur dan heb je daar niks nada mee te maken. Gewoon vasthouden aan je eis en van de winkel eisen dat ze het oplossen en dan wel binnen een redelijke termijn.

Ja, wat zit ik nou de hele tijd te zegge man... 8-)

HAMMAR
25 april 2006, 08:54
Nou, de situatie is behoorlijk opgelost.

Hij krijgt zijn oude versterker zowiezo terug, waar alleen het chorus-gedeelte van kapot is. De versterker zelf doet het gewoon. Dus ik ga zelf, met een electronica collega, zeker nog een poging wagen om dit weer aan de praat te krijgen.

Tevens krijgt hij krijgt hij voor een zeer schappelijke prijs een nieuwe JazzChorus versterker.

DarknessAwaits
25 april 2006, 10:37
Netjes! Fijn dat het opgelost is (bijna dan).