PDA

View Full Version : Adat Yamaha 01v naar Fostex



Rewind
29 maart 2006, 23:24
Hallo allemaal,

ik zit met een probleem. Ik wil een opname maken van een bandje, wat korte leadertjes voor een tvprogramma.
Ik ga dit doen met een Yamaha 01v en een Fostex multitrack (ik weet niet welk type, hij komt denk ik uit de serie van de D2424, 19" met zo'n afneembaar front, alleen die ik gebruik heeft een wit front)
De fostex heeft 32 inputs. De Yamaha heeft 32 kanalen.
Mijn probleem is nu alleen de adat. Ik gebruik op de 01v meer dan 8 kanalen. Ik heb de twee apperaten aangesloten van de adat out van de 01v naar de 1-16 ingang van de fostex
(zit nu eigenlijk te twijfelen of de fostex nou een 1-16 en een 17-32 of een 1-8 en een 9-16 ingang had :S ik denk de laatste)
Mijn eigenlijke probleem is nu dat ik meer kanalen wil gebruiken dan over die ene kabel gaan en wil dus een tweede glasvezel in de tweede aansluiting op de fostex aansluiten. De 01v heeft alleen maar 1 adat uit.
Hoe kan ik dat doen?
Ik heb nog wel de beschikking over een tweede 01v, dus zou ik eventueel daar de overige kanalen uit kunnen halen, maar dit lijkt me overbodig.
De achterkant van de 01v:
http://www.yamaha.com/yamahavgn/Images/ProAudio/Product/Views/01V96V2_Rear_Panel_Enlarged.jpg

Ik heb op internet gezocht naar de Fostex, ik kon 'm niet vinden.
Alvast hartelijk bedankt voor de hulp.

harrie-beton
30 maart 2006, 09:47
waarom gebruik je een 8 sporen machine als je meer dan 8 tot je beschikking hebt. Kan alles niet gebeuren op 1 machine?

tot slot: waarom geen computer? Voor reclame lijkt me dat uitermate geschikt.

Rewind
30 maart 2006, 12:29
Een computer zou inderdaad kunnen, maar ik neem het in de studio op school op. Hier heb ik geen computers, maar wel 2 01v's en 2 Fostex recorders tot mijn beschikking.
Maar ik snap niet helemaal wat je bedoeld, ik gebruik een 32 kanaals tafel en een 32 kanaals recorder. Ik kan alleen maar 8 kanalen via de glasvezel uit de tafel krijgen. Mijn vraag is hoe ik meer kanalen van de 01v naar de fostex kan krijgen.

Het was de bedoeling om het uiteindelijk inderdaad in protools te laden en af te mixen. Hier is uiteindelijk geen tijd voor, dus ik zal het later via de 01v afmixen naar md voor de beoordeling van de docent en naar de andere recorder om de mix uiteindelijk te gebruiken bij het tvprogramma

FR@NK
31 maart 2006, 09:50
Hey!

Je kan met 1 01v 8 sporen in/uit gooien, via de adat kaart..
dus met 2 01v kan je max 16 sporen gelijktijdig opnemen/afluisteren..

Die fostex recorder, die hebben toch van die ghost tracks.. Sla de manual er ff op na !

Rewind
31 maart 2006, 10:36
Die fostex heeft inderdaad 16 kanalen, + ghosttracks = 32 (toch?)
Maar als ik inderdaad maar max 8 kanalen uit de 01v kan sturen, dan zal ik er maar of 2 gebruiken, of alvast een subgroepje maken.
Jammer, want ik wilde eigenlijk alles helemaal droog opnemen. Als ik nu bijvoorbeeld een subgroepje drums maak, dan moet ik de verschillende toms van te voren al inregelen etc.
Misschien dat ik wat ga expirimenteren met minder mics bij het drumstel. Ik had nu het drumstel volledig uitgemict (kick, snare, hi-hat, tom, tom, tom, overhead l, overhead R).
Nog wat tips?
Ik denk dat ik wat ga proberen met overschoulder etc.
Het is trouwen een bandje met 2 gitaren, 1 bas en drums.
Ze spelen een rustig jazz/blues achtig nummertje.
Wie heeft er nog tips?