PDA

View Full Version : ff een vraagje over een uitvallende lexicon mpx g2



patricia
29 maart 2006, 22:59
hoi allemaal,
ik kan van iemand een lexicon mpx g2 overnemen voor......350 pleurie.
niet duur he? maar......nu komt de bekende aap uit de mouw,die persoon mailde mij dat er een probleempje mee is.
nl. .........hij start af en toe opnieuw op.
ben ik lekker mee....wat zal ik doen?
is het een software probleem of........een elco die de spanning niet vasthoud?
is er iemand die mij een idee kan geven?
alsvast bedankt !
patricia

Helter Skelter
29 maart 2006, 23:17
hoi allemaal,
ik kan van iemand een lexicon mpx g2 overnemen voor......350 pleurie.
niet duur he? maar......nu komt de bekende aap uit de mouw,die persoon mailde mij dat er een probleempje mee is.
nl. .........hij start af en toe opnieuw op.
ben ik lekker mee....wat zal ik doen?
is het een software probleem of........een elco die de spanning niet vasthoud?
is er iemand die mij een idee kan geven?
alsvast bedankt !
patricia

ik ben niet zo'n techneut maar ik zou het apparaat niet kopen... :satisfie:

morris
30 maart 2006, 00:17
tja, het kan zoveel zijn... De eeprom komt het eerst bij me op, vervolgens gewoon iets simpels zoals een backup batterij. Maar goed, ik kan me niet voorstellen dat de verkoper deze obvious dingen niet al gecheckt heeft, dus ik zou er van af blijven als ik jou was.

Morris

SimonS
30 maart 2006, 00:22
kopen! dan kan ik je podxtlive alsnog overnemen ;) Maar nu even serieus: zit er nog garantie op? Ik zelf zou ´m links laten liggen. Klinkt als een probleem dat je je in een live situatie niet kunt veroorloven.

vincentvdlocht
30 maart 2006, 08:53
Ik heb anders wel intresse.Wie verkoopt hem?
Kun je me zijn gegevens sturen?

grtz,
Vincent

srv-man
30 maart 2006, 09:53
tja, het kan zoveel zijn... De eeprom komt het eerst bij me op, vervolgens gewoon iets simpels zoals een backup batterij. Maar goed, ik kan me niet voorstellen dat de verkoper deze obvious dingen niet al gecheckt heeft, dus ik zou er van af blijven als ik jou was.

Morris

Tja, eigenlijk was de verkoper te lui cq te druk bezet om er veel tijd in te steken......
Maar goed, het probleem: terwijl hij aanstaat gaat hij af en toe de opstartroutine doorlopen. Gevolg is dat je geluid dan dus een tijdje weg is. Live wil je dat natuurlijk niet meemaken, dat lijkt me duidelijk.
Volgens Lexicon kan dit probleem door de voeding of door de software worden veroorzaakt.
Inmiddels heb ik er een andere EPROM met systeemsoftware ingezet en het goede nieuws is dat hij het sindsdien goed doet. Ik had hem al eens vervangen, maar kennelijk was dat geen hele goede (had die EPROM ook gratis van de vorige importeur gekregen).
Backupbatterij heb ik niet gecheckt, lijkt me niet het probleem, maar dat baat het niet dan kost het ook niet veel.
Komende week hangt hij in mijn rackje ter test.......

Hartelijke groet,
De verkoper

srv-man
30 maart 2006, 09:55
Ik heb anders wel intresse.Wie verkoopt hem?
Kun je me zijn gegevens sturen?

grtz,
Vincent

haha, daar gaat de wet op de privacy........

patricia
30 maart 2006, 21:38
lieve allemaal,
bedankt voor jullie reacties,ik heb besloten hem toch te kopen.
patricia.

simon....de podxt is voor jou!!

SimonS
30 maart 2006, 22:31
nice :)hblkjnbhjkvgq10tekens

kokeleko
31 maart 2006, 07:25
Alleen zal het gratis verstrekken van de eproms tot het verleden horen, die nieuwe(doet het ongeveer 2 jaar nu) NL- Lexicon agent wil overal geld voor. Toen TM Audio dat nog deed had je klasse service.

patricia
5 april 2006, 23:11
hoi allemaal,

het blijkt een foutieve software te zijn.
nadat de eerste software weer in de lexicon is gezet doet hij weer als normaal.
ik heb hem inmiddels gekocht...en ...een fantastisch dingetje hoor.
het progammeren zal wel ff wat tijd in beslag nemen..da`s niet zo makkelijk.
ik ben er in ieder geval erg blij mee.
patricia

kokeleko
6 april 2006, 07:03
Mooi dat je em hebt gekocht, ik vind em nog steeds fantastich iig.
Vraag maar raak. :-)

srv-man
6 april 2006, 21:21
Nou, veel succes ermee dan! Ik zag verderop dat ik hem weer veel te goedkoop heb verkocht....;)

patricia
6 april 2006, 22:40
ja idd,maar.....je gunde hem mij echt!!!!
dank je srv-man!!!!!!!
ik ben er heel blij mee.:)
patricia

patricia
6 april 2006, 22:44
ohh,btw,die simonS is ook een eerlijke gozer hoor.
die nam mijn podxt-live over voor 350 eurie.
toen hij hem kwam halen betaalde hij 200 en de rest zou die overmaken.
was allemaal afgesproken.
en jawel.....vanmorgen stond de resterende 150 eurie op mijn bankrekenig.
dank je simonS!!!!!!
over eerlijke mensen gesproken.
patricia

patricia
6 april 2006, 23:10
http://img.photobucket.com/albums/v435/karwei/connections.jpg

is dit wel een juiste aansluiting?
ik bedoel....in je versterker input en in de effectloop tegelijk?
als ik dit bij mijn fender ultra-chorus ZO aansluit,kan ik dan de send van de fender in mijn mesa prikken?
patricia

srv-man
6 april 2006, 23:26
Ja hoor, de manual klopt echt ;)

Als je hem op die manier aansluit kun je alle mogelijkheden van de G2 optimaal gebruiken. Ik zou het preamp gedeelte van je Mesa gebruiken, die lijkt me toch het beste klinken. De routing is dan als volgt:

Gitaar -> Input G2 (Pregain pad G2) -> Insert send G2 -> Input Mesa Nomad -> FX send Nomad -> Insert return G2 (Postgain pad G2) ->
Output G2 left -> FX return Nomad
Output G2 right -> FX return Fender

Het preamp gedeelte van je Nomad zit dan in de loop van de G2, je kunt dan de stompbox fx van de G2 voor je preamp plaatsen (pregain pad), waar ze ook het beste klinken en de delaytjes enzo in het postgain pad.
Het is even klooien om de levels af te stellen (gewoon de manual volgen), maar dan heb je ook wat.

SimonS
7 april 2006, 02:06
ohh,btw,die simonS is ook een eerlijke gozer hoor.
die nam mijn podxt-live over voor 350 eurie.
toen hij hem kwam halen betaalde hij 200 en de rest zou die overmaken.
was allemaal afgesproken.
en jawel.....vanmorgen stond de resterende 150 eurie op mijn bankrekenig.
dank je simonS!!!!!!
over eerlijke mensen gesproken.
patricia
haha ik ben vereerd! (hoewel ik het graag anders had zien gebeuren...klere-postbank)

patricia
7 april 2006, 08:09
Ja hoor, de manual klopt echt ;)

Als je hem op die manier aansluit kun je alle mogelijkheden van de G2 optimaal gebruiken. Ik zou het preamp gedeelte van je Mesa gebruiken, die lijkt me toch het beste klinken. De routing is dan als volgt:

Gitaar -> Input G2 (Pregain pad G2) -> Insert send G2 -> Input Mesa Nomad -> FX send Nomad -> Insert return G2 (Postgain pad G2) ->
Output G2 left -> FX return Nomad
Output G2 right -> FX return Fender

Het preamp gedeelte van je Nomad zit dan in de loop van de G2, je kunt dan de stompbox fx van de G2 voor je preamp plaatsen (pregain pad), waar ze ook het beste klinken en de delaytjes enzo in het postgain pad.
Het is even klooien om de levels af te stellen (gewoon de manual volgen), maar dan heb je ook wat.

dank je voor deze uitleg srv-man!
wat moet ik dan intern in de lexicon veranderen?
ik bedoel als ik deze setup volg?
daar ben ik niet helemaal uit.

srv-man
7 april 2006, 08:19
Je hoeft niets te veranderen, de G2 herkent automatisch dat er iets in zijn loop geschakeld is. Je kunt het loop gedeelte wel aan en uit zetten met het knopje op de voorkant. (Naam weet ik niet meer, maar het is de middelste onder van het blokje fx-knopjes).

patricia
7 april 2006, 08:29
dank je voor de ondersteuning!

nog een vraagje:hoe komt het,als je een bepaalt effect b.v wilt toevoegen en dat dan de lexicon zegt>>>wont fit?

srv-man
7 april 2006, 08:36
Dat heeft te maken met de beschikbare processorruimte. Er zitten 2 processors in: ééntje voor de reverb (de befaamde Lexichip) en ééntje voor de rest.

De reverb kun je dus altijd inzetten.
De andere effecten moeten de ruimte van de andere chip delen. Lexicon heeft er een puntensysteem aangehangen, maximaal zijn er 200 te verdelen. Bij ieder effect staat hoeveel punten het van de processorcapaciteit consumeert. Gaat het totaal over de 200, dan past hij dus niet meer (won't fit). In dat geval zul je een ander effect uit de keten moeten halen om het nieuwe effect toe te kunnen voegen.

kokeleko
7 april 2006, 12:56
Insertknopje.