PDA

View Full Version : epi les paul 100



sjor
3 november 2002, 00:07
maaaaah,

ik heb een vraag. ik speel nu sinds een paar maanden op een akoestische gitaar... die gaat vervelen omdat ik eigenlijk elektrisch wil gaan spelen (nirvana, gnr, metallica). Nu wil ik voor sinterklaas :smile: een gitaar elektrische kopen +versterker. Ik dacht aan een epiphone les paul 100, en een marshall oefenversterker.. zeg maar voor max.200 euro.. met een watt of 15. Is dit leuk om mee te beginnen, of is het beter dat ik een fender squier starters pakketje koop?
massol,
sjor

sjor
3 november 2002, 00:09
zeg maar 200 euro voor alleen de versterker he :smile:
massol

FragDaddy
3 november 2002, 09:45
ik denk dat je voor de muziek die jij wilt spelen beter een gitaar met twee humbuckers kunt kopen. dus inderdaad zo'n Epiphone les paul ofzo.

als ik jou was zou ik kijken naar een tweedehands epiphone les paul (dus niet de 100) de 100 is de instapversie van epiphone en die klinkt niet zo heel goed. als je nu een iets duurdere koopt, hoef je niet over een jaar een nieuwe gitaar te hebben omdat je niet meer tevreden bent met deze. dit laatste komt niet bij iedereen voor, maar bij veel mensen wel.

als je een gitaar gaat kopen, neem dan iemand mee die al op een elektrische gitaar speelt, die persoon heeft er wat meer kijk op en zal je beschermen tegen een miskoop. die persoon vindt het waarschijnlijk nog leuk ook. (ik mag in iedergeval graag een middagje in een gitaarwinkel kijken)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2002-11-03 09:48 ]</font>

Pee
3 november 2002, 10:12
hoeveel is dan je budget voor je gitaar alleen?

voor 200 euro heb je toch een mooi oefenversterkertje.

Nash
3 november 2002, 10:27
Maakt niet zoveel uit waarmee je begint. Het definieren van je eigen sound begint volgens mij pas meer als je er ook wat meer geld voor uit te geven hebt. Squier starterspakket is nix mis mee om te beginnen.

sjor
3 november 2002, 11:10