PDA

View Full Version : Composite Acoustic (CA) Gitaren?



kornelius
29 maart 2006, 20:07
Kent iemand de Composite Acoustic (CA) Gitaren? Helemaal van kunststof, onbreekbaar, en schijnen ook nog goed te klinken. Als technologie-nerd vind ik dat natuurlijk heel interessant allemaal. Maar ze lijken vooral nog in de VS beschikbaar te zijn.
Iemand misschien op een beurs of zo zo'n ding in de handen gehad?

Flipkoos
1 april 2006, 17:56
kennelijk niet

Dridon
1 april 2006, 20:07
Kweetniet, ik vind het nogal eng klinken :D. Van die uv kleuerigeblauwe gitaren, glim glim glim, met tupperware materialen :D.

Nee sorry nog nooit van gehoord.

gertdm
1 april 2006, 20:45
Er gaat niets boven de combi hout, snaren, lucht en een gitarist.....:)

Een auto die op reuzel rijdt vind ik wel leuk, maar een plastic gitaar....
Wel leuk natuurlijk dat er techniekers zijn die willen innoveren en experimenteren....maar ik denk dat je voor kunststof ook weer techniek nodig hebt om het 'nog akoestieser' te laten klinken...kassa dus :)

Picker
1 april 2006, 23:42
Heetten die dingen niet Rainsong of zo?

Flipkoos
2 april 2006, 00:28
Ik heb zelf een Ovation en eigenlijk is dat al tegen mijn principes... :) maja...hij klinkt wel mooi. Dus...hoewel ik enigzins sceptisch ben, ben ik wel benieuwd....
Maar ze zijn wel reteduur volgens mij...die CA's...

kornelius
2 april 2006, 14:55
Rainsongs zijn er ook inderdaad. Op harmonycentral vergelijken mensen hun nieuwe CA met hun oude rainsong. bovendien spelen die CA's volgens die eigenaars alle taylors e.d. van deze wereld er uit, maar dat is steeds zo met die recenties door blije eigenaren.

kornelius
7 mei 2006, 20:54
ze hebben inmiddels een heuze website,

http://www.compositeacoustics.com/

gertdm
7 mei 2006, 21:01
By the way....Vox humana bouwt een serie gitaren van kunststof. Verschillende modellen. Ze stonden er mee op de gitaarbeurs in Raalte....
een vergelijkbare gitaar dus als die amerikaanse versie.
Ik heb er op twee gespeeld en beiden klonken goed, diepe bas, mooi hoog.

Dridon
7 mei 2006, 21:09
Ben eens op de site wezen kijken, mooie gitaren zeg, zien er echt heel strak uit :). Neem mijn woord terug :D

Hoeveel moeten die dingen eigenlijk kosten?

kornelius
7 mei 2006, 22:13
@gertdm - leuk te weten

@dridon - ik heb ergens gezien dat ze beginnen bij 1500 dollar. en dan zo door tot circa 2500. in de VS.