PDA

View Full Version : eelt



alcyoon
2 november 2002, 23:03
hoe kan je rap eelt 'kweken' op je vingertoppen? ik heb een akoestische en electrische gitaar geleend van een vriend en vooral op die akoestische (met metalen snaren) is het moeilijk spelen. hoelang duurt het eer ge behoorlijk wa eelt op uw vingerkes hebt?

jpb
3 november 2002, 00:58
Ongeveer 10-15 jaar. De eeltproductie moet vanuit de eelt-moeder-cel op gang komen. Die zit onder je grote teen (voel maar eens). Het duurt lang voordat de eeltcellen in je vingers aankomen. Wanneer je met je voeten gitaar speelt, gaat het natuurlijk sneller, maar dat schijnt moeilijk te zijn....

Maar even serieus, het begin doet vaak verotte pijn, maar daar moet je gewoon doorheen. Als het er eenmaal zit komt het wel sneller terug. sterkte

Pee
3 november 2002, 10:27
lol @ jpb

je moet gewoon zeer veel spelen, en ik denk als je meer slides doet dat het vlugger gaat.

Droffie
8 november 2002, 14:53
Veel accoustisch spelen. Zet er 0.10 heavy bottom snaren op en spelen maar.
Voor dat je 't weet zijn je vinger aan je linkerhand langer dan aan je rechter.

Keep on Rockin.
D.

savecracker85
8 november 2002, 18:22
de hele dag snaren opdrukken veel vibratos gebruiken etc dan komt het vanzelf :razz:

Kjiratsiekoedel
8 november 2002, 18:30
1 à 2 weken

Guitarfreak
9 november 2002, 20:59
the best tip of all:P RUKKEN, neej ik bedoel met nagelvijl over je vingertoppen skrapen:P

FragDaddy
10 november 2002, 01:06
Bryan Adams zong het al.

"Got my first real six-string,
Played it 'til my fingers bled"

gertdm
21 november 2002, 00:03
eelt kweek je vanzelf.Hoe meer je speelt hoe sneller t er is.Het duurt maar een paar maanden. De rest is gewoon onderhouden door te blijven spelen

Kitaarhiero
21 november 2002, 10:47
Hardrocksolo's op een spaanse gitaar met een achterlijk hoge actie spelen helpt ook wel :wink: