PDA

View Full Version : Help!!!!mijn Handgreep Resoneerd Mee!!!!



rammybully
29 maart 2006, 16:53
Hallo,

Ik heb een oefenversterkertje. Een Marshall MG 30DFX. Het is best een geinig ding, er komt genoeg herrie uit.

Het volgende is aan de hand:
Tijdens het spelen resoneert de handgreep mee. Bij distorion is dit niet zo erg, maar als je clean speelt is dit heel irritant.

JA...het ligt wel aan de handgreep. Als ik namelijk zachtjes op de handgreep druk en aansla resoneert hij niet. Zodra ik hetzelfde doe zonder de handgreep in te drukken, resoneert hij wel....

Ik heb al geprobeerd het te verhelpen met tape. Ik heb al op heel veel manieren de hangreep ondergetaped. De resonatie word wel minder, maar verdwijnt niet.

WIE KAN MIJ HELPEN EN HEEFT DE OPLOSSING??????
:strat:

Funkblaster
29 maart 2006, 17:25
De handgreep eraf halen...

robert-gitarist
29 maart 2006, 17:33
Misschien ff kapje los peuteren en schroefje aandraaien?

Negative K3 fan
29 maart 2006, 17:46
ik resoneer, jij resoneert, hij resoneert, wij resoneren... moeilijk???

DarknessAwaits
29 maart 2006, 19:03
ik resoneer, jij resoneert, hij resoneert, wij resoneren... moeilijk???

Best wel, want waarschijnlijk hebben we andere eigenfrequenties. :nervous:

Maar ja, het Nederlands van onze medeforummers is niet altijd perfect. Verre van zelfs.

Ontopic: Inderdaad ff dat kapje loshalen en vastschroeven.

vester86
29 maart 2006, 23:04
gewoon een ander handvat nemen, schijnt ook invloed te hebben op je geluid :cheerup:

morris
29 maart 2006, 23:23
Ik zou gaan voor een Japanse handgreep. Of je moet een vintage amerikaan via ebay op de kop tikken, maar Koreaanse handgrepen hebben dit euvel nu eenmaal. Bah wat een bagger.

DUDE!

GAFFA!

Orpheo
29 maart 2006, 23:30
geef mij maar spalted rosewood als handvatten. DAS pas bikkel!

B_2_the_a
29 maart 2006, 23:31
Hoe klinken actieve handgrepen?

morris
29 maart 2006, 23:33
Hoe klinken actieve handgrepen?

da's lastig, die moet je er steeds uithalen, anders loopt de batterij steeds leeg...

Fumi SG
29 maart 2006, 23:33
Hoe klinken actieve handgrepen?

Waar ga je die voeding vandaan halen?!:confused: Gewone netspanning is veel te hoog voor die dingen. Batterijen is een oplossing maar die moet je weer inbouwen...:nervous:

B_2_the_a
29 maart 2006, 23:40
Actieve handgrepen moeten niet op batterijen maar op 230!!

ik zal meneer emg even bellen of hij even wat costum made actieve handgrepen kan maken voor onze lieve rammybully

B_2_the_a
29 maart 2006, 23:40
Waar ga je die voeding vandaan halen?!:confused: Gewone netspanning is veel te hoog voor die dingen. Batterijen is een oplossing maar die moet je weer inbouwen...:nervous:

convertertje erop en klaar

jacky
29 maart 2006, 23:42
Tja dat heb ik al eens eerder gezegd daar heeft line 6 geen last van kies je gewoon een andere handvat emulatie.

Of een resonantie die buiten het menselijk gehoor ligt bij gitaristen bv tussen 3 en 7 kHz

Mr.Bluesbreaker
29 maart 2006, 23:50
Maarja je gaat toch geen line 6 handvat in een marshall gooien, dan is het Britse karakter helemaal weg! Als de topicstarter echter een allround coverband heeft oid, kan het wel goed werken voor hem.

Orpheo
30 maart 2006, 00:06
Maarja je gaat toch geen line 6 handvat in een marshall gooien, dan is het Britse karakter helemaal weg! Als de topicstarter echter een allround coverband heeft oid, kan het wel goed werken voor hem.

maar als je een 6100/6101 hebt, dan moet je wel een paar extra buisjes plaatsen voor je handvat he!

B_2_the_a
30 maart 2006, 00:22
Ik ben toch meer in voor behringer handgrepen, ze zijn maar 20 euro!

B_2_the_a
30 maart 2006, 00:25
Maar daar weer een nadeel van: ze zijn niet true bypass..... kent iemand een true bypass mod voor behringer handgrepen?

DarknessAwaits
30 maart 2006, 10:00
sjeez...


.

Vonk
30 maart 2006, 10:44
ga door mensen ik vond het allemaal wel lollig :gitarist:

MvdL
31 maart 2006, 11:48
wat niet veel mensen weten is dat HET geluid van Brian May ook deels gekleurd wordt door zijn licht meeresonerende handvatten. Het hoeft dus niet altijd een probleem te zijn, als je er goed mee overweg kunt kan het een zelfs toevoeging aan je totaalgeluid zijn. Het is niet voor niks dat Behringer binnenkort op de markt komt met een resonance-booster. Is een klein piezo-elementje dat je onder je handvat kunt plaatsen en van daaraf via een klein voorversterkertje door je effectloop kunt rossen. Ideaal toch? :rockon:

nielsduursma
31 maart 2006, 11:52
wat niet veel mensen weten is dat HET geluid van Brian May ook deels gekleurd wordt door zijn licht meeresonerende handvatten. Het hoeft dus niet altijd een probleem te zijn, als je er goed mee overweg kunt kan het een zelfs toevoeging aan je totaalgeluid zijn. Het is niet voor niks dat Behringer binnenkort op de markt komt met een resonance-booster. Is een klein piezo-elementje dat je onder je handvat kunt plaatsen en van daaraf via een klein voorversterkertje door je effectloop kunt rossen. Ideaal toch? :rockon:

ik vind m veel beter klinken voor de preamp.

B_2_the_a
31 maart 2006, 14:54
Maar als je hem voor de preamp zet, moet ie wel voor de wah staan anders gaat dat problemen opleveren met brommen enzo!

nielsduursma
31 maart 2006, 15:02
Maar als je hem voor de preamp zet, moet ie wel voor de wah staan anders gaat dat problemen opleveren met brommen enzo!

nee joh, das alleen als je problemen met de aarde hebt enzo.

Minda
31 maart 2006, 15:06
Maar als je hem voor de preamp zet, moet ie wel voor de wah staan anders gaat dat problemen opleveren met brommen enzo!

Heb je er al aan gedacht 2 handvatten in serie naast elkaar te zetten? Humbuckende handvaten. Heb ik al jaren, ook op de koffers van mijn gitaren. Alleen niet op de koffer van de acoustische.

Hugo

DarknessAwaits
31 maart 2006, 15:12
En als je die dan in tegenfase zet hoor je ze niet meer!

Zie je wel, we komen wel tot een oplossing!

Minda
31 maart 2006, 15:26
Dat wordt een push-pull schakelaar op de volumeknop van je versterker, ik hoor het al.

Anders Destium
31 maart 2006, 17:16
Kun je dat in tegen-fase zetten niet makkelijker bereiken door het handvat los te schroeven, om te draaien en weer vast te draaien?

nielsduursma
31 maart 2006, 17:26
Kun je dat in tegen-fase zetten niet makkelijker bereiken door het handvat los te schroeven, om te draaien en weer vast te draaien?

ja maar als je die autentieke sound nou alleen in een bruggetje of intro van een liedje wil gebruiken kan je het beter via midi voorprogameren.

en ik blijf het zeggen, met een goed multie-effect kan je snel switchen!