PDA

View Full Version : Feedback bij de repetitie



dunnoaname
29 maart 2006, 14:18
Heey, ik speel sinds kort in een nieuwe band, en daarmee spelen we heel wat harder dan met de vorige omdat deze drummer gewoon harder mept. :) Maar als ik op mijn lead kanaal van mijn H&K edition tube de gain op 3 uur en de master op 10 uur zet krijg ik af en toe feedback, hele hoge en schelle niet van die mooie. En als ik op mijn Route 66 pedaal de OD instel op boosten en dat over het lead kanaal gooi wordt het al helemaal storend. Als ik dan ook nog de compressor aan zet wordt het een gepiep en gefluit van je welste. Weet iemand waardoor het komt en hoe ik het kan voorkomen?

duckman
29 maart 2006, 14:22
staat de combo op de grond? dan kun je proberen om hem hoger te zetten.
wij repeteren in een "halve maan vorm" om de drummer heen, dat werkt beter.

dunnoaname
29 maart 2006, 14:22
Ojah, ik was vergeten te vermelden dat ik een semi hollowbady dearmond heb.

dunnoaname
29 maart 2006, 14:23
Hij staat idd op de grond. Wij spelen ook in een "halve maan"

marc_o
29 maart 2006, 14:27
Ojah, ik was vergeten te vermelden dat ik een semi hollowbady dearmond heb.


Sorry, maar je hebt dus de ultieme optelsom voor feedback.....
Teveel vervormers en boosters op een rij met een te groot volume, waardoor je gitaar toch al veel meer gaat resoneren......dit gaat niet over hoor, je moet iets aan je setup doen. Leen van iemand een solidbody, of wellicht heb je er zelf eentje, dat zal al veel verschil maken.

dunnoaname
29 maart 2006, 14:48
Tja daar was ik al bang voor.. ik zal volgende keer minder boosten en de versterker op een tafel of zo zetten. Als dat niet helpt kijken of ik ergens een solidbody kan regelen, want ik he er zelf geen. Jammer, want ik ben gek op de sound van mijn semi...

marc_o
29 maart 2006, 16:18
Op tafel zetten gaat niets helpen...misschien dat ie dan wat zachter kan omdat ie meer richting oren gericht staat, maar verder verandert het niets.

duckman
29 maart 2006, 16:22
Op tafel zetten gaat niets helpen...misschien dat ie dan wat zachter kan omdat ie meer richting oren gericht staat, maar verder verandert het niets.

...dat had ik wel moeten vermelden.
Het ging mij ook dat je dan de speaker wat van je afkan draaien zoadat je niet in lijn staat met de amp.sommige speakers projecteren vrij rechtuit e nals je dan niet er "recht"voor staat kan dit feedback verminderen.

Maar de hollowbody maakt het wel lastig, opvullen??

marc_o
29 maart 2006, 16:23
Bus PUR doet wonderen........


maar ik zou het niet doen.


Wat voor muziek maakt je band eigenlijk?

Cris
29 maart 2006, 17:42
Als het je eigen oefenhok is kan je proberen gordijnen of iets anders aan de muur te hangen. Dat helpt altijd wel wat.

Ja en wij zetten sinds een maand of wat de apparatuur achter de drummer, dat helpt ook wel iets.

dunnoaname
29 maart 2006, 19:25
We spelen funk/rock in een leegstaand woongedeelte van een boederij bij vliegveld twente. Ik heb geen zin om mn gitaar vol pur te spuiten zoals je wel zult begrijpen. Pur is niet "mojo":stop::p In de oefenruimte staan meubels met kussens en ligt tapijt en er hangen gordijnen dus daar zal het niet aan liggen. Ik ga volgende keer een beetje uitproberen met plaatsing van de amp etc. Welvreemd is dat ik bij eerdere optredens met vergelijkbare volumes nooit last heb gehad van feedback, maar dat was vaak met minder gain, daar zal dat wel door komen. Bedankt voor alle tips !

tillens
29 maart 2006, 21:36
Probeer anders zoon scherm er voor te plaatsen die voor overspraak werken! Weet iemand hoe die dingen heten?

tillens
29 maart 2006, 21:50
Clearsonic maakt ze blijkbaar. Weet iemand waar dat zoal te krijgen is of iets soortgelijks? Op ebay staat er eentje maar die verscheept niet verder dan usa of canada...

Punt
29 maart 2006, 22:38
Vraag of die drummer met van die kwastjes wil gaan spelen :)