PDA

View Full Version : Cort MGM-1 - Wie kent 'm?



DarknessAwaits
29 maart 2006, 12:12
http://data.muzikus.cz/save/db_images/2462
http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/images/Cort-MGM-1TR.JPG

Het is dus de bovenstaande gitaar.

Ik ben al een tijdje aan het rondneuzen voor een les paul/prs achtige gitaar met vaste brug en set-neck voor het wat andere geluid dan de superstrats die ik gewend ben.

Nu kwam ik gisteren deze tegen in de aanbieding: van €695 voor €545. Ik had 'm al vaker gezien maar toen vond ik 'm eigenlijk net wat te duur.

Probleem is dat ik niet helemaal zeker ben van de kwaliteit van de gitaar. Het is een signature model (helaas, maar ach ik ken toch geen Matt Murphy dus wat maakt het uit ;)) maar er zitten geen gerenomeerde elementen in. Dat kan ik snel oplossen want ik heb nog een Dimarzio Superdistortion en een PAF Pro liggen.

Wat zijn jullie ervaringen/suggesties?

dickie
29 maart 2006, 15:08
Informeer eens bij Charlee guitars in Panningen. Hij heeft er 3 hangen waarvan 2 occasions als ik me niet vergis...

www.charleeguitars.com

prijzen vanaf 399,- euro!

Succes ermee!

frekie
29 maart 2006, 16:57
Wel een Magnum gezien, lijkt er wel wat op:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/26872992.html%3Freturn%3DeJwdil0OgyAQBu9ioo9S%252F EMxprEXMdSSSkAgsEZr07sXfNnMfDuMYvoV9NZ7iruOJk9nds% 252F7BcBShKSxXOcrcxKsYgx8rhVat1NwOXE9Ce3BbSvXwDXym jF3LdNbAHPhzxWX4ISfFzSTqs0XWNX9UAPOXn6Qe1qOs3GQlg8 wgXEAFc5IijZiEbG6MDTjKWzEI5Z12zRX%252FglWk4aUZTDjR dAiswNO%252Bt8fVIFGAg%253D%253D%26df%3D1

En weet je ECHT niet wie Matt "Guitar" Murphy is? Heb je de film "The Blues Brothers" uit 1980 echt nog nooit gezien?

"We're on a mission from God" - Elwood Blues

"We have both kinds of music, Country AND Western" - bardame van Bob's Country Bunker

DarknessAwaits
29 maart 2006, 18:22
Ik heb de Blues Brothers wel eens gezien, maar niet helemaal want ik vond het een vreselijke film.

Echter... de gitaar heb ik vanmiddag bespeeld en daar is weinig mis mee, op de afwerking na. De lijmresten zitten nog een beetje rondom waar de hals de body ingaat, een ook bij de kop is het niet helemaal netjes afgewerkt.

Dat zijn dus de minpuntjes, maar hij speelt wel heel lekker. Ik ben behoorlijk dunne nekken gewend, main axe is Ibanez RG2550 met een Wizzard II neck. Verder heb ik ook nog een Cort Custom X die nek is wel wat breder en dikker, maar dit is echt een flink stuk vetter. Ondanks dat was ik er snel aan gewend.

De snaren die erop zitten (0.09 :mad:) waren behoorlijk verteerd en zo heb ik dus niet echt een goed oordeel qua speelcomfort kunnen vormen maar het lijkt me zo dat het er alleen maar beter op kan worden als er een setje DR 010 of 011 op ligt.

Outrage
29 maart 2006, 19:28
ik hoor regelmatig goede dingen over cort. Ik speel zelf op een akoustische cort, en die bevalt me enorm goed. Misschien dat de gitaar na een goede afstelbeurt een stuk beter speelt en klinkt?

DarknessAwaits
31 maart 2006, 15:23
Pff, ik ben nu weer heel hard aan het twijfelen. Zal ik doorsparen voor een echte Gibson Les Paul of ga ik hier genoegen mee nemen?

Andere optie is een Epiphone Les Paul Custom Midnight Ebony, maar dan vind ik de emg's (ja, dit keer zelfs ik) een tegenhouder.

almarvk
31 maart 2006, 15:43
Spaar dan door voor een Gibson

Kevin-D
31 maart 2006, 21:39
Spaar door voor een LP dan, niet per sé een Gibson :P

DarknessAwaits
31 maart 2006, 23:08
Gibson valt ook telkens een beetje buiten m'n budget.

Maar naast alle lawsuits die dus moeilijk te krijgen zijn weet ik niet goed welke ik zou kunnen nemen, behalve Epiphone.

d'oh
2 april 2006, 20:53
hier (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=59331) er staat er een op gitaarmarkt

DarknessAwaits
2 april 2006, 21:47
Zou die gitaar ook een voorkant hebben?

Beetje vage foto's zo... En bovendien, als hij:

"Wegens winkel-failliesement wordt dezecort verkocht, recht uit de doos"

wordt verkocht, waarom dan een nieuwe set snaren erop zetten (en dan ook nog niet fatsoenlijk afknippen)?

Ik vind het wel een beetje vreemde advertentie, maar wel bedankt.

d'oh
2 april 2006, 22:11
ik denk dat de adverteerder twee keer dezelfde foto per ongeluk heeft geupload, en het is toch logisch dat je nieuwe snaren op je nieuwe gitaar zet, elke gitarist heeft zijn lievelings-snaren, en meestal komen gitaar met de dikste cheapo snaren erop uit de winkel

bert k
2 april 2006, 22:41
De gitaren an Cort ken ik niet, maar ik heb een Cort bas, en die is heel fijn. Mooi geluid, goed hout en netjes gebouwd.

DarknessAwaits
2 april 2006, 23:55
Ik heb zelf ook een Cort (staat ook in dit topic) en vandaar dat ik ook op deze gitaar gas.

Ik weet dat het in pricipe goede gitaren zijn en hoewel een gibson en aanverwanten wellicht waardevaster zijn denk ik toch dat ik voor deze ga. Hij speelt gewoon zo lekker en met ander pu's wordt het vast wel een feestje.

Nadeel is dat hij niet zo 'metal' is onstage, maar ach fuck 'image' daar doe ik toch al niet aan.

DarknessAwaits
5 april 2006, 22:38
Ik heb 'm vanmiddag gekocht, en hij is toch wel erg mooi. Vanavond heb ik er een dimarzio paf pro en een superdistortion ingezet en hij klinkt heerlijk. Alleen moeten de snaren nog wat worden ingespeeld want die gaan behoorlijk stroef.

Ik ben weer even tevreden ;).

bert k
5 april 2006, 22:48
Hey, gefeliciteerd! Is idd wel een mooi ding. Klonken de originele pups niet?

DarknessAwaits
5 april 2006, 23:06
Hey, gefeliciteerd! Is idd wel een mooi ding. Klonken de originele pups niet?

Dank je. De originele klonken best goed eigenlijk, maar ik had deze toch liggen (in een oude gitaar) en mijn ervaring is dat de meeste elementen toch minder zijn dan dimarzio's en sd's als het op hoge volumes (evt. met high gain) gaat.

Sidesmile
30 september 2007, 18:29
ik speel al jaren op een cort mgm...
zeer aardig gitaartje, zeker voor die prijs.

netjes afgewerkt, goede klank, leuke feel en balans. Enkel de elektronica is wat minder, maar als dat je stoort, dan zet je er nieuwe op he.

Ernieballetje
30 september 2007, 19:39
Vermoedelijk heeft ie al een keus kunnen maken na 1 1/2 jaar.

Xufar
30 september 2007, 22:51
Vermoedelijk heeft ie al een keus kunnen maken na 1 1/2 jaar.

Hehe, had het nog niet eens door, geniaal... :D

DarknessAwaits
30 september 2007, 22:59
Heb 'm al weer verkocht zelfs ;).

Is absoluut een hele fijne gitaar maar toch ietwat onstrak in het laag en de afwerking was niet helemaal top. Niet dat me dat echt heel veel kan boeien bij zo'n gitaar.

Grappige is dat ik 'm onlangs bij verkoop van een andere gitaar als inruil kreeg aangeboden. Toch maar niet gedaan.

arthurheijstek
29 augustus 2015, 13:10
Ik heb nog een mooi exemplaar van de Cort MGM-1 te koop, zie


***Koop en verkoop is niet toegestaan in de normale topics, ga daarvoor naar Gitaarmarkt.nl***

BamBuFan1
30 augustus 2015, 01:27
Ik heb nog een mooi exemplaar van de Cort MGM-1 te koop,

Da's heel fijn voor je, maar daar is deze plek op het forum niet voor bedoeld.