PDA

View Full Version : Ibanez s520ex



Alberto
29 maart 2006, 10:25
Hey! Mijn eerste post :) ik ga binnenkort waarschijnlijk een Ibanez s520ex kopen omdat het wel een nice ding is :cooler:
Volgens reviews die ik op internet gezien heb is het een zeer degelijke gitaar... Is er hier iemand die deze gitaar al heeft en wat vind je ervan?

Grrtz...

Anders Destium
29 maart 2006, 10:52
Welkom op gitaarnet :)



Ik heb er een gehad en het was een hele fijne gitaar. Het enige punt waar je op moet letten is of de superdunne hals je bevalt en de standaard pups zijn ook niet geweldig. Voor de rest echt een prima gitaar voor het geld, de brug is top en ontstemt eigenlijk nooit, speelt fijn en klinkt ook beter dan veel andere Ibanezen door de mahonie body!

SimonS
29 maart 2006, 11:03
Ik ga mee met Anders, behalve over die hals. Ik vind ´m namelijk niet bepaald superdun. De Wizards van de Ibanez RG-serie, dát is superdun. Wanneer ik de SZ en de RG na elkaar bespeelde, viel de "veel dikkere" hals me direct op.

Wel een erg lekkere gitaar overigens!

TMKXL
29 maart 2006, 11:46
Heeft de topic starter het misschien over de nieuwe huidige S520EX (degene met die matte finish en de actieve elementen die toch niet actief zijn maar alleen maar covered zijn)?

Anders Destium
29 maart 2006, 11:49
Ik ga mee met Anders, behalve over die hals. Ik vind ´m namelijk niet bepaald superdun. De Wizards van de Ibanez RG-serie, dát is superdun. Wanneer ik de SZ en de RG na elkaar bespeelde, viel de "veel dikkere" hals me direct op.

Wel een erg lekkere gitaar overigens!

We hebben het over een S520 en niet een SZ520 ;)

De S520 heeft een superwizard die even dun is als de wizard!

Nickname
29 maart 2006, 12:05
We hebben het over een S520 en niet een SZ520 ;)

De S520 heeft een superwizard die even dun is als de wizard!

Ik heb er toevallig gisteren op gespeeld bij emi in eindhoven.. en die hals is dus echt wel dikker dan die van mn RG1570 maar desalniettemin een erg fijne gitaar. Die brug is ook echt heel fijn! Is echt een aanrader :rockon:

SimonS
29 maart 2006, 12:06
whoops fuck, foutje, negeer mijn post :)

Alberto
29 maart 2006, 12:27
Ja ik heb het over de nieuwe s520ex...
Hij heeft een matte finish en de grijze kleur spreekt me echt wel aan.
Bedankt voor de reacties :)

Anders Destium
29 maart 2006, 12:59
Ik heb er toevallig gisteren op gespeeld bij emi in eindhoven.. en die hals is dus echt wel dikker dan die van mn RG1570 maar desalniettemin een erg fijne gitaar. Die brug is ook echt heel fijn! Is echt een aanrader :rockon:

O dan hebben gebruiken ze tegenwoordig een ander profiel dan toen ik hem had! Die van mij had hetzelfde profiel als een RG1570! Dat is desnoods nog terug te vinden op de site :)

Nickname
29 maart 2006, 14:29
Hey.. wat voor RG1570 had/heb jij? ik heb er een uit 2005 met de ibanez wizard prestige neck.. die hals is in ieder geval anders dan de hals die daarvoor op de 1570 zat. Naar mijn idee is de S een paar mm dikker en wat ronder.. :)

almarvk
29 maart 2006, 14:37
Er zit gewoon een Wizard II op. Dat is dezelfde als die op een RG. Alleen zit er op een 1570 een Prestige neck.



Trouwens, ze zijn niet echt goedkoop. 629 bij MusikProduktiv...

Nickname
29 maart 2006, 15:21
Op de meeste RG's zit inderdaad een net als op de S520EX een wizard II neck. Maar echter op de RG-prestige modellen zit de wizard prestige neck. Ik zal de verschillen even naast elkaar zetten.

Wizard II (S520EX, RG) | Wizard Prestige (RG prestige, RGA, RGT)
--------------------------------------------------------------------------

Width at nut: 43 mm | 43 mm
Width last fret: 56 mm | 58 mm
Thickness 1st fret: 19 mm | 18 mm
Thickness 12th fret: 21 mm | 20 mm
Radius: 400 mm | 430 mm

Zodoende vraag de wereld uit :hippie:

crrrN
29 maart 2006, 20:38
Juust. Er zijn ook nog 2 verschillende Wizard II necks. De amerikaanse neck(zo wordt ie genoemd, komt niet uit amerika, het is de versie die op de koreaanse rg/s zit) en de japanse versie.

De amerikaanse neck is 19mm dik bij de 1e fret en de japanse neck is 18mm bij de 1e fret. Het klopt want mijn broer (Nrrrk) heeft een RG320FMAM (uit 2004) en daar zit een japanse neck op en die is idd 18mm dik, op al mijn rg's zit een usa/koreaanse neck en die is 19mm dik.

De echte wizard is 17mm dik bij de 1e fret.

Kevin-D
29 maart 2006, 21:50
al gezegd.....

crrrN
29 maart 2006, 22:58
Neen, niet van een andere Wizard II neck.