PDA

View Full Version : Waar verkopen ze meer dan 1 Gibson J45?



Mienmachine
29 maart 2006, 10:09
Waar verkopen ze meer dan 1 Gibson J45?

Ik lees wel eens over de bezoeken naar de zaken in de USA, Elderly of Maury daar staan van dezelfde gitaren een rijtje klaar om uit te proberen, dat noem ik kiezen.

Is er in Nederland ook een zaak waar ze meerder exemplaren van 1 model hebben of bestaat dat alleen in de USA.

TX

blitzblum
29 maart 2006, 10:50
Helaas weet ik het antwoord niet op je vraag, maar heb een wedervraag:
Ik vind de J-45 een prachtgitaar. Ik heb 'm zien staan bij Kees Dee en Sacksioni. Zelf speel ik nog niet zo lang maar ben benieuwd wat er zo speciaal is aan deze gitaar. Waarom ben jij bijvoorbeeld op zoek naar zo'n gitaar? Zijn er bekende gitaristen die 'm hebben en kan ik de "sound" en dus toepassing horen op een plaat of zo?

Dank, Robin :rockon:

Mienmachine
29 maart 2006, 11:24
De eerste twee LP's van Bob Dylan zijn bespeeld met een J50, zelfde gitaar maar niet in Sunburst. Deze gitaar toen hij hem bespeelde was toen ongeveer 15 a 20 jaar oud.

Bobdylan.com

+ Een nieuwe J45 kan al na een jaar klinken als een Vintage uit de '40,
vol, romig maar toch sprankelend.

-Ik heb er heel wat in mij handen gehad en veel weer snel terug gehangen, ze kunnen scherp en dof klinken met weinig sustain.

-erg gevoelig voor (merk/soort,verse) snaren, een Martin kan wel snaren van een paar maanden oud hebben, een J45 raakt veel van zijn geluid kwijt, lastig met uitzoeken in zaken dus.

-Afwerking is nooit te vergelijken geweest met Martin gitaren dus zet je daar vast maar overheen.

+Ideale hals, 24,9 inch scale, fingerpicker snaren afstand voor mij perfect.

+Intieme gitaar voor fingerpicking op de bank s'avonds.

0 Hij heeft geen overweldigend geluid als een Martin D28.

+++Ze klinken heel bijzonder, kan ook niet anders want het model wordt vrijwel onveranderd al jaren lang gemaakt.

+++Ik heb wel eens 5 Martin gitaren en een nieuwe J45 hier gehad en al mijn vrienden hadden de voorkeur voor de J45, zelf hoorde ik dat toen niet zo omdat ik vooral naar het 'hardere' geluid van de Martin's afging.

Maar het grote nadeel is dat ze allemaal erg verschillend klinken, dus dat wordt zoeken.

0 Op een Vintage beurs heb ik een J45 bespeeld van 1985, ondanks het de herrie in de zaal klonk deze gitaar bijzonder goed.

Dat is het eerste wat in mij opkomt.

blitzblum
29 maart 2006, 12:07
Jeetje, dank voor de info! Dan zou ik er dus ook wel meer dan één tegelijk willen kunnen beluisteren. Ik wacht dus het antwoord op de oorspronkelijke vraag even af en ga dan luisteren...

Tnx!

Droffie
29 maart 2006, 13:20
Waar verkopen ze meer dan 1 Gibson J45?

Ik lees wel eens over de bezoeken naar de zaken in de USA, Elderly of Maury daar staan van dezelfde gitaren een rijtje klaar om uit te proberen, dat noem ik kiezen.

Is er in Nederland ook een zaak waar ze meerder exemplaren van 1 model hebben of bestaat dat alleen in de USA.

TX

Je kan NL muziek proberen of Sacksioni.

Icarus169
29 maart 2006, 13:22
Mooie gitaar hoor!, vind het wel iets apparts en vintage hebben.

Heb er zelf nooit op gespeeld, laatst wel op een Gibson SJ200, Fantastisch geluid heeft die gitaar zeg (is wel 2 keer zo duur...).

Ik kan dus niet over de gitaar oordelen, alleen qua uiterlijk.

Misschien moet je de gibson importeur nederland eens proberen te contacten.