PDA

View Full Version : EMG in een Epi



BLOK182
2 november 2002, 20:34
gewoon ff en vraagje tussendoor. Heb nu een Epi LP Studio. Zouden daar een paar EMG's in kunnen? Ik bedoel, de body is niet echt dik en ook niet bepaald superkwaliteit, maarre, heeft dat veel invloed op dergelijke elementen?

Anders Destium
2 november 2002, 21:07
actieve EMG's zijn eigenlijk de enige elementen die je gitaar overheersen, dus het kan best en zal strak klinken. Alleen zal je gieter zijn les paul klank verliezen....

sash
3 november 2002, 10:37
Idd, het nadeel is ook dat je een extra gat moet uitfrezen voor het batterijtje.

Pee
3 november 2002, 10:49
dus je kan een emg in een slechte gitaar plaatsen een het zou 'goed' moeten klinken omdat die emg geen rekening houdt met het hout?

sash
3 november 2002, 10:54
Nou hij houdt wel wat rekening met het hout (Zakk Wylde's geluid vind ik bv. veel vetter dan dat van Kirk Hammett, kijk alleen maar eens wat voor boomstamhals Zakk heeft) Maar het zal niet veel schelen.
Verder denk ik dat het vrij nutteloos is om een EMG in een Epi LP Studio te zetten. Dan zouden je elementen duurder zijn dan je gitaar.

Ik zou even wachten op een goeie gitaar en daar evt. actieve elementen in gooien. Ik denk nog steeds dat het het beste is om een gitaar te laten bouwen bij Huub Boel ofzo, Blok, want dan kan je meteen kiezen wat je erin wilt hebben. Bij een andere gitaar denk je toch na een paar maanden, nu wil ik alleen dat of dat er nog in hebben.

BLOK182
3 november 2002, 12:11
Nou eh, tis meer een idee voor wanneer ik al een vette gitaar heb gekocht :smile:

sash
3 november 2002, 12:13
Dan zou ik er iets heel geks van gaan maken :smile: Een strat element erin ofzo :grin:

Ic3gl0vE
3 november 2002, 18:42
extra gat erin frezen en 6 singlecoils erin stoppen :grin:

Anders Destium
3 november 2002, 18:46
Maak van de holte van een coil die je niet gebruikt een katapult of kanon, kan je echt shredden...

Ic3gl0vE
3 november 2002, 19:25
maak er een of ander draaiend ding in.. en hang daar een paar plectra aan.. DAN kan je pas ultrasnel shredden (zeg maar paul gilbert style maar dan van binnenuit de gitaar)

BLOK182
3 november 2002, 20:15
Ik kan de body ook van boven naar onder doormidden zagen, er 50 cm tussen plakken en dan superlange snaren erop spannen. Volgens mij kunnen er dan wel 20 humbuckers in.

Ic3gl0vE
3 november 2002, 21:15
maar een beetje hummie kost al snel meer dan 100 euro en dan ben je 20xmeerdanhonderdeuro kwijt en dat is best veel geld

sash
3 november 2002, 21:18
Op die vintage beurs in Veenendaal lag er een doos met epi humbuckers: uitzoeken; 10 euro per stoek :smile:

Ic3gl0vE
3 november 2002, 21:19
ja maar ik had het ook over een BEETJE hummie niet over een epi ding :razz:

Anders Destium
3 november 2002, 21:25
En als je die 10 hums dan serie schakelt krijg je een versterking waar ze in Irak van in hun broek zullen schijten :smile:

Sjaak
4 november 2002, 09:54
:grin:

michielv
4 november 2002, 10:09
Wat je natuurlijk wel zou kunnen doen is voor een paar euro een goed stuk hout kopen, er een mooie body van maken en dan met de spullen die je al hebt een gitaar maken waar je EMGs beter tot hun recht komen.

Op zich is die epi hardware zo enorm slecht nog niet. Geen topmateriaal maar het werkt best. Zeker voor een 2e gitaar ofzo.

Een stuk hout, bijvoorbeeld mahonie en essen, voor een body hoeft niet duur te zijn. Ik was voor een LP body al met al 60 gulden kwijt (mahonie onderkant, essen top).

Als je een simpele platte body maakt heb je er ook niet zo idioot veel werk van (een curly top maken is een mooie hobby voor een lange winter :wink: ).