PDA

View Full Version : Nieuwe ENGL INVADER



gerrekat
28 maart 2006, 19:29
8 gain stages

4 EQs

2 effects loops

150 watts

Noise gate Midi Switchable

Tuner out/mute

The Invader baby

http://www.deanguitars.com/userpics/lib5/invader_1502.JPG


ER is nog niet veel over bekend maar ikw eet al wat mijn nieuwe amp gaat worden. Ik hoorde dat de retail van de 150 watter $ 2600 gaat worden, ik denk dat ze in Duitsland dan rond de € 2000 gaan kosten!

DarknessAwaits
28 maart 2006, 19:32
Klinkt goed, maar ik denk dat hij toch wat hoger uitkomt dan die 2000 euro.

gerrekat
28 maart 2006, 19:35
Mmwwwaah nee als ik zo zie wat de andere ENGLs hier kosten en in de USA, en retail is gaan straatprijs he...

gitarist17
28 maart 2006, 19:44
elke keer als ik zo'n engl zie dan schrik ik weer van de hoeveelheid knopjes...

groeten erice

gerrekat
28 maart 2006, 19:47
Ach ik hou wel van wat tone shaping mogelijkheden, gebruik nog een MXR 10 band EQ in de loop van mijn SE ook....

gerrekat
28 maart 2006, 20:01
Hier is de .pdf folder voor de niewe amp:

http://www.rocksolidamps.com/PDF/Invader_Flyer_A4_V3.pdf

Orpheo
28 maart 2006, 20:09
en in hoeverre verschilt deze nu van jou se 120? of welke t ook alweer was?

gerrekat
28 maart 2006, 20:15
DAt weet ik niet, heb hem nog niet bespeeld, maar hij heeft iig een EL34 eindtrap, kanaal 4 schijnt een super liquide lead kanaal te zijn, hij heeft verschillende gain voicings etc.

en grote onderscheid adt dit de eerste ENGL is met 4 compleet onafhankelijke kanalen met separate EQ's.

Orpheo
28 maart 2006, 20:21
DAt weet ik niet, heb hem nog niet bespeeld, maar hij heeft iig een EL34 eindtrap, kanaal 4 schijnt een super liquide lead kanaal te zijn, hij heeft verschillende gain voicings etc.

en grote onderscheid adt dit de eerste ENGL is met 4 compleet onafhankelijke kanalen met separate EQ's.


ah, engl's antwoord op de VH4 dus? lijkt me een interessante bak btw! zou 'm zeker wel eens willen horen.

gerrekat
28 maart 2006, 20:27
zo zou je het kunnen zien...

marc_o
28 maart 2006, 21:47
Nou, ziet er weer goed uit, samen met de nieuwe koch ben ik hier wel zeer benieuwd naar.
Nu maar hopen dat ie weer een stuk anders is dan wat ze al hebben, maar met die eindtrap zal dat best...

Stitch
28 maart 2006, 22:06
8 gainstages.....I like it already :satisfie:


Ik trouwens wel enigszins een knoop in mn maag krijgen als ik dit zou lezen en net 3000 euro aan een nieuwe ENGL had uitgegeven :)

gerrekat
28 maart 2006, 22:14
Nee waarom? De SE is en blijft het vlaggenschip, daar kun je nog veel meer mee dan met de INVADER. Maar eerlijk is eerlijk de INVADER is duidelijk een amp die waarschijnlijk die goede eigenschappen van de POWERBALL conbineert met zeer handige opties van de SE met een EL34 eintrap.

Ik ben erg benieuwd en is een serieuze kandidaat voor mij on aan te schaffen als ie uitkomt. Voor mij is de INVADER waarschijnlijk amp genoeg trouwens, maar de SE heeft gewoon een voicing en tone waar bijna niets tegenop gewassen is, veel mensen doen hem af als "maar" een opvolger van de SAVAGE SE maar in werkelijkheidis het een hele nieuwe amp met een geheel nieuwe voicing.

Ben buitengewoon beneiuwd, lordriffenstein gaat de INVADER binnenkort uitgebreid testen dus ik wacht met veel ongeduld af....

vinni
28 maart 2006, 22:17
150 Watt!!! :stop:

Hetzelfde concept maar dan 50 Watt.....
Daar heb je wat aan.

Mijn Ritchie Blackmore kon al niet verder open dan twee.

Vinni

gerrekat
28 maart 2006, 22:27
Als ik heel eerlijk ben gaat mijn POWERBALL (100 watt) echt niet overdreven hard, dat heeft ook te maken met de 6L6 eindtrap die gaan nu eenmaal minder hard dan de meeste EL34 eindtrappen. Ik heb nog nooit problemen gehad met volume hoor maar heb de master in de oefenruimte toch wel op 6 gehad bij een kanaal volume van 5, dat is theoretische en kwart van het vermogen maar in praktijk heb je de grootste volume boost dan wel gehad....

Mijn oude Mesa Boosie mark III ging iig stukken harder, nietg twee keer zo hard ofzo maar duidelijk meer volume, en mijn ouwe JCM 800's ook. De SE is weer een heel ander verhaal die gaat ook loeihard, maar ja ook een EL34 eindtrap.

150 watt gaat overigens maar marginaal harder dan en 50 watter, om twee keer zo hard te gaan als een 50 watter heb je een eindtrap vermogen van 500 watt nodig....

Maar goed het heeft voodelen als je van harmonische poweramp vervorming houdt is de 50 watter een uitkomst natuurlijk!

Negative K3 fan
28 maart 2006, 22:57
150 Watt!!! :stop:

Hetzelfde concept maar dan 50 Watt.....
Daar heb je wat aan.

Mijn Ritchie Blackmore kon al niet verder open dan twee.

Vinni

ik heb ergens gelezen dat er ook een 50 en 100 watt versie uitkomen, maargoed een 150 watt eindtrap klinkt wel 'massive', wel eens een herbert gehoord??

die 8 gain stages dat slaat natuurlijk helemaal nergens op echt een marketings gimmick waar mannetjes als scali de piemel stijf van krijgen, maar die zijn nooit allemaal achter elkaar gezet...

verder vind ik het wel een hele slimme zet van engl kijkend naar de huidige versterker trends, hij lijkt alleen wel veel op de bestaande modellen

marc_o
28 maart 2006, 22:59
ik heb ergens gelezen dat er ook een 50 en 100 watt versie uitkomen

die 8 gain stages dat slaat natuurlijk helemaal nergens op echt een marketings gimmick waar mannetjes als scali de piemel stijf van krijgen, maar die zijn nooit allemaal achter elkaar gezet...

verder vind ik het wel een hele slimme zet van engl kijkend naar de huidige versterker trends, hij lijkt alleen wel veel op de bestaande modellen


Daar zitten dan wel 8 keer zoveel buizen in als in het leadkanaal van een 6100 hoor Lennert......snap je dat nou niet??? En dan staat ie nog maar op clean.

Negative K3 fan
28 maart 2006, 23:02
Daar zitten dan wel 8 keer zoveel buizen in als in het leadkanaal van een 6100 hoor Lennert......snap je dat nou niet??? En dan staat ie nog maar op clean.

hmmm volgens mij begint er iets te dagen :hippie:

maar ik weet het niet hoor, ik denk niet dat die engl klinkt zoals ik het graag wil en dan kan ik maar beter een vetta halen!

marc_o
28 maart 2006, 23:05
Als je nog vragen hebt......dan hoor ik het wel.

ieme
28 maart 2006, 23:09
kennis van me heeft em dit weekend getest en is er laaiend enthousiast over!

marc_o
28 maart 2006, 23:12
Was ie anders dan de voorgangers?

ieme
28 maart 2006, 23:14
Was ie anders dan de voorgangers?

minder klinisch....

marc_o
28 maart 2006, 23:15
En dus een stuk beter! (naar mijn mening)

ieme
28 maart 2006, 23:17
En dus een stuk beter! (naar mijn mening)


denk dat ik er ook wel interesse in ga krijgen!

Thom TK
28 maart 2006, 23:22
Godsamme wat een gave amp...ik ben razend benieuwd naar dit ding!
Toen ik zag dat er een nieuwe Engl uit was toen ging mijn hartslag al fors omhoog, dus...
TAGS moet hem dus maar even snel in de winkel halen dan :D

ieme
28 maart 2006, 23:26
ik denk dat yoeri (lord riff) de eerste neemt van t forum!

LordRiffenstein
28 maart 2006, 23:35
De benaming van gain stages is hier fout gekozen. De versterker heeft 4 kanalen met een lo/hi gain schakel-optie per kanaal, die ook programmeerbaar is dus in feite 8 gain hoeveelheden van clean tot ultraduper metal.

Hij is pas leverbaar vanaf september. Richtprijs is inderdaad lager dan een SE en hoger dan een Savage 120.

gerrekat
29 maart 2006, 07:19
IK ga hem vast bestellen denk LOL!

De SE klink overigens helemaal niet klinisch, en de Powerball ook niet IMO, wel een beetje hi fi, maar daar hou ik wel van.

Arnie
29 maart 2006, 08:01
150 Watt!!! :stop:

Hetzelfde concept maar dan 50 Watt.....
Daar heb je wat aan.

Mijn Ritchie Blackmore kon al niet verder open dan twee.

Vinni

Op de site van rocksolidamps (http://www.rocksolidamps.com/description.php?II=76) staat dat er drie versies van op de markt komen. Een 50W, een 100W en een 150W versie. :cooler:

Ik zet mijn Sovereign (100W) eigenlijk ook nooit harder dan 3 of 4. Veel te hard.

pol
29 maart 2006, 09:04
Als ik heel eerlijk ben gaat mijn POWERBALL (100 watt) echt niet overdreven hard, dat heeft ook te maken met de 6L6 eindtrap die gaan nu eenmaal minder hard dan de meeste EL34 eindtrappen. Ik heb nog nooit problemen gehad met volume hoor maar heb de master in de oefenruimte toch wel op 6 gehad bij een kanaal volume van 5, dat is theoretische en kwart van het vermogen maar in praktijk heb je de grootste volume boost dan wel gehad....

Mijn oude Mesa Boosie mark III ging iig stukken harder, nietg twee keer zo hard ofzo maar duidelijk meer volume, en mijn ouwe JCM 800's ook. De SE is weer een heel ander verhaal die gaat ook loeihard, maar ja ook een EL34 eindtrap.

150 watt gaat overigens maar marginaal harder dan en 50 watter, om twee keer zo hard te gaan als een 50 watter heb je een eindtrap vermogen van 500 watt nodig....

Maar goed het heeft voodelen als je van harmonische poweramp vervorming houdt is de 50 watter een uitkomst natuurlijk!


Ik heb er nog nooit iets van gemerkt dat een amp op el34's luider gaat dan een amp op 6l6 en. In mijn amp gaan beide types, en hoger als een kwart heb ik het volume nooit staan. Dat ligt eerder aan de voicing van die Powerball lijkt me.

Stitch
29 maart 2006, 11:43
Maar goed dan pleur je er toch gewoon een hotplate oid tussen? Vind het wel oke dan je in principe genoeg headroom hebt!

gerrekat
29 maart 2006, 12:16
Ik heb er nog nooit iets van gemerkt dat een amp op el34's luider gaat dan een amp op 6l6 en. In mijn amp gaan beide types, en hoger als een kwart heb ik het volume nooit staan. Dat ligt eerder aan de voicing van die Powerball lijkt me.


nee daar heeft het weinig mee te maken, hetzelfde gold voor mijn Peavey Triple XXX en mijn ENGL SAVAGE 120. Ik weet nit precies waar het aan ligt maar normaliter heeft een EL34 meer output vermogen van een 6L6.

LordRiffenstein
29 maart 2006, 12:27
nee daar heeft het weinig mee te maken, hetzelfde gold voor mijn Peavey Triple XXX en mijn ENGL SAVAGE 120. Ik weet nit precies waar het aan ligt maar normaliter heeft een EL34 meer output vermogen van een 6L6.

Komt door je Engl Standard cab die een stuk minder luid is dan een cab met Vintage30s.

gerrekat
29 maart 2006, 12:30
Mijn andere amps gebruik ik over dezelfde cab, begrijp me niet verkeerd ik heb geen volume te weinig maar moet de amp gewoon iets verder opendraaien dan bijvoorbeeld de MESA Mark III, maar die was gewoon ziek luid!

de SE ook trouwens ik weet niet wat het is met dat ding maar die hgaat echt oorvedovend hard. Hey Yoeri! post a.u.b. zo snel mogelijk een review als je de invader geprobeerd hebt!

guhlenn
29 maart 2006, 12:41
nee daar heeft het weinig mee te maken, hetzelfde gold voor mijn Peavey Triple XXX en mijn ENGL SAVAGE 120. Ik weet nit precies waar het aan ligt maar normaliter heeft een EL34 meer output vermogen van een 6L6.

Eh, nee? Een 4x EL34 komt uit op 100 watt en een 4x 6L6 komt uit op 120 watt... Nou zegt dat lang niet alles over geluidsdruk maar alla.

Scali
29 maart 2006, 12:47
Het ging me niet puur om het aantal buizen in het kanaal, toen ik dat statement maakte, maar ik wilde aangeven dat een DSL/TSL wel fysiek van een 6100/6101 moeten verschillen met het leadkanaal, dus kun je geen conclusies over de DSL/TSL verbinden aan de hand van ervaringen met een 6100/6101 en omgekeerd.

En nee, deze Engl doet me eigenlijk absoluut niks.

marc_o
29 maart 2006, 12:59
ge-wel-dig!


hahahahahaha


maarja, wat wil je.....8 gain-stages en dan 4 kanalen, dus dan heb je het al over 32 pre-amp-buizen......en dan nog een 100 watt eind-trap, dat is nog eens 100 buizen, dus dat is 132 buizen! dat is nóg meer dan in een marshall Valvestate.....denk ik.

Lock en Load
29 maart 2006, 13:54
ge-wel-dig!


hahahahahaha


maarja, wat wil je.....8 gain-stages en dan 4 kanalen, dus dan heb je het al over 32 pre-amp-buizen......en dan nog een 100 watt eind-trap, dat is nog eens 100 buizen, dus dat is 132 buizen! dat is nóg meer dan in een marshall Valvestate.....denk ik.

100 Watt eindtrap = 100 buizen?

Geronimo
29 maart 2006, 13:56
8 gain stages

4 EQs

2 effects loops

150 watts

Noise gate Midi Switchable

Tuner out/mute

The Invader baby

http://www.deanguitars.com/userpics/lib5/invader_1502.JPG


ER is nog niet veel over bekend maar ikw eet al wat mijn nieuwe amp gaat worden. Ik hoorde dat de retail van de 150 watter $ 2600 gaat worden, ik denk dat ze in Duitsland dan rond de € 2000 gaan kosten!

Leuk hoor maar waarom kunnen die duitsers niet iets moois maken?

marc_o
29 maart 2006, 13:56
100 Watt eindtrap = 100 buizen?


mijn god.....

marc_o
29 maart 2006, 14:06
Dan maak je je wel druk......ook prima.

Maar terug on-topic...
Wel heel benieuwd naar de nieuwe top in ieder geval. Hoop dat ie met de el-34 eindtrap een wat meer open sound krijgt waardoor ie beter met (boost)pedalen overweg kan dan de voorgaande Engls. Was altijd tevreden met mijn Engls, maar dat vond ik wel een minpunt. Overigens ook bij Koch, die het naar mijn mening ook beter doen zonder boostpedalen dan met.

gerrekat
29 maart 2006, 14:08
Leuk hoor maar waarom kunnen die duitsers niet iets moois maken?


LOL ENGLs zien er zonder uitzondering supermooi uit!

marc_o
29 maart 2006, 14:10
LOL ENGLs zien er zonder uitzondering supermooi uit!


Nou, dat is voor iedereen anders natuurlijk.
blijf het wel jammer vinden dat ze die classic-reeks niet iets hebben uitgebreid met een 3-kanalen versie...wellicht dat de serie niet zo succesvol is, dat kan....ze richten zich nu wel voornamelijk op een heavy gitaargeluid...maar ik laat me graag verrassen.

Al
29 maart 2006, 14:17
Heb even wat "off topic" opgeschoond ter verkoming van een mogelijke dito escalatie. Ga rustig verder.

Al

LordRiffenstein
29 maart 2006, 14:27
Dan maak je je wel druk......ook prima.

Maar terug on-topic...
Wel heel benieuwd naar de nieuwe top in ieder geval. Hoop dat ie met de el-34 eindtrap een wat meer open sound krijgt waardoor ie beter met (boost)pedalen overweg kan dan de voorgaande Engls. Was altijd tevreden met mijn Engls, maar dat vond ik wel een minpunt. Overigens ook bij Koch, die het naar mijn mening ook beter doen zonder boostpedalen dan met.

Verrassende opmerking aangezien ik absoluut geen problemen heb om pedalen te gebruiken met mijn Savages.

marc_o
29 maart 2006, 14:30
Verrassende opmerking aangezien ik absoluut geen problemen heb om pedalen te gebruiken met mijn Savages.


Toch niet zo heel verrassend?
Op kanaal 2 klinken de pedalen prima, daar hebben jij en ik het vaker over gehad.
Jij hebt ook een latere Savage dan de versie die ik had, met KT88 eindbuizen.
Op de Souvereign klonken boostpedalen zeker niet goed, al was het met de Jeckyll & Hyde nog enigzins te doen.

Orpheo
29 maart 2006, 14:53
100 Watt eindtrap = 100 buizen?


:D :seriousf: ghehe mooie opmerking dude :D

BLOK182
29 maart 2006, 15:02
Lijkt me een interessante amp, soort Powerball met EL34! Ik zie trouwens wel dat ie de looks van mijn custom powerball heeft:-) Zwarte grill + blauwe leds:-)

Wabbie
29 maart 2006, 15:28
Maar goed dan pleur je er toch gewoon een hotplate oid tussen? Vind het wel oke dan je in principe genoeg headroom hebt!


Goh, en jij was aan het zeuren dat mijn 120 watt powertone overkill was :P En nu opeens lang leven de headroom8-)

Stitch
29 maart 2006, 16:13
....maar jij gebruikt em dan ook ZONDER hotplate MET 4x12 cab in een 3x3 kamer in een flat met zo'n beetje 20 medestudenten :nervous:

gerrekat
29 maart 2006, 16:19
Nou, dat is voor iedereen anders natuurlijk.
blijf het wel jammer vinden dat ze die classic-reeks niet iets hebben uitgebreid met een 3-kanalen versie...wellicht dat de serie niet zo succesvol is, dat kan....ze richten zich nu wel voornamelijk op een heavy gitaargeluid...maar ik laat me graag verrassen.


zeker dat ben ik ook wel met je eens, kan me voorstellen dat een bluesrocker niet snel met een INVADER op het podium gezien wil worden....maar ik vind de vormgeving uiterst smaakvol.

Dat ENGL bij uitstek een merk voor het heavy werk is moge duidelijk zijn, maar zeker amps als de SAVAGE 120 en de SE doen zoveel meer dan dat....

marc_o
29 maart 2006, 16:27
Absoluut, en het maakt in feite ook geen drol uit hoe zo'n ding eruit ziet.
Er zijn natuurlijk ook nog de oudere Engls, zoals The Road, die erg goed is/was....wordt al jaren niet meer gemaakt, en als ze die nu eens zouden up-daten, heb je een directe Koch Multitone tegenhanger...

gerrekat
29 maart 2006, 18:16
zeker, de road en de straight tops uit de jaren 80 klinken zeker niet verkeerd, ze zien er alleen niet helemaal meer naar huidige maatstaven uit. Daardoor zijn ze wel heel goedkoop te krijgen af en toe op ebay Duitsland.

LordRiffenstein
29 maart 2006, 18:49
Nou, dat is voor iedereen anders natuurlijk.
blijf het wel jammer vinden dat ze die classic-reeks niet iets hebben uitgebreid met een 3-kanalen versie...wellicht dat de serie niet zo succesvol is, dat kan.

Hun eigen interesse in de Classic is weer terug groter want ze stellen nu ook een Classic combo 2x12 met Greenbacks voor EN van de horizontale 2x12 is er nu ook een Classic versie met Vintage30s.

Alain
29 maart 2006, 20:16
Ik vind het concept super, zowat alles wat ik enigszins minder vind aan de powerball zou hiermee wel eens van de baan kunnen zijn. Als ik er de sounds van mijn powerball mee kan halen, en meer, dan ben ik zeker geïnteresseerd!

vinni
29 maart 2006, 20:49
Moah....

Kijk....een 50-watter....da's intressanter.

Maar ja....tot twee keer toe een E570 geprobeerd.
Kan maar niet wennen aan dat ultramoderne geluid.

Is natuurlijk geen invader....maar ja...die zal tonewise wel in dat hoekie zitten.

Neuh....hou het voorlopig bij mn "ouwe" meuk.

Vinni

P.s. ik hoor niets meer van die 4-kanaals koch......:???:

Alain
29 maart 2006, 20:57
Er komt toch een 50-watter van... 3 versies : 50,100 en 150 watt

AART
29 maart 2006, 21:04
Ziek ding.

I love it :cooler:

Orpheo
29 maart 2006, 21:25
Moah....

Kijk....een 50-watter....da's intressanter.

Maar ja....tot twee keer toe een E570 geprobeerd.
Kan maar niet wennen aan dat ultramoderne geluid.

Is natuurlijk geen invader....maar ja...die zal tonewise wel in dat hoekie zitten.

Neuh....hou het voorlopig bij mn "ouwe" meuk.

Vinni

P.s. ik hoor niets meer van die 4-kanaals koch......:???:

koch moet 'm nog lanceren.... er zijn alleen maar geruchten bekend.

marc_o
29 maart 2006, 21:57
geruchten....daar is dit forum groot mee geworden, haha!

gerrekat
29 maart 2006, 21:59
Moah....

Kijk....een 50-watter....da's intressanter.

Maar ja....tot twee keer toe een E570 geprobeerd.
Kan maar niet wennen aan dat ultramoderne geluid.

Is natuurlijk geen invader....maar ja...die zal tonewise wel in dat hoekie zitten.

Neuh....hou het voorlopig bij mn "ouwe" meuk.

Vinni

P.s. ik hoor niets meer van die 4-kanaals koch......:???:

De SE kan heel vintage klinken, er zitten veel gain voicings op, classic en modern en high en low gain, je kan met gemak een oud plexi geluid eruithalen, natuurlijk heb je voor het echte plexi geluid een plexi nodig maar je begrijpt wat ik bedoel. Ikw eet zeker dat de INVADER ook dergelijke opties heeft.

Orpheo
29 maart 2006, 22:03
geruchten....daar is dit forum groot mee geworden, haha!

:P hij bestaat wel, de supernova. hij was te zien op de NAMM, begin van dit jaar. maar wanneer koch m echt released, weet niemand. alleen koch zelf.

morris
29 maart 2006, 23:17
Ziet er veelbelovend uit, ik zal hem morgen in Frankfurt eens duchtig aan de tand voelen. Tenminste, als ik Yoeri er vanaf getrokken krijg.

Wat ik niet snap van Engl is waarom ze dit nu op de markt brengen. Dit is gewoon een directe concurrent van de SE. Sterker nog, ik heb zo'n gevoel dat dit model wel eens beter zal aanslaan bij het publiek dan de SE. Maar goed, dit alles is speculatie zolang we niet weten hoe 'ie klinkt. Ik ben in ieder geval blij dat ik mijn SE twee maanden geleden heb verkocht en niet nu. Niet echt netjes van Engl als mijn voorspelling uit komt.
Ik zal over een paar dagen als ik terug ben mijn bevindingen wel posten!

Morris

gerrekat
30 maart 2006, 06:50
NOu een concurrent van de SE is het het niet hoor, daar komt ie qua features nog wel wat te kort, maar goed de meest gangbare zaken heeft ie van de SE overgenomen da's waar.

RouwGrasSlayer
30 maart 2006, 08:45
Engl heeft nu zelf ook info op zijn site gezet over de Invader:
http://www.engl-amps.com/index2.html

Wat ik toch vreemd blijf vinden is nummer wat ze er aan geven 640 en de Powerball heeft 645. Dus je zou zeggen een versteker met minder features? Niet dus.

DREAMMACHINE
30 maart 2006, 08:48
tja, de savage is ook 610.....

RouwGrasSlayer
30 maart 2006, 09:32
tja, de savage is ook 610.....

.... mmmm .... de nummerring was dus toch a niet consequent.

Wabbie
30 maart 2006, 11:55
....maar jij gebruikt em dan ook ZONDER hotplate MET 4x12 cab in een 3x3 kamer in een flat met zo'n beetje 20 medestudenten :nervous:



erhmm, mijn kamer is wel wat groter dan 3x3. Verder doet ons huis ook dienst als atoombunker en wonen er maar 14 medestudenten. En die mede studenten zijn mijn basversterker ( 350watt) ook al gewend. En die mede studenten heb zelf ook hele vervelende subwoofers. Die overgens wel uit elkaar vallen zodra mijn Koch op 3 staat ;).

Maargoed volgende item op de gas-list is oa een hotplate. En tot die tijd, gewoon huisgenoten pesten en oordoppen indoen.

Thom TK
30 maart 2006, 17:18
erhmm, mijn kamer is wel wat groter dan 3x3. Verder doet ons huis ook dienst als atoombunker en wonen er maar 14 medestudenten. En die mede studenten zijn mijn basversterker ( 350watt) ook al gewend. En die mede studenten heb zelf ook hele vervelende subwoofers. Die overgens wel uit elkaar vallen zodra mijn Koch op 3 staat ;).

Maargoed volgende item op de gas-list is oa een hotplate. En tot die tijd, gewoon huisgenoten pesten en oordoppen indoen.

Jezus dan heb je het wel getroffen als student....
Ik zie mezelf met een 4*12 nog niet op een kamertje in utrecht zitten...

Wabbie
30 maart 2006, 21:37
Jezus dan heb je het wel getroffen als student....
Ik zie mezelf met een 4*12 nog niet op een kamertje in utrecht zitten...


Nee, dat kan ik me voorstellen. Naja, een van de weinige voordelen van op de campus wonen he ;). Maar had jij niet vroeger een dikke Savage met 4x12, of is die ondertussen alweer weg?

Negative K3 fan
30 maart 2006, 22:18
een van de weinige voordelen van op de campus wonen he ;).

calslaan??

Thom TK
30 maart 2006, 22:19
Nee, dat kan ik me voorstellen. Naja, een van de weinige voordelen van op de campus wonen he ;). Maar had jij niet vroeger een dikke Savage met 4x12, of is die ondertussen alweer weg?

Ja die dikke Savage SE is alweer weg, haha.
120 (of 100, het blijft takkeveel) watt is me wat veel.
Het was gewoon niet bruikbaar voor me omdat ik geen band heb, of op korte termijn krijg, waar ik optredens mee zal doen.
Momenteel heb ik een rack, al zoek ik nog een 20 watt eindtrap.
Kan ik meer mee.

Wabbie
30 maart 2006, 23:05
calslaan??


Campuslaan ;)


@Thom, mja zonder band is het misschien wat overkill. Ik was eerst ook niet van plan om een 120 watter te kopen, maar die Koch klonk gewoon zo veel beter dan al het andere spul, ook op laag volume. Dus toen toch maar daar voor gegaan.

Josdevos
31 maart 2006, 10:37
Alhier de (voor mij toch) eerste IRL foto van de Invader vanop de Messe.
Het is allemaal wel HEEL shiny... :satisfie:

http://esp.pyrokar.lima-city.de/messe/invader1.jpg

marc_o
31 maart 2006, 11:13
Ze zouden ze ook eens moeten leveren met verschillende fronts, zodat je kunt kiezen uit een meer vintage-look en een moderne look....doen meer bouwers. Qua uiterlijk is het mij ietsje teveel een spiegel, maar allee, als de sound maar goed is.

gerrekat
31 maart 2006, 11:55
Ach dat is er na een jaartje wel vanaf.....

ik vind het wel mooi trouwens.

Scali
31 maart 2006, 12:06
Ik vind de versterker niet echt lelijk, al is mij toch wat te veel bling-bling, maar dat cab ziet er echt niet uit, vind ik... veel te grof. Past ook niet echt bij die versterker. Liever gewoon een speakerdoekje.

gerrekat
31 maart 2006, 12:26
Wel superpraktisch, vind zo'n grille ook veel mooier trouwens dan een doek.

hier is het backpanel:

http://img.photobucket.com/albums/v504/exposeenmity/invader2.jpg


Mijn RIVERA cab heeft ook een stalen grille, voor mij mogen alle cabs zo uitgevoerd worden.

LordRiffenstein
1 april 2006, 14:00
Heb hem ondertussen lekker getest :cooler:

VETTE versterker, dit was nog een prototype waar enkel de hi-gain kant van de kanalen werkte maar die klonken in elk geval heel goed. DE 3 gain kanalen hebben elk een verschillende tone, ch3 is echt Engl en je kan er PB-sounds uithalen. Kanaal4 heeft meer mids en klinkt heel smooth voor solo sounds. De 2 laagste gain kanalen, clean en crunch zeg maar, klinken dynamischer dan eender welke ander Engl. Ben erg benieuwd nr de produktie-versie.

De grootste verrassingen voor mij bij Engl waren de Greenback 4x12 en de vernieuwde Sovereign. De GB-4x12 is al in bestelling voor mij :rockon: , de Sovereign is ge-revoiced en klonk echt waanzinnig lekker op elk kanaal.

De nieuwe multi-channel Koch was er ook. Om een Deense vriend te herhalen: It sounds as bad as it looks, in a negative way.

Orpheo
1 april 2006, 14:48
De nieuwe multi-channel Koch was er ook. Om een Deense vriend te herhalen: It sounds as bad as it looks, in a negative way.
i.e.: hij klonk klote??

Negative K3 fan
1 april 2006, 15:10
i.e.: hij klonk klote??

ja hallo??

LordRiffenstein
1 april 2006, 15:26
i.e.: hij klonk klote??

Ja heb er een tijdje staan op luisteren en het ene (hi)gain kanaal klonk heel bijtend, te bijtend en het andere dan weer te donker, nogal recutmfrier maar misschien nog donkerder.

ieme
1 april 2006, 15:44
Ja heb er een tijdje staan op luisteren en het ene (hi)gain kanaal klonk heel bijtend, te bijtend en het andere dan weer te donker, nogal recutmfrier maar misschien nog donkerder.


klote dus!

ieme
1 april 2006, 15:45
Moet wel bekennen dat ik eigenlijk best wel gas heb voor die nieuwe engl amp, maar helaas geen duiten!

Negative K3 fan
1 april 2006, 15:45
ik neem een rectumfrier over een Engl (pb/savage) any day of the week :soul:

ieme
1 april 2006, 15:46
ik neem een rectumfrier over een Engl (pb/savage) any day of the week :soul:


kun jij ook niets aan doen....

AART
1 april 2006, 16:08
hebben er meer last vn negk.

hier ook.

LordRiffenstein
1 april 2006, 16:24
ik neem een rectumfrier over een Engl (pb/savage) any day of the week :soul:

Wat heeft jou sexuele geaardheid te maken met dit topic? :stop:

AART
1 april 2006, 16:57
Wat heeft jou sexuele geaardheid te maken met dit topic? :stop:


owned :chicken:

Negative K3 fan
1 april 2006, 17:32
Wat heeft jou sexuele geaardheid te maken met dit topic? :stop:

als pedofiel kan ik het toch wel fijn vinden om met mn anus bezig te zijn???

jw009
1 april 2006, 18:20
Alhier de (voor mij toch) eerste IRL foto van de Invader vanop de Messe.
Het is allemaal wel HEEL shiny... :satisfie:

http://esp.pyrokar.lima-city.de/messe/invader1.jpg


Ziet er weer bijzonder goed uit. Ik ben zeer benieuwd hoe het beestje klinkt.

Nrrrk
1 april 2006, 18:53
Mooie amp!

Stitch
1 april 2006, 19:09
als pedofiel kan ik het toch wel fijn vinden om met mn anus bezig te zijn???

:)

nieuwe sig.................

Geronimo
1 april 2006, 19:16
Ik vind het geen porem. En echt dat rooster idd het ziet eruit als een hondenkennel. Het zal ook wel blaffen als een Duitse herder. No offense maar alle Engl's zien er niet uit. Gelukkig hebben ze hier wel die trieste lampjes uitgelaten. Al een hele verbetering, nu de rest nog.

Het zal misschien best klinken maar door de looks zal ik ze zowiezo links laten liggen. En de bands die ik heb gehoord met powerball's klonken nergens naar. Misschien lag het aan de zaal... Het punt is dat de Engl's zó strak zijn, dat de gitaren levenloos gaan klinken... En Recto is wel los in het laag maar dat is op te lossen met een pedaaltje waardoor je veel meer veelzijdigheid hebt lijkt mij.

Negative K3 fan
1 april 2006, 19:24
:)

nieuwe sig.................

www.meisjesforum.net

of gaat dit te ver?

Geronimo
1 april 2006, 19:30
Dat gaat wel ver ja, damn gast waar hang jij uit buiten Gitaarnet??

Negative K3 fan
1 april 2006, 19:33
Dat gaat wel ver ja, damn gast waar hang jij uit buiten Gitaarnet??

geenstijl.nl .....

helemaal legaal volgens onze rappende minister :stop:

gerrekat
1 april 2006, 19:53
Ik vind het geen porem. En echt dat rooster idd het ziet eruit als een hondenkennel. Het zal ook wel blaffen als een Duitse herder. No offense maar alle Engl's zien er niet uit. Gelukkig hebben ze hier wel die trieste lampjes uitgelaten. Al een hele verbetering, nu de rest nog.

Het zal misschien best klinken maar door de looks zal ik ze zowiezo links laten liggen. En de bands die ik heb gehoord met powerball's klonken nergens naar. Misschien lag het aan de zaal... Het punt is dat de Engl's zó strak zijn, dat de gitaren levenloos gaan klinken... En Recto is wel los in het laag maar dat is op te lossen met een pedaaltje waardoor je veel meer veelzijdigheid hebt lijkt mij.

Lijkt mij echter totaal niet....ENGLs klinken IMO beter dan welke rectumfrier ook en ze zien er ook beter uit, al moet ik zeggen dat ik recto's er niet lelijk uit vind zien.

crrrN
1 april 2006, 20:29
Ieder zn ding laten we dan maar zeggen he. Ik vind ENGL's er ook niet super uit zien maar ben best wel benieuwd naar dit ding.

LordRiffenstein
1 april 2006, 21:19
als pedofiel kan ik het toch wel fijn vinden om met mn anus bezig te zijn???

Dus als jij masturbeert heb je dubbel plezier. Of ben je nou al 18? :stop:

LordRiffenstein
1 april 2006, 21:22
Ik vind het geen porem. En echt dat rooster idd het ziet eruit als een hondenkennel. Het zal ook wel blaffen als een Duitse herder. No offense maar alle Engl's zien er niet uit. Gelukkig hebben ze hier wel die trieste lampjes uitgelaten. Al een hele verbetering, nu de rest nog.

Het zal misschien best klinken maar door de looks zal ik ze zowiezo links laten liggen. En de bands die ik heb gehoord met powerball's klonken nergens naar. Misschien lag het aan de zaal... Het punt is dat de Engl's zó strak zijn, dat de gitaren levenloos gaan klinken... En Recto is wel los in het laag maar dat is op te lossen met een pedaaltje waardoor je veel meer veelzijdigheid hebt lijkt mij.

Hey Geronimo,

no offense maar ik ken koekoeksklokken die minder voorspelbaar zijn dan jij. Iedereen en diens broer weten ondertussen al wel dat jij de Engl 'styling' kut vindt maar ik zou van jou toch verwachten dat je niet een compleet merk beoordeelt op 1 versterker model.

LordRiffenstein
1 april 2006, 21:24
Ieder zn ding laten we dan maar zeggen he. Ik vind ENGL's er ook niet super uit zien maar ben best wel benieuwd naar dit ding.

Ik vind Engls ook niet de mooiste versterkers maar sta er meestal met mijn rug naartoe dus het zal me verder worst wezen.

marter544
1 april 2006, 21:35
www.meisjesforum.net (http://www.meisjesforum.net/)

of gaat dit te ver?

Dat is echt een zieke site :o Das gewoon een pedo vereniging.... dat zoiets bestaat :confused:

Thom TK
1 april 2006, 22:11
Dat is echt een zieke site :o Das gewoon een pedo vereniging.... dat zoiets bestaat :confused:

Ja ik moest ook ff denken toen ik die site zag...ik dacht iets van Tina ofzo.
[/offtopic]

marc_o
2 april 2006, 01:02
Heb hem ondertussen lekker getest :cooler:

VETTE versterker, dit was nog een prototype waar enkel de hi-gain kant van de kanalen werkte maar die klonken in elk geval heel goed. DE 3 gain kanalen hebben elk een verschillende tone, ch3 is echt Engl en je kan er PB-sounds uithalen. Kanaal4 heeft meer mids en klinkt heel smooth voor solo sounds. De 2 laagste gain kanalen, clean en crunch zeg maar, klinken dynamischer dan eender welke ander Engl. Ben erg benieuwd nr de produktie-versie.

De grootste verrassingen voor mij bij Engl waren de Greenback 4x12 en de vernieuwde Sovereign. De GB-4x12 is al in bestelling voor mij :rockon: , de Sovereign is ge-revoiced en klonk echt waanzinnig lekker op elk kanaal.

De nieuwe multi-channel Koch was er ook. Om een Deense vriend te herhalen: It sounds as bad as it looks, in a negative way.

Hey Youri,

Is ie wellicht een vervanger voor je Savage? ben nu wel erg benieuwd geworden en ook naar de vernieuwde Sovereign, die wel aan een update toe was ook. Laag zal vermoedelijk verbeterd zijn doordat ie nu 2 keer 12" is geworden, vond de combo ook echt opknappen met de extra cab namelijk.

gerrekat
2 april 2006, 08:50
Hey Geronimo,

no offense maar ik ken koekoeksklokken die minder voorspelbaar zijn dan jij. Iedereen en diens broer weten ondertussen al wel dat jij de Engl 'styling' kut vindt maar ik zou van jou toch verwachten dat je niet een compleet merk beoordeelt op 1 versterker model.


Ja inderdaad, het lijkt wel of iedere post even waargenomen moet worden om te bashen. En iemand die voor metal geen goede toon uit een ENGL weet te halen is of heel erg toondoof of heeft geen idee hoe je een versterker indraait.

LordRiffenstein
2 april 2006, 09:41
Hey Youri,

Is ie wellicht een vervanger voor je Savage? ben nu wel erg benieuwd geworden en ook naar de vernieuwde Sovereign, die wel aan een update toe was ook. Laag zal vermoedelijk verbeterd zijn doordat ie nu 2 keer 12" is geworden, vond de combo ook echt opknappen met de extra cab namelijk.

Het zou een vervanger kunnen zijn inderdaad, zeker als de lo/hi gain switchen lekker werken, ik heb nl. al die mega-gain niet nodig.

De Sovereign was echt een verrassing, het laag was zeker strak en voldoende want Bernd Aufermann heeft er een tijdje zware metal op staan spelen.

pint
2 april 2006, 14:55
eej lord riffie weet je toevallig of de 1x12 versie van de Sovereign ook verbeterd is?
en of dat de oude versie te upgraden is

Nitefly7
2 april 2006, 17:42
ik heb 'm helaas niet kunnen horen (of dúrven vragen om te bespelen), maar Bernd kwam demo'en op de Messe:

foto's expres met flits voor de bling... :cooler:

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/Amps/IMAG0135.jpg

gerrekat
2 april 2006, 17:48
Kikke zeg, ik heb iig enorme GAS na een aantal zeer positieve verhalen van mensen die naar de Messe geweest zijn!

Nitefly7
2 april 2006, 19:10
ik ga in verschillende forums kleine fotoreportages zetten, hou je hart maar vast :cooler:

marc_o
4 april 2006, 10:42
Ja inderdaad, het lijkt wel of iedere post even waargenomen moet worden om te bashen. En iemand die voor metal geen goede toon uit een ENGL weet te halen is of heel erg toondoof of heeft geen idee hoe je een versterker indraait.


Met alle respect Gerrekat.....jouw reply's omtrent Engl zijn MINSTENS zo voorspelbaar. we weten dat je er een fan van bent, en dat is prima....maar zo zwart als Geronimo het ziet, zo wit zie jij het.

Stitch
4 april 2006, 11:37
....wist je trouwens al dat EMG's kut zijn en de X2N de beste? ;)

Wabbie
4 april 2006, 14:12
....wist je trouwens al dat EMG's kut zijn en de X2N de beste? ;)


pffffft, jij en je emg's :P geef mij maar jazzmaster single coils vele male vetter ;)

gerrekat
4 april 2006, 15:05
Met alle respect Gerrekat.....jouw reply's omtrent Engl zijn MINSTENS zo voorspelbaar. we weten dat je er een fan van bent, en dat is prima....maar zo zwart als Geronimo het ziet, zo wit zie jij het.

Alleen loop ik niet overal te bashen, dat scheelt IMO een hoop. Er si een verschil tussen graag over je favoriete gear te praten en structureel geen mogelijkheid onbenut laten om iets af te branden getuige enkele belachelijke en totaal niets met tone te make hebbende reacties van de heer geronimo in andere topics waar helemaal geen aanleiding toe was.

gerrekat
4 april 2006, 15:06
....wist je trouwens al dat EMG's kut zijn en de X2N de beste? ;)

EMG's zijn prima waar ze voor gemaakt zijn, het boosten van de pre amp van low tot mid gain amps, ik vond de mijne perfect met bijvoorbeeld Marshalls en mij ouwe Mesa Mark III, maar met high gain amps ben ik er absoluut niet over te spreken nee.

marc_o
4 april 2006, 15:18
Alleen loop ik niet overal te bashen, dat scheelt IMO een hoop. Er si een verschil tussen graag over je favoriete gear te praten en structureel geen mogelijkheid onbenut laten om iets af te branden getuige enkele belachelijke en totaal niets met tone te make hebbende reacties van de heer geronimo in andere topics waar helemaal geen aanleiding toe was.
Scheelt iets, maar toch weer niet zoveel hoor. :-)
Vroeger had je Orpheo die overal riep dat er zeker niets mooiers was dan een Les Paul en een Marshall en jij hebt dat op jouw manier.....net als Geronimo het weer op zijn manier heeft....

almarvk
4 april 2006, 15:25
Scheelt iets, maar toch weer niet zoveel hoor. :-)
Vroeger had je Orpheo die overal riep dat er zeker niets mooiers was dan een Les Paul en een Marshall en jij hebt dat op jouw manier.....

Vroeger??? :seriousf:

marc_o
4 april 2006, 15:27
Op dit forum is een week al vroeger hoor... :-)

gerrekat
4 april 2006, 15:38
Scheelt iets, maar toch weer niet zoveel hoor. :-)
Vroeger had je Orpheo die overal riep dat er zeker niets mooiers was dan een Les Paul en een Marshall en jij hebt dat op jouw manier.....net als Geronimo het weer op zijn manier heeft....

Dat mag, structureel afbranden is wat anders, o.a. van die kinderachtige opmerking over verlichting/uiterlijke kenmerken. Ik haat hoe vintage Marshalls eruitzien geef mij maar chroom, staal en leer dat betenkt niet dat ik structureel in ieder topic over een amp die ik niet mooi vind o.i.d. elke keer adtw eer moet gaan melden. Een discussie is niets mis mee, kinderachtoge opmerkingen wel.

Ik begrijp heus wel dat een ENGL voor een bluerock of funk gitarist niet in de smaak zal vallen, alhoewel ik ervan overtuigd ben dat bepaalde typen die stijlen heel goed aankunnen qua sound, maar voor wat ik doe zijn ze perfect en ik kan uit ruime ervaring spreken want ik heb heel wat gear gehad in de loop der jaren.

Maar goeda llemaal lekker OT, ik zit behoorlijk te GASSEN op de INVADER zeker na de positieve verhalen van mensen die er echt op gespeeld hebben cq. hem gehoord hebben.

marc_o
4 april 2006, 15:51
Ben ook erg benieuwd.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind Engl een meer dan prima merk en heb er dik 10 jaar mee opgetreden met eigenlijk altijd een tevreden gevoel, had destijds de 2e Savage die ooit in Nederland werd ingevoerd, jaja, toen was ik nog origineel, ieder optreden heel lang uitleggen wat het was en waar het vandaan kwam. Heb de originele bestelbon nog, Angel Mixer-amp noemt die zaak 'm, hahaha. (Verspuy in Zwijndrecht, bestaat allang niet meer)
Durf wel te stellen dat ik het clean en clean2 (of hoe heet dat ook weer?) boven verwachting goed vond klinken en de rough leadsounds horen voor mij bij de vetste sounds, maar hier en daar was het niet helemaal mijn ding en nu mijn geluid iets meer de vintage-kant opgaat, was het voor mij beter m'n sounds bij een ander merk te zoeken en dat werd dan Rivera.

ben overigens benieuwd wat je van de Knucklehead-reverb top vindt als je die een stukje openschroeft qua gain.

Geronimo
4 april 2006, 16:19
Alleen loop ik niet overal te bashen, dat scheelt IMO een hoop. Er si een verschil tussen graag over je favoriete gear te praten en structureel geen mogelijkheid onbenut laten om iets af te branden getuige enkele belachelijke en totaal niets met tone te make hebbende reacties van de heer geronimo in andere topics waar helemaal geen aanleiding toe was.

Overdrijven is ook een vak he? Overal bashen? Waar nog meer dan? Als het om Engls gaat misschien wel ja. Waarom zou ik niet mogen laten weten dat ik iets niet mooi vind of dat ik iets overdreven onzinnig vind, zoals die loze lichtjes? Looks vind ik minstens zo belangrijk als tone, en al helemaal als het totaal nutteloos is.

marc_o
4 april 2006, 17:15
Dan mag je 'm wel eens van looks gaan voorzien, doe kloon van je, want voorlopig is die op de foto's nog niet af...

Geronimo
4 april 2006, 19:20
Dan mag je 'm wel eens van looks gaan voorzien, doe kloon van je, want voorlopig is die op de foto's nog niet af...


Daar moet ik je gelijk in geven hehe, ik moet 'm nog afmaken. Helaas ben ik erg lui van aard. Maar aan de andere kant beter helemaal geen looks dan foute looks denk ik maar, en eigenlijk vind ik 'm zo wel iets hebben, iets minimalistisch. Geen opsmuk, geen onnodig uiterlijk vertoon; er zitten niet eens kanaal-indicatie lichtjes op. Bewust weggelaten. Wat heb je eraan? Ik ga niet achterom zitten turen om te kijken welk kanaal aan staat. Ik heb ze op het voetpedaal gezet, daar kijk je immers naar als je van kanaal schakelt... Dit apparaat is what you see is what you get. Bruut geluid en niks meer.

Maar mij boeit het geen zier hoor of iemand mijn apparaat lelijk vind. Mag je best vinden. Je mag het ook triest vinden dat ik het niet laten kan om even lekker af te geven op iets wat ik lelijk vind, maar ik vind het toch ook weer een beetje zielig als mensen daar dan weer zo serieus op in moeten gaan. Wel lekker Recto's afzeiken terwijl die toch best wat meer respect verdienen lijkt mij en tegelijkertijd als een kind gaan zitten tjenken als jouw speeltje wordt afgezeken. Sorry hoor maar de pot verwijt de spreekwoordelijke ketel.

marc_o
4 april 2006, 20:24
Daar moet ik je gelijk in geven hehe, ik moet 'm nog afmaken. Helaas ben ik erg lui van aard. Maar aan de andere kant beter helemaal geen looks dan foute looks denk ik maar, en eigenlijk vind ik 'm zo wel iets hebben, iets minimalistisch. Geen opsmuk, geen onnodig uiterlijk vertoon; er zitten niet eens kanaal-indicatie lichtjes op. Bewust weggelaten. Wat heb je eraan? Ik ga niet achterom zitten turen om te kijken welk kanaal aan staat. Ik heb ze op het voetpedaal gezet, daar kijk je immers naar als je van kanaal schakelt... Dit apparaat is what you see is what you get. Bruut geluid en niks meer.

Maar mij boeit het geen zier hoor of iemand mijn apparaat lelijk vind. Mag je best vinden. Je mag het ook triest vinden dat ik het niet laten kan om even lekker af te geven op iets wat ik lelijk vind, maar ik vind het toch ook weer een beetje zielig als mensen daar dan weer zo serieus op in moeten gaan. Wel lekker Recto's afzeiken terwijl die toch best wat meer respect verdienen lijkt mij en tegelijkertijd als een kind gaan zitten tjenken als jouw speeltje wordt afgezeken. Sorry hoor maar de pot verwijt de spreekwoordelijke ketel.

Lekker sober houden die handel, daar ben ik helemaal voor hoor....en ik neem aan dat het 2e deel van jouw verhaal niet aan mij gericht is...?

gerrekat
4 april 2006, 21:15
Overdrijven is ook een vak he? Overal bashen? Waar nog meer dan? Als het om Engls gaat misschien wel ja. Waarom zou ik niet mogen laten weten dat ik iets niet mooi vind of dat ik iets overdreven onzinnig vind, zoals die loze lichtjes? Looks vind ik minstens zo belangrijk als tone, en al helemaal als het totaal nutteloos is.


Dat blijkt wel ja....

Ik ga tenminste niet in topics lopen bashen waar ik niets te zoeken heb, dus laten we maar gelijk stoppen want het dreigt weer gigantisch off topic af te drijven. Ik heb tenminste een recto gehad, vandaar dat ik denk dat ik er wel iets over kan meepraten that's all. Ik heb ook een Mark III gehad wat ik WEL een hele vette amp vond, sterker ik vindt het na mijn SE en PB de beste amp die ik ooit gehad heb dus ik heb echt geen hekel aan mesa's.

Geronimo
4 april 2006, 22:20
....en ik neem aan dat het 2e deel van jouw verhaal niet aan mij gericht is...?

Nee idd niet.

Geronimo
4 april 2006, 23:08
Dat blijkt wel ja....

Ik ga tenminste niet in topics lopen bashen waar ik niets te zoeken heb, dus laten we maar gelijk stoppen want het dreigt weer gigantisch off topic af te drijven. Ik heb tenminste een recto gehad, vandaar dat ik denk dat ik er wel iets over kan meepraten that's all. Ik heb ook een Mark III gehad wat ik WEL een hele vette amp vond, sterker ik vindt het na mijn SE en PB de beste amp die ik ooit gehad heb dus ik heb echt geen hekel aan mesa's.

Je hebt gelijk, we houden erover op. Ik kan mijn mening soms maar beter voor me houden. Ik kan er soms alleen niet tegen als iets onwijs opgehemeld wordt terwijl er naar mijn idee niet een onwijze reden toe is. Dan kan ik het niet laten om er wat tegenin te brengen, door wat jullie noemen een beetje te 'bashen', of te flamen of whatever zogezegd. Ik heb de amps live gehoord en ja ik vind het nou niet echt onwijs bijzonder. Tevens staan die looks me echt onwijs tegen. Zo zijn er meer producten of merken waarvan ik denk tja sorry maar dat is toch echt te erg voor woorden. Zoals ook die effecten van Zvex, als ik die site lees denk ik al van wat een overdreven marketinggeleuter allemaal, zo bijzonder is die shit niet maar er wordt gedaan alsof het de shit is. En ja dan heb ik gelijk een hekel aan het merk en ook aan al die figuren die dan achter dat merk gaan staan en 'm gaan verdedigen, wat dus ook wel eens gebeurt is hier. Met Engl is dat wel minder, het is wel een eerlijk merk denk, alleen niet de mijne. Ik hou gewoon niet van overdreven gedoe.
Weetje wat het is, laatst stond er een Framus Cobra in de oefenruimte, shit triest man net een hoerenkast. Daar roep ik dat ook gewoon, dus ja ik doe dat hier ook. Het wordt alleen zo een soort van persoonlijk opgenomen altijd wat een beetje jammer is. Komop hee, het is een merk, een commercieel bedrijf dat geld wil verdienen. En ze proberen meer van hun producten te verkopen door ze visueel aantrekkelijker te maken. Maar daarachter zit dezelfde techniek als al die andere merken dus ik ben gauw sceptisch als iemand roept dit is de dope shit man! Ik heb niet voor niets mijn eigen versterker gebouwd, ik zal er niet gauw eentje kopen. Als ik er een zou kopen zou ik een Hook oid willen, en ja daar heb ik het geld niet voor. Ik denk dat er weinig versterkers op commerciële basis geproduceerd worden waarbij als hoofdwaarde gesteld is dat ie goed moet klinken. Hij moet in eerste plaats goed verkopen. En dus stoppen ze er maar lampies in...

Dit is de kift denk van zo'n forum, met alleen maar geschreven tekst. Als je vanavond met me in de kroeg zou zitten zou ik dezelfde mening hebben, dezelfde dingen zeggen, maar je zou het een stuk relaxter opvatten denk als je m'n kop erbij zou zien.
Anyway, jij jouw london leatherboy-amps, ik doe het wel op de mad-max manier...

Michael AE
5 april 2006, 04:49
EDIT: Oeps, wat kan een mens stomme dingen zeggen als hij dronken is.

gerrekat
5 april 2006, 08:59
Je hebt gelijk, we houden erover op. Ik kan mijn mening soms maar beter voor me houden. Ik kan er soms alleen niet tegen als iets onwijs opgehemeld wordt terwijl er naar mijn idee niet een onwijze reden toe is. Dan kan ik het niet laten om er wat tegenin te brengen, door wat jullie noemen een beetje te 'bashen', of te flamen of whatever zogezegd. Ik heb de amps live gehoord en ja ik vind het nou niet echt onwijs bijzonder. Tevens staan die looks me echt onwijs tegen. Zo zijn er meer producten of merken waarvan ik denk tja sorry maar dat is toch echt te erg voor woorden. Zoals ook die effecten van Zvex, als ik die site lees denk ik al van wat een overdreven marketinggeleuter allemaal, zo bijzonder is die shit niet maar er wordt gedaan alsof het de shit is. En ja dan heb ik gelijk een hekel aan het merk en ook aan al die figuren die dan achter dat merk gaan staan en 'm gaan verdedigen, wat dus ook wel eens gebeurt is hier. Met Engl is dat wel minder, het is wel een eerlijk merk denk, alleen niet de mijne. Ik hou gewoon niet van overdreven gedoe.
Weetje wat het is, laatst stond er een Framus Cobra in de oefenruimte, shit triest man net een hoerenkast. Daar roep ik dat ook gewoon, dus ja ik doe dat hier ook. Het wordt alleen zo een soort van persoonlijk opgenomen altijd wat een beetje jammer is. Komop hee, het is een merk, een commercieel bedrijf dat geld wil verdienen. En ze proberen meer van hun producten te verkopen door ze visueel aantrekkelijker te maken. Maar daarachter zit dezelfde techniek als al die andere merken dus ik ben gauw sceptisch als iemand roept dit is de dope shit man! Ik heb niet voor niets mijn eigen versterker gebouwd, ik zal er niet gauw eentje kopen. Als ik er een zou kopen zou ik een Hook oid willen, en ja daar heb ik het geld niet voor. Ik denk dat er weinig versterkers op commerciële basis geproduceerd worden waarbij als hoofdwaarde gesteld is dat ie goed moet klinken. Hij moet in eerste plaats goed verkopen. En dus stoppen ze er maar lampies in...

Dit is de kift denk van zo'n forum, met alleen maar geschreven tekst. Als je vanavond met me in de kroeg zou zitten zou ik dezelfde mening hebben, dezelfde dingen zeggen, maar je zou het een stuk relaxter opvatten denk als je m'n kop erbij zou zien.
Anyway, jij jouw london leatherboy-amps, ik doe het wel op de mad-max manier...


Tja ik ben het wel met je eens, ik heb ook wel die neigingen natuurlijk. Ik geef natuurlijk geen zak om die lampjes, ze zitten er nu eenmaal in, maar het moge duidelijk zijn dat ik daar geen amp voor koop. Ik vind het best grappig overigens maar zou er geen traan om laten als ze er niet inzaten, de tone en de punch/strakheid zijn perfect voor mijn muziekstijl.Ik moet overigens zeggen dat ik persoonlijk totaal niet gecharmeerd was van de Framus Cobra, ik heb er twee getest en kon er voor mijn doeleinden geen behoorlijk geluid uitkrijgen, maar vind hem er niet lelijk uitzien. Ik ben wel erg gecharmeerd van EL34 eintrappen en dus denk ik dat de INVADER voor mij wel eens heel interessant kan zijn als vervanging van mijn POWERBALL.

Tja natuurlijk kan het dubieus overkomen als iemand de hele tijd hoog opgeeft over iets. maar ja ik bedoel, in mijn geval, ik wordt echt niet betaald door ENGL ofzo. Het si ook niet zo dat ik "niets anders kan betalen", ik bedoel voor het geld van een SE kun je praktisch iedere amp op de markt kopen. Ik ben oprceht enthhousiast erover anders zou ik er echt niet op spelen.

LordRiffenstein
5 april 2006, 09:25
maar ja ik bedoel, in mijn geval, ik wordt echt niet betaald door ENGL ofzo.

Oh, jou betalen ze niet??? :cooler: :soul:

duckman
5 april 2006, 10:33
ge-wel-dig!


hahahahahaha


maarja, wat wil je.....8 gain-stages en dan 4 kanalen, dus dan heb je het al over 32 pre-amp-buizen......en dan nog een 100 watt eind-trap, dat is nog eens 100 buizen, dus dat is 132 buizen! dat is nóg meer dan in een marshall Valvestate.....denk ik.

sorry Marc, dat is onzin.. hij is 150 watt ,dus 182 buizen..da's al bijna 200 dus gaat ie twee keer zo hard :chicken:

guhlenn
5 april 2006, 10:36
je vergeet de phase inverter. 183 is afgerond 185 is afgerond 190 is dus 200 buizen. 182 is afgerond 180 is afgerond 150 is afgerond geen buis...

toch?

Stitch
5 april 2006, 14:57
Kweenie...maar mijn buizen zijn anders al netjes afgerond als ze uit de fabriek komen hoor.

gerrekat
5 april 2006, 17:34
Oh, jou betalen ze niet??? :cooler: :soul:


Ik snap al dat ik het verkeerd doe, geef me het email adres van Horst Langer eens?

FrankS
6 april 2006, 11:37
hehe :D

je zou het trouwens es bij de importeur kunnen proberen.. ;) Kweet niet hoe vaak je optreedt en de Engls door jou in de spotlights komen te staan maar misschien weet je ze te overtuigen.. (maar aan de andere kant.. ze zullen wel niet echt extra reclame nodig hebben..)
P.P.M Peerlings Professional
Music v.o.f.

Peter Peerlings
Postbus 110
NL-5664 AK Geldrop

Phone: +31 402 857 007
Fax: +31 402 221 258

ppm.peerlings@planet.nl

Ben trouwens ook wel super benieuwd naar de Invader! Maat van me doet de gitaarafdeling van BigOne hier in Zwolle sinds kort, en ze zijn Engl-importeur. 'k Heb ze al ingelicht hehe, zal dr vast wel komen als ie uit is :D

gerrekat
6 april 2006, 12:20
LOL, nou zo profi ben ik niet, de band gaat weliswaar goed op het moment maar profi ambities heb ik niet.

het ebste wat je als unsigned band denk ik voor elkaar kan krijgen is een artiesten korting cq. inkoops/groothandels prijs

RouwGrasSlayer
14 april 2006, 22:39
de eerste prijzen voor de invader

http://81.169.170.65/beyers/catalog/product_info.php?products_id=4002089

Bl44t44p
14 april 2006, 23:09
Valt mee! Stukken minder dan de SE...

RouwGrasSlayer
16 april 2006, 11:10
nog een paar prijzen:

http://www.musicstorekoeln.de/de/Gitarren/3_15_GTOP_183_GIT0008710-000/0/0/0/detail/musicstore.html

http://www.thomann.de/de/engl_invader_150.htm

hoop dat er toch nog wel een 50 en 100 wat gaat komen
150 iets te veel van het goede

Baco
16 april 2006, 11:26
Ben eens benieuwd hoe die gaat klinken...

gerrekat
16 april 2006, 12:44
hmmm ik had gehoopt dat ie een honderdje of 2 goedkoper zou zijn, maar dat komt wel als ie een paar maanden op de markt is...

Baco
16 april 2006, 14:08
hmmm ik had gehoopt dat ie een honderdje of 2 goedkoper zou zijn
Dat mag altijd natuurlijk! Laat het ons hopen, het is altijd meegenomen. Mocht hij onder de 2000 grens gaan, zou idd wel leuk zijn, dat scheelt een psychologische grens ;)

RouwGrasSlayer
16 april 2006, 16:05
Dat mag altijd natuurlijk! Laat het ons hopen, het is altijd meegenomen. Mocht hij onder de 2000 grens gaan, zou idd wel leuk zijn, dat scheelt een psychologische grens ;)

Dat zal wel voor de 50 wat versie gaan gelden als die gaat komen.

Baco
16 april 2006, 16:59
We zien wel, geen paniek ;)

Riffcrusher
24 juni 2006, 11:48
Hmmm... Krijg zin om mijn Uberschall te vervangen...
(Maar niet voor ik die Invader eerst zelf hoor natuurlijk...)

gerrekat
25 juni 2006, 09:52
Wees niet bang als ie eenmaal uit is gaan al die grote online stores concurreren, en bij Beyers heb ik nog nooit iets voor de geadverteerde prijs meegenomen!

Alain
25 juni 2006, 13:27
Hmmm... Krijg zin om mijn Uberschall te vervangen...
(Maar niet voor ik die Invader eerst zelf hoor natuurlijk...)
Niet tevreden van de uber? Er komen er meer en meer te koop heb ik de indruk

Riffcrusher
25 juni 2006, 14:12
Niet tevreden van de uber? Er komen er meer en meer te koop heb ik de indruk

Hmmm... Wel, om heel eerlijk te zijn: nu ik er een tijdje mee bezig ben: ik vind hem te los... Super gain hoor, ongelooflijke saturatie, daar niet van, maar strak is hij niet echt. Dan is mijn VHT UL veel strakker. Maar die mist voor mijn smaak dan weer enige saturatie...

Ik ben ondertussen wel heel benieuwd naar die Invader 150...

Greetz !
Jo D.

gerrekat
25 juni 2006, 14:57
Dat vond ik nu precies ook van de Uberschall, klonk echt wel bruut maar miste de punch en strakheid. Ik zou zeker ook eens naar de SE met EL34's kijken, dat meen ik heel serieus.

Michael AE
25 juni 2006, 15:02
Ik vond dat juist wel weer lekker aan mijn Uber, dat hij niet zo ultra strak klonk. Vooral omdat dat de meeste amps juist zo klinisch doet klinken, IMO.

Bovendien gebruikte ik vaak een TS9 om de boel strakker te maken en er iets meer mids in te krijgen.

Ik heb hem uiteindelijk verruild voor een XTC, omdat die beter door de mix kwam in mijn band, en ik er ook meer kanten mee op kon, maar de Uber blijft voor mij de ultieme metalbak.

Riffcrusher
25 juni 2006, 22:58
Een TS9... Nog gehoord. Gebruikte je die voor de pre-amp, of in de loop ?

Maar ik ga toch wel eens een Invader proberen als ie uit is... En Gerrekat: die SE met el34's staat ook op mijn try-out lijst, wees gerust ! (Grin !)

Cheers !
Jo D.

Michael AE
25 juni 2006, 23:04
TS9 of een andere tube-screamer tussen gitaar en versterker in maakt hem een stuk strakker, echt de moeite waard om te proberen.

gerrekat
26 juni 2006, 07:23
da's de truck die recto bezitters vaak gebruiken om de recto's strakker te laten klinken. Werkt idd wel.

Riffcrusher
26 juni 2006, 08:31
Hmmm... Toch maar eens een TS proberen voor ik eraan denk om die Uberschall weg te doen. Thanks voor de info guys !
(neemt niet weg dat ik die Invader 150 en die SE toch eens ga bekijken en vooral ook beluisteren...)

Cheers mannen,
Jo D.

gerrekat
26 juni 2006, 09:58
iedereen zou een seen SE moeten proberen HAHAHHA! Ik heb bij beyers een hele dag getest en zelfs de duurste diezels konden er niet eens bij in de buurt komen voor mijn stijl. Overigens was de SE wel net zo duur hoor, dat mot ik voor de eerlijkheid wel even vermelden.

maar ik vind ook de POWERBALL beter klinken voor metal dan bijvoorbeeld een Diezel herbert. Maar de SE is nu 100% mijn main amp. Maar ook ik ben super geinteresseerd in de INVADER

krieke
26 juni 2006, 11:35
iedereen zou een seen SE moeten proberen HAHAHHA! Ik heb bij beyers een hele dag getest en zelfs de duurste diezels konden er niet eens bij in de buurt komen voor mijn stijl. Overigens was de SE wel net zo duur hoor, dat mot ik voor de eerlijkheid wel even vermelden.

maar ik vind ook de POWERBALL beter klinken voor metal dan bijvoorbeeld een Diezel herbert. Maar de SE is nu 100% mijn main amp. Maar ook ik ben super geinteresseerd in de INVADER

dan ga ik nog eventjes wachten voor een nieuwe amp, hele reeks high gain amps getest waar de herbert toch voor mij als favoriet uit kwam, afgelopen week de powerball getest: ideaal als je echt alleen metal speelt, clean vond ik hem niet zo super. ga binnekort nog en SE en savage testen en dus zeker wachten op de invader en misschien ook wel op de koch supernova als da niet meer te lang duurt

gertnje
1 juli 2006, 01:50
Mijn andere amps gebruik ik over dezelfde cab, begrijp me niet verkeerd ik heb geen volume te weinig maar moet de amp gewoon iets verder opendraaien dan bijvoorbeeld de MESA Mark III, maar die was gewoon ziek luid!

de SE ook trouwens ik weet niet wat het is met dat ding maar die hgaat echt oorvedovend hard. Hey Yoeri! post a.u.b. zo snel mogelijk een review als je de invader geprobeerd hebt!


ik vraag me af

ik heb mn koch powertone 1 120 watt 6550

ik moet heb goddome op 5 zetten ( dist ) om op het volume te komen als ik van de powerball op 2 a 3 had ( de zelfde kast, 1960 )
maar clean weer niet, die hoeft maar iets verder open dan op de powerball

hoe kan dit grote volume verschil?
echt het scheelt niet normaal veel , heb het gevoel als of ik met een 50 wattertje speel....

ijff
1 juli 2006, 09:25
Ik kan me hier in vergissen.. maar er willen volgens mij nog wel eens verschillende potmeters gebruikt worden als volumeknop.
Bij mijn ene versterkerr worden de verschillen in geluidvolume steeds groter naarmate je het volume verder opendraaid, terwijl de werking van de volumeknop bij mijn andere versterker vrij gelijkmatig gaat.
M.a.w. je zou ze allebei eens op 10 moeten zetten... alleen dan merk je of de ene harder kan dan de andere.

Anders Destium
1 juli 2006, 10:59
Ik vind dat zelf eerder een voordeel dan een nadeel. Ik kan mijn Powertone ook op lagere volumes goed gebruiken en fijn afregelen, bij mijn 5150 is dat een ander verhaal.

gertnje
1 juli 2006, 11:50
Ik kan me hier in vergissen.. maar er willen volgens mij nog wel eens verschillende potmeters gebruikt worden als volumeknop.
Bij mijn ene versterkerr worden de verschillen in geluidvolume steeds groter naarmate je het volume verder opendraaid, terwijl de werking van de volumeknop bij mijn andere versterker vrij gelijkmatig gaat.
M.a.w. je zou ze allebei eens op 10 moeten zetten... alleen dan merk je of de ene harder kan dan de andere.



ja met deze powertone kna ik hem wel op 10 zetten

maar met die engl toen hield dat bij 5 op dan hoorde je geen geluidmeer zo hard

ik snap er nix van iig

gradje pbc
1 juli 2006, 12:56
best mooi zo'n invader: als je op pluto woont en in een renault espace rijdt!

Kaïn
1 juli 2006, 16:18
Wie wil mij geld lenen :hippie:
Gaaf ding man. Ben heel benieuwd naar de sound.
De lead sound zal wel goed zitten, ben meer benieuwd eigenlijk wat voor clean die heeft.

robert-gitarist
1 juli 2006, 16:21
wow ziet er goed uit..
8gain stages? SICK!!! :stop: Als je daar mee niet de goeie drive kan vinden :D
Erg vet.2FX loops..hmm yummie..

Riffcrusher
9 juli 2006, 14:50
TS9 of een andere tube-screamer tussen gitaar en versterker in maakt hem een stuk strakker, echt de moeite waard om te proberen.

Allright... Ik heb me een TS808 gekocht...

Bedankt voor de tip ! Mijn Uberschall is inderdaad hoorbaar strakker
(En mijn VHT klinkt er ook ongelooflijk mee !)

Ik moet er ook bijzeggen dat ik NU (vroeger dus niet !) het mastervolume op 2-3 o'clock staan heb, wat eigenlijk (zowel op de Bogner als de VHT) 'the sweet spot' is... Dan kan je volstaan met het channelvolume op ongeveer 9 o'clock te laten. Zo komen die amps echt wel tot leven heb ik gemerkt...

Cheers !
Jo D.

Riffcrusher
5 november 2006, 12:20
Nog even deze Invader thread terug bovenhalen...

Gisteren naar Sint-Niklaas gereden, naar Key-music. Een ENGL Special Edition bespeeld.... Ja hallooooooo ! (weet niet of het met EL84's of 6L6's was...)

Moest ik niet zo tevreden zijn met wat ik nu heb, ik zou wel weten wat gekocht ! Ik begrijp héél goed waarom sommige mensen er zo enthousiast over zijn.

Dit gezegd zijnde... Heeft er nu al iemand een Invader 150 gekocht en/of gehoord/bespeeld ? Niet dat ik - nu ik heel tevreden ben over mijn sound - er één zou kopen, maar ik ben gewoon benieuwd...

a darker shade of grey
5 november 2006, 12:38
ff terug on topic: ik weet niet meer wie zei dat ie iets meer dan 2000 euro moet gaan kosten (das zo'n 176 bladzijdes terug), maar op de amerikaanse engl site lees ik dit:

Retail Price: $3,435.00

auw!

Nou als je de wisselkoers weglaat, die toch vrijwel nietig is omdat amerika veel goedkoper is dan europa, dan kom je toch al gauw op zon 2800 street price denk ik.

Wel een te vette amp, als ik geld zou hebben ;)

EmgMaster
5 november 2006, 12:39
Scheelt dat deze dingen uit Duitsland komen, en ze in de USA dus gewoon meer betalen dan hier. Maar nog een beste smak geld waarschijnlijk wat je er hier voor moet betalen :D

Negative K3 fan
5 november 2006, 12:40
Ik moet er ook bijzeggen dat ik NU (vroeger dus niet !) het mastervolume op 2-3 o'clock staan heb, wat eigenlijk (zowel op de Bogner als de VHT) 'the sweet spot' is... Dan kan je volstaan met het channelvolume op ongeveer 9 o'clock te laten. Zo komen die amps echt wel tot leven heb ik gemerkt...

zo werkt het niet helemaal; technisch gezien doen ze allebei hetzelfde in de meeste versterkers, de master volume zit alleen net na de channel volumes. Zoals ik het me nu voorstel zou het niet veel verschil in geluid moeten maken tussen de channel-op-9-en-master-op-2 en channel-op-2-en-master-op-9... al eens goed naar geluisterd?

Orpheo
5 november 2006, 12:53
ff terug on topic: ik weet niet meer wie zei dat ie iets meer dan 2000 euro moet gaan kosten (das zo'n 176 bladzijdes terug), maar op de amerikaanse engl site lees ik dit:

Retail Price: $3,435.00

auw!

Nou als je de wisselkoers weglaat, die toch vrijwel nietig is omdat amerika veel goedkoper is dan europa, dan kom je toch al gauw op zon 2800 street price denk ik.

Wel een te vette amp, als ik geld zou hebben ;)

als ik 2800 euro zou moeten opblaffen voor de invader, zou ik liever 600 euro meer neertellen voor de savage special edition.... om eerlijk te zijn :)

vinni
5 november 2006, 12:55
http://www.thomann.de/thoiw7_engl_invader_150_prodinfo.html

Vinni

Riffcrusher
5 november 2006, 14:17
zo werkt het niet helemaal; technisch gezien doen ze allebei hetzelfde in de meeste versterkers, de master volume zit alleen net na de channel volumes. Zoals ik het me nu voorstel zou het niet veel verschil in geluid moeten maken tussen de channel-op-9-en-master-op-2 en channel-op-2-en-master-op-9... al eens goed naar geluisterd?

Zal ik eens moeten doen...

Metoshade
5 november 2006, 16:10
Voor zover het nog niet was gezegd:

De ENGL Invader staat al een tijdje in Zwolle bij Big One, klaar om getest te worden. We hebben er voor het gemak ook een extra ENGL 4x12 Greenback kast bijgezet.

Aankomende zaterdag (11 november) is er tussen 12:00 en 16:00 een ENGL clinic o.l.v het Joop Wolter Trio. Dan kun je de Invader op vol oorlogsvolume aanhoren. Toegang is gratis, dus als je zin hebt...

gerrekat
9 november 2006, 19:47
http://www.mustangmods.com/ims/u/1150/1624/117118.jpg

jacky
9 november 2006, 20:43
Zoooooo er zijn er heel wat terug gekomen voor reparatie

gorgasm
10 november 2006, 12:49
als ik 2800 euro zou moeten opblaffen voor de invader, zou ik liever 600 euro meer neertellen voor de savage special edition.... om eerlijk te zijn :)
voor je 2800€'tjes HEB je al een e670(special edition)
en nog 200€'tjes over, kan je tvrouwtje wat leuks mee kopen.

gerrekat
10 november 2006, 12:55
De INVADER kost 2250 en dat is voor het 150 watt model!

SmartyMarti
10 november 2006, 16:22
Ik heb 'm in de winkel zien staan voor EURO 2070,00

Marti

Josdevos
10 november 2006, 18:16
Ik heb 'm in de winkel zien staan voor EURO 2070,00

Marti

Waar dan wel?

Tho
10 november 2006, 18:43
Ik zit ook te geilen op een mooie ENGL.. waarschijnlijk de Powerball, omdat die net ff wat complexer is, maar ik vind die Invader toch wel heeeeeeeeel erg vet! :eek:

Baco
10 november 2006, 22:45
Waar dan wel?
Hier bijvoorbeeld: http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.be/search%3Fq%3D%252Bengl+%252Binvader%26hl%3Dnl%26lr %3D%26start%3D10%26sa%3DN&url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/55457976-engl-verhuizingsleegverkoop.html

;)

Orpheo
10 november 2006, 23:45
voor je 2800€'tjes HEB je al een e670(special edition)
en nog 200€'tjes over, kan je tvrouwtje wat leuks mee kopen.

is dat die ene die gerrekat ook heeft? dat HUUUUGE bakbeest met ledjes per eindbuis om te zien of ze kapot zijn of niet?

Josdevos
11 november 2006, 00:20
is dat die ene die gerrekat ook heeft? dat HUUUUGE bakbeest met ledjes per eindbuis om te zien of ze kapot zijn of niet?

Die ledjes had zelfs de ouwe Savage SE die ik heb ook al ...

gorgasm
11 november 2006, 00:41
is dat die ene die gerrekat ook heeft? dat HUUUUGE bakbeest met ledjes per eindbuis om te zien of ze kapot zijn of niet?
ja wss die, typ ff in google afbeeldingenzoeker engl e670 en zie :)
over die heb ik het

gerrekat
13 november 2006, 09:17
Het powertube monitoring systeem zit zlfs op de Fireball en Powerball, en ook andere fabrikaten maken er gebruik van.

AART
13 november 2006, 17:26
Dat zit zelfs op de Marshall 2100(SL-X JCM 900)

gerrekat
13 november 2006, 22:46
zou heel erg goed kunnen....

Orpheo
13 november 2006, 22:51
ja weet ik t; ik ben plexi's en jcm800's gewend....

marc_o
14 november 2006, 08:59
Leuk allemaal,maar heeft iemand die Invader nu al eens aan een test onderworpen?

Koekjes zijn lekker
14 november 2006, 12:29
ff terug on topic: ik weet niet meer wie zei dat ie iets meer dan 2000 euro moet gaan kosten (das zo'n 176 bladzijdes terug), maar op de amerikaanse engl site lees ik dit:

Retail Price: $3,435.00

auw!

Nou als je de wisselkoers weglaat, die toch vrijwel nietig is omdat amerika veel goedkoper is dan europa, dan kom je toch al gauw op zon 2800 street price denk ik.

Wel een te vette amp, als ik geld zou hebben ;)

Ik weet niet of het klopt hoor, maar in Europa zijn Engl's toch goedkoper dan in de VS?

gerrekat
14 november 2006, 13:28
Nauwelijks in tegenstelling tot USA amps hier, maar de streetprice zalw el eens tuk lager liggen dan die $ 3400

marc_o
14 november 2006, 13:38
Toen ik eind 1993 mijn Savage 120 bestelde (kwam in februari 1994) kostte deze 4200 gulden. In de USA moest je er toen 5700 gulden voor neertellen (uiteraard omgerekend, want in de USA, jaja, je raadt het al.....betaal je niet met guldens..) Maar voila, het was een fors prijsverschil.....overigens betaalde je toen voor een nieuwe Rectifier 1100 dollar, om te janken, zo goedkoop.

Maar wie O wie heeft die Invader al aangeslingerd?

gerrekat
14 november 2006, 14:58
Yoeri heeft erop gespeeld dat weet ik zeker. iedereen die ik tot nu toe sprak die erop gespeeld heeft is laaiend enthousiast. Ik weet nog niet zeker of ik mijn Boogie Mark IV ervoor weg ga doen!

LordRiffenstein
14 november 2006, 15:22
Maar wie O wie heeft die Invader al aangeslingerd?


Yoeri heeft erop gespeeld dat weet ik zeker.

:dance: :cheerup: :dance:

Metoshade
14 november 2006, 16:07
Aan de Invader (die al een kleine maand bij B1 staat, klaar voor iedereen om te proberen) hangt een prijskaartje van 2299,- Ik heb m ook al in de vingers gehad en het ENGL geluid zit er zeker in. Ik ben er alleen geen fan van, dus ik was er ook weer snel mee klaar, doet u mij maar een Shiva, dank u. ;)

(edit: typfouten)

RouwGrasSlayer
14 november 2006, 17:42
Iemand al iets gehoort of er nog 100 en 50 wat versies gaan komen of blijft het bij deze 150 wat?

Ik heb de Invader afgelopen weekende gehoort bij de messe van muzik productiv . Hij werdt door Bernd Aufermann gedemonstreerd. Wat mij erg op viel is dat de versterker ook bij veel gain nog veel definitie had. Volgens mij had de Invader ook veel mid maar dat kan ook aan zijn instellingen liggen.

gerrekat
15 november 2006, 09:52
Iemand al iets gehoort of er nog 100 en 50 wat versies gaan komen of blijft het bij deze 150 wat?

Ik heb de Invader afgelopen weekende gehoort bij de messe van muzik productiv . Hij werdt door Bernd Aufermann gedemonstreerd. Wat mij erg op viel is dat de versterker ook bij veel gain nog veel definitie had. Volgens mij had de Invader ook veel mid maar dat kan ook aan zijn instellingen liggen.


Bijna alle ENGLs hebben enorm veel definitie en punch gecombineerd met een enorme snelle pick attack, daar zal de INVADER geen uitzondering op zijn.

LordRiffenstein
21 november 2006, 09:59
Een eerste clipke, mellow rock, metal clips zullen nog volgen!

Mellow Rock (http://www.rocksolidamps.com/MP3/Invader%20150%20Mellow%20Rock.mp3)

gerrekat
21 november 2006, 15:10
Klinkt goed, zeker een amp die interessant is voor mensen die niet van de typische ENGL voicing houden, duidelijk meer marshally maar dan met meer ballen.

gorgasm
21 november 2006, 17:12
offtopic; checked your pm-box gerre?

brunodb
7 december 2006, 13:01
Een eerste clipke, mellow rock, metal clips zullen nog volgen!

Mellow Rock (http://www.rocksolidamps.com/MP3/Invader%20150%20Mellow%20Rock.mp3)

wow man, dat klinkt echt fantastisch. op welk kanaal van de invader is dat opgenomen en in welke modes enzo?

caliban
7 december 2006, 13:52
Ik vind dat die clipjes niet geweldig klinken
Voor marshallfreaks kan het wel eens wat zijn

AART
7 december 2006, 14:52
dit geeft denk ik geen gewelig beeld, die gast speelt op een recto ook altijd classic rock, wacht dus maar tot iemand hem getest heeft.

Nocki
29 december 2006, 21:48
Vandaag naar een aantal winkels geweest waaronder natuurlijk Jukebox in boekel waar we wederom weer super zijn geholpen. "Daan dankjewel!"

we hebben een aantal dingen gehoord. waaronder: ENGL savage 120, ENGL invader, ENGL Powerball, Diezel einstein, VHT top (?) en een Soldano top (?).

De ENGL savage 120 en powerball heb ik natuurlijk al eens gehad en kon ik wel. maar de invader sprong er echt uit bij die amps. alle puntejes waarvoor ik niet zo blij was met de andere 2 engls waren bij deze invader super. heerlijk geluid en ook heel divers. echt een aanrader voor de mensen met een ENGL fetish :-)
Nocki

ps. we waren er voor de gitarist van mijn band. ik houdt het nog steeds bij mn boogie!

DarknessAwaits
5 januari 2007, 23:13
Zijn er, behalve in Boekel, nog zaken in omgeving Zuid-Holland, Brabant die de Invader te testen hebben?

Ik ben namelijk m'n Powertone II toch echt zat aan het worden. Vanaf het begin af had ik al m'n twijfels over de distortion (kanaal 3) en hoewel ik wel een degelijk geluid uit haal vind ik toch dat het beter kan. Én moet.

Ik heb al een Dual Recto geprobeerd, vond ik eigenlijk wat te 'lomp'. Ook het cleane kanaal was heel anders, maar op zich niet echt een minpunt. Speelde wel lekker makkelijk weg.

Ook heb ik een Powerball geprobeerd, maar dat vind ik toch nét te thrash-metal achtig, uiteraard kun je je gain een eind terug draaien maar dat karakter blijft zo'n versterker houden.

Daarom ben ik echt benieuwd naar de sound van de Invader, ik wil echt een mooie vloeiende distortion ipv de door Koch geleverde gortdroge hapklare brokken sound.

Nocki
5 januari 2007, 23:25
Hij staat ook bij van Gorp in Roosendaal.

en de verkoper willen er graag vanaf want ze zeggen steeds "beste prijs, jij beste prijs" dus ik zou dara maar eens heen gaan.

toen ik vertelde wat de beste prijs ergens anders was gingen ze niet mee maar ze pretenderen van wel.

groetjes

Nocki

DarknessAwaits
5 januari 2007, 23:33
Hij staat ook bij van Gorp in Roosendaal.

en de verkoper willen er graag vanaf want ze zeggen steeds "beste prijs, jij beste prijs" dus ik zou dara maar eens heen gaan.

toen ik vertelde wat de beste prijs ergens anders was gingen ze niet mee maar ze pretenderen van wel.

groetjes

Nocki

Ik heb de Powertone eerst daar getest en later bij m'n eigen muziekdealer gekocht. :sssh:

Dat vond ik wel een beetje een zogeheten naai-streek van mij, maar tsja... Roosendaal is voor mij ook niet om de hoek en met m'n eerste buizenversterker wilde ik toch echt op de service kunnen rekenen zeg maar.

Naderhand heb ik nooit service nodig gehad, en ben ik nog steeds overtuigd dat die andere powertone veel beter klonk. (Hoewel het dezelfde uitvoeringen waren, behalve dan dat die van mij v.2.2 is zeg maar, met die mid-boost opties)

Maar goed, ik zal het onthouden. Wat is eigenlijk de prijs daar en in Boekel? Wie weet ga ik er van de week kijken. In ieder geval bedankt!

gerrekat
12 april 2007, 08:18
De INVADER 100 is uit en ik heb hem bij Duitse online stores voor zo'n € 1999 zien staan.

Nocki
12 april 2007, 08:22
nu nog wachten op de 50watter...

pol
12 april 2007, 09:19
Ik heb de Invader gisteren getest en vond die amp niet zo geweldig klinken, het geluid bleef nogal dof, alsof er een doek voor de speakers zat.

Qua definitie en punch vond ik em ook te kort schieten, ofwel scheelde er iets met die amp die ik getest heb, ofwel heeft Engl hier serieus de bal misgeslagen.

LordSpeedyShit
12 april 2007, 09:34
Ik heb em zelf niet getest maar er staat er 1 bij Feedback Rotterdam.

Nocki
12 april 2007, 09:36
Hoi,

Ik ben bang dat je niet zo goed hebt gedraaid aan de amp.

je kan m idd heel makkelijk slecht laten klinken maar met een beetje draaien is het een monster amp. ik ben helemaal geen engl fan. de savage en de powerball waren binnen 2 weken alweer weg maar dit zou best mijn amp kunnen worden...

Jimwoud
12 april 2007, 09:41
Hoi,

Ik ben bang dat je niet zo goed hebt gedraaid aan de amp.

je kan m idd heel makkelijk slecht laten klinken maar met een beetje draaien is het een monster amp. ik ben helemaal geen engl fan. de savage en de powerball waren binnen 2 weken alweer weg maar dit zou best mijn amp kunnen worden...

+1, ik vind ook de meeste ENGL's niet lekker maar de Invader vond ik echt lekker, hij is denk ik wat netter en rustiger qua gain.

marc_o
12 april 2007, 09:55
Hoi,

Ik ben bang dat je niet zo goed hebt gedraaid aan de amp.

je kan m idd heel makkelijk slecht laten klinken maar met een beetje draaien is het een monster amp. ik ben helemaal geen engl fan. de savage en de powerball waren binnen 2 weken alweer weg maar dit zou best mijn amp kunnen worden...


Heeft ie nog meer ruimte om pedalen in te schroeven dan?


:)

Nocki
12 april 2007, 10:05
Hee Marc,

Ik heb wel wat bij je los gemaakt he? in tegenstelling tot mn top waar ik juist weer wat heb vastgemaakt (om dit maar weer even in te koppen voor je :) )

Maar idd de Invader 150 vind ik erg fijn!

marc_o
12 april 2007, 10:08
Hee Marc,

Ik heb wel wat bij je los gemaakt he? in tegenstelling tot mn top waar ik juist weer wat heb vastgemaakt (om dit maar weer even in te koppen voor je :) )

Maar idd de Invader 150 vind ik erg fijn!


Je hebt inderdaad wat losgemaakt, maar binnenkort kom ik langs en dan kun je het weer vastschroeven, hahaha!

Ben wel benieuwd naar de 100 en eventueel de 50 watt versies van de Invader.

pol
12 april 2007, 10:39
Hoi,

Ik ben bang dat je niet zo goed hebt gedraaid aan de amp.

je kan m idd heel makkelijk slecht laten klinken maar met een beetje draaien is het een monster amp. ik ben helemaal geen engl fan. de savage en de powerball waren binnen 2 weken alweer weg maar dit zou best mijn amp kunnen worden...

echt lang ben ik er niet mee bezig geweest, nee, maar aan het karakter van een amp kun je weinig veranderen door aan wat knoppen te draaien vind ik, als ik er binnen 5 minuten geen deftige sounds weet uit te halen zal dit na een uur prutsen ook niet gebeuren.

Ibanez RuleZ
12 april 2007, 10:49
echt lang ben ik er niet mee bezig geweest, nee, maar aan het karakter van een amp kun je weinig veranderen door aan wat knoppen te draaien vind ik, als ik er binnen 5 minuten geen deftige sounds weet uit te halen zal dit na een uur prutsen ook niet gebeuren.


dan ben jij niet iemand voor een mesa boogie...

harrald

Nocki
12 april 2007, 11:03
echt lang ben ik er niet mee bezig geweest, nee, maar aan het karakter van een amp kun je weinig veranderen door aan wat knoppen te draaien vind ik, als ik er binnen 5 minuten geen deftige sounds weet uit te halen zal dit na een uur prutsen ook niet gebeuren.


er zit ergens rechte een knop waar je aan kunt draaien. ben de nam kwijt maar daarmee maak je m van een zompige "5 dekens over je speaker" amp tot een schelle "icepick" amp. vind het een geweldige optie die je vaker op engl amps ziet.
daarmee had je het kunnen doen.
ik denk idd dat je meer een tiep bent voor een jcm800 :0

Nocki

guhlenn
12 april 2007, 11:26
ik hou ook al niet van ENGL, maar heb die nieuwe combo getest (savage?). Dat klonk echt heerlijk! alle dire de kanalen waren super. Vergelijkbaar met de invader?

anibal
12 april 2007, 11:46
Niet zo een ENGL fan.. alleen de SAVAGE vond ik tot nu toe een erg vette amp.. ik wil deze INVADER zeker een keertje testen.

marc_o
12 april 2007, 12:35
er zit ergens rechte een knop waar je aan kunt draaien. ben de nam kwijt maar daarmee maak je m van een zompige "5 dekens over je speaker" amp tot een schelle "icepick" amp. vind het een geweldige optie die je vaker op engl amps ziet.
daarmee had je het kunnen doen.
ik denk idd dat je meer een tiep bent voor een jcm800 :0

Nocki


treble?
presence?
aan- en uitknop?

gerrekat
12 april 2007, 14:04
Ik ofwel heeft Engl hier serieus de bal misgeslagen.


dat hebben ze bij jou blijkbaar altijd......

pol
12 april 2007, 14:52
niet zo erg als bij die Invader, Savage klinkt ook veel zuiverder als dit, Powerball ook, bij definitie zit het wel goed bij die amps.

gcrosiers
1 mei 2007, 23:40
De INVADER 100 is uit en ik heb hem bij Duitse online stores voor zo'n € 1999 zien staan.


nu nog wachten op de 50watter...

De 100 watter klinkt niet hetzelfde als de 150 watt.
de 150 watt had duidelijk verschillende kanalen met een eigen karrakter.
de 100 watter heeft dit minder, de kanalen lijken meer op elkaar.
ik vrees dat de 50 watter nog een stap minder wordt.

Raffel
2 mei 2007, 09:07
ik ga hem zeker testen vanwege de separate EQ op de verschillende kanalen, dat bleek uiteindelijk mijn 'major gripe' op de powerball te zijn samen met het wat glazige klinkende karakter. Dat glazige kwam echter alleen naar voren omdat je een concessies moest doen tussen bepaalde kanalen.

Ik heb niets tegen gedeelde EQs maar als er daarnaast weinig instel-mogelijkheden zijn, ben je nooit 100% tevreden over je geluid. (nou laten we zeggen 95% :P)

Speeddemon
3 augustus 2007, 14:44
er zit ergens rechte een knop waar je aan kunt draaien. ben de nam kwijt maar daarmee maak je m van een zompige "5 dekens over je speaker" amp tot een schelle "icepick" amp. vind het een geweldige optie die je vaker op engl amps ziet.
daarmee had je het kunnen doen.
ik denk idd dat je meer een tiep bent voor een jcm800 :0

Nocki
Je hebt 100% gelijk en ik denk dat Pol z'n probleem was, dat ie bang was de Presence te hoog te zetten. Daar waar andere amps al 'ice-picky' worden zodra Presence boven 3 of 4 komt, mag ie op de Invader (150) gerust op 6 of 7.
Benader je de Invader als een Marshall qua EQ-ing, dan ja, kan ie al gauw klinken alsof er een doek over de speakerkast hangt. Van dat dikke velours dan wel, want 't blijft een smeuïge tone. :hippie: