PDA

View Full Version : maat DC-input



sickpunk
28 maart 2006, 18:27
heren,
wat is eigenlijk de maat van een standaard DC-input op een effecten pedaal(boss bijvoorbeeld, meeste pedalen hebben dezelfde)
ik heb nu 2 electro harmonic pedalen, `1 zonder aansluiting(moet ik dus maken) en 1 met een te kleine aansluiting(moet ik dus vervangen)... nou had ik er 2 van 2.1mm besteld(75 cent et stuk dus ach) maar heb ze nog niet binnen en weet eigenlijk niet of et de goede zijn... iemand anders tips welke et zijn en bij welke nederlandse webshop ik ze vandaan haal?
thanx alvast

Lucluc
28 maart 2006, 18:31
Ik ga ervanuit dat je bedoelt hoe groot je het gat moet boren en dat is meestal 13mm. Check de link en dan kan je zien welk type je moet hebben en wat de (inbouw)maten zijn.

http://www.newtone-online.nl/catalog/index.php?cPath=26&osCsid=35368daca40774a9d7af4afe3102ad13

sickpunk
28 maart 2006, 18:44
nee ik bedoel dus echt de maat van de input.... die 13mm is van een normale jack input(zoals op je gitaar snoer)
ik bedoel dus de maat van de DC-input(dus het jack deel van je adapter af), die daar zijn 2.1mm (die heb ik trouwens besteld) maar zijn dat ook de boss maten?

Lucluc
28 maart 2006, 18:50
13 mm is de inbouwmaat, van een gitaarjack is het dacht ik 9mm. Boss adapters hebben idd 2,1mm plugjes.

sickpunk
28 maart 2006, 18:52
ok nouja inbouwmaat doet er niet zo toe, moet toch nog boren, ging mij alleen ff om de plug maat... thanx!
nog een vraagje... je hebt geisoleerde, en niet geisoleerde.... in dat electrohamonix pedaal wat ik moet ombouwen(dus met te kleine input), zit al een metale input(dus met het metaal tegen de alu behuizing aan) is dit dan een niet geisoleerde?(en kan ik dus ook gewoon een niet geisoleerde terug aansluiten?)
sorry voor de maybe stomme vragen, heb gewoon nog niet eerder met DC-inputs gewerkt

nicoverduin
28 maart 2006, 19:08
van een gitaarjack is het dacht ik 9mmDe switchcraft is 9.5 (dus gewoon 10mm). De plastick types zijn wat breder.

Nico

sickpunk
28 maart 2006, 19:29
nog een vraagje... je hebt geisoleerde, en niet geisoleerde.... in dat electrohamonix pedaal wat ik moet ombouwen(dus met te kleine input), zit al een metale input(dus met het metaal tegen de alu behuizing aan) is dit dan een niet geisoleerde?(en kan ik dus ook gewoon een niet geisoleerde terug aansluiten?)

nicoverduin
28 maart 2006, 20:05
nog een vraagje... je hebt geisoleerde, en niet geisoleerde.... in dat electrohamonix pedaal wat ik moet ombouwen(dus met te kleine input), zit al een metale input(dus met het metaal tegen de alu behuizing aan) is dit dan een niet geisoleerde?(en kan ik dus ook gewoon een niet geisoleerde terug aansluiten?)Voor beide geldt, check even of er een draad loopt van de jack (het deel wat kontakt met het huis maakt). Zoniet dan moet er ook een draad van de min naar massa (het huis) gelegd worden.

sickpunk
28 maart 2006, 20:15
uhm zoals ie nu is,..... de + van de batterij is verbroken, aan de plug vast gemaakt en loopt daarna weer verder naar de pint dus:

batterij+->DC-input+->print

enige andere draad(aarde) die er verder nog vanaf komt, loopt naar de aarde van een input(of output) jack, deze draad komt van een 3e pootje van de DC-input(is dit dan het huis?)

http://www.newtone-online.nl/catalog/images/cddc21.jpg

dit lijkt nml een grote versie van wat ik al heb zitten, dus kan ik deze dan gewoon terug op die plek zetten? neem aan van wel en voor die andere gewoon een geissoleerde gebruiken(had nml. 2 verschillende besteld)

nicoverduin
28 maart 2006, 20:36
Lijkt er inderdaad op dat je gelijk hebt. Ik weet niet of de aansluitingen hetzelfde zijn, dus effe meten welke de schakelaar is. Ben nooit zo thuis in die dingen.

sickpunk
28 maart 2006, 20:43
ja meten was ik sowieso wel van plan. maar goed ik haal et los en et lijkt mij dat ze redelijk etzelfde zijnafgezien van de maat)... dus vervangen zal dan geen probleem zijn denk ik