PDA

View Full Version : Kabels



jw009
28 maart 2006, 17:18
Ik ga binnenkort mijn kabels vervangen in mijn rack. Nu ben ik benieuwd wat jullie hier allemaal gebruiken tussen voor -en eindversterker, Fx units, eindversterker naar cabinet, e.d.

Ronaldd
28 maart 2006, 18:49
Ik zou wel wat qua kwaliteits merk(en) willen weten..

morris
28 maart 2006, 18:55
Mogami, Belden, Canare, Evidence, vd Hul etc.

Chiel
28 maart 2006, 20:24
Zelf heb ik de George L kabels in mijn rack en op het floorboard. Eigenlijk puur uit luiheid omdat ik het gesoldeer meer dan zat was. Klinken verrassend goed. Voorheen gebruikte is enkel geballanceerde Tasker kabel icm Neutrik Jacks, maar ik moet zeggen dat overall het met de George L's een stuk 'opener' is gaan klinken :). De genoemde merken hierboven zijn uiteraard ook allemaal top, maar dan moet je wel de tijd nemen om het één en ander fatsoenlijk te solderen. Je kunt uiteraard ook kant en klare patchkabeltjes kopen, maar meestal zijn deze of te kort of veel te lang.

LordRiffenstein
28 maart 2006, 20:55
Mijn hele setup is Mogami 2524 omdat ik die lekker vond klinken. Enige uitzondering daarop is mijn Evidence speaker kabel.

vinni
28 maart 2006, 22:19
Heb Evidence Audio Speakerkabel. Straks ook in mijn ENGL cabs.
Daar zitten trouwens ook al andere speakers in.

In mijn rack is het momenteel een zooitje.....Klotz, George L.

Bedoeling is alles te vervangen door Evidence Audio.

Vinni

CrystalPlanet
29 maart 2006, 12:23
Ik heb een tijdje geleden mijn bij elkaar geraapte en gesoldeerde bekabeling van mijn rack (triaxis, 50/50, g-major, dus ik zie enige overeenkomsten ;)) geheel vervangen door George L. Ik vind het helemaal perfect. :) Binnen 20 minuten heb je je hele rack bekabeld, en zoals iemand voor mij ook al zei, klinkt de zaak echt veel opener dan daarvoor.

Jimi Hendrix
29 maart 2006, 12:34
Pedaaltjes: vdhul D102
FX lus: Klotz LaGrange (klinkt heel fris die kabel)
Speakers: VD Hul CS80?
cabs zijn ook intern herdraad.

Ronaldd
29 maart 2006, 22:13
Waar kun je die kabels van Mogami en Evidence kopen?
Hebben ze dat bij Feedback?

http://img353.imageshack.us/img353/503/neutrik1oz.jpg (http://imageshack.us)
Ik heb deze jackpluggen overal opzitten. De kabel die ik gebruik daar staat op vermeld: Taskar
C/300 1x24 AWG PROFESSIONAL NOISELESS GUITAR CABLE LOW CAPACITY
Vooral die term Low capacity vind ik vreemd, wat is nou de kwaliteit van de verbindingen die ik gebruik? Dus plug en snoer....




.

jw009
30 maart 2006, 17:31
Waar hebben jullie die Tasker kabels gekocht? Zijn ze ook ergens online te krijgen in NL? of moet je daarvoor in duitsland zijn?

Ronaldd
30 maart 2006, 18:16
Waar hebben jullie die Tasker kabels gekocht? Zijn ze ook ergens online te krijgen in NL? of moet je daarvoor in duitsland zijn?

Alvast bedankt voor het antwoorden van deze vragen
Ik heb ze ergens in een B-merk gitaar winkel gekocht.

Chiel
30 maart 2006, 20:24
De meeste PA boeren hebben ze gewoon op rol.

BeKaaW
30 maart 2006, 20:34
Wat betreft Mogami kun je - als je verder niets kan vinden - eens informeren bij Maarten's Sound & Vision in Heerenveen. Daar heb ik "al mijn snoertjes" vandaan.

jw009
30 maart 2006, 21:03
Heeft iemand ervaring met Van den Hul kabels? Deze worden namelijk wel bij mij in de buurt verkocht, en ik hoor veel positieve verhalen. Alleen heb ik geen id welk type kabel ik moet hebben, misschien hier iemand die mij kan adviseren...?

AART
31 maart 2006, 17:53
ik gebruik tasker van live music in arnhem, prima spul...

Ronaldd
1 april 2006, 17:12
ik gebruik tasker van live music in arnhem, prima spul...
Staat dit toevallig ook op jouw kabel geprint: Taskar
C/300 1x24 AWG PROFESSIONAL NOISELESS GUITAR CABLE LOW CAPACITY

?????

AART
2 april 2006, 00:52
Staat dit toevallig ook op jouw kabel geprint: Taskar
C/300 1x24 AWG PROFESSIONAL NOISELESS GUITAR CABLE LOW CAPACITY

?????


jep


10tekens

Ronaldd
2 april 2006, 15:46
jep
10tekens

Waar zal die LOW CAPACITY voor staan? Is het qua kwaliteit goed??

paulusdeBKB
3 april 2006, 00:28
Kan het zijn dat je verkeerd leest en dat er LOW CAPACITANCE staat? In dat geval is laag wel degelijk goed.

Ronaldd
3 april 2006, 14:24
Kan het zijn dat je verkeerd leest en dat er LOW CAPACITANCE staat? In dat geval is laag wel degelijk goed.
Nee, dit staat werkelijk op de kabel: " Tasker
C/300 1x24 AWG PROFESSIONAL NOISELESS GUITAR CABLE LOW CAPACITY cm. 25 <=> "
En is dit nou kwalitatief een goede of een K*t kabel??
Oop deze site kun je o.a. de mijne kopen, hij is relatief duurder dan de andere, maar ik geloof niet dat je daar van uit moet gaan..
http://www.wiener-elektronika.com/productlist.php?soort=1067354634

Jimi Hendrix
4 april 2006, 16:43
lage capaciteit zegt iets over de mate van geleiding van de kabel.
Mijn gok: hoe lager de capaciteit des te minder signaalverlies.

vester86
4 april 2006, 16:59
hoe lager de capaciteit hoe minder verlies aan hoge tonen (condensator-werking)

Ronaldd
4 april 2006, 20:52
Ohw jah okey, ik heb er op school wel wat over gehad,, maar ik vind dat dit toch vreemd beschreven wordt. Jullie hebben wel gelijk denk ik, dat met die minder weerstand, er is namelijk een soort gelijke naar wat in de elektro word gebruikt voor weerstand..
Voor speaker kabels, daar zal ook wel een mega keuze in wezen, waar moet ik opletten?? Waar moet hij aan voldoen?

vester86
4 april 2006, 23:59
hoe dikker, hoe minder weerstand. dus zeker bij speakerkabels zo dik mogelijk :)
bij gitaar (signaal) kabels is m.i. de afscherming en vooral die capaciteit belangrijker dan de weerstand

Ronaldd
6 april 2006, 17:43
hoe dikker, hoe minder weerstand. dus zeker bij speakerkabels zo dik mogelijk :)
bij gitaar (signaal) kabels is m.i. de afscherming en vooral die capaciteit belangrijker dan de weerstand
Hahah,, okey, ik zal eens kijken

paulusdeBKB
6 april 2006, 19:40
Laat je vooral over speakerkabels trouwens niet gek maken. Er zijn allerlei dure high-end alternatieven voorhanden maar het is 'maar' voor gitaarluidsprekers. Aan de andere kant, als je maar een kort stukkie nodig hebt dan mag je best een beetje duur doen natuurlijk...

Ronaldd
7 april 2006, 17:11
Haha, ja idd,, twee keer een meter, nah kan niet duur worden, nog ff een paar plugjes dr bij...

Lord Abortion
9 april 2006, 18:44
Ik heb deze week eens enkele Goerge L kabels gekocht. Daarvoor gebruikte ik gewoon enkele Cordials die ik nog had liggen. Maar omdat er een boel pedaaltjes op komst zijn en ik binnenkort toch aan een rack begin mocht er wel eens wat nieuw zijn. Ik vind ze heel open klinken en een George L zit ook snel in elkaar en is op maat. Ik denk dat het voor mij wel blijvertjes zijn, alhoewel ik voor iets langere kabels toch iets anders wil dat flexibeler is.