PDA

View Full Version : EMG's of DUNCAN's ?



EpiCenturiesAWAy
28 maart 2006, 16:18
Hallo!
Nu met m'n nieuwe amp klinkt m'n seymour duncan invader pickup toch niet meer zo goed..
Nu ben ik EMG 85/81 aangeraden maar wat denken jullie ?
Ik wil een goed gedefinieerd geluid lekker organisch!
Tis voor in een epi les paul goth!
dankje!

EpiCenturiesAWAy
28 maart 2006, 21:13
niemand een idee?

Iceman
28 maart 2006, 21:28
Organisch red je niet met een EMG over je Mark IV. Probeer wat gitaren te lenen om uit te proberen over de Mesa. Wel passief blijven qua elementen. Met de toonregeling en de schakelmogelijkheden op het leadkanaal moet je een heel eind kunnen komen.

pol
28 maart 2006, 21:53
neem een pickup die helderder is dan de invader.
duncan JB, custom of distortion moet wel ok zijn, of misschien een full shred.

gerrekat
28 maart 2006, 22:08
DiMarzio's

RedBuell
28 maart 2006, 22:49
Laatst een LTD EC400AT en een EC 400 geprobeerd over een DSL 401, de ec400 heeft EMG's 81(brug)/60(hals) en de ec400at SD JB in de brug en 59 als hals element. Beide zijn trouwens LP modellen alleen heeft de AT een guilted top (zeg ik dat goed als hij verhoogd is) en die gewone EC 400 een platte top en een uitsparing voor je bierbuik aan de achterkant.

Die 81 vond ik erg schel en clean echt ruk, goed vond ik wel dat bijvoorbeeld met open accoorden alle noten duidelijk hoorbaar waren.
De 60 in de hals klonk clean heerlijk, bijna acoustisch met voldoende bas maar zeker niet te veel.En met OD voor de leads klonk hij ook goed.

Die Seymore Duncan JB in de brug van die AT had veel minder output maar wel meer bas en was clean ook veel beter dan die 81, enigste nadeel vond ik dat de noten bij het aanslaan van open accoorden (met od) minder duidelijk waren en daadoor klonk het wat meer als een brei. De 59 in de hals klonk gewoon goed mischien iets minder sprankelijk dan die 60.

Ik zou zeggen als de schelheid van die 81 je bevalt kan je makkelijk voor je cleane partijen die 60 in de brug gebruiken maar ik zou zelf niet voor een 81 in de brug gaan. Die duncans klonken ook erg goed alleen iets anders, ik zou zeggen probeer ze beiden, ik heb ook gehoord (en dat ga ik hoogst waarschijnlijk doen) dat een 60 in de brug goed klinkt, bij mij komt er dan waarschijnlijk een 60 in de brug, 89 in de hals (die kan ook single geschakeld worden) en een single in het midden. Dit was een advies van De Brug in Monnickendam die nu helaas dicht is :(

Agent_Smith
29 maart 2006, 07:58
Duncans all the way! (idd custom of JB)
Okee, en misschien een DiMarzio.

Lacrymosa
29 maart 2006, 09:11
Waarom zou je met EMG;s geen organisch geluid kunnen hebben???


Ik heb vaak het idee dat het verhaal van karakterloze EMG's komt door het feit dat bijv de 81 en 85 aardig wat output hebben, als je je gain dan op de zelfde stand laat staan als met passieve elementen, smeer je het helemaal dicht en hoor je alleen nog maar versterker.

Ik ben de laatste tijd een beetje aan het spelen met EMG's vooral voor oefenen
Omdat deze elementen zo strak zijn, kan je heel veel doen met je techniek, kleine nuances die normaal gesproken door de kleuring van bijv een SD wegvallen, komen er met EMG's wel door.
Het heeft beide zn voordelen

probeer voor de gein is een Gibson 500T/496R combo
Of een Duncan TB-5/Alnico Pro 2 combo