PDA

View Full Version : Buizencombo voor bas?



dejohan
28 maart 2006, 10:19
Bestaan er "kleinere" buizencombo's voor bas, zonder dat die een long uit je lijf kosten? Ik ken wel ampeg en mesa boogie, maar die zijn te groot en veels te duur. Ik zoek eerder iets van een 500-700€.
Hoeven geen enorm vermogen te hebben. En een "gewoon" warm vol geluid, beetje jazz/funk of classic rocksound, geen zware metal of rock.

Anavrin
28 maart 2006, 10:38
is geen buizen, maar als je een combo zoekt, die een lekker warm geluid geeft, raad ik je aan eens te kijken naar de Trace Elliot 715. Die heb ik zelf nl ook, en ik ben er zeer tevreden over.

Nieuw (200 watt) zijn ze bij bv www.guitarbargains.com (http://www.guitarbargains.com) 649 euro.

Maar 2ehands (oude types, 150 watt) zijn ze wat goedkoper.

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaar_en_basversterkers/25289497.html

maar er zijn ook mafkezen die er 800 voor durven vragen.

Phyrexian
28 maart 2006, 11:44
Hmm buizencombo voor dat budget lijkt me moeilijk te vinden eerlijk gezegd.

arjanb01
28 maart 2006, 12:13
Bestaan er "kleinere" buizencombo's voor bas, zonder dat die een long uit je lijf kosten? Ik ken wel ampeg en mesa boogie, maar die zijn te groot en veels te duur. Ik zoek eerder iets van een 500-700€.
Hoeven geen enorm vermogen te hebben. En een "gewoon" warm vol geluid, beetje jazz/funk of classic rocksound, geen zware metal of rock.

Zoek es bij ashdown versterkers. Schijnen een goedkopere serie te hebben, mn bassist van mn band heeft er een met een 2x10 en 1x15 kast. Losse top dus... klinkt erg lekker, en vol en warm.

blindmouse
29 maart 2006, 08:11
Een niet al te groot combo is de Bassman 10. Probeer de 70W versie eens uit.
Bij niet al te grote optredens neem ik de mijne wel eens mee. Het enige wat ik dan doe is er een Boss Bass EQ voorzetten. Dan krijgt het laag iets meer body. Dit combo is voor de prijs die je noemt wel te vinden. Het enige nadeel is dat je een aantal euro's kwijt zal zijn aan een goede servicebeurt.
Dit is in de meeste gevallen nooit gebeurd. (Vervangen elco's, buizen en ruststroom afstellen). Het meest simpele is de aanschaf van een transistorversterker. Vele mogelijkheden met een goed geluid. Ook een voordeel qua omvang en gewicht.

Jan

paulusdeBKB
4 april 2006, 02:52
Ampeg heeft buizencombo's (gemaakt) die in het guldentijdperk rond de 1500 gulden zaten. Die moeten tweedehands toch wel voor minder dan 800 piek te vinden zijn, lijkt me. En anders natuurlijk de Fender Bassman. Die moet je dan zoeken bij de gitaarversterkers (Waarom? schiet mij maar lek...).

En dan kun je ook nog een losse gitaartop met basspeakerkast overwegen. Je zult dan wel een extra EQ-pedaaltje nodig hebben om wat meer controle te krijgen over de sound. Ik heb wel eens bas gespeeld over mijn 50 Watt Marshall buizentop met een 1x15 en dat klonk prima.

Saf
19 april 2006, 23:36
oud tweede hands de fender musicmaster combo word ook veel gebruikt door gitaristen. Heel minimale versterker alleen volum en tone maar ee nheerlijk echt fendergeluid.

Zeker in combinatie met mijn musicmaster bas.