PDA

View Full Version : Beste gitaarzaken in Nederland



Phizer
2 november 2002, 18:48
Hey, heeft iemand een idee wat de beste gitaarzaken in Nederland zijn?
En ja, ik weet dat MusikProduktiv dichtbij is enzo maar ik ben gewoon benieuwd...
ohja, vergeet de argumenten niet!

Negative K3 fan
2 november 2002, 18:49
huigens is een schijt winkel vanwege het domme personeel

TAGS 0wnt, dat is hoe een gitaarwinkel zou mnoeten zijn, alleen een beetje ongelukkig gelocaliseerd waardoor ded winkel relatief klein is, maar dat is het engiee minpunt.

Nesker
2 november 2002, 19:28
ik vind double-d een van de fijnste zaken, goede service etc.

spexx
4 november 2002, 15:15
Als je een goede gitaarshop zoekt, ga dan eens langs bij muziekhandel jukebox in Boekel. Misschien niet de grootste, maar zukke service jongen, ook voor een pure beginner alle uitleg en proberen maar. En de koffie toe. Frans is helemaal ok.

BLOK182
4 november 2002, 15:42
Misschien ook niet de aller-uitgebreidste, maar Reijnen in Roermond is mijn favourite zaak.

Bad Habits
4 november 2002, 15:51
Iemand een tip voor omgeving Eindhoven?
Eindhoven Musical instruments; Music Player zijn echt slecht. Conijn Muziek gaat wel. Aardige gozer die daar werkt. Altijd ff laten proberen enzow...

vulvasonic
4 november 2002, 15:56
DE FIK IN EIG NIJMEGEN !!!!!
OPLICHTERS !!!!!!!!!!!!!!!!!

Matje
4 november 2002, 16:39
Op 2002-11-04 15:51, schreef Bad Habits:
Iemand een tip voor omgeving Eindhoven?
Eindhoven Musical instruments; Music Player zijn echt slecht. Conijn Muziek gaat wel. Aardige gozer die daar werkt. Altijd ff laten proberen enzow...


waarom vindt jij EMI slecht?

sKa3
4 november 2002, 16:52
EMI is ok; mag je tenminste op flink volume uitproberen, bij conijn wordt 'vriendelijk' verzocht het volume laag te houden. Behalve bij één bepaalde gast die daar werkt (geen idee welke), die speelt zelf daar in die winkel ook zeer hard.

Musicplayer is trouwens weg.

Ic3gl0vE
4 november 2002, 16:55
Dit keer ben ik het met Neg K3 fan eens.
The American Guitarstore ownt
Huigens zuigt aarsch
Bij schumer zijn ze ook aardig en de prijzen zijn wel goed maar dat is meer een piano/keyboard winkel :smile:
Bij guitar center zijn ze ook dik aardig

Nash
4 november 2002, 17:12
Beyers in Essen Duitsland. http://www.beyersmusic.de
1. ECHT goedkoop
2. exclusief materiaal
3. service!!!! aardige lui
4. Goeie site!

Nesker
4 november 2002, 17:31
he Ic3gl0vE wat vind je zo slecht aan huigens? ik weet dat de baas een eikel is net als z'n zoon, maar ik vind HENK en HARRIE wel toffe gozers, vooral henk heeft veel verstand van gitaren

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nesker op 2002-11-04 17:33 ]</font>

Phizer
4 november 2002, 17:45
ja van Beyers heb ik ook gehoord, ben er nog niet geweest..... maar het ging hier even over Nederland... thx anyway
een vriend van me is ook bij The American Guitar Store geweest, die vond het ook een goede winkel

Nash
4 november 2002, 18:26
Excuses, Nederlands zeg je he. Hmmm, ja ik kom niet veel verder dan Reijnen. Is ( voor mij) het goedkoopst. hehehe

Negative K3 fan
4 november 2002, 18:32
Op 2002-11-04 17:31, schreef Nesker:
he Ic3gl0vE wat vind je zo slecht aan huigens? ik weet dat de baas een eikel is net als z'n zoon, maar ik vind HENK en HARRIE wel toffe gozers, vooral henk heeft veel verstand van gitaren

die baas was een vriend van mijn gitaarleraar waarmee ik mijn eerste electrische heb gekocht dus die wviel wel mee. Verder werkt daar zon gast met een snor (die er naar eigen zeggen al zon 22 jaar werkt en nog nooit van een ring modulator gehoord heeft) en nog zon jonge gast. En nog zon gitaar technicus met een hele ranzige lange duimnagel en ze zuigen alledrie :smile: de studios bij huisgens zijn wel leuk, maar ik vertik het om geld in die zaak te pompen want tags verdient het meer :smile:

Phizer
4 november 2002, 18:38
Op 2002-11-04 18:32, schreef Negative K3 fan:
die baas was een vriend van mijn gitaarleraar waarmee ik mijn eerste electrische heb gekocht dus die wviel wel mee. Verder werkt daar zon gast met een snor (die er naar eigen zeggen al zon 22 jaar werkt en nog nooit van een ring modulator gehoord heeft) en nog zon jonge gast. En nog zon gitaar technicus met een hele ranzige lange duimnagel en ze zuigen alledrie &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif"> de studios bij huisgens zijn wel leuk, maar ik vertik het om geld in die zaak te pompen want tags verdient het meer &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">


dat lijkt me duidelijk :smile: (uh ben er nooit geweest maar dit spreekt boekdelen)

Nesker
4 november 2002, 18:51
jij kent henk dus nie, daarom ga ik er eigenlijk alleen maar heen.
hij heeft er verstand van en matst mij altijd al ik daar wat koop. (ik ben er 4 maan nie geweest, kan er dus ook weg zijn)

oohja, gerard (spreek uit in het frans) is die keerl met die snor.

en die keerl met die donderse lange nagel is harrie, goeie keerl, maar een beetje een apart figuur

Matje
4 november 2002, 19:05
krijg ik nog antwoord of...?

Bad Habits
4 november 2002, 19:27
Op 2002-11-04 16:39, schreef Matje:


Op 2002-11-04 15:51, schreef Bad Habits:
Iemand een tip voor omgeving Eindhoven?
Eindhoven Musical instruments; Music Player zijn echt slecht. Conijn Muziek gaat wel. Aardige gozer die daar werkt. Altijd ff laten proberen enzow...


waarom vindt jij EMI slecht?


Ik vind EMI slecht omdat ik daar als "student" niet geholpen word. Ze reageren een beetje zo van: oww studentje koopt toch nix. En ik heb er toch behoorlijk wat gekocht.

Maar ik moet er wel bij zeggen EMI is tien x beter als dat de music player was... :wink:

Bad Habits
4 november 2002, 19:30
sorry voor het late antwoord. Ik was alleen ff van 5 tot 7 onderweg met openbaar vervoer. :sad:

Negative K3 fan
4 november 2002, 21:46
Op 2002-11-04 18:51, schreef Nesker:
jij kent henk dus nie, daarom ga ik er eigenlijk alleen maar heen.
hij heeft er verstand van en matst mij altijd al ik daar wat koop. (ik ben er 4 maan nie geweest, kan er dus ook weg zijn)

oohja, gerard (spreek uit in het frans) is die keerl met die snor.

en die keerl met die donderse lange nagel is harrie, goeie keerl, maar een beetje een apart figuur


Wie is die henk dan? En die gerard met die snor is een irritant mannetje die dacht dat ik een of ander 13 uit een dozijn nu metal blink ventje was ofzo :sad:

Matje
4 november 2002, 22:05
Op 2002-11-04 19:27, schreef Bad Habits:

Ik vind EMI slecht omdat ik daar als "student" niet geholpen word. Ze reageren een beetje zo van: oww studentje koopt toch nix. En ik heb er toch behoorlijk wat gekocht.

Maar ik moet er wel bij zeggen EMI is tien x beter als dat de music player was...


Das wel gek dan, want ik kom er als scholier en ik word altijd geholpen.

Nash
4 november 2002, 23:28
Conijn is gewoon fuckin´ duur

JasonBecker
4 november 2002, 23:57
Je kan bij conijn wel onderhandelen over de prijs.Als je dat niet doet ben je idd. duur uit.

Bad Habits
5 november 2002, 08:02
Klopt. Conijn is duur... maar als je er vaker komt geeft ie wel leuke kortingen!

FireBlade
5 november 2002, 10:33
The American Guitarstore is een goeie zaak!! En ik ben ook wel aardig tevreden over Tonika in Groningen. Waarom? Allebei goede service, en ze willen je niet perse iets aansmeren.. ik bedoel: ze laten je gewoon weer gaan als je niks koopt.. (klinkt mssn vaag.. maar dat vind ik wel belangrijk)

signsofzodiac
5 november 2002, 20:23
TAGS rules! Geen andere zaak voor mij. Als ik bij TAGS meer moet betalen voor een gitaar dan ergens anders dan koop ik hem nog daar, omdat ik weet wat ik er voor service voor terug krijg. Ze proberen daar ALLES voor je te regelen als het in hun mars ligt. Als jij een specifieke gitaar wilt hebben, zorgt Kai er voor dat je hem krijgt. Hij koopt voor klanten bijv. zelfs persoonlijk gitaren bij Van Halen en Ritchie Sambora. Hij zit gewoon tot over zijn oren in de business en heeft erg interessant contacten die hem goed van pas komen. Komt nog eens bij dat ze altijd proberen een goeie prijs voor je te maken als je iets ergens anders goedkoper hebt gezien. En als je iets gaafs toch ergens anders hebt gekocht dan zijn ze nog enthousiast voor je. Oh, voor het afstellen van je plank, praat met Frits. He's the bomb!

the sure thing
5 november 2002, 21:42
ik ben op zich best tevreden over KEES DEE (amersfoort). Alles is daar wel te duur, maar er is VEEL keuze en ALTIJD willen ze wel wat van de prijs afdoen als je goed lult. En... dure prijzen zorgen wel voor goede inruilprijzen.

Stitch
5 november 2002, 22:16
Hmmzz TAGS=okeej, aardige gasten, helpen veel. Kben der nog niet veel geweest, maar vanmiddag wilde frits een mooi prijsje maken van een brakke 2e hands fernandez terwijl ik niet eens de intensie had em te kopen..hehe. Dan zeg ik goed bezig :grin: Voor de rest zijn ze volgens mij wel redelijk aan de dure kant...

Stitch
5 november 2002, 22:18
Btw...huygens hengelo heb ik mn eerste gitaar gekocht (squier). Vond de service toen wel okeej. Maar toen hadden ze nog een veel grotere winkel. Zijn nu geloof ik verhuisd naar een wat kleiner pand. Qua grootte zijn ze er dus iig op achteruit gegaan ...

PeArLjAm
6 november 2002, 12:43
Op 2002-11-04 17:12, schreef Nash:
Beyers in Essen Duitsland. http://www.beyersmusic.de
1. ECHT goedkoop
2. exclusief materiaal
3. service!!!! aardige lui
4. Goeie site!



Hoi weet iemand waar dat precies ligt? IS dat ver van de nederlandse grens?

sweet
6 november 2002, 13:04
'Big One' in Zwolle is wel aardig, maar ze hebben er bijna alleen maar Squiers en Fenders. Verder is 'Soundhouse' in Hoogeveen ook wel redelijk, maar ze zijn alleen onhandig met dingen bestellen en op tijd laten leveren.

Nash
6 november 2002, 15:15
het is nie heeel dichtbij. Bij Venlo de grens over en dan een 120 km denk ik. Uurtje?......oh nee Autobahn: 3 kwartier. hheheheheheh

PeArLjAm
6 november 2002, 16:28
Op 2002-11-06 15:15, schreef Nash:
het is nie heeel dichtbij. Bij Venlo de grens over en dan een 120 km denk ik. Uurtje?......oh nee Autobahn: 3 kwartier. hheheheheheh


Das wel gunstig ja.. :wink:

Negative K3 fan
6 november 2002, 16:35
Iedereen is wel lekker positief over TAGS :smile:

Monster
6 november 2002, 16:36
Ik vond Soundwave in Katwijk wel goed.
tis een beetje ver weg, maar ze zijn goedkoop en leveren goede spullen.
ik kocht in September daar een zwarte Jackson Roads RX10D.
Was de enige winkel die ik kon vinden waar ze em met sharkteeth inlay konden leveren.
TOP!!!!!!!

Braindead
6 november 2002, 17:05
Tags vind ik wel duur maar wel een aardig zaakje. Verder vind ik het erg klein, vooral dat je maar 1 hokje hebt om een gitaar of gear uit te proberen.
Maar goed als je dan goede service geeft mag je ook ietje meer vragen.
Huijens vind ik wel aardige mensen, tenminste Henk en Renee wel. Alleen hebben ze niet echt dure gitaren dus das wat minder.

Phizer
6 november 2002, 17:50
Op 2002-11-06 17:05, schreef Braindead:
Tags vind ik wel duur maar wel een aardig zaakje. Verder vind ik het erg klein, vooral dat je maar 1 hokje hebt om een gitaar of gear uit te proberen.
Maar goed als je dan goede service geeft mag je ook ietje meer vragen.
Huijens vind ik wel aardige mensen, tenminste Henk en Renee wel. Alleen hebben ze niet echt dure gitaren dus das wat minder.


1 hokje is idd wel weinig, ik vind dat een echt goede zaak iets van 3 hokjes heeft

Nesker
6 november 2002, 17:51
Op 2002-11-06 17:05, schreef Braindead:
Tags vind ik wel duur maar wel een aardig zaakje. Verder vind ik het erg klein, vooral dat je maar 1 hokje hebt om een gitaar of gear uit te proberen.
Maar goed als je dan goede service geeft mag je ook ietje meer vragen.
Huijens vind ik wel aardige mensen, tenminste Henk en Renee wel. Alleen hebben ze niet echt dure gitaren dus das wat minder.



ik ben er laatst geweest, staan 5 music man's waaronder een super mooie petrucci, is toch wel een dure gitaar hoor.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: nesker op 2002-11-06 17:57 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nesker op 2002-11-06 17:57 ]</font>

Phizer
6 november 2002, 17:53
Op 2002-11-06 17:51, schreef Nesker:


Op 2002-11-06 17:05, schreef Braindead:
Tags vind ik wel duur maar wel een aardig zaakje. Verder vind ik het erg klein, vooral dat je maar 1 hokje hebt om een gitaar of gear uit te proberen.
Maar goed als je dan goede service geeft mag je ook ietje meer vragen.
Huijens vind ik wel aardige mensen, tenminste Henk en Renee wel. Alleen hebben ze niet echt dure gitaren dus das wat minder.



ik ben er laatst geweest, staan 8 music man's waaronder een super mooie petrucci, is toch wel een dure gitaar hoor.

wow vette zaak dan!

Nesker
6 november 2002, 17:58
Op 2002-11-06 17:53, schreef Phizer:


Op 2002-11-06 17:51, schreef Nesker:


Op 2002-11-06 17:05, schreef Braindead:
Tags vind ik wel duur maar wel een aardig zaakje. Verder vind ik het erg klein, vooral dat je maar 1 hokje hebt om een gitaar of gear uit te proberen.
Maar goed als je dan goede service geeft mag je ook ietje meer vragen.
Huijens vind ik wel aardige mensen, tenminste Henk en Renee wel. Alleen hebben ze niet echt dure gitaren dus das wat minder.



ik ben er laatst geweest, staan 8 music man's waaronder een super mooie petrucci, is toch wel een dure gitaar hoor.

wow vette zaak dan!

de zaak valt wel mee :grin:

Negative K3 fan
6 november 2002, 18:09
Op 2002-11-06 17:50, schreef Phizer:


Op 2002-11-06 17:05, schreef Braindead:
Tags vind ik wel duur maar wel een aardig zaakje. Verder vind ik het erg klein, vooral dat je maar 1 hokje hebt om een gitaar of gear uit te proberen.
Maar goed als je dan goede service geeft mag je ook ietje meer vragen.
Huijens vind ik wel aardige mensen, tenminste Henk en Renee wel. Alleen hebben ze niet echt dure gitaren dus das wat minder.


1 hokje is idd wel weinig, ik vind dat een echt goede zaak iets van 3 hokjes heeft


Als ze dee ruimte hadden weet ik zeker dat ze meer hokjes hadden gehad, maar je kan ook in de winkel zelf testen. Ik weet niet of je daar wel eens bent geweest, maar doordat ze in het centrum zitten hebben ze niet veel ruimte daarom is alles nogal volgepropt.

Rectifier
6 november 2002, 18:22
Krijg je korting als je reclame maakt voor TAGS???

geintje :grin:

Leuke zaak, m'n taylor komt er weg.
Huigens heeft best wat dure gitaren hangen. Aantal PRS'en, MusicMans, Veel Taylor's.
De pest met van die kleine winkels in een centrum is dat er altijd wel iemand aan't testen is. Dan kun je zelf niet lekker even een amp proberen.

Negative K3 fan
6 november 2002, 19:13
Op 2002-11-06 18:22, schreef Rectifier:
Krijg je korting als je reclame maakt voor TAGS???

geintje &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">

Leuke zaak, m'n taylor komt er weg.
Huigens heeft best wat dure gitaren hangen. Aantal PRS'en, MusicMans, Veel Taylor's.
De pest met van die kleine winkels in een centrum is dat er altijd wel iemand aan't testen is. Dan kun je zelf niet lekker even een amp proberen.


PRSen en Musicmans bij huigens??? Die heb ik nog nooit gezien, ik heb het idee dat ze de dure gitaren (gibson prs etc) ergens opbergen waardoor niet iedereen eraan kan zitten. Terwijl ze in die acoustische gitaar ruimte alles wel hebben staan (ook gibsons semi acoustische enzo).

Ic3gl0vE
6 november 2002, 19:29
kijk bij huigens naar LINKS... daar heb je zo'n klein stukkie muur (naast de akoestische gitarenruimte zeg maar) en daar hangen allemaal gibsons en PRSen. Musicmans staan bij de basgitaren in de buurt :smile:


Maar wat ik zo slecht vind aan huigens:
ik kwam daar als n00b (had nog geen gitaar) en ik vroeg naar een leuke elektrische gitaar om mee te beginnen. krijg ik zo'n antwoord van 'ja er zijn gitaren met humbuckers en singlecoils en je kan er een met of zonder floyd rose nemen en blablabla kijk maar gewoon rond' ja HALLO daar heb ik wat aan als 100% n00b zeg... verkoper was meteen weer weg nadat 'ie uitgesproken was...(uiteindelijk een gitaar gekocht bij Meibergen, die waren toevallig het goedkoopst :smile:)

kom ik een jaartje later weer bij huigens"ik zoek een nieuwe versterker, wat is een beetje een goeie voor &lt;random> budget?"

antwoord: we verkopen hier alleen maar goeie spullen test maar gewoon uit.


Dat is niet ècht mijn idee van klanten helpen...

Braindead
6 november 2002, 21:23
quote
ik ben er laatst geweest, staan 5 music man's waaronder een super mooie petrucci, is toch wel een dure gitaar hoor.

Okay, dan pakken ze het nu beter aan.
Blij te horen dat ze erop vooruit zijn gegaan.

Braindead
6 november 2002, 21:30
Maar wat ik zo slecht vind aan Meijbergen:

Oh nee, ik kom nooit bij Meijbergen.
Nou goed vroeger dan.
Ik kom binnen,
vraag: Zou ik die Ibanez ook even uitmogen proberen?
Kun je nagaan. Ik die een Ibanez wil uitproberen. Ik was waarschijnlijk een beetje verkaterd
Anyway,
zegt die gast:
Nou, liever niet!!!!!!!!!!!!!!
Liever niet zegt ie!!!!!!!!!!!



Bleek dat ie mijn vraag verkeerd had verstaan. Hij dacht dat ik vroeg.
Wil je nog wat verkopen vandaag?
[:D]

Braindead
6 november 2002, 21:44
quote Neg K3 fan
Als ze dee ruimte hadden weet ik zeker dat ze meer hokjes hadden gehad, maar je kan ook in de winkel zelf testen. Ik weet niet of je daar wel eens bent geweest, maar doordat ze in het centrum zitten hebben ze niet veel ruimte daarom is alles nogal volgepropt.

-------------------------------------------
Ja, ik ben er wel eens geweest vandaar die scheuren in het plafond.
Ik heb er toen eens flink het kalk van de muren gescheurd.
Anyway, als dit als dat.
Sorry maar dan kunnen ze toch gewoon ergens anders die zaak uit de grond trekken.
Toen ik er was moest ik eerst een kwartier wachten voor dat ik dat hokje in kon, leek goddomme wel een openbaar toilet.

Ic3gl0vE
6 november 2002, 22:03
Braindead dat over meibergen is waar ja.. heb ik vaker gehoord :S
vriend van mij wilde een niet al te dure ibanez uittesten(RG470 ofzo) maar 'dat was toch wel een dure gitaar' en ze hadden liever niet dat 'ie dat deed

ahum...

Nash
7 november 2002, 00:10
Klinkt als een non-profit organisatie. zeker http://www.huijgens.org ????? hehehehe

Negative K3 fan
7 november 2002, 19:46
http://www.huigens-music.nl

Brianmayrulezzz
7 november 2002, 20:28
Conijnmuziek ik echt supergoed, assortiment is inmiddels stevig uitgebreid. Volgens mij hebben ze nu zelfs meer als EMI, en de service bij conijn blijft perfect!



Op 2002-11-04 15:51, schreef Bad Habits:
Iemand een tip voor omgeving Eindhoven?
Eindhoven Musical instruments; Music Player zijn echt slecht. Conijn Muziek gaat wel. Aardige gozer die daar werkt. Altijd ff laten proberen enzow...

Brianmayrulezzz
7 november 2002, 20:33
da slaat echt nergens op:
-soms is emi goedkoper soms conijn
-valt altijd over de prijs te praten, laatst een Burns Brian May van 1100 euro, voor 900 euro meegenomen, en compleet afgesteld etc...
duur?



Op 2002-11-04 23:28, schreef Nash:
Conijn is gewoon fuckin´ duur

maarten
7 november 2002, 21:33
GOED: walkers musical supplies brunssum
die vent weet echt alles, bouwt al 30 jaar kasten en verleent voor meer dan 100 zaken de technische service, en is vet goedkoop. Bovendien kun je blind op hem vertrouwen
nadeel: hij lult je oren ervanaf over alles wat slecht is in de muziek

SLECHT: aarons in heerlen
verkoper met stropdasje, gaat alleen om winst. en is DUUR