PDA

View Full Version : wie gebruikt hier bill lawrence pickups



no 1 hops
28 maart 2006, 08:43
ben eigenlijk wel benieuwt wie hier nog meer bill lawrence pickups gebruikt, of het nu zijn huidige zijn of keystone of ultrasonic.
waarin gebruik je ze en hoe bevalt dat.
hier mijn eigen gitaar
http://img.photobucket.com/albums/v661/hopdybob/BLREADY.jpg

clean en heftig een prachtige combinatie, ookal is de singel een noisless single en geen hummie.
de humbucker is serieel/parallel schakelbaar en sinds ik een mooie patch voor een gnx1 heb gevonden blijf ik spelen.
de originele olp elementen zitten nu in een yamaha en die hebben meer een growel, samen met de bl was de olp hummie zelfs als zat die achter een deken.
was het niet dat bestellen vanuit amerika zo omslachtig was, dan zou ik zeker weer een nieuw setje bestellen

Lord Abortion
28 maart 2006, 09:16
Ik heb een setje Ultrasonics (humbucker + single coil) in een gitaar zitten. Ik moet zeggen dat ik zelden zulke stille pickups gehoord heb, en dat ze kwalitatief gewoon topkwaliteit zijn. Enige nadeel is dat het niet echt 'mijn sound' is omdat die Ultrasonics toch wel heel neutraal zijn.

Ze zitten in een MIJ NJ BC Rich Gunslinger, volledig esdoorn. Ik zal ze wel vervangen op termijn, maar het is niet alsof dat snel moet. Wel een geniale pickup als je veel met effecten werkt of als je een neutrale gitaar wil om dan via je amp/pedalen veel verschillende sounds te maken. Maar kwalitatief denk ik niet dat je nog beter materiaal zal vinden.

no 1 hops
28 maart 2006, 13:58
Ik heb een setje Ultrasonics (humbucker + single coil) in een gitaar zitten. Ik moet zeggen dat ik zelden zulke stille pickups gehoord heb, en dat ze kwalitatief gewoon topkwaliteit zijn. Enige nadeel is dat het niet echt 'mijn sound' is omdat die Ultrasonics toch wel heel neutraal zijn.

Ze zitten in een MIJ NJ BC Rich Gunslinger, volledig esdoorn. Ik zal ze wel vervangen op termijn, maar het is niet alsof dat snel moet. Wel een geniale pickup als je veel met effecten werkt of als je een neutrale gitaar wil om dan via je amp/pedalen veel verschillende sounds te maken. Maar kwalitatief denk ik niet dat je nog beter materiaal zal vinden.enig idee welke ultra je hebt, zelf heb ik een ultra ref 6 set hss, het enige jammere is dat de humbuckersize de grote u heeft en de single size daar staat de naam ultrasonic op
kan je alleen maar gelijk geven wat betreft neutraal, je kan er alle kanten mee op mits je versterker dat ook kan.

Lord Abortion
28 maart 2006, 16:51
Geen idee welke set ik juist heb. Ze hebben zoals je kan zien wel allebei hetzelfde grote logo:

http://img.photobucket.com/albums/v48/LordAbortion/Gitaren/Gunslingers/P1130082.jpg

Ik zal ze waarschijnlijk binnenkort toch vervangen en dan gaan deze te koop. Ik vermoed dat op de achterkant wel zal staan welke het precies zijn. De single coil is ook hum-cancelling denk ik want ik heb iig geen last van de typische single coil-ruis.

no 1 hops
28 maart 2006, 19:18
als je een multimeter hebt en in hummie stand zo' n kleine 20Kohm meet heb je de ref 6.
maar inderdaad het staat erop.
die single is ook een humbucker.
de ref gaf aan wat je kon verwachten, ref 6 was de meest heavy versie