PDA

View Full Version : Emg



Orpheo
28 maart 2006, 01:04
EINDELIJK. de KFK EMG set is eindelijk te koop!!

klik (http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-186038.html)

t spreekt me eignelijk wel aan, dat setje....

DarknessAwaits
28 maart 2006, 09:37
Ik dacht dat jij zo tegen EMG's was? Zoiets van karakterloos enzo?

Maar ik denk dat je beter de pickups los kunt kopen, tenzij je echt denkt dat je die preamp booster kunt gebruiken?

bert k
28 maart 2006, 09:40
Je krijgt er een mooi plectrum bij kado!

almarvk
28 maart 2006, 09:55
Die is alleen het geld al waard!! :cooler:


:p

Anders Destium
28 maart 2006, 10:19
Ik dacht dat jij zo tegen EMG's was? Zoiets van karakterloos enzo?



De mening van Orpheo waait met elke wind mee, dat wist je toch al langer?

almarvk
28 maart 2006, 10:28
Dan moet het op dit moment wel stormen! :cooler:

Orpheo
28 maart 2006, 10:37
Ik dacht dat jij zo tegen EMG's was? Zoiets van karakterloos enzo?

Maar ik denk dat je beter de pickups los kunt kopen, tenzij je echt denkt dat je die preamp booster kunt gebruiken?

nee, klopt hoor. ik ben ook tegen emg's. maar als je een gitaar hebt, die echt bagger klinkt, stop er emg's in, dan klinkt ie geheid een stuk beter. vandaar dat ik nog wel enigszins emg's goed vind.

almarvk
28 maart 2006, 10:41
Beetje domme (vooral kansloze) uitspraak die nergens opslaat...

Gooi er dimarzio's, seymour duncan, GFS, Bill Lawrence of een ander merk erin en je hoort direct verschil...

d'oh
28 maart 2006, 10:48
nee, klopt hoor. ik ben ook tegen emg's. maar als je een gitaar hebt, die echt bagger klinkt, stop er emg's in, dan klinkt ie geheid een stuk beter. vandaar dat ik nog wel enigszins emg's goed vind.

ja die les paul custom van jou klinkt bagger zeker:seriousf:

Orpheo
28 maart 2006, 10:52
ja die les paul custom van jou klinkt bagger zeker:seriousf:

zeg ik dat? en zeg ik dat ik emg's wil voor de les paul? nee dus.

dickie
28 maart 2006, 10:59
Ik dacht dat jij zo tegen EMG's was? Zoiets van karakterloos en zo...

Als je gitaar zelf geen karakter heeft zal EMG dit inderdaad niet weergeven...

Een vooroordeel wat helaas veel mensen hebben!

Een EMG geeft juist heel duidelijk weer wat er voor karakter in de gitaar zit!

Daar waar veel elementen veel tegenhouden stuurt EMG door naar de amp wat erin zit. Ik kan het weten: heb veel strat-achtige gitaren in de meest uiteenlopende houtsoorten: elzen, maple met mahonie, essen, moeras-essen (ook wel swamp ash) gecombineerd met maple-necks, mahonie-necks. In al deze gitaren zitten dezelfde pickups die heel eerlijk de verschillende karakters van de betreffende houtsoorten weergeven!
(En ja, ook ik heb al het andere al getest; ben werkzaam als customizer in gitaarzaak...)

Samengevat: niet de EMG heeft karakter (nodig) maar de gitaar! En ja, en prul met EMG kan inderdaad redelijk klinken, maar van karakter is er dan weinig sprake...

fred dons
28 maart 2006, 11:05
maar even terug naar Kerry, die jongen staat niet echt bekend om zijn mooie geluid is het wel?

JesseBeau
28 maart 2006, 11:48
maar even terug naar Kerry, die jongen staat niet echt bekend om zijn mooie geluid is het wel?
Gitaar zonder karakter?

fred dons
28 maart 2006, 12:00
nou dat ik zou ik hem persoonlijk niet in zijn gezicht willen zeggen maar als ik mijn kringen de term hij "klinkt als Kerry King" gebruikt is dat geen compliment
:seriousf:

d'oh
28 maart 2006, 12:06
nou dat ik zou ik hem persoonlijk niet in zijn gezicht willen zeggen maar als ik mijn kringen de term hij "klinkt als Kerry King" gebruikt is dat geen compliment
:seriousf:

hell yeah, ik snap niet dat iemand zijn geluid kan adoreren

@orpheo: wat voor gitaar wil je ze dan proppen?

almarvk
28 maart 2006, 12:20
In z'n strat?? :D

arjanb01
28 maart 2006, 12:24
Als je gitaar zelf geen karakter heeft zal EMG dit inderdaad niet weergeven...

Een vooroordeel wat helaas veel mensen hebben!

Een EMG geeft juist heel duidelijk weer wat er voor karakter in de gitaar zit!

Daar waar veel elementen veel tegenhouden stuurt EMG door naar de amp wat erin zit. Ik kan het weten: heb veel strat-achtige gitaren in de meest uiteenlopende houtsoorten: elzen, maple met mahonie, essen, moeras-essen (ook wel swamp ash) gecombineerd met maple-necks, mahonie-necks. In al deze gitaren zitten dezelfde pickups die heel eerlijk de verschillende karakters van de betreffende houtsoorten weergeven!
(En ja, ook ik heb al het andere al getest; ben werkzaam als customizer in gitaarzaak...)

Samengevat: niet de EMG heeft karakter (nodig) maar de gitaar! En ja, en prul met EMG kan inderdaad redelijk klinken, maar van karakter is er dan weinig sprake...

helemaal mee eens, emgs geven met het juiste hout echt wel karakter en ballen. Ik heb zelf een MM Luke 2 en daar zitten emg's in, gecombineerd met een elzen body, rosewood toets en maple neck... een en al warmte en karakter. Prima combi !
En cheapass gitaren klinken aardig met emgs maar kunnen idd kil gaan klinken omdat het hout slecht is. Het hout zorgt voor de doorklank en de emgs leggen dit echt secuur vast. Dus pruthout en emgs klinken klote idd !

Lacrymosa
28 maart 2006, 12:47
Ik heb vaak het idee dat het verhaal van karakterloze EMG's komt door het feit dat bijv de 81 en 85 aardig wat output hebben, als je je gain dan op de zelfde stand laat staan als met passieve elementen, smeer je het helemaal dicht en hoor je alleen nog maar versterker.

Ik ben de laatste tijd een beetje aan het spelen met EMG's vooral voor oefenen
Omdat deze elementen zo strak zijn, kan je heel veel doen met je techniek, kleine nuances die normaal gesproken door de kleuring van bijv een SD wegvallen, komen er met EMG's wel door.
Het heeft beide zn voordelen

Cris
28 maart 2006, 13:26
hell yeah, ik snap niet dat iemand zijn geluid kan adoreren



Volgens mij doet het een een stukkie beter dan jou.

duckman
28 maart 2006, 13:46
ik denk dat slayer wel een van die bands is die een herkenbaar gitaargeluid hebben.Ze zijn ook een van de grotere metal bands en verdienen daar respect voor.

koennie
28 maart 2006, 14:11
Ik snap niet wat er zo bijzonder is aan deze set.. die kon je los allang kopen. Een PA-2 is trouwens een stuk minder in gebruik in vergelijking met een AB-2. Die kost je 3 euro meer maar heb je wel een regelknop. Als je alleslos koopt in duitsland kost t je minder dan die set. of j koopt de zakk set met een ab of pa en je bent nog goedkoper uit.

RedBuell
28 maart 2006, 14:12
ik denk dat slayer wel een van die bands is die een herkenbaar gitaargeluid hebben.Ze zijn ook een van de grotere metal bands en verdienen daar respect voor.

Tja Ik vind ze ook niet slecht klinken, ze hebben een eigen geluid (Marshall JCM 800) en blijven hun ding doen en laten zich niet meesleuren in de trend van laag, lager, laagtst en zwaar, zwaarder zwaarst, gewoon old school speed metal.

Ik zag op hun DVD een interview met Kerry en daar vertelde hij dat hij die Marshalls JCM 800 nog steeds heerlijke amps vond, ze moesten wel een beetje "geholpen" worden omdat ze anders als AC/DC zouden klinken.

Jaren geleden las ik in de Aardschok een interview met een 3 tal bands uit het genre van de toen heersende trash metal en daar noemde iemand Slayer de beste slechte band ter wereld.

koennie
28 maart 2006, 14:25
als je van metal houdt en je vindt slayer slecht, dan ben je gewoon jaloers. Slayer is gewoon de grondlegger van de trash metal.

Orpheo
28 maart 2006, 14:39
@ koennie:
mee eens. ik vind de sound van slayer zeker niet verkeerd op z'n tijd. ik vind de sound van zakk wyld bv ook superlekker (althans, van een paar jaar geleden). ik heb een clip van zakk met slash, en zakk speelt slash er volledig uit. en qua tone is zakk imo ook superieur aan slash.

in welke gitaar ze gaan? nee, niet de strat :D ik zit met n aantal dingen te spelen, al een hele tijd. als t ff meezit, ga ik eind van de week een edwards LP custom (in t wit!!) bestellen. tis zeker een gok, en mocht dat ding echt zaad klinken (goed spelen is altijd een kwestie van afstellen) dan gaan die emg's erin. en dan krijgt ie waarschijnlijk gelijk een paintjob van me. maar dat hangt allemaal af van bepaalde factoren.

Soulflyhigh
28 maart 2006, 14:47
als je van metal houdt en je vindt slayer slecht, dan ben je gewoon jaloers. Slayer is gewoon de grondlegger van de trash metal.
Slayer is absoluut niet slecht! Maar ik vind het geluid echt bagger!

Negative K3 fan
28 maart 2006, 14:48
zeg ik dat? en zeg ik dat ik emg's wil voor de les paul? nee dus.

denk je dat hij dat bedoelt?? nee dus

Chiel
28 maart 2006, 14:54
Ik snap niet wat er zo bijzonder is aan deze set.. die kon je los allang kopen.

+1

Als je daarom zo lang erop heb zitten wachten :???:.

RedBuell
28 maart 2006, 14:59
als je van metal houdt en je vindt slayer slecht, dan ben je gewoon jaloers. Slayer is gewoon de grondlegger van de trash metal.


Het was trouwens iemand van een van de bands uit die periode, denk aan megadeth, anthrax etc.

Mijn gitaar leraar die toentertijd netzoals ik veel naar dat soort muziek luisterde vertelde mij toen ook dat Slayer puur muzikaal/technisch gezien nou niet bepaald uitblinkers waren, aan de andere kant wat maakt het uit of het technisch goed inelkaar zit als het maar lekker klinkt.

casper innosence
28 maart 2006, 15:01
[quote]als t ff meezit, ga ik eind van de week een edwards LP custom (in t wit!!) bestellen.[/qoute]

Edwards? dat is toch een merk van de ESP company, dat zijn toch fatsoenlijke gitaren, wat ik er over gelezen heb tenminste?

RedBuell
28 maart 2006, 15:03
[quote]als t ff meezit, ga ik eind van de week een edwards LP custom (in t wit!!) bestellen.[/qoute]

Edwards? dat is toch een merk van de ESP company, dat zijn toch fatsoenlijke gitaren, wat ik er over gelezen heb tenminste?


Ehhh wie besteld er eentje, waar wordt die Edwards besteld E-bay? B
BEn zelf erg benieuwd naar die gitaren het schijnen goeie planken te zijn.

Orpheo
28 maart 2006, 15:28
het schijnen inderdaad goeie gitaren te zijn. ik koop m via een andere site dan ebay (tenzij ze op ebay heel veel goedkoper is natuurlijk).

@ casper:

klopt helemaal.

als ze echt niks blijkt te zijn qua tone, ga ik de gitaar compleet verbouwen; ander kleurtje (ik zit te spelen met t idee van een modernere variant op de goldtop) en emg's.....

RedBuell
28 maart 2006, 15:31
het schijnen inderdaad goeie gitaren te zijn. ik koop m via een andere site dan ebay (tenzij ze op ebay heel veel goedkoper is natuurlijk).

@ casper:

klopt helemaal.

als ze echt niks blijkt te zijn qua tone, ga ik de gitaar compleet verbouwen; ander kleurtje (ik zit te spelen met t idee van een modernere variant op de goldtop) en emg's.....


Bestel je hem dan direct uit Japan?

d'oh
28 maart 2006, 15:55
Volgens mij doet het een een stukkie beter dan jou.

je hebt me niet horen zeggen dat ik het beter, kan en dat zal ik ook niet zeggen. maar ik vind de muziek van slayer gewoon klote en dat is mijn mening

@ orpheo: edwards custom in het wit, woohoo way to go kerel, supervet
jij kan zo een sollicitatiebrief gaan schrijven naar the darkness als stand-in :rockon:

Orpheo
28 maart 2006, 17:29
ja, ik haal m direct uit japan. ik ben heel benieuwd!

@ d'oh

tja.... ik vind hun setje wel heel erg gaaf :D les pauls, marshalls :D na de witte komt er nog een sunburst btw.... jammer dat er geen goldburst bestaat (behalve in mijn hoofd).

Ganjaman
28 maart 2006, 18:58
Tja Ik vind ze ook niet slecht klinken, ze hebben een eigen geluid (Marshall JCM 800) en blijven hun ding doen en laten zich niet meesleuren in de trend van laag, lager, laagtst en zwaar, zwaarder zwaarst, gewoon old school speed metal.


HAHAHAHAHAHAHAHA
die laatste (bizar slechte btw) cd van ze weleens geluisterd? die gitaren daar staan in C# ofzo

Dirk W
28 maart 2006, 19:08
als je van metal houdt en je vindt slayer slecht, dan ben je gewoon jaloers. Slayer is gewoon de grondlegger van de trash metal.
Een grondlegger is niet perse goed ofzo, de grondleggers van elektrische gitaren maakten volgens mij ook geen muziek die iedereen hier prachtig vindt.

RedBuell
28 maart 2006, 19:43
HAHAHAHAHAHAHAHA
die laatste (bizar slechte btw) cd van ze weleens geluisterd? die gitaren daar staan in C# ofzo


Eehhh ik volg ze sinds de laatste 9 a 10 jaar niet meer maar vind dat ze nog wel hun eigen sound hebben en niet dat nu metal gebeuren volgen.

Iceman
28 maart 2006, 20:57
@Orpheo
Cool dat je een Edwards koopt, ben benieuwd naar de kwaliteit, ze hebben prachtige uitvoeringen voor het oog. Mocht je witte Les Paul niet bevallen, kan je 'em altijd makkelijk verkopen. Les Pauls makkelijk verkoopwaar.

Slayer speelde op Reign In Blood nog met Bill Lawrence 500 elementen, passief. Daarna speelden ze pas met EMG's. Persoonlijk vindt ik hun gitaargeluid na RIB alleen maar slechter geworden, minder levendig.
Kerrie King 'helpt' zijn JCM800's met een eq tussen de gitaar en amp.
Heb nog een Reign In Blood-demo waar King en Hanneman ook echt dat gitaargeluid van RIB hebben, prachtig.

Ben zelf teruggekomen van mijn EMG-adoratie. Alleen passieve jongens tegenwoordig in mijn gitaren. Heb het afgelopen jaar vele a/b vergelijken gedaan met EMG 81/85/89 en passieve elementen en EMG's blijken telkens weer vlak te klinken met weinig karakter.

guhlenn
29 maart 2006, 10:33
een fan op de teentjes getrapt. HAHAHA

alheowel voor hun tijd revolutionair is het gitaar geluid behoorlijk kut ivm met harde produkties nu (bijv. killswitch engage ea). Maar achteraf bekijken is altijd heel makkelijk.

Lacrymosa
29 maart 2006, 10:39
Om even van het Slayer verhaal af te stappen:
In Flames en Soilwork gebruiken ook niks anders dan EMG's
En die hebben zeker een mooie sound

koennie
29 maart 2006, 14:08
Om even van het Slayer verhaal af te stappen:
In Flames en Soilwork gebruiken ook niks anders dan EMG's
En die hebben zeker een mooie sound

inderdaad kappen met t slayer afzeiken, allemaal ongegrond gezeik waar je niks mee opschiet, t zijn toch allemaal meningen. kappen!

Een witte LP is wel supertof, vooral met zwarte binding en hardware! En een goldburst lijkt me niet echt relaxed denk ik, wel apart. maarja als je t mooi vindt moet je t gewoon doen!

almarvk
29 maart 2006, 14:13
Om even van het Slayer verhaal af te stappen:
In Flames en Soilwork gebruiken ook niks anders dan EMG's
En die hebben zeker een mooie sound

In Flames heeft een hele saaie setup met 5150, POD, EMG. Heel simpel allemaal, maar een geweldige en herkenbare sound.

liq
29 maart 2006, 14:14
Tja Ik vind ze ook niet slecht klinken, ze hebben een eigen geluid (Marshall JCM 800) en blijven hun ding doen en laten zich niet meesleuren in de trend van laag, lager, laagtst en zwaar, zwaarder zwaarst, gewoon old school speed metal.

Ik zag op hun DVD een interview met Kerry en daar vertelde hij dat hij die Marshalls JCM 800 nog steeds heerlijke amps vond, ze moesten wel een beetje "geholpen" worden omdat ze anders als AC/DC zouden klinken.

Jaren geleden las ik in de Aardschok een interview met een 3 tal bands uit het genre van de toen heersende trash metal en daar noemde iemand Slayer de beste slechte band ter wereld.

Alhoewel met hun laatste album ( ghua ) is het toch wel D-tuning allemaal.. wat eerst allemaal Eb was.

guhlenn
29 maart 2006, 15:03
inderdaad kappen met t slayer afzeiken, allemaal ongegrond gezeik waar je niks mee opschiet, t zijn toch allemaal meningen. kappen!


Denk anders even na voordat je wat zegt...



t helpt... echt! :)

Lennert
29 maart 2006, 19:35
Denk anders even na voordat je wat zegt...



t helpt... echt! :)

Wat probeer je nou te bereiken.. zeg iets positiefs of zeg niks.

Agent_Smith
29 maart 2006, 22:27
Een witte LP? Mmm, ja ik zal m nog eens uit de koffer halen

Orpheo
29 maart 2006, 22:34
Een witte LP? Mmm, ja ik zal m nog eens uit de koffer halen
omdat de strat niet verkocht is vandaag, moet de witte LP ff wachten. wellicht zelfs van de baan voor nog langere tijd dan aanvankelijk geplanned. tegen de tijd dat ik t geld (weer) heb voor de edwards, weet ik of mn contract van werk verlengd wordt. en gaat dat verlengd worden, ga ik eerst de aanbetaling doen van mn custombuild les paul. ik stel t bijna 1.5 jaar uit verdomme...

Rubenios
30 maart 2006, 07:57
ik zou de set niet kopen want:
(alle ino van thomann)


Emg Zakk Wylde set = 198 euro
zit geen PA2 bij, dus +39 euro
totaal: 237 euro

kerry king set = 279 euro

je betaald voor je plectrum dus: 279-237= 42 euro

Lennert
30 maart 2006, 09:30
Denk anders even na voordat je wat zegt...



t helpt... echt! :)

woo ik heb ff gekeken in je bericht geschiedenis, geen een positief bericht! ga ff ergens anders lopen kloten, dit forum is niet voor trieste kereltjes

DarknessAwaits
30 maart 2006, 09:55
woo ik heb ff gekeken in je bericht geschiedenis, geen een positief bericht! ga ff ergens anders lopen kloten, dit forum is niet voor trieste kereltjes

Ik denk dat je je vergist. Dit forum is vóóral voor trieste kereltjes.



Daarom mag jij hier ook blijven. :satisfie: