PDA

View Full Version : Metal Muff



AlterEgo
27 maart 2006, 23:04
Gegroet,

Heeft iemand hier de Metal Muff gekocht/geprobeerd? Ik ben echt heel erg benieuwd naar dat ding, ziet er prima uit en het blijft een muff. Klinkt voor mij als perfecte combinatie, maar ik kan nergens samples vinden :( Iemand?

http://www.ehx.com/ehx2/images/e_metalmuff.jpg

Fuhgawz
28 maart 2006, 15:44
Volgens mij zijn ze nog niet uit.

AlterEgo
28 maart 2006, 18:46
Je kan hem al bestellen op verschillende amerikaanse sites

Johnny Thunders
28 maart 2006, 19:31
en hoeveel kost dat?

Speeddemon
28 maart 2006, 21:15
$100 + $15 verzendkosten bij Tonefactor USA.

http://www.tonefactor.com/products.php?cat=15

Antal
28 maart 2006, 21:27
"Electro-Harmonix spent many months creating what we believe to be the best heavy metal pedal ever built."

Klinkt goed. Nu nog ff afwachten wat er van waar is. Neem aan dat niemand hem nog heeft gehoord.

AlterEgo
29 maart 2006, 09:28
Als ik hem koop, zal ik wel review neergooien :)

Rewind
29 maart 2006, 21:48
haha, heerlijk hè, dat gas ;)

Johnny Thunders
30 maart 2006, 16:12
haha, heerlijk hè, dat gas ;)

Minder heerlijk: teveel gas:angry:











(en te weinig pegels)

marc_o
30 maart 2006, 16:22
Hey, ziet er tof uit. ben toch wel een beetje EH fan hoor, lekker eigenzinnig en nooit echt te duur. De stroomvoorzieningen zijn wel altijd wat lastig, maar bon, als ie goed is, dan issie goed.

Speeddemon
30 maart 2006, 16:25
De stroomvoorzieningen zijn wel altijd wat lastig, .
dat is geen probleem meer bij de Metal Muff en de nieuwe Little Big Muff.
Gewone standaard Boss/Ibanez DC jacks, center negative.

marc_o
30 maart 2006, 16:30
Oh, okay.....dat werd wel tijd ook.
Heb een paar EH-pedalen en daar zitten al 2 verschillende stroomvoorzieningen op, en de British Muffin'had er weer eentje met een soort dubbele pin en dan nu gaan ze over op Boss-style.....dat zijn er minstens 4 dus..

Johnny Thunders
30 maart 2006, 16:31
Die Metal Muff heeft trouwens een buffered bypass, wat houdt dat in? (ja, ik heb al dat hele 'true-bypass or not true-bypass topic gelezen, maar daar ben ik te stom voor) En waarom geen true-bypass zoals de gewone Big Muff? Maakt het uit?

schizo910
1 april 2006, 23:22
Ik heb hem even kortstondig gehoord op de MusikMesse. Ik was bang dat het een one trick pony pedaal zou zijn, maar niets is minder waar. Absoluut een goede distortion met een goede hoeveelheid geluiden én... hij cleant erg goed op, iets dat ik niet verwachtte, ik had verwacht dat het een high gian pedaal zou zijn die; naar de naam ook wel doet vermoeden, goed zou scheuren punt. Maar echt de moeite waard om uit te proberen!...

Speeddemon
1 april 2006, 23:24
Ik heb 'm, (na Schizo gesproken te hebben :cheerup: ) ook bespeeld.

Echt superstrakke en vette metalsounds haal je eruit, en met de EQ kun je alle kanten op.

Overigens, qua opcleanen is de English Muff'n wel de overtreffende trap. Die doet aardig een dotje The Who/AC/DC.

dreadhead
12 april 2006, 21:41
zou iemand wat meer kunnen omschijven (liefst laten horen) hoe die klinkt?
en wat voor muziek kan je er mee maken alleen metal of een veel groter gebied?

schizo910
12 april 2006, 22:02
zou iemand wat meer kunnen omschijven (liefst laten horen) hoe die klinkt?
en wat voor muziek kan je er mee maken alleen metal of een veel groter gebied?


Van crunch tot vette gain met een goede reactie op de volume knop van je gitaar, cleaned mooi op. Heel aanslag gevoelig, ik heb behoorlijk GAS, zou dat ding willen vervangen met m'n XXL dat echt tijdenlang mijn favoriet is geweest.

dreadhead
12 april 2006, 22:11
deze is best wel goedkoop volgens mij (en het wordt vanaf berlijn verstuurd dus ook geen import kosten)
http://www.banzaieffects.com/product.php?productid=16131&cat=457&page=1

Einzeln
12 april 2006, 22:20
Inderdaad dan wil ik het er ook wel op wagen.

Speeddemon
12 april 2006, 23:00
deze is best wel goedkoop volgens mij (en het wordt vanaf berlijn verstuurd dus ook geen import kosten)
http://www.banzaieffects.com/product.php?productid=16131&cat=457&page=1
let wel, die 72 euro prijs is excl. 16% btw (VAT).

Hij is dus 84 euro + verzendkosten.

Mitch
12 april 2006, 23:10
Worden wel heel aantrekkelijk geprijsde beestjes zo. Zie nu pas dat Banzai meer verkoopt dan onderdelen en zijn eigen pedalen ?

Anyway, om even het zijsprongetje van SPeedy af te maken: die English Muffin heb ik pas ook gehoord en da's inderdaad een waanzinnig dynamisch bakkie ! De sound is erg lekker, goeie bite en zéér dynamisch op aanslag. Wel prijzig.

marc_o
12 april 2006, 23:16
Ach prijzig.....dat weerhoudt ons toch niet? We zouden allemaal onze ouders verkopen voor de beetje geluid ;-)

AlterEgo
8 mei 2006, 23:03
Als het goed is bestel ik em deze week :)

up-guitarman
9 mei 2006, 00:01
Als het goed is bestel ik em deze week :)
Het is goed !!! :D

Joey Handsome
9 mei 2006, 14:10
iemand al iets over de prijs vernomen?

dreadhead
9 mei 2006, 21:48
ben zo benieuwd hoe die klinkt :D
waarschijnlijk ga ik binnenkort nog wel naar de feedback, khoop dat ze em dan wel hebben en dat ik hem kan uitprobere :cooler:

ik zoek eigenlijk nog wel een goede distortion, die ik eigenlijk nog als vieze booster kan gebruiken, maja misschien is een pro co rat dan beter voor mij, maar misschien ook niet :hippie:

dreadhead
9 mei 2006, 21:54
:( ik heb trouwens ook nog nergens audio sampels e.d. van gevonden :(

niemand hier toevallig die wel sampels heeft (gevonden) :D
??????

nielsduursma
14 mei 2006, 15:52
hier (http://effectsconnection.com/oscommerce/index.php?cPath=23) staat ie, samen met de littel big muff, prijs valt mij erg mee.

Speeddemon
14 mei 2006, 16:27
hier (http://effectsconnection.com/oscommerce/index.php?cPath=23) staat ie, samen met de littel big muff, prijs valt mij erg mee.
Hier is ie even duur qua prijs (met 16% BTW komt ie op 84 euro), maar verzenden scheelt een stuk:
http://www.banzaieffects.com/product.php?productid=16131&cat=0&page=1&featured

Joey Handsome
11 juni 2006, 22:17
hehe, eindelijk staat er dan een clipje op de ehx site, ik vind het wel een geil geluidje om het eerlijk te zeggen. (http://www.ehx.com/ehx2/Default.asp?q=f&f=%2FCatalog%2F01%5FNew%5FProducts%2F05%5FMetal%5F Muff)

Jimwoud
12 juni 2006, 20:10
mmm, die eerste 2 samples zijn niet echt metal. en die derde klinkt metal, maar klinkt ruk. Vind het voor een metal distortion niet echt overtuigend, vind een metal zone dan nog beter, en dat is het ook niet.

knepman
12 juni 2006, 20:51
ik vind hem opzich wel lekker klinken, als ik niet drie weken geleden een Rat 2 had gekocht zou ik deze ook wel willen.

paulusdeBKB
12 juni 2006, 21:03
offtopic: hebben jullie op de EXH-site ook de Hog gecheckt? Cool ding!

Joey Handsome
12 juni 2006, 21:06
offtopic: hebben jullie op de EXH-site ook de Hog gecheckt? Cool ding!

Lijkt op het eerste gezicht wel leuk, maar ik heb de POG gehad. Die heb ik weggedaan omdat dat digitale geluid je gewoon gaat irriteren. Dat hoor ik ook in die HOG clips. De 2880 ben ik wel benieuwd naar, maar ben bang dat hier hetzelfde voor opgaat.

schizo910
13 juni 2006, 09:34
Die samples lijken in de verste verte niet op hetgeluid dat ik eruit heb horen komen op de MusikMesse...

Serieus, ga hem ergens proberen als je wilt weten waar dit trapdoosje toe in staat is. Ga i.i.g. niet af op deze soundclips.

marc_o
13 juni 2006, 10:28
Die samples lijken in de verste verte niet op hetgeluid dat ik eruit heb horen komen op de MusikMesse...

Serieus, ga hem ergens proberen als je wilt weten waar dit trapdoosje toe in staat is. Ga i.i.g. niet af op deze soundclips.


De soundclips op de EHX-site zijn meestal ronduit belachelijk! Volgens mij prikken ze die pedalen recht in een recorder ofzo...

Hup, op je eigen versterker testen zo'n ding!

dreadhead
14 juni 2006, 17:12
maar weet iemand hoe veelzijdig zo'n ding is?
lijkt me wel een erg cool ding :cooler: alleen hou ik meestal nogal van veelzijdigheid:D

TAI
4 oktober 2006, 19:28
ik heb hem ook, de samples slaan nergens op, je kan er echt een super zwaar metal geluid uit krijgen, of gewoon een leuk rock geluid. Vooral die boost knop is uber, van vette metal akkoordjes naar een vette solo met 1 druk op de knop gewoon instant vlam-in-depan hieehaaa.....

schizo910
4 oktober 2006, 20:06
maar weet iemand hoe veelzijdig zo'n ding is?
lijkt me wel een erg cool ding :cooler: alleen hou ik meestal nogal van veelzijdigheid:D

Ik heb het al eerder gepost... lees eens terug. Hij is veelzijdiger dan de meeste pedalen die je zult vinden. Laat het woordje metal dat er op staat je niet van de wijs brengen.

vasnd
4 oktober 2006, 20:55
weet iemand of die ergens in een gitaarzaak in nederland staat ?, ik wil em dan wel eens testen

vasnd
4 oktober 2006, 20:56
laat maar, in ander topic staat dat er bij de feedback wel een is