PDA

View Full Version : De Red Hot Chili Peppers op Pinkpop



Wouter J
27 maart 2006, 21:45
Tja dat ze zullen komen is allang geen geheim meer maar ze zullen het nogal moeilijk krijgen.

en dan bedoel ik dat ze het moeilijk gaan krijgen om hun optreden op Pinkpop 1990 te overtreffen.

Op YouTube heb ik zowat het hele optreden gevonden. De Peppers waren veel wilder dan ze nu zijn en kijk eens naar de dan 17 jarige John Frusciante...

Jongens als jullie dit kunnen dan moet je niet doen wat jullie nu doen. (http://www.youtube.com/watch?v=hMvzIqXVptk&search=pinkpop)

drap
27 maart 2006, 22:18
Tja dat ze zullen komen is allang geen geheim meer maar ze zullen het nogal moeilijk krijgen.

en dan bedoel ik dat ze het moeilijk gaan krijgen om hun optreden op Pinkpop 1990 te overtreffen.

Op YouTube heb ik zowat het hele optreden gevonden. De Peppers waren veel wilder dan ze nu zijn en kijk eens naar de dan 17 jarige John Frusciante...

Jongens als jullie dit kunnen dan moet je niet doen wat jullie nu doen. (http://www.youtube.com/watch?v=hMvzIqXVptk&search=pinkpop)

Yo! Bedankt voor die link man! Frusciante was trouwens 19 toen ;)
Ik ben er van overtuigt dat ze dat concert van toe gaan overtreffen. Die gasten zijn in de loop der jaren zoveel beter geworden

Aron Maiden
31 maart 2006, 09:17
Yo! Bedankt voor die link man! Frusciante was trouwens 19 toen ;)
Ik ben er van overtuigt dat ze dat concert van toe gaan overtreffen. Die gasten zijn in de loop der jaren zoveel beter geworden

Ik vond ze juist vroeger goed, Hillel;), maar 1990 pinkpop was nog erg tof, tegen woordig van die lamme nummers, under the brige, californacation enz enz,

Vroeg waren ze veel beter, albums als freakey styley, Briljant,
k denk niet dat ik ga, 100 euro 3 dagen oke, maar kijk eens naar die line up, weer te weinig goeie bands...

Harry
31 maart 2006, 12:14
ik heb dus naar de line-up gekeken, en mij viel juist het grote aantal goede bands op.

Vreemd....

drap
31 maart 2006, 17:28
Ik vond ze juist vroeger goed, Hillel;), maar 1990 pinkpop was nog erg tof, tegen woordig van die lamme nummers, under the brige, californacation enz enz,

Vroeg waren ze veel beter, albums als freakey styley, Briljant,
k denk niet dat ik ga, 100 euro 3 dagen oke, maar kijk eens naar die line up, weer te weinig goeie bands...

Oh maar ik kan de ouwe Peppers ook waarderen hoor. Ik denk dat ik ook zo'n beetje alles heb inclusief bootlegs en dergelijke. Maar Frusciante is wel ff 2 klasses beter als Slovak om eerlijk te zijn. Californication is nog steeds m'n favoriete album. Ik hoop dat het nieuwe album dat overtreft

Bigfoot414
31 maart 2006, 18:53
Over ouwe Peppers gesproken:

Zoek maar es naar de uitvoering van Under the Bridge bij SNL.
Dat was vlak voordat John de band uitging, en als je dat filmpje ziet begrijp je wel waarom...

Bram+
1 april 2006, 12:51
Over ouwe Peppers gesproken:

Zoek maar es naar de uitvoering van Under the Bridge bij SNL.
Dat was vlak voordat John de band uitging, en als je dat filmpje ziet begrijp je wel waarom...
Hehe dat moet net zoiets zijn als dit:
http://www.youtube.com/watch?v=m1KC3cfPc3Q&search=Under%20the%20bridge

Lachen man.

the joshua tree
1 april 2006, 13:13
Hehe dat moet net zoiets zijn als dit:
http://www.youtube.com/watch?v=m1KC3cfPc3Q&search=Under%20the%20bridge

Lachen man.

Zie ik nou ook de bandleden om hem lachen?

drap
1 april 2006, 13:19
Hehe dat moet net zoiets zijn als dit:
http://www.youtube.com/watch?v=m1KC3cfPc3Q&search=Under%20the%20bridge

Lachen man.

Sjezus dit had ik nog niet eerder gezien. Hij lijkt wel volkomen verkrampt ofzo of hij was zo stoned als een garnaal

Roy K.
1 april 2006, 18:43
Zoveel slechter dan anders is dit toch niet? :???:

Bigfoot414
1 april 2006, 19:08
Je herkent het nummer op zich wel, maar JF weet het zo te verneuken dat er een heel ander nummer uit voortkomt.

drap
1 april 2006, 20:02
Zoveel slechter dan anders is dit toch niet? :???:

Wel es naar live at Slane Castle gekeken? Dan krijg je zeker weten een andere mening. Wel mooi trouwens bij Frusciante, of je vindt 'm volkomen kut, of je vindt 'm geweldig. Ik persoonlijk vind 'm 1 van de beste slaggitaristen van het moment. Wees gerust, niet de beste, want dat is zo'n loos begrip

AlterEgo
2 april 2006, 19:33
Hehe dat moet net zoiets zijn als dit:
http://www.youtube.com/watch?v=m1KC3cfPc3Q&search=Under%20the%20bridge

Lachen man.
Duude, dat ding is echt geweldig!

Bram+
2 april 2006, 20:04
Duude, dat ding is echt geweldig!
geweldig slecht bedoel je hopelijk? Of geweldig als voorlichtingsfilmpje voor de campagne 'Drugs? Nee!' op school en in het buurtcentrum?

DREAMMACHINE
3 april 2006, 09:15
http://www.megaupload.com/?d=8N53OZTH

de nieuwe clip, enjoy!

arjanb01
3 april 2006, 10:09
Oh maar ik kan de ouwe Peppers ook waarderen hoor. Ik denk dat ik ook zo'n beetje alles heb inclusief bootlegs en dergelijke. Maar Frusciante is wel ff 2 klasses beter als Slovak om eerlijk te zijn. Californication is nog steeds m'n favoriete album. Ik hoop dat het nieuwe album dat overtreft

En wat te denken van Dave Navarro. Dat vind ik de beste gitarist die de Peppers gehad hebben. Misschien qua peppers sound niet, maar wel erg veelzijdig.

drap
3 april 2006, 20:11
En wat te denken van Dave Navarro. Dat vind ik de beste gitarist die de Peppers gehad hebben. Misschien qua peppers sound niet, maar wel erg veelzijdig.

Ja, waanzinnig goeie gitarist, maar hij paste voor geen meter bij de Peppers. Ik vind 'm puur als slaggitarist niet beter trouwens als Frusciante

drap
3 april 2006, 21:12
http://www.megaupload.com/?d=8N53OZTH

de nieuwe clip, enjoy!

Wooohooooowww!!!... Ik heb 'm dan niet bekeken via jouw link, maar via you tube. Daar staat ie ook al. Die solo aan het einde, oh yeah! Zoveel keer lekkerder als een shredsolo. Maf geluid trouwens aan het einde van die solo, lijt wel een wah over een flanger ofzo. Als dit een voorbode is voor de rest van het album, dan klopt het gerucht dat het meer een rockalbum zal worden

Richwoodje
3 april 2006, 21:25
hij mag dan niet de beste gitarist gevonden worden, hij is denk ik wel m'n favoriet, ook als songwriter, en dit nummer bewijst het weer: die man is geniaal :)

(dit album heeft ie trouwens nog meer invloed op gehad dan op By the Way schijnt het...)

hgrondel
4 april 2006, 13:57
geweldig slecht bedoel je hopelijk? Of geweldig als voorlichtingsfilmpje voor de campagne 'Drugs? Nee!' op school en in het buurtcentrum?


op wat vals gezongen noten van kiedis, wat rare uithalen van frusciante, en een wat valse gitaar van frusciante na, vind ik het nummer niet geweldig slecht. eerder geweldig goed

dat ze niet zo wild rondspringen als bij stone cold bush is logisch lijkt me, het nummer hoort een rustige uitstraling te hebben, en frusciante doet heel wat leuke dingetjes met het nummer.

Roy K.
4 april 2006, 14:43
Wooohooooowww!!!... Ik heb 'm dan niet bekeken via jouw link, maar via you tube. Daar staat ie ook al. Die solo aan het einde, oh yeah! Zoveel keer lekkerder als een shredsolo.

Tja, maar waarschijnlijk heeft ie ook niet zo veel keus, hij mist de skills om er een shredsolo uit te flatsen :satisfie: En tja, smaken verschillen...

Wouter J
4 april 2006, 17:34
Wel es naar live at Slane Castle gekeken? Dan krijg je zeker weten een andere mening. Wel mooi trouwens bij Frusciante, of je vindt 'm volkomen kut, of je vindt 'm geweldig. Ik persoonlijk vind 'm 1 van de beste slaggitaristen van het moment. Wees gerust, niet de beste, want dat is zo'n loos begrip

Ga maar eens luisteren naar het album "Frances the mute" van The Mars Volta, en dan speciaal naar "L Via L viasques" daar Speelt Frusciante op mee en zijn solos zijn angstaanjagend.

drap
5 april 2006, 23:01
Ga maar eens luisteren naar het album "Frances the mute" van The Mars Volta, en dan speciaal naar "L Via L viasques" daar Speelt Frusciante op mee en zijn solos zijn angstaanjagend.

Nog een keer luisteren??? Ik heb dat ding al grijs gedraaid :D Het is trouwens alleen de eerste solo die hij in dit nummer doet :)

drap
5 april 2006, 23:03
Tja, maar waarschijnlijk heeft ie ook niet zo veel keus, hij mist de skills om er een shredsolo uit te flatsen :satisfie: En tja, smaken verschillen...

Denk ik ook, maar laat dan de gemiddelde shredder es de akkoordenkennis van Frusciante overtreffen. Niet te vergelijken eigenlijk

Bram+
6 april 2006, 01:17
Nog een keer luisteren??? Ik heb dat ding al grijs gedraaid :D Het is trouwens alleen de eerste solo die hij in dit nummer doet :)

Eerste twee.

Harry
6 april 2006, 08:43
hou eens op met dat vergelijk tussen Frusciante en shredders. Knap hoor, dat geshred, maar iedereen die er veel tijd in wil en kan steken kan dat leren. Muzikaliteit ontwikkel je, niet alleen door veel te spelen, maar ook door je in te leven en door goed te luisteren.

LuukieRayVaughan
6 april 2006, 11:30
+1
Weer zo typerend.
''Zoveel lekkerder als een shredsolo'' En natuurlijk kunnen mensen zich dan weer niet inhouden om te zeggen ''Hij heeft ook niet zo veel keus"...
Jezussssss !!!!

Bram+
6 april 2006, 17:15
Tja, aan de ene kant heb je de mensen die shredders het beste vinden, ondanks het ontbreken van 'muzikaliteit', en Frusciante maar een prutser vinden. Aan de andere kant heb je mensen die de scheten van Frusciante zelfs nog 'muzikaal' en 'vol gevoel' zouden vinden. Als ze het eindelijk eens eens zijn dat hij niet altijd de beste solo's eruit weet te persen, dan gaat het in eens weer over Frusciantes 'enorme' akkoordenkennis die door geen shredder/gitarist te evenaren is. Ik denk niet dat deze mensen het heel snel eens zullen zijn.

Roy K.
6 april 2006, 17:41
Tja, aan de ene kant heb je de mensen die shredders het beste vinden, ondanks het ontbreken van 'muzikaliteit', en Frusciante maar een prutser vinden. Aan de andere kant heb je mensen die de scheten van Frusciante zelfs nog 'muzikaal' en 'vol gevoel' zouden vinden. Als ze het eindelijk eens eens zijn dat hij niet altijd de beste solo's eruit weet te persen, dan gaat het in eens weer over Frusciantes 'enorme' akkoordenkennis die door geen shredder/gitarist te evenaren is. Ik denk niet dat deze mensen het heel snel eens zullen zijn.

Tja, zolang mensen als jij het nodig vinden om een toevoeging als het bovenste vetgedrukte er bij te zetten zal dat wel het geval zijn ja.

Het moge duidelijk zijn dat je zelf niet erg goed geluisterd hebt naar snelle gitaristen als Holdsworth, Gambale, Lane, Howe, MacAlpine. etc. aangezien je stelt dat muzikaliteit ontbreekt. Geeft aan dat je deze mensen nog nooit gehoord hebt, of dat de complexiteit je te gek wordt tijdens het luisteren. Stellen dat voor (goede) shred geen muzikaliteit en beleving nodig is is niet alleen dom, ook nog eens niet waar.

En over akkoordenkennis: Ik vrees dat de akkoordenkennis van een Holdsworth of Gambale wel wat verder rijkt dan die van Frusciante :seriousf:

Maar goed deze discussie is al zo vaak gevoerd en je komt er toch niet uit, laten we er dus ook over op houden en elkaar in de waarde laten, deze discussie begon vanuit het niets met een afzeikopmerking over shred en toen kon ik het niet laten om te reageren natuurlijk...

Bram+
6 april 2006, 17:51
Beste vriend, waarom denk je dat ik muzikaliteit tussen die (') dingetjes heb gezet? Je zult mij niet horen zeggen dat er geen muzikale shredders/virtuozen zijn hoor, sterker nog, ik deel eerder jouw mening dan het tegenovergestelde. Dus dat 'mensen als jij' kun je achterwege laten.

Roy K.
6 april 2006, 17:55
Ow, dan is er sprake van een miscommunicatie :mad: Komt vaker voor bij communicatie via internet :D

Bram+
6 april 2006, 18:35
Het internet staat er vol van. Je hebt trouwens wel gelijk dat het wel weer een beetje komt omdat zo'n frusciantefan weer (onbewust misschien) een sneer richting de shredmuziek en -liefhebbers moet maken. Tja, als men wil dat RHCP-threads steeds weer over hetzelfde gaan...

drap
6 april 2006, 20:18
Het internet staat er vol van. Je hebt trouwens wel gelijk dat het wel weer een beetje komt omdat zo'n frusciantefan weer (onbewust misschien) een sneer richting de shredmuziek en -liefhebbers moet maken. Tja, als men wil dat RHCP-threads steeds weer over hetzelfde gaan...

Volgens mij ontbreekt jouw iedere vorm van begrijpend lezen. Er is namelijk niemand hier geweest die het shred genre heeft afgezeken. Of is het je te doen om de opmerking dat ik de solo in het betreffend peppers nummer mooier vindt dan een shredsolo? Mag ik dat niet vinden dan? Ik heb hiermee dacht niet ene keer een kwaliteitsoordeel gegeven. Wat ik wel continu weer ervaar is dat men zich telkens weer moet verdedigen op het feit dat iemand een peppers/frusciante fan is, hoe diegene ook telkens weer z'n opmerkingen afzwakt. Voorlopig lees ik in dit topic meer frusciante fan afzeikers dan het tegenovergestelde wat jij dus beweert. Tja, als men wil dat RHCP-threads steeds weer over hetzelfde gaan... Als ik nou als zwaar fan Frusciante op een voetstuk wil plaatsen, wat ik dus niet doe, laat me dan toch lekker in die waan joh. Maar goed, waar lul ik eigenlijk tegen, jij denkt toch wel de wijsheid in pacht te hebben

drap
6 april 2006, 20:54
Tja, zolang mensen als jij het nodig vinden om een toevoeging als het bovenste vetgedrukte er bij te zetten zal dat wel het geval zijn ja.

Het moge duidelijk zijn dat je zelf niet erg goed geluisterd hebt naar snelle gitaristen als Holdsworth, Gambale, Lane, Howe, MacAlpine. etc. aangezien je stelt dat muzikaliteit ontbreekt. Geeft aan dat je deze mensen nog nooit gehoord hebt, of dat de complexiteit je te gek wordt tijdens het luisteren. Stellen dat voor (goede) shred geen muzikaliteit en beleving nodig is is niet alleen dom, ook nog eens niet waar.

En over akkoordenkennis: Ik vrees dat de akkoordenkennis van een Holdsworth of Gambale wel wat verder rijkt dan die van Frusciante :seriousf:

Maar goed deze discussie is al zo vaak gevoerd en je komt er toch niet uit, laten we er dus ook over op houden en elkaar in de waarde laten, deze discussie begon vanuit het niets met een afzeikopmerking over shred en toen kon ik het niet laten om te reageren natuurlijk...

Wat betreft jouw voorbeelden, dat denk ik ook ja. Daarom zei ik dus ook gemiddelde en dit zijn voorbeelden die ik daar niet onder zie. Daar komt bij dat, ondanks dat ik zwaar fan ben,ik Frusciante dus niet DE beste vind. Heb ik ook, ondanks de hokjesgeest van Bram+ nog nooit gedaan in geen enkele topic. En ja, ik heb voorbeelden ook meerdere keren beluistert, ik vind 't alleen niet mooi. Mag toch? Ik had trouwens ook nooit de opzet om hier een discussie over te beginnen. Ik zei alleen maar waar meer m'n voorkeur naar uitging in den beginne, meer niet. Het 1 is niet eens te vergelijken met het ander. Dat probeerde ik ook aan te geven en heb het zelfs al es letterlijk gezegd in dit topic. Laten we elkaar dus inderdaad in elkaars waarde laten en ophouden met deze nutteloze discussie

Roy K.
6 april 2006, 21:04
Laten we elkaar dus inderdaad in de waarde laten en ophouden met deze nutteloze discussie

Ok, dat lijkt me een goed plan 8)

Tip om een dergelijke, door jou onbedoelde discussie te voorkomen is bij een uitspraak als

Die solo aan het einde, oh yeah! Zoveel keer lekkerder als een shredsolo.

zo'n 2e zin weg te laten, dat zet al snel kwaad bloed. Die 1e alleen had ook volstaan om je waardering voor die solo aan te geven... :)

drap
6 april 2006, 21:42
Ok, dat lijkt me een goed plan 8)

Tip om een dergelijke, door jou onbedoelde discussie te voorkomen is bij een uitspraak als

Die solo aan het einde, oh yeah! Zoveel keer lekkerder als een shredsolo.

zo'n 2e zin weg te laten, dat zet al snel kwaad bloed. Die 1e alleen had ook volstaan om je waardering voor die solo aan te geven... :)

Sorry, dat doe ik dus niet, omdat ik het nou eenmaal lekkerder vind klinken, niet beter ofzo. Dat dat vervolgens kwaad bloed zet kan ik dan niks aan doen

Roy K.
6 april 2006, 21:48
Luister je wel eens naar opera? Nee? Dan kun je ook neerzetten dat je het lekkerder vindt klinken dan opera. Maar blijkbaar schep je er genoegen in om expliciet aan te geven dat van je het mooier vind dan shred, het is belangrijk voor je om dat aan te geven. Ik vraag me dan af waarom.

drap
6 april 2006, 22:51
Luister je wel eens naar opera? Nee? Dan kun je ook neerzetten dat je het lekkerder vindt klinken dan opera. Maar blijkbaar schep je er genoegen in om expliciet aan te geven dat van je het mooier vind dan shred, het is belangrijk voor je om dat aan te geven. Ik vraag me dan af waarom.

Ik schep er enorm genoegen in, maar niet om iemand voor de borst te stuiten ofzo. En eh... ja ik vind 't ook lekkerder klinken dan opera. What's in a name. Ik vind 't niet erg om deze discussie te voeren, maar dan ff pm? We zijn namelijk bijde bezig dit forum te verzieken

Roy K.
6 april 2006, 23:25
Hoeft wat mij betreft niet, je post spreekt boekdelen en voor mij is de kous af.

Kris Haex
7 april 2006, 11:04
Iemand zegt:"Zoveel lekkerder dan en shredsolo". En dat mag niet?!?! Dat is gewoon zijn mening, daarmee is shred niet afgezeken! Altijd dezelfde discussies op dit forum tssss. Ik kan naar alle soorten solo's luisteren. Shred of niet. Dat even terzijde. Meningen van anderen worden hier nooit gerespecteerd.

Bram+
7 april 2006, 12:50
Laten we elkaar dus inderdaad in elkaars waarde laten en ophouden met deze nutteloze discussie


ondanks de hokjesgeest van Bram+


Volgens mij ontbreekt jouw iedere vorm van begrijpend lezen.


jij denkt toch wel de wijsheid in pacht te hebben

Gefrustreerd?

drap
7 april 2006, 17:14
Gefrustreerd?

Misschien moet je de rest ook es quoten wat ik heb gezegd naar jou en geen stukjes er bij halen wat ik tegen iemand anders heb gezegd. Maar goed, als jij er plezier aan hebt om alles uit z'n context te halen, mijn zegen heb je gozer. Waar ging dit topic ook nog maar weer over?

drap
7 april 2006, 17:16
Hoeft wat mij betreft niet, je post spreekt boekdelen en voor mij is de kous af.

Tja, dat moet jij weten. Jammer dat ik niet simpelweg een mening mag geven volgens sommigen. Maar goed, so be it. Ik slaap er geen minuut minder om

Bram+
7 april 2006, 17:42
Misschien moet je de rest ook es quoten wat ik heb gezegd naar jou en geen stukjes er bij halen wat ik tegen iemand anders heb gezegd. Maar goed, als jij er plezier aan hebt om alles uit z'n context te halen, mijn zegen heb je gozer. Waar ging dit topic ook nog maar weer over?
Dat waren drie dingen die op mij gericht waren of over mij gingen, c.q. je laatte je negatief over mij uit, en vervolgens zeg je dat we elkaar in elkaars waarde moeten laten. Dan geef je naar mijn idee zelf wel het slechte voorbeeld, dat was een beetje mijn punt, en daarbij is de context in dit geval niet van belang. Ik ga immers niet inhoudelijk in op je punten.

Ik zal er verder ook geen minuut korter door slapen, maar het was even iets dat ik wel gezegd wilde hebben. Misschien kunnen we er allemaal iets van leren.

drap
7 april 2006, 18:16
Dat waren drie dingen die op mij gericht waren of over mij gingen, c.q. je laatte je negatief over mij uit, en vervolgens zeg je dat we elkaar in elkaars waarde moeten laten. Dan geef je naar mijn idee zelf wel het slechte voorbeeld, dat was een beetje mijn punt, en daarbij is de context in dit geval niet van belang. Ik ga immers niet inhoudelijk in op je punten.

Ik zal er verder ook geen minuut korter door slapen, maar het was even iets dat ik wel gezegd wilde hebben. Misschien kunnen we er allemaal iets van leren.

Drie dingen en nog meer ja. Maar goed zand erover en weer verder leven, hoewel dit technisch gezien onmogelijk lijkt zie ik nu.

Anyway, kikkeh dat de Peppers op Pinkpop komen! Jammer alleen dat het voor mij letterlijk aan de andere kant van Nederland ligt en dus niet ga. Maar m'n dvd recordertje zal draaien als 't op tv komt. Al is het alleen al om Frusciante te zien. In mijn ogen 1 van de beste slaggitaristen van het moment. Mag ik dat wel zeggen?

Bram+
7 april 2006, 18:44
Drie dingen en nog meer ja. Maar goed zand erover en weer verder leven, hoewel dit technisch gezien onmogelijk lijkt zie ik nu.
Ik wil nou verder niet de onschuldige uithangen, maar van mij hoeft zo'n flame war niet hoor. Ik ken je verder niet, kan en zal dus ook niks negatiefs over jou als persoon zeggen. Waarschijnlijk ben je best aardig en begrijpen we elkaar gewoon verkeerd. Als je mij wel een eikel vindt, prima.


Anyway, kikkeh dat de Peppers op Pinkpop komen! Jammer alleen dat het voor mij letterlijk aan de andere kant van Nederland ligt en dus niet ga. Maar m'n dvd recordertje zal draaien als 't op tv komt. Al is het alleen al om Frusciante te zien. In mijn ogen 1 van de beste slaggitaristen van het moment. Mag ik dat wel zeggen?
Hehe echt, al vind je de paus een van de beste slaggitaristen, over smaak valt nou eenmaal niet te twisten. Je mag het ook best etaleren van mij. Zodra je zou zeggen 'Frusciante is beter dan de gemiddelde shredder', dan stel je dus iets, en dan kun je een discussie verwachten, zeker op een discussiebord.

O/T: De vraag is denk ik of het überhaupt uitgezonden gaat worden. In het verleden hebben meer bands dat geweigerd, en dat waren dikwijls de wat grotere bands.

drap
7 april 2006, 19:47
Ik wil nou verder niet de onschuldige uithangen, maar van mij hoeft zo'n flame war niet hoor. Ik ken je verder niet, kan en zal dus ook niks negatiefs over jou als persoon zeggen. Waarschijnlijk ben je best aardig en begrijpen we elkaar gewoon verkeerd. Als je mij wel een eikel vindt, prima.

Hehe echt, al vind je de paus een van de beste slaggitaristen, over smaak valt nou eenmaal niet te twisten. Je mag het ook best etaleren van mij. Zodra je zou zeggen 'Frusciante is beter dan de gemiddelde shredder', dan stel je dus iets, en dan kun je een discussie verwachten, zeker op een discussiebord.

O/T: De vraag is denk ik of het überhaupt uitgezonden gaat worden. In het verleden hebben meer bands dat geweigerd, en dat waren dikwijls de wat grotere bands.

Bram, ik vind je geen eikel, ik werd alleen een beetje flauw dat mij meer werd toegedicht dan wat ik bedoelde en niet alleen in dit topic, maar ook een eerdere waar jij ook een beetje op wees. Ik vind discussieren ook erg leuk. Met jou of met wie dan ook, mits ik maar niet in een hoek word gedrukt waar ik me niet in kan vinden of me woorden in de mond wordt gelegd die ik nooit heb gezegd. Ik weet zeker dat jij dat ook niet leuk zou vinden en Roy K ook niet. En nogmaals, ik vind Frusciante niet per definitie beter als een shredder, ook nooit gezegd. Solo's worden nou eenmaal vaak uitgelegd als shred of juist niet en dan vind ik een solo waarin niet wordt geshred vaak gewoon mooier of "lekkerder". Meer heb ik er helemaal niet mee bedoeld. En ik weet wel, ik ben nogal gauw opstandig en ook vaak stronteigenwijs en vandaar uit reageerde ik ook een beetje waarvoor dan mijn excuses. Dat is dan weer kritiek op mezelf :)

Ook maar weer on topic :) Klopt, was meen ik ook een keer met Lenny Kravitz. Mochten ze 1 nummertje van uitzenden. Ik hoop dus maar dat het er op komt. Ik ben verdomd nieuwsgierig hoe het nieuwe materiaal live uitpakt en wat voor dag dat de Peppers hebben. Dit wil ook nogal es verschillen. Hoewel ik ze een goeie live-band vind, willen ze ook nogal es ronduit slecht spelen of ietswat teveel experimenteren.

ps: Misschien een beetje een domme vraag, maar hoe quote je een stukje tekst, reageren en weer een stukje tekst en weer reageren? :???:

Bram+
7 april 2006, 19:54
ps: Misschien een beetje een domme vraag, maar hoe quote je een stukje tekst, reageren en weer een stukje tekst en weer reageren? :???:

Een gequote stuk tekst begint altijd met [ QUOTE=drap ] (of een andere naam natuurlijk, zonder de spaties) en eindigt met [ /QUOTE ]
Die tags kun je dus gewoon kopiëren.

savecracker85
8 april 2006, 15:06
Drie dingen en nog meer ja. Maar goed zand erover en weer verder leven, hoewel dit technisch gezien onmogelijk lijkt zie ik nu.

Anyway, kikkeh dat de Peppers op Pinkpop komen! Jammer alleen dat het voor mij letterlijk aan de andere kant van Nederland ligt en dus niet ga. Maar m'n dvd recordertje zal draaien als 't op tv komt. Al is het alleen al om Frusciante te zien. In mijn ogen 1 van de beste slaggitaristen van het moment. Mag ik dat wel zeggen?
wat maakt het nou uit dat het aan de andere kant van nederland ligt?.. Als je ze echt zo goed vind heb je dat er toch wel voor over?.. Weer eens wat anders dan je vastbijten in de zoveelste Frusciante discussie op dit forum..
Ik ga ervoor naar antwerpen/rockwerchter (nouja en voor de rest van de line-up dan) :)

drap
8 april 2006, 16:02
wat maakt het nou uit dat het aan de andere kant van nederland ligt?.. Als je ze echt zo goed vind heb je dat er toch wel voor over?.. Weer eens wat anders dan je vastbijten in de zoveelste Frusciante discussie op dit forum..
Ik ga ervoor naar antwerpen/rockwerchter (nouja en voor de rest van de line-up dan) :)

Maakt voor mij ook niks uit, maar m'n baas denkt daar anders over. Het is eigenlijk ook helemaal geen Frusciante topic en we waren ook al weer aardig on topic ;) Zo gauw als dat ze dichterbij komen trouwens (Amsterdam/Rotterdam/Utrecht ofzo), dan ga ik zeker heen. En dat zal ook zeker nog wel gebeuren, omdat er een wereldtournee aan staat te komen die vast en zeker ook Nederland aandoet. De vorige keer in Amsterdam ook heen geweest en vond 't geweldig op het galmeffect van de Arena na

Jaha
10 april 2006, 17:17
“De noten die je niet speelt zijn net zo belangrijk, of. zelfs belangrijker dan de noten die je wel speelt”. (Miles Davis)

the joshua tree
10 april 2006, 17:33
“De noten die je niet speelt zijn net zo belangrijk, of. zelfs belangrijker dan de noten die je wel speelt”. (Miles Davis)

Nou en of! Goede bijdrage aan dit topic!

Bram+
10 april 2006, 18:20
Hij's geen slechte gitarist, hij speelt alleen weinig noten?

the joshua tree
10 april 2006, 18:50
Hij's geen slechte gitarist, hij speelt alleen weinig noten?

Ik snap hem ook niet.

Jaha
10 april 2006, 20:57
Als reactie op die gasten met hun shredsolo's, los van of JH een goede gitarist is. Ik hecht toch meer waarde aan JF.

Wouter J
10 april 2006, 22:08
He, jongens kijk dit eens, John Frusciante was toen niet bang om zijn strat aan de kant te leggen en een gitaar met wat meer crunch te bespelen.

John F op een Les Paul. (http://www.youtube.com/watch?v=w2e7ECLljso&search=pinkpop)

drap
10 april 2006, 22:26
He, jongens kijk dit eens, John Frusciante was toen niet bang om zijn strat aan de kant te leggen en een gitaar met wat meer crunch te bespelen.

John F op een Les Paul. (http://www.youtube.com/watch?v=w2e7ECLljso&search=pinkpop)

Die ubergeile custom les paul gebruikt ie de laatste tijd ook weer. Onder andere bij het concert in Amsterdam vorig jaar zomer, waar ik heen ben geweest. Speelde ie Fortune faded en Black cross op (met een iets wat te scherp geluid trouwens). Hij gebruikt regelmatig les pauls en een sg in de studio voor het solowerk. In ieder geval vanaf Californication. Fortune faded is bijv met een sg gespeeld

savecracker85
10 april 2006, 22:50
hij speelt (solo) op van alles tegenwoordig, heb 'm op foto's bv ook nog een ES ter hand zien nemen..
Het is trouwens niet de zelfde les paul als tijdens pinkpop toendertijd, in zijn "drugs-periode" heeft hij namelijk al zijn gitaren verloren bij een brand

jaspie
11 april 2006, 22:37
Ik geloof dat frusciante in zijn jongere jaren wel wat meer techniek beheersde dan tegenwoordig, toch hoeft techniek niet garant te staan voor kwaliteit maar ik vind dat hij in zijn jongere jaren gewoon betere muziek maakte (mothers milk en BSSM). Ik ook hoorde ook iets dat voor hij bij de peppers ging hij bij de laatste 4 finalisten van de auditie voor frank Zappas band zat.

over pinkpop: daar ga ik zeker heen:D