PDA

View Full Version : Vibrochamp buiswissel



Jeanken
27 maart 2006, 13:51
Als ik een nieuwe 6V6 in een Vibrochamp stop hoef ik die niet te biassen toch?
Verder iemand een goeie tip qua buisjes om eens te proberen?

Enterprice
27 maart 2006, 14:07
Nee hoor, je kunt er zo een nieuwe 6v6 in prikken.

nicoverduin
27 maart 2006, 14:08
Nope:


Is kathode BIASED
Spanning is dusdanig laag dat er geen risico is.
NOS - RCA, NOS - Sylvania etc of gewone el cheapo's

Jeanken
27 maart 2006, 14:15
K, thanks, toch maar eens dubbelchecken altijd.
Hij is erg fuzzy gaan klinken, nieuwe buizen is de eerste aanpak, maar waaraan kan het nog liggen als dat niet helpt?
Speakertje overbelast?
Het is een '72 SF.

nicoverduin
27 maart 2006, 14:20
Speaker zou kunnen. Maarn dat kan je horen. En ik weet niet wat voor buizen er nu inzitten. Elco's nog orgineel?

Jeanken
27 maart 2006, 14:28
Het is niet mijn amp, een kennis vroeg me om tips, was ermee naar de winkel geweest om buizen te vervangen en naar die fuzzy klank eens te kijken, smeerden hem een rekening aan met de tip om eens nieuwe buizen te steken, dat was waarom hij in de eerste plaats binnenging :s
Vroeg me nu wie dat kon doen en ik dacht, mag je gewoon zelf doen, maar ik vroeg het hier liever nog eens.
Ik denk dat het JJ's waren die erin zaten, maar gezien een Vibrochamp nu geen 100Watter is met nog eens massa's preampbuisjes mag er wel eens een hoger kwaliteit in.
Ik dacht ook richting elco's maar die zijn al eens vervangen naar het schijnt (als het dezelfde tech is van die buizen best eens checken..), dus mijn volgende gedacht was speaker.
Maar we zullen zien wat die buizen opleveren, misschien is het wel voor niets.

nicoverduin
27 maart 2006, 14:45
Prik je hem toch effe in een andere speaker kast? Met dat vermogen maakt de mismatch geen bal uit. En het gaat erom of de fuzz erin zit.