PDA

View Full Version : dual showman



STW
27 maart 2006, 02:02
hoi,
ik ga zeer waarschijnlijk een fender dual showman top + cabinet aanschaffen (500e)
ik vind t wel erg jammer dat er geen reverb op zit
is het een idee om de reverbbak van mn huidige marshall vs100r er op de een of andere manier op te zetten (ergens tussen gooien, fx loop ofzo, ik weet niet of het makkelijk is om er een knopje op te solderen om wet en dry te mixen)?
ik ben wel n n00b op dit gebied, misschien is het wel handiger om een los reverb-pedaal aan te schaffen
omdat ik ooit ook wel tremolo/vibrato wil is het natuurlijk ook wel een optie om voor een 2ehands twin te gaan, dan ben ik in een keer klaar
t verschil is wel dat ik die showman bij mn lokale muziekzaak kan halen, dan kan ik altijd terecht voor service, een 2ehands twin hebben ze niet

kan iemand me van wijsheid voorzien?

nicoverduin
27 maart 2006, 10:06
Die reverb bak waar je het over hebt zegt me niets, maar je bouwt niet "effe" een reverb in een buizenbak.
Nico

chocorookie
27 maart 2006, 12:10
Revibe aanschaffen.................???:)

Nico is 1-tje aan het bouwen-/ af................hij kan 't beter vertellen.

nicoverduin
27 maart 2006, 14:09
Ben nog net zo ver als 4 weken geleden......print is gebouwd....verder geen tijd. ....$#%^&^%$

STW
27 maart 2006, 15:09
ok, bedankt :)
er zit zo'n losse "tank" met tulpaansluitingen in mn marshall
maar goed
dat wordt een pedaaltje dan

(revibe? da's een software plugin volgens google)

nicoverduin
27 maart 2006, 15:27
Moet je bij weber gaan kijken. Is een buizen tremolo en reverb. beide footswitchable.

Nico

Lucluc
27 maart 2006, 15:49
Eigenlijk moet je niet gaan lopen hakken in een oude Showman, maar gezien de prijs zal het al wel een pre-gehakte zijn. Welk type is het en weet je het bouwjaar?

Ik heb wel eens een oude Fender gezien, waar een reverb was ingebouwd in het 1e kanaal. Dat was alleen in een combo, een BF Deluxe, dus ik weet niet of dat ook in een top past. Ik dacht dat dat door FNS was ingebouwd, dus dan moet je die maar eens mailen.

Een andere optie is een losse reverb, zoals de revibe, maar dan zal je ook al snel 500 euro kwijt zijn.

Electro Harmonix maakt de Holy Grail en dat zou ook wat voor je kunnen zijn. Proberen zou ik zeggen!

STW
27 maart 2006, 16:14
bedankt voor de snelle reacties,
de showman is een red-knob maar dan met zwarte knopjes (logisch) dus begin jaren 90 volgens mij
het doek is heel slap en oogt ook nogal goedkoop, dus volgens mij is het ding niet origineel meer, bovendien moet er een input en de channel-switch gerepareerd worden voor ik m koop

mijn budget is niet zo groot, vandaar dat ik benieuwd was of ik iets met die marshall reverb kon (het ziet er zo simpel uit :P). In laten bouwen lijkt mij een (te) dure grap, dus zo'n holy grail o.i.d lijkt me wel wat.

via google word ik niet veel wijzer wat betreft weber en FNS trouwens, maar ik vermoed dat dat allebei nogal prijzig wordt

Lucluc
27 maart 2006, 17:31
Volgens mij ben je het beste af met een pedaaltje. Je kan ook nog de digiverb van digitech proberen, die schijnt ook heel goed te zijn. De losse buizenreverbs kosten je al snel richting de 500 euro, als het daar al bij blijft. Die losse reverb van FNS, volgens mij een soort revibe, kost dacht ik 900 euro.....