PDA

View Full Version : Reverb van POD 2.0 reageert als Volume???



Robin Dorland
26 maart 2006, 22:12
Hoi,

Laatst een Line6 pod 2 aangeschaft om ook 'ns te beginnen met die pod business. Ik heb een aardige sound weten te scheppen, maar m'n reverb is nog niet goed. Ik wil de reverb minder maken, maar als ik de knop terugdraai, wordt het geluid zachter. De reverb gedraagt zich dus als een volume-regelaar en dat vind ik wel heel erg raar... Ik weet dat je ook de reverb-decay kunt instellen met het inhouden van de Tab-knop, maar dat lost het probleem niet op.

Ik moet nog een extra-midi kabeltje aanschaffen om echt te gaan Deep-editen (nu heb ik of midi in of out met 1 kabel) en dan denk ik het wel te kunnen oplossen, maar ik vraag me af of hier mensen zijn met soortelijke ervaringen met die reverb knop en suggesties hebben...

Thanks

bram123
27 maart 2006, 14:39
je geluid wordt wel ieler wanneer je reverb wegdraait. als je dat bedoelt met zachter dan is er niks aan de hand. wanneer het volume echt flnik afneemt bij terugdraaien reverb is er iets niet in de haak.

Robin Dorland
27 maart 2006, 20:48
je geluid wordt wel ieler wanneer je reverb wegdraait. als je dat bedoelt met zachter dan is er niks aan de hand. wanneer het volume echt flnik afneemt bij terugdraaien reverb is er iets niet in de haak.

Dat dacht is dus ook; er is iets vreemds aan de hand, maar het gebeurt alleen in Manual mode, of nadat ik in Manual mode geweest ben. Het geluid is helemaal weg als ik de Reverb dicht draai. Als ik de pod net heb opgestart, nog niet in in Manul mode ben geweest, dan functioneert de Reverb naar behoren....

Ik heb gemerkt dat ik het afsterven van Volume kan compenseren met het activeren van Chorus, bij de Effects. Dat is dan m'n huidige workaround.

Ic3gl0vE
27 maart 2006, 23:00
nieuwste firmware erop zetten dan maar? of dit laten doen als je het bij de pod2 niet zelf kunt

Robin Dorland
27 maart 2006, 23:10
nieuwste firmware erop zetten dan maar? of dit laten doen als je het bij de pod2 niet zelf kunt

Heb ik al: 2.3

Dat stond er ook al op trouwens; de pod is net nieuw gekocht.

bram123
27 maart 2006, 23:42
dan gewoon terug ermee.

FrankS
28 maart 2006, 16:26
zit er iets van een fx wet/dry mix op? misschien dat ie helemaal op 'wet' staat en als je de reverb wegdraait, draai je dus alles weg.

vettavillenl
28 maart 2006, 17:42
Hoewel ik geen POD 2 meer heb kan het zijn dat manuel mode opslaat wat jij verandert om een vergelijk met je bestaande preset te maken.

Dit gebeurt namelijk bij PODxt ook, dus hoeft geen defect te zijn. Wellicht zegt je manual er iets over

Robin Dorland
28 maart 2006, 20:55
Hoewel ik geen POD 2 meer heb kan het zijn dat manuel mode opslaat wat jij verandert om een vergelijk met je bestaande preset te maken.

Dit gebeurt namelijk bij PODxt ook, dus hoeft geen defect te zijn. Wellicht zegt je manual er iets over

Ja maar hoe moet ik dan bruikbare geluiden maken zonder Manual modus?? Ik wil die from scratch maken want wat mij betreft is geen enkele preset bruikbaar voor wat ik wil.
Sowieso heb ik ook niet gevonden hoe ik weer UIT Manul Mode kom, behalve door met de pijltjes toetsen naar een opgeslagen sound te gaan.
Echt, het gebruik van dit ding had veel makkelijker gekunt... De handleiding zegt er verder niets over, alleen hoe je in Manual Mode komt en over de Reverb en de Decay wordt verder niets gezegd over eventueel volume verlies ivm dry/wet verhouding.