PDA

View Full Version : Na hoeveel tijd kocht jij je 2e gitaar?



Panto
26 maart 2006, 20:19
Hallo,

Ik speel nu een tijdje gitaar (ongeveer 2 jaar) en nou lijkt het me leuk om een nieuwe gitaar aan te schaffen maar ik vraag me af sinds ik niet in een bandje speel of dit wel de moeite is.

Ik zat te denken aan bijvoorbeeld de Ibanez RG350DX (http://www.ibanez.co.jp/img/eg/m/RG350DX_WH_1M_05.jpg).

Maar na hoeveeltijd kochten jullie je 2e gitaar?

[Edit] Heb nu een Ibanez SA 120 btw.

FruscianteFan
26 maart 2006, 20:25
Ik kocht mijn 2e elektrische gitaar na een jaar. En mijn 3e na 2,5 jaar. Akoestische had ik al.. en ik speel niet in een band. Als jij een nieuwe gitaar wilt en je budget en ouders enzo laten het toe, gewoon doen!

Sora
26 maart 2006, 20:30
Ik heb men 2de gitaar exact 2 jaar na men eerste gekocht

Orpheo
26 maart 2006, 20:31
2 maanden na mn eerste. sindsdien heb ik altijd 2 electrische in huis gehad. minstens.

Herman
26 maart 2006, 20:32
Inderdaad...als je het zelf wil en niemand ligt je dwars dan is het probleem denk ik niet zo groot...maar na een halfjaar btw...ik ben nu ook 'n halfjaar bezig en ik wacht denk ik toch even totdat ik echt iets leuks kan spele...misschien dan maar eens gaan denken over een nieuwe (of beter gezegt 2e) gitaar...

VooDoo
26 maart 2006, 20:41
Iets minder dan een jaar
(toen de gebrekken van eerste gitaar me echt dwars zaten)

guitardude
26 maart 2006, 20:56
na 2 jaar ongeveer. Speel nu weer op mijn eerste gitaar, omdat m'n 2de toch niet zo beviel. Ben alleen te lui om weer een nieuwe te gaan kopen/uitzoeken.. :(

Random_hero
26 maart 2006, 21:27
half jaar, toen ik mn brakke trem zat was

vulvasonic
26 maart 2006, 21:46
Sinds wanneer heeft iemand een excuus nodig om een gitaar te kopen? :o

Panto
26 maart 2006, 21:59
Ik heb niet echt een excuus nodig het is alleen dat ik wilde weten dat het niet zonde zou zijn als ik nu al een 2e gitaar zou kopen. Het geld groeit namelijk niet op mn rug. Maar ik merk nu wel dat ik met 2 jaar niet vroeg zou zijn.

Maar wat zijn jullie gedachtens over die RG350DX waar ik het eerder over had?
Is dat wat?

richie sambora
26 maart 2006, 22:00
na 2 jaar ongeveer. Speel nu weer op mijn eerste gitaar, omdat m'n 2de toch niet zo beviel. Ben alleen te lui om weer een nieuwe te gaan kopen/uitzoeken.. :(


te gek!!! iemand die geen ZIN heeft voor een gitaar te kopen.

VooDoo
26 maart 2006, 22:00
Ik heb niet echt een excuus nodig het is alleen dat ik wilde weten dat het niet zonde zou zijn als ik nu al een 2e gitaar zou kopen. Het geld groeit namelijk niet op mn rug. Maar ik merk nu wel dat ik met 2 jaar niet vroeg zou zijn.

Maar wat zijn jullie gedachtens over die RG350DX waar ik het eerder over had?
Is dat wat?



Volgens de regels van de ibanez kenners hier op het forum
kan je een RG beter boven de 500 serie kopen.

de 350 is een juweeltje, maar na enkele jaren gaat de trem slijten, en geloof me dat wil je niet hebben ;)

richie sambora
26 maart 2006, 22:06
na 2 jaar ongeveer. Speel nu weer op mijn eerste gitaar, omdat m'n 2de toch niet zo beviel. Ben alleen te lui om weer een nieuwe te gaan kopen/uitzoeken.. :(

te gek!!! iemand die geen ZIN heeft om een gitaar te kopen...

Nova
26 maart 2006, 23:39
na ongeveer 9 maanden kocht ik mijn 2e gitaar (Ibanez rg250ex), weer zo'n maand of 9 later mijn 3e gitaar (Maverick X1) die heb ik een half jaar later verkocht omdat ie steeds kapot ging (voor ongeveer dezelfde prijs verkocht :)) en toen heb ik een Ibanez RG350EX gekocht. Paar weken terug mijn droomgitaar gekocht: de Moser BVi-T.

zo.

Over die Ibanez.. ik weet niet wat het verschil is tussen EX en DX, dus sorry daarvoor, maar ik ben in ieder geval behoorlijk tevreden over mijn EX.

vasnd
26 maart 2006, 23:44
ik ben erg sloom geweest met mijn 2de gitaar kopen.
eerst heb ik 4 jaar akoestisch gespeeld maar dat tel ik nu ff niet mee.
vervolgens electrische gitaar gekocht en 2 jaar les gehad, toen een tijd er niks mee gedaan ( 2 jaar ) en sinds 2 jaar actief bezig.

vorige zomer nog een basgitaar gekocht en met kerst een elektrische erbij.

hierna alleen wat pickup upgrades

Anders Destium
26 maart 2006, 23:45
Ik heb nog geen jaar gedaan met mijn eerste elektrische gitaar, na een maand of 10 had ik het wel gehad met mijn Squier Affinity Strat. Ingeruild voor een Ibanez RX750 en nooit meer teruggekeken :cooler:

iwamoto
26 maart 2006, 23:51
ik heb mn 2e denk ik na n maand of 5 gekocht, was trouwens een 2e hands RG570FM, een echt relaxte gitaar (binnekort n EVO ofzo erin, voor nog meer gain :p) maar je moet gewoon het allergrootste gitaarnet advies volgen....ga er gewoon op spelen

(nou wil dat niet alles zeggen, een klasgenoot van me zweert heilig bij zn Epi SG special II, en nou wil ik niet zeggen dat een gitaar van 200 euro meteen slecht is, maar toch....)

vester86
26 maart 2006, 23:52
5 jaar pas??


en sindsdien (nu 2.5 jaar geleden) is het best hard gegaan :$

Veekeren
27 maart 2006, 00:02
Ik begon met een Cort Stature strat kopie. Na een kleine 2 jaar heb ik die verkocht en een Gibson Les Paul Studio Gekocht. Weer een jaartje later kocht ik er een 2e gitaar bij, een Japanse Fender Foto Flame Strat.

Sindsdien zijn er verschillende gitaren gekomen en gegaan...

Scali
27 maart 2006, 00:41
Ongeveer 2 jaar na m'n eerste gitaar (Epiphone Les Paul Standard, 90s Samick, voor de kenners ;)) heb ik m'n tweede gitaar (Ibanez RG570CT) gekocht.
De eerste had ik gekocht omdat ik nog in de fase van de pentatonische bluesrock zat, en ik vooral mensen als Gary Moore en Slash erg mooi vond klinken.
De tweede moest er komen omdat ik intussen dingen van Joe Satriani, Eddie van Halen etc luisterde en ook speelde, maar dat tremolo ontbrak dus nog.

Sindsdien geen elektrische gitaren meer gekocht (ongeveer 8 jaar geleden dat ik die RG gekocht heb), ik heb alles wat ik nodig heb.
Wel nog een western (Ovation Celebrity Deluxe) en een nylon (Samick iets met piezo en cutaway).

Neals
27 maart 2006, 01:01
Mijn eerste gitaar was een Yamaha Pacifica, en heb em 2 jaar gehad voor ik de opvolger (een ibanez RG270) kocht.

Deze was ik na 2 jaar ook beu, en kocht een Ibanez SZ. Half jaar later een Epiphone SG (meteen weer verkocht) en een Telecaster.

crrrN
27 maart 2006, 09:57
Ik had mijn 2e ongeveer 10 maanden na mijn eerste.

Het verschil tussen de DX en EX is de kleur, DX = wit en EX = zwart.

Terence
27 maart 2006, 10:24
Ongeveer 4 maanden na m'n eerste elektrische gitaar kocht ik m'n tweede (RG 1570).. heb het opzich nog redelijk lang uitgehouden met m'n stagg strat...

Globetrotter
27 maart 2006, 10:51
Na 7 jaar :) :) :) ... Ik heb op mijn 14de een Sunn Mustang Strat (toen de squier reeks) gekocht. Nooit verder geraakt dat wat akkoorden (zonder de naam te kennen), wat powerchords en de solo van Nothing Else Matters. Intussen ook op bagitaartje van ne vriend wat gebasd en der uiteindelijk op men 16de de brui aan gegeven. Op mijn 21ste een akoestische Richwood gekocht (wat een brandhout... ben blij da 'k hem heb kunnen ruilen tegen een al iets betere Cort akoestische) en sindsdien terug aan 't spelen... intussen dik 3 jaar en al veel te veel gitaren gekocht en weer verkocht.
Cheers,

Bart

erikforce
27 maart 2006, 12:03
aan het begin speelde ik akoustische gitaar en na ongeveer 2 jaar kocht ik een electrische gitaar (ibanez GRX 70) ik speel hier nu al ongeveer 6 jaar op en ik ben nu op zoek naar een nieuwe gitaar.

Fuhgawz
27 maart 2006, 12:11
Ongeveer twee en een half jaar nadat ik electrisch ben begonnen op een Cort S2600 (absoluut geen slechte gitaar voor het geld overigens) heb ik mijn tweede gekocht, een Hagstrom HIIN. Nu, inmiddels alweer anderhalf jaar verder, overweeg ik een Gibson SG aan te schaffen wanneer ik de middelen heb.

Anavrin
27 maart 2006, 14:18
na een jaar ongeveer... Aangezien ik ten tijde van m'n 1e gitaar pas 15 was, werkte ik alleen in de zomervakantie, en had dus alleen aan het eind van elke zomer genoeg geld om weer iets te kunnen kopen.

BartL
27 maart 2006, 14:51
Ik denk dat ik ongeveer anderhalf jaar speelde op dat moment.
http://student.infonomics.nl/students/b.loog/f1.JPG
Erg goede gitaar. Zeker voor iemand die pas anderhalf jaar speelde...en ZEKER voor dat geld.

almarvk
27 maart 2006, 14:57
Na ruim een jaar had een gitaar erbij...

Dolf
28 maart 2006, 00:24
Ik heb mijn 1e gitaar bijna 6 jaar geleden gekocht en na drie jaar mijn tweede gekocht.
Nu begint het toch wel weer te jeuken...

Richwoodje
28 maart 2006, 06:41
na anderhalf jaar haalde ik een Ibanez RG340 bij mn Richwood Strat, en ik heb er vrij veel spijt van gehad... Ik ben alleen nog niet zo'n handelaar, dus het is nog even wachten op de dag dat ik hem verkoop

Mitch
28 maart 2006, 09:05
DIt win ik met twee vingers in mijn neus: er zat 9 jaar tussen het hebben van één gitaar en het hebben van twee gitaren. Speelde het grootste deel daarvan niet in bandjes en pas toen ik regelmatig op het adres van mijn vriendin was wilde ik er een tweede gitaar bij. Werd een Richwood (toen nog erg onbekend) ES335 kopie, zodat ik onversterkt ook nog een redelijke sound had. Derde is er toen wel redelijk rap bijgekomen, want ik had een solidbody nodig als backup voor het bandje waar ik toen in was gegaan.
Tegenwoordig doe ik het met twee gitaren. Zat.

Mattia
28 maart 2006, 09:10
Jaartje. Een Mexi Stratje. Toen, tja, binnen een jaar gaan lezen over zelfbouw, en sindsdien heb ik geen gitaren in huis die ik niet zelf heb gemaakt of geassembleerd.

Nickname
28 maart 2006, 10:32
Ik na 4 jaar.. heb eerst heel veel geleerd op mn Ibanez GSA 60 maar omdat die toch niet helemaal goed was (hardware en pickups is kut.. hals etc juist weer ideaal) heb ik een Ibanez RG1570 gekocht.. Nu alleen nog nieuwe hardware voor de gsa en de gsa kan als 2e gitaar dienst doen :)

Jammin J
28 maart 2006, 10:57
Ik gebruik nog steeds m'n eerste (Pacifica 312) zo'n 1,5 jaar geleden gekocht. Al boeit het volgens mij echt niet hoeveel jaar er tussen zit. Wat voor mij veel belangrijker is: weet je nu beter wat je wilt? Merk je zo veel beperkingen dat je je echt doodergerd?
Zo niet, dan zou ik toch nog ff verder sparen, zodat je meer geld hebt en beter weet wat je wilt.
Ik leer nu pas technieken als palm mute en pinch harmonic en dergelijke, nu leer ik dus ook veel beter wat voor eisen ik aan een gitaar stel. Dat heeft uiteindelijk meer met jouw ontwikkeling als gitarist te maken als met het aantal jaren dat je speelt (al hoewel daar natuurlijk ook een verband in zit). Maar persoonlijk speel ik nog liever een tijdje door op m'n pacifica om nog meer te leren en te sparen zodat ik over een tijdje iets goeds kan kopen. Dan kan ik veel beter een keus maken omdat ik veel beter weet wat 'mijn' gitaar moet hebben.

Maar als je het geld voor het oprapen hebt liggen, tjsa dan had ik ook graag meer gitaren geprobeert.

Wabbie
28 maart 2006, 11:19
Ik heb eerst een jaartje op een merkloze strat gespeeld. Dat was nog voor de tijd dat er echt veel goede goedekope gitaren waren zoals tegenwoordig. Na een jaar heb ik een nieuwe Fender mex strat gekregen van mijn ouders. Daar heb ik ongeveer een jaartje of 10, 11 op gespeeld. Toen een uitstapje gemaakt naar een les Paul, maar ik bleef terugkomen bij mijn stratje. 16 jaar later is mijn strat nog steeds backup voor mijn jazzmaster. Heb laatst nog een heel optreden op mijn stratocaster gespeeld omdat ik tijdens het eerste nummer een snaar brak op mijn jazz.

HeLL YeaH
28 juni 2006, 12:29
ik vond dt ik na een jaar intensief gitaarspelen aan een tweede gitaar toe was :rockon:

Butger
28 juni 2006, 12:39
Voor mij word het ook hoog tijd voor een nieuwe!
ik ontwikkel echt een gigantische STRONTHEKEL aan mijn Dean Avalanche H :angry:

(1 jaar :sssh: )

Nickname
28 juni 2006, 13:25
ik vond dt ik na een jaar intensief gitaarspelen aan een tweede gitaar toe was :rockon:

FF een stoffig topic omhoog gebumpt :p

Tupelo
28 juni 2006, 14:39
Vrij snel. Toen ik niet begon te spelen leed ik veel meer aan GAS dan nu.
Tegenwoordig ben ik redelijk blij met wat ik heb en ben ik minder te verleiden met rotzooi of dingen die ik toch weinig zal gebruiken.

Toen ik net speelde -denk dat het ook een psycho ding is- kocht ik veel effecten en gitaren van twijfelachtige kwaliteit en daarmee realiseerde ik voor mezelf het gevoel dat ik ook daadwerkelijk een riddeltje kon spelen. Jong en naief.:seriousf:

Later toen ik helemaal into acids was heb ik nagenoeg alles weer moeten verkopen om mijn verslaving te bekostigen.
Na deze tijd heb ik beter leren spelen en inmiddels 3 gitaren in mijn bezit die ik nooit meer hoop weg te hoeven doen.

Wat amps betreft hangt het van mijn bandsituatie af. Ben net gestopt met de band waar ik de afgelopen 3 jaar mee heb gespeeld en begonnen met een nieuwe band. Als dit niet werkt knikker ik mijn Vox er denk ik toch uit en ga ik voor de 15watt versie voor thuis, koop ik er wel een POD-tje of Tonelab bij. :p

Squier4ever
28 juni 2006, 14:40
ik heb in 3 jaar 4 gitaren gekocht :D
3 electrische en 1 western, ik had toen al 2 klassieke