PDA

View Full Version : voor de floyd rose bezitters!!



patricia
26 maart 2006, 19:26
lieve allemaal!
dit zag dus in de nieuwe guitarplayer staan...een handig lock systeempje!
kan je de brug in een draai ff locken.

http://www.freelok.com/index.htm

Grave Fillé
27 maart 2006, 15:38
Haha wat een wazige dude in dat filmpje :D. Hij heeft er echt zin in en praat erg duidelijk.

Me_bigboy
27 maart 2006, 20:50
mm lijkt me een handig systeem maar in de uitleg te zien moet er geboord worden?:o (of lees ik dit verkeerd?)
iemand een leuk(niet te duur= max 70 euro) alternatief?

Trocar
27 maart 2006, 21:00
Alle lock/stop/set systemen die ik tot dusver ben tegen gekomen vereisen montage d.m.v. schroeven. De Hipshot Tremsetter vereist ook nog een gat waar de pin in weg kan glijden. Er is ook een systeem dat niet in de back cavity wordt gemonteerd, maar boven op je gitaar, waar je letterlijk de pook van je trem onder haakt (en daardoor beweegt ie niet meer).
Als je niet wilt boren, kun je met een stukje hout (in de cavity) en het aandraaien van de veren ook je trem blokkeren. Is niet zo multifunctioneel als dit apparaatje, maar er wordt niet geboord.

Nickname
28 maart 2006, 11:40
Dit behoeft als het goed is weinig tot niet boren en lijkt me erg goed werken.. moet er ook nog steeds 1 kopen.. zie http://www.dircksons.com

crrrN
28 maart 2006, 12:21
Deze lijkt me beter: http://www.tremol-no.com/

Michael AE
28 maart 2006, 17:26
Op mijn Anderson zit een systeem van Kahler dat nog makkelijker werkt, omdat de brug zich automatisch in hardtail-mode zet als je de pook loslaat. Ik ben alleen even vergeten hoe het ook weer heet.

Trocar
28 maart 2006, 18:59
Dit behoeft als het goed is weinig tot niet boren en lijkt me erg goed werken.. moet er ook nog steeds 1 kopen.. zie http://www.dircksons.com (http://www.dircksons.com)


Uhm, kijk even bij de installation pagina. Je moet een gat boren in je body waar die pin in kan verdwijnen als je de trem indrukt. En je moet schroeven om die metalen plaatjes te bevestigen.

Outrage
28 maart 2006, 19:43
Maar als ik het goed heb, blijft je gitaar bij de tremol-no enkel gestemd als er een snaar zou springen als hij in hard tail of in dive only staat?

Outrage
28 maart 2006, 19:46
Uhm, kijk even bij de installation pagina. Je moet een gat boren in je body waar die pin in kan verdwijnen als je de trem indrukt. En je moet schroeven om die metalen plaatjes te bevestigen.


"there is no routing required" is routing dan niet zoiets al boren in het engels? (ik vind het maar niet in de woordenboek) Anders proberen ze ons daar maar mooi erop te leggen.

G.G.
28 maart 2006, 20:00
"there is no routing required" is routing dan niet zoiets al boren in het engels? (ik vind het maar niet in de woordenboek) Anders proberen ze ons daar maar mooi erop te leggen.Routing is frezen

Wormaap
28 maart 2006, 20:14
Op mijn Anderson zit een systeem van Kahler dat nog makkelijker werkt, omdat de brug zich automatisch in hardtail-mode zet als je de pook loslaat. Ik ben alleen even vergeten hoe het ook weer heet.
Kahler Autolatch \o/
Zelf ben ik nog steeds naar een op zoek, aangezien mijn Kahler 2700 ook compatible is. Volgens de handleiding zou die de brug locken als je de pook haaks op de brug laat hangen.

Michael AE
28 maart 2006, 20:21
Autolatch, inderdaad. Ik moet nog 1 of 2 onderdeeltjes hebben voordat het perfect functioneerd, maar een ander autolatch systeem dat ik ooit eens geprobeerd heb was geniaal.

marc_o
28 maart 2006, 23:01
Op mijn Anderson zit een systeem van Kahler dat nog makkelijker werkt, omdat de brug zich automatisch in hardtail-mode zet als je de pook loslaat. Ik ben alleen even vergeten hoe het ook weer heet.


The Go back to hard-on if you let go of the stick...

Ken ik

Nickname
29 maart 2006, 13:11
Uhm, kijk even bij de installation pagina. Je moet een gat boren in je body waar die pin in kan verdwijnen als je de trem indrukt. En je moet schroeven om die metalen plaatjes te bevestigen.

Inderdaad.. dacht dat het met die schroeven van je veren enzo allemaal al grotendeels vast gezet kon worden.. sorry :chicken:

nopster
29 maart 2006, 13:27
Deze lijkt me beter: http://www.tremol-no.com/

Lijkt me idd wel een handig systeem. Ik heb al eens wat info gevraagd, maar hij is voorlopig nog niet beschikbaar in Europa.

iwamoto
29 maart 2006, 13:29
maar kan je met een tremsetter je gitaar makkelijker in drop D zetten? ik heb altijd zon idee over een tremsetter dat ie voor acuraater gebruik van je tremelo zorgt, en voor meer stabiliteit, maar wat is waar? :p

Outrage
29 maart 2006, 13:56
Nog even een vraag daarrond. Er zijn nu verschillende tremsetters, maar als ik er een zou aanschaffen, zou dat zijn om mijn tremolo volledig te gebruiken (nr boven en beneden), maar om er ook op te kunnen vertrouwen dat wanneer ik een snaar breek tijdens een optreden, de rest van de gitaar gestemd blijft. Ik heb bij het demonstratiefilmpje van tremol-no gezien dat dat blijkbaar enkel mogelijk is bij dive only en vaste brug. Geldt dat ook voor die andere tremsetters? Heeft er iemand hier ervaring mee?

outside
10 augustus 2006, 01:13
hellow, even een oud topic terug leven inblazen:

Ik heb een ibanez rg 570 met een floyd rose systeem. Ik gebruik hem zelden (ik was ook eerst van plan een rg met vaste brug te kopen maar dit was nu eenmaal een koopje). Ik vind (net als velen) sommigen dingen echt lastig aan de floyd maar soms gebruik ik hem wel dus wil ik hem niet vervangen door een vaste brug. Volgens mij is er een goekope mogelijkheid om ervoor te zorgen dat die altijd op dive only staat en dan is het probleem met het onstemmen als er snaren knappen of als je van tuning verrandert (ik wil teurg in drop d spelen) dan in orde. Nu is mijn vraag: hoe doe je dit best? Gewoon iets ondersteken ofzo? Bestaan daar op maat gemaakte blokjes voor?

dirty-harry
10 augustus 2006, 01:25
Dat van die gebrokken snaar is echt super, heb het al eens voorgehad op de set gelukkig niet tijdens een solo maar het is wel springen voor de back-up.
Waar haal je zo'n tremol-no eigenlijk.
Leuk ding maar moet de kap altijd van de veren af ????????????????????????

Nickname
10 augustus 2006, 09:21
Oud verhaal.. zoek maar eens rond, ik heb al verscheidene keren over iets dergelijks gepost, ik weet alleen niet wat ie kost: zie www.dircksons.com (http://www.dircksons.com)

harrie-beton
10 augustus 2006, 09:59
@patricia

Ik vraag me af of het sterk genoeg is. Hij zit niet in het midden en er komt nogal wat kracht op te zitten.

glacius
10 augustus 2006, 17:37
erg intressant

Damage Inc.
11 augustus 2006, 09:30
Best een goed idee en ding lijkt me.
Alleen ik koop geen gitaar met een tremolo om 'm vast te zetten en niet te gebruiken, daar zijn ook gitaren met een vaste brug voor :) .
En om daar extra geld aan uit te geven... vooral als het, zoals ik in een andere post las, iets van 70 euro zou kosten ofzo?

- Damage Inc.

Marcel61
22 augustus 2006, 15:52
Best een goed idee en ding lijkt me.
Alleen ik koop geen gitaar met een tremolo om 'm vast te zetten en niet te gebruiken, daar zijn ook gitaren met een vaste brug voor :) .
En om daar extra geld aan uit te geven... vooral als het, zoals ik in een andere post las, iets van 70 euro zou kosten ofzo?

- Damage Inc.

En beetje trage reactie...sorry,

Je kunt met deze hardware een zwevende tremolo super snel "omschakelen" naar 1 die vast staat..handig voor snaar-opduwers, of om naar een andere stemming te gaan (wat gewoon NIET mogelijk is met een floating tremolo) - of om de optrekkende tremolo mogelijkheid te blokkeren: = een dive-only (EVH groet U) trem. Je kan ook altijd snel weer terug snaar je oorspronkelijke zwevende tremolo stand.

Je krijgt dus echt veel meer speel mogelijkheden. 70,- Eurie veel? Een knappe 2e gitaar met een vaste brug lijkt me ietsjes duurder...

Marcel61
22 augustus 2006, 16:02
O, en nog wat:

Stel je voor dat zo'n ding aan je Floyd (of Fender type) tremolo gekoppelt zit...kan je deze snel locken / vastzetten en AL je snaren verwijderen, nieuwe plaatsen, stemmen, nieuwe snaren locken, even fijnstemmen en de tremolo lock weer ongedaan maken - Klaar!! Ideaal voor diegenen die hier altijd mee lopen te....

Damage Inc.
22 augustus 2006, 19:40
O, en nog wat:

Stel je voor dat zo'n ding aan je Floyd (of Fender type) tremolo gekoppelt zit...kan je deze snel locken / vastzetten en AL je snaren verwijderen, nieuwe plaatsen, stemmen, nieuwe snaren locken, even fijnstemmen en de tremolo lock weer ongedaan maken - Klaar!! Ideaal voor diegenen die hier altijd mee lopen te....

Maakt het uit dan of je d'r een voor een snaren opzet of de andere manier door ze vast te zetten en allemaal tegelijk te verwisselen?
Ik bedoel, het resultaat is hetzelfde, en dat is dat er uiteindelijk nieuwe snaren opzitten...
Maar ik denk anders wel dat ik het snap.
Kun je anders niet gewoon iets onder de tremolo klemmen tijdens de snaren verwisselen?

Maarja, een gitaar kost natuurlijk meer, maar je hebt dan wel een hele gitaar erbij.
Achja, voorlopig kan ik geen extra dingetjes betalen...

- Damage Inc.

Dribbel_
24 oktober 2006, 14:43
Die tremol-no lijkt me best wel een relax ding maar weet iemand waar je hem eventueel online kunt bestellen heb zelf niks kunnen vinden.