PDA

View Full Version : Paul Reed Smith? Of...



dubbel pisss
26 maart 2006, 17:59
Hallo,

Ik heb een vraag over gitaren van paul reed smith. Ik ben al een tijd op zoek naar een nieuwe gitaar maar ben niet thuis in het technische gedeelte van een gitaar. Mijn vraag: Ik vind PRS een mooi merk. Mooie gitaren, mijn voorkeur gaat uit naar een tremonti. Is dit een goed merk, moet ik er helemaal van af zien? Ik heb bij de winkel ook al verschillende soorten gitaren uitgeprobeerd. Hieruit bleek dat mijn voorkeur uitgaat naar de gibson les paul studio. Deze is 1200 euro en kan ik wel betalen maar vind het toch nog net iets te duur. De tremonti is hierbij rond de 700 euro. Ik heb er nog niet op gespeeld maar hoop hier advies te kunnen krijgen over PRS en eventuele andere gitaren die betaalbaar zijn en een soort gelijke sound hebben als de les paul. Je ziet het wel, ik heb er niet zo veel verstand van. Als mensen zich dan afvragen wat doet die jongen met dat geld. Ik speel al 9 jaar gitaar en ben al de hele tijd aan het zoeken voor een nieuwe gitaar want ik heb epiphones gehad maar ik wil een hele stap verder. Kan iemand mij helpen? Alvast zeer bedankt...

Veekeren
26 maart 2006, 18:17
PRS SE gitaren worden over het algemeen gezien als goede gitaren voor het geld. Misschien als je graag iets PRS-achtigs wilt hebben in die prijsklasse dat je ook naar de London City Hurricane serie kan kijken.

Alleen als je voorkeur eigenlijk uit gaat naar een LP Studio zou ik dat toch nog overwegen, misschien dat je over een jaar spijt hebt dat je hem niet meteen hebt gekocht... Je bent niet een totale beginner en je kan je wat veroorloven blijkbaar, en stel dat het toch niks wordt is de doorverkoopwaarde van een LP studio natuurlijk ook hoger dan een PRS SE. Een goede optie is om te kijken voor een 2e hands LP Studio, dan zit je maar net boven de nieuwprijs van een PRS SE Tremonti.

vester86
26 maart 2006, 18:24
http://hoodlum.gmta.nl/pics/Gitaren2.jpg

dit is dus zo'n hurricane, en als je iets met humbuckers zoekt wat er uit ziet als PRS, en moet klinken als een epi (ok, ietsie dunner, maar niet veel) dan moet je hier eens serieus naar gaan kijken en luisteren

grayfink
26 maart 2006, 19:25
Dit niet wat? Veel bang for the buck en geld over.
Let niet op het plaatje, ze zijn er in veel mooiere uitvoeringen.

http://www.feedback.nl/?id=55&b=GO25787BAG

Veekeren
26 maart 2006, 19:36
Let niet op het plaatje, ze zijn er in veel mooiere uitvoeringen.


Dat hoop ik maar dan, want persoonlijk zou ik denken dat iemand die een LP Studio of een PRS wilt dit niet bepaald mooi vind. Ik niet in ieder geval :p;)

Overigens, Godins zijn inderdaad voor wat ik er van ken veel bang voor de buck ja.

Random_hero
26 maart 2006, 20:10
Dean Hardtail Select?

Squier4ever
26 maart 2006, 20:11
Als je een beetje zoekt moet je toch wel een Studiootje voor een eurootje of 900 kunnen scoren, soms gaan ze zelfs voor nog minder

Tupelo
26 maart 2006, 20:13
Gewoon die studio kopen!

Anders Destium
26 maart 2006, 20:18
Vind ik ook, je moet een gitaar kopen waar je mee uit de voeten kunt!

crapton
26 maart 2006, 21:43
De Ibanez SZ 520, of evt de SZ 1220. Ik heb er uiteraard zelf een, en ben er zeer over te spreken. Qua bouw en afwerking een zeer goede gitaar (uit Korea). Ibanez is zeer consistent van kwaliteit. Deze gitaar heeft een maple top a la Les Paul, en een zeer mooi vloeiend gevormde hals. Profiel is prettig, lekker stevig, niet te dun.

Elementen zijn OEM Duncan/Ibanez versies van de Duncan Distortion en de 59 geloof ik. Hoeveel het verschilt van echte Duncans kan ik niet zeggen, maar je kan altijd upgraden en dan ben je nog goedkoper uit dan een PRS uit Korea. De bridge sound is vrij aggressief en pittig, duidelijk. Cut through the mix. De neck is warmer, voller uiteraard en heel geschikt voor lekkere blueslicks.

Overigens zit je met een Les Paul ook nooit verkeerd.

De Dean Hardtail heb ik geprobeerd, ook leuk en mooi gemaakt maar qua klank een stuk vlakker en braver dan de Ibanez, die sprankelt en leeft meer vind ik. Het is maar wat je zoekt.

richie sambora
26 maart 2006, 22:09
http://muziek.2dehands.be/markt/muz_instr/elektrische-gitaar/13381940-gibson-les-paul-studio-usa.html?start=90

is wel in belgie maar toont wel aan dat je ze vind...

DarknessAwaits
26 maart 2006, 22:19
Wat zou een binding toch veel goed doen bij zo'n gitaar... maar dat doet niets af aan de tone natuurlijk.

Wicked Willy
26 maart 2006, 22:38
spammodus aan: Ik heb nog wel een LP studio te koop staan....PM met maar ff. Spammodus uit.

Veekeren
26 maart 2006, 23:07
http://muziek.2dehands.be/markt/muz_instr/elektrische-gitaar/13381940-gibson-les-paul-studio-usa.html?start=90

is wel in belgie maar toont wel aan dat je ze vind...

Vind ik nog aan de duurdere kant voor een dergelijke gitaar eigenlijk.

staavie
26 maart 2006, 23:20
Heb al alle prs gitaren gehad en heb er nog.
Goeie raad.
KOOP EEN LES PAUL....Krijg je nooit spijt van.

Veekeren
26 maart 2006, 23:59
Heb al alle prs gitaren gehad en heb er nog.
Goeie raad.
KOOP EEN LES PAUL....Krijg je nooit spijt van.

Bedoel je nou te zeggen "ik heb al alle prs modellen in mijn bezit gehad, maar als ik jou was zou ik een gibson les paul kopen?" Gewoon in het algemeen dus?

Zo ja, waarom?

Droffie
27 maart 2006, 12:36
Hallo,

Ik heb een vraag over gitaren van paul reed smith. Ik ben al een tijd op zoek naar een nieuwe gitaar maar ben niet thuis in het technische gedeelte van een gitaar. Mijn vraag: Ik vind PRS een mooi merk. Mooie gitaren, mijn voorkeur gaat uit naar een tremonti. Is dit een goed merk, moet ik er helemaal van af zien? Ik heb bij de winkel ook al verschillende soorten gitaren uitgeprobeerd. Hieruit bleek dat mijn voorkeur uitgaat naar de gibson les paul studio. Deze is 1200 euro en kan ik wel betalen maar vind het toch nog net iets te duur. De tremonti is hierbij rond de 700 euro. Ik heb er nog niet op gespeeld maar hoop hier advies te kunnen krijgen over PRS en eventuele andere gitaren die betaalbaar zijn en een soort gelijke sound hebben als de les paul. Je ziet het wel, ik heb er niet zo veel verstand van. Als mensen zich dan afvragen wat doet die jongen met dat geld. Ik speel al 9 jaar gitaar en ben al de hele tijd aan het zoeken voor een nieuwe gitaar want ik heb epiphones gehad maar ik wil een hele stap verder. Kan iemand mij helpen? Alvast zeer bedankt...

Ik denk dat de stelregel moet zijn dat als je een Gibson sound zoekt ook een Gibson moet kopen. PRS heeft echt z'n eigen sound. Overigens denk ik dat die Tremonti wel een scheurbak zal zijn...

Hector_Tsolodimos
27 maart 2006, 15:22
Hallo,

Ik heb een vraag over gitaren van paul reed smith. Ik ben al een tijd op zoek naar een nieuwe gitaar maar ben niet thuis in het technische gedeelte van een gitaar. Mijn vraag: Ik vind PRS een mooi merk. Mooie gitaren, mijn voorkeur gaat uit naar een tremonti. Is dit een goed merk, moet ik er helemaal van af zien? Ik heb bij de winkel ook al verschillende soorten gitaren uitgeprobeerd. Hieruit bleek dat mijn voorkeur uitgaat naar de gibson les paul studio. Deze is 1200 euro en kan ik wel betalen maar vind het toch nog net iets te duur. De tremonti is hierbij rond de 700 euro. Ik heb er nog niet op gespeeld maar hoop hier advies te kunnen krijgen over PRS en eventuele andere gitaren die betaalbaar zijn en een soort gelijke sound hebben als de les paul. Je ziet het wel, ik heb er niet zo veel verstand van. Als mensen zich dan afvragen wat doet die jongen met dat geld. Ik speel al 9 jaar gitaar en ben al de hele tijd aan het zoeken voor een nieuwe gitaar want ik heb epiphones gehad maar ik wil een hele stap verder. Kan iemand mij helpen? Alvast zeer bedankt...

als je al zó lang speelt, én je vind die Gibson LP studio zo goed, dan zou ik er niet over twijfelen en gelijk kopen! Als je het geld toch hebt..dit is iets wat je altijd zult hebben, een PRS Tremoni (ofzo iets?) zult je over een tijd denken van: die Gibson is toch wel vetter/mooier/beter enz.. en dan is het telaat, want dan heb je al 700 euro uitgeven aan iets redelijk, doe je er een bedrag bij dan heb je iets 'voor altijd' + 'zonder spijtgevoel'
en zeg eerlijk? wat is beter voor je zelfvertrouwen en dat soort zaken? een PRS tremoni / epi LP of een GIBSON LP ?