PDA

View Full Version : Paul Reed Smith? Of...



dubbel pisss
26 maart 2006, 17:59
Hallo,

Ik heb een vraag over gitaren van paul reed smith. Ik ben al een tijd op zoek naar een nieuwe gitaar maar ben niet thuis in het technische gedeelte van een gitaar. Mijn vraag: Ik vind PRS een mooi merk. Mooie gitaren, mijn voorkeur gaat uit naar een tremonti. Is dit een goed merk, moet ik er helemaal van af zien? Ik heb bij de winkel ook al verschillende soorten gitaren uitgeprobeerd. Hieruit bleek dat mijn voorkeur uitgaat naar de gibson les paul studio. Deze is 1200 euro en kan ik wel betalen maar vind het toch nog net iets te duur. De tremonti is hierbij rond de 700 euro. Ik heb er nog niet op gespeeld maar hoop hier advies te kunnen krijgen over PRS en eventuele andere gitaren die betaalbaar zijn en een soort gelijke sound hebben als de les paul. Je ziet het wel, ik heb er niet zo veel verstand van. Als mensen zich dan afvragen wat doet die jongen met dat geld. Ik speel al 9 jaar gitaar en ben al de hele tijd aan het zoeken voor een nieuwe gitaar want ik heb epiphones gehad maar ik wil een hele stap verder. Kan iemand mij helpen? Alvast zeer bedankt...

Veekeren
26 maart 2006, 18:17
PRS SE gitaren worden over het algemeen gezien als goede gitaren voor het geld. Misschien als je graag iets PRS-achtigs wilt hebben in die prijsklasse dat je ook naar de London City Hurricane serie kan kijken.

Alleen als je voorkeur eigenlijk uit gaat naar een LP Studio zou ik dat toch nog overwegen, misschien dat je over een jaar spijt hebt dat je hem niet meteen hebt gekocht... Je bent niet een totale beginner en je kan je wat veroorloven blijkbaar, en stel dat het toch niks wordt is de doorverkoopwaarde van een LP studio natuurlijk ook hoger dan een PRS SE. Een goede optie is om te kijken voor een 2e hands LP Studio, dan zit je maar net boven de nieuwprijs van een PRS SE Tremonti.

vester86
26 maart 2006, 18:24
http://hoodlum.gmta.nl/pics/Gitaren2.jpg