PDA

View Full Version : Clip: Ibanez SML met D_H mod



Mitch
26 maart 2006, 17:43
De zondag is weer niet geheel werkloos doorgebracht: ik heb weer een paar clips gemaakt. Eerst een hele belangrijke: de Ibanez SML met D_H mod.
Eerst iets over de SML: het is de opvolger van de SM9 en heeft een lekkere vette scheur, maar is wat beperkt. Volume is net iets te laag voor het mooie; boosten is al helemaal niet mogelijk. De tone stack is wat anders dan anders: de eerste parameter bepaalt de hoeveelheid hoog pre-gain, de laatste twee doen hoog en laag post-gain. Lijkt heel veelzijdig, maar er is eignelijk maar één sweet spot. Dus toen naar Dirrukie ! Meer gain maar vooral ook minder, meer volume en beduidend meer hoog. De pre gain hoog-regelaar moet je nu zelf vrij laag houden. Van een matig ding tot een veelzijdige bak !

Mijn advies: scoor voor weinig euri een SML of MS10 (zelfde circuit), laat hem modden door D_H en je hebt een veelzijdig scheur/boost pedaal.

Clip (http://www.uncledig.com/clipgallery/Mitch%20Tripper%20-%20005-SML%20D_H%20mod.mp3)

D_H for president !

Dirk_Hendrik
26 maart 2006, 18:42
ik ben vereerd....
thanks!! :)

BartL
26 maart 2006, 22:52
DH, je hebt mail.

Lucluc
27 maart 2006, 11:43
Leuk, die clipjes van je! Ga zo door!

Ibanez STL (super tube) is net als de SML ook erg ok en nog vrij gemakkelijk te krijgen.

Mitch
27 maart 2006, 12:39
Zijn wel heel andere beestjes hoor, de STL is duidelijk meer mid; stamt af van de TS maar wel lekkerder, rauwer. De SML zit (zeker na de mod) duidelijk meer in het tophoog en heeft een behoorlijk andere toon overall.
STL's gaan meestal ook wel vor wat meer geld weg.

Maar hoe dan ook, het is een in potentie goed ding. Inclusief mod is het echt een alleskunner.

Ik had nog clips gemaakt van de Catalinbread Sagrado Poblano, die op de oordopjes direct ná het opnemen aardig leken, maar die bij thuiskomst over de PC speakers helaas niet zo duidelijk bleken te zijn. Ik zal het nog wel eens proberen, maar dan met de mic iets verder weg. Er was nu iets teveel compressie door de mic (of de recorder zelf, weet ik eigenlijk niet). Ook kwam het mooiere laag niet zo duidelijk uit de verf en da's nou juist wat deze booster onderscheidt van de rest. Volgende keer beter....

BartL
27 maart 2006, 12:56
...voor 40 euro een mooie MS10 gekocht en meteen laten verzenden naar Barend :cooler:

Ben erg benieuwd

Mitch
27 maart 2006, 13:05
:rockon:

You will not be disappointed, sir !

Robbert
27 maart 2006, 21:26
Ik heb net een partijtje van 200 stuks voor weinig weten in te kopen... DH, heb je effe?


:seriousf:

Maar nu effe serieus, ik moet die delay nog eens komen ophalen :D

marter544
27 maart 2006, 21:55
"Ibanez supuh metul, aangepast deur Dirk-Hendrik." :seriousf:

Maar ik vind mooi hoor.

Dirk_Hendrik
28 maart 2006, 08:11
Ik heb net een partijtje van 200 stuks voor weinig weten in te kopen... DH, heb je effe?

jawel hoor. Maar niet nu.

:seriousf:


Maar nu effe serieus, ik moet die delay nog eens komen ophalen :D

PM me dan z.s.m. even.

BartL
3 april 2006, 12:11
MS-10 + D_H MOD = 65 euri = :dance:

Hele mooie overdrive, vooral met de dist op 1/4 en volume wat verder dan het midden. Heb hem even vergeleken met de TK999 en ze lijken erg veel op elkaar. De YK is iets warmer en doet het wat beter in de hogere gain-regionen (nou jah,,,de gain half open). De MS10 doet het geweldig met maar een beetje dist. Lekker tokkel-overdrive pedaal.

Nice :cooler:

THNX Barend!

Mitch
3 april 2006, 19:04
Drive op 9 uur is inderdaad heel mooi subtiel. Voor mijn gebruik té subtiel.
In de stand drive = 12 uur doet -ie ongeveer hetzelfde als mijn drive kanaal van de versterker, dus ik gebruik 'm juist voor de high gain, drive op 3 uur. Lekker smerig voor bij vorkeur power chords :rockon:

Maar gefeliciteerd ermee, het is een lekker bakkie !

Dirk_Hendrik
3 april 2006, 21:14
;)

Graag gedaan. Geniet ervan!

vinni
3 april 2006, 22:40
Fijne website Dirk!


Vinni

Mitch
3 april 2006, 22:41
Ja, dat wilde ik pas ook nog posten in je Gastenboek, maar helaas....dichtgespamd. Irritant hè ? Maar het is inderdaad mooi geworden.

BartL
4 april 2006, 01:59
Teringjantje...vanavond gerepeteerd met mijn nieuwe pedalenboard. Die MS-10 klinkt echt heerlijk, misschien vervangt hij na een tijdje mijn OD-3 wel helemaal; Zoals de MS10 nu is ingesteld is hij ook lekker als boost. ERG ERG ERG VET :cooler: