PDA

View Full Version : Probleem demontage electro-akoestische gitaar



vhbram
26 maart 2006, 17:03
Hey,

Ik heb zo net mijn oude electro-akoestische gitaar (waarbij hals kapot is) gedemonteert (equaliser, jack,... enzo eruit gehaald). Maar nu wil ik dat bij een andere akoestische gitaar gebruiken, hoe doe ik dat?

Het ding dat ik eruit heb gehaald voor op te nemen is een soort element dat zich onder de brug bevond maar als ik dat bij men ander akoestische gitaar probeer werkt dit niet (niet onder brug maar onder de snaren dan)

Hoe verhelp ik dit?

Bram

kornelius
26 maart 2006, 17:28
Hoi,

een element dat voor onder de brug is moet je ook wel onder de brug gebruiken, die werken heel anders dan elektrische gitaar spoel elementen. het is zo'n dun stripje neem ik aan?

dus dat betekent wel installeren. kijk eens op
http://www.frets.com/FRETSPages/Luthier/Technique/Guitar/Pickups/Matrix/matrix1.html

het steekt wel nauw trouwens. de druk van de brug moet gelijmatig verdeeld zijn over de hele breedte. Als je de actie vande snaren niet wilt verhogen moet je dus een stuk van de brug afvijlen ter dikte van het element, heel gelijkmatig dus.

vhbram
26 maart 2006, 18:04
Ja dat klopt het is zo'n dun stripje ik zal eens zien maar dan moet ik eerst mijn snaren er eens afhalen. Is er geen andere mogelijkheid om dit stripje te gebruiken?

Bram

Eko
27 maart 2006, 18:32
Zo`n stripje is een materiaal wat reageert op druk. Het moet onder een brugkam worden geplaatst ander werkt het niet. Een element voor op een electrische gitaar werkt met magneten. Heel anders dus.