PDA

View Full Version : Snaren voor lagere stemming



Borisbecker
25 maart 2006, 23:20
Hey wou graag de snaren van een basgitaar vervangen.Welke dikte snaren kan ik het beste gebruiken?Ik wil zowel halve stap lager als in standard tuning spelen.En heeft iemand nog een leuke site hoe je bassnaren vervangt of is dit net zo makkelijk als bij een gewone elektrische gitaar?

rxsxtx
25 maart 2006, 23:26
maakt dat wat uit...? ik heb altijd de zelfde snaren en stem mn bas zo wel halfstep down , 1 stepdown nooit probleemen mee.... en snaren verwisselen is het zelfde als bij gewonene electrische gitaaren

Borisbecker
26 maart 2006, 00:08
Ahh hmm ik dacht dat het dan gewoon beetje slap ging hangen als je ze een halve stap lager zet net zoals bij elektrische gitaar.Ik gebruik daar voor die halve stap lager dus min 0.11 en voor standard 0.10.Maar als het niks uitmaakt wat is dan een beetje normale dikte?Want heb geen idee wat er nu opzit.

Primitive
26 maart 2006, 13:43
mja ligt er wel een beetje aan als je de normale snaren gebruikt heb je kans dat ze te los zitten en dan gaan kletteren ik heb nu de dikste bassboomers er op liggen 55-115 en die zitten ook stuk strakker enz maarja ligt er ook aan wat je fijn vind enz

sickpunk
27 maart 2006, 13:25
ik had mijne ook een halve stap lager, nergens last van gehad....

Basbeer
28 maart 2006, 14:57
Als je een bas koopt, zit er normaal een setje van 45-105 op. Dus als dit je eerste snaren zijn, heb je dat waarschijnlijk. Als je af en toe een halve stap lager wilt spelen, zou ik een setje van 50-110 nemen, dat speelt net weer wat strakker...